Motion Control bez regulacji tłumienia ko mpresji!

Data: 2009-11-13 12:52:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Motion Control bez regulacji tłumienia ko mpresji!
Dnia 12.11.2009 19:53 użytkownik druciorz gruba napisał :
Witam

Kupiłem amortyzator Rock Shox Tora Race. Skusiłem się na dużo droższy
model Tory z tłumikiem Motion Control, z regulacją odbicia i regulacją
tłumienia kompresji. Mam to cacko cieszę nim oczy i zastanawiam się
jak będę sobie tą kompresję regulował. Na goleni sobie jej nie ustawię
- pokrętło uparcie wraca do pozycji wyjściowej.
Dystrybutor rozprowadza te amorki z manetką Poplock non adjust czyli
taką, którą można tylko tłumik zablokować (tak jak Turnkey) nie można
fizycznie ustalić pozycji pośredniej między najmniejszym tłumieniem i
całkowitym unieruchomieniem.
Problem jest oczywiście do rozwiązania, manetkę z regulacją można
sobie kupić za ok 180 zł! Czuję się oszukany.
Dystrybutor to ten wyłączny z Wrocławia.
Nie dajcie się wpuścić w maliny jak ja.

Przesadzasz, a to nie jest grupa ogrodnicza. Wszystkie tłumiki MC mają możliwość regulacji tłumienia kompresji, tylko niektóre mają bezstopniowo, inne w stopniowo czyli maksimum-minimum. ;-P Wystarczyło doczytać. Swoją drogą nie wiem po co komu ta bezstopniowa regulacja. Jeśli Ci bardzo zależy, to skorzystaj z rad, które już się pojawiły. Tutaj jednak muszę dodać, że mam pewne wątpliwości. Nie próbowałem, więc czysto teoretycznie dywaguję, ale jeśli zamocujemy linkę np. w połowie zakresu pracy pokrętła, to jeśli przesuniemy manetkę na maksymalne położenie, to pokrętło będzie w pozycji 1,5 zakresu normalnej pracy. Pojawia się pytanie, czy tak się da, czy tak można i czy to nie grozi uszkodzeniem?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Motion Control bez regulacji tłumienia ko mpresji!