Motion Control bez regulacji tłumienia kompresji!

Data: 2009-11-12 10:53:43
Autor: druciorz gruba
Motion Control bez regulacji tłumienia kompresji!
Witam

Kupiłem amortyzator Rock Shox Tora Race. Skusiłem się na dużo droższy
model Tory z tłumikiem Motion Control, z regulacją odbicia i regulacją
tłumienia kompresji. Mam to cacko cieszę nim oczy i zastanawiam się
jak będę sobie tą kompresję regulował. Na goleni sobie jej nie ustawię
- pokrętło uparcie wraca do pozycji wyjściowej.
Dystrybutor rozprowadza te amorki z manetką Poplock non adjust czyli
taką, którą można tylko tłumik zablokować (tak jak Turnkey) nie można
fizycznie ustalić pozycji pośredniej między najmniejszym tłumieniem i
całkowitym unieruchomieniem.
Problem jest oczywiście do rozwiązania, manetkę z regulacją można
sobie kupić za ok 180 zł! Czuję się oszukany.
Dystrybutor to ten wyłączny z Wrocławia.
Nie dajcie się wpuścić w maliny jak ja.

Pozdrawiam.

Adam.
41664@wp.pl

Data: 2009-11-12 20:04:44
Autor: kml

Użytkownik "druciorz gruba" <rozdzielczy@gmail.com> napisał w wiadomości news:a4735b11-ee80-4fe9-9ed8-317a3803ea5bg27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- --

Głupi jesteś i tyle. Wystarczy poszukać w googlu i wszystko jasne. Ustawiasz sobie wartość kompresji w takiej pozycji jaka najbardziej ci odpowiada i ustawiasz na stałe - manetka w pozycji wyłączonej, pokrętło na koronie ustalone na wartość jaką wybierasz i wtedy blokujesz linkę. Korekty tej wartości dokonujesz wedle uznania aż dojdziesz do takiego momentu aż uznasz, że jest optymalnie.

Jezusmaryjazerwałemłańcuchaniemamspinkiapadaśnieg normalnie gripy mi z kiery spadają czasami...

kml
Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

Data: 2009-11-12 15:57:28
Autor: player
On 12 Lis, 20:04, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Jezusmaryjazerwałemłańcuchaniemamspinkiapadaśnieg normalnie gripy mi z kiery
spadają czasami...

Co sie tak dziwisz, wiecej luzu ;)
Chłop kupił niby z regulacją komprechy to oczekiwał że bedzie to miał
bez kombinowania :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-11-13 06:35:41
Autor: kml

Użytkownik "player" <bad-biker@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:644b02bc-66ba-4e3a-ad29-b7a1dc834285a32g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

A jakie to jest kombinowanie żeby przykręcić linkę przy inaczej obróconym metalowym kółeczku?

Data: 2009-11-13 00:27:43
Autor: player
On 13 Lis, 06:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

A jakie to jest kombinowanie żeby przykręcić linkę przy inaczej obróconym
metalowym kółeczku?

Na pewno większe niż jakby to wszystko mial na w pokrętle ;)

--
pozdro
jay

Data: 2009-11-12 20:10:14
Autor: Wooyek
[...]

Masz rację, powinna być informacja, że do płynnej regulacji niezbędna jest odpowiednia manetka.

Ale problem można rozwiązać też inaczej, poczytaj i pooglądaj tą galerio-instrukcję:
http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html
(sprężynę, która odpowiada za wracanie pokrętła można odczepić/wyjąć)

Data: 2009-11-12 20:13:00
Autor: Wooyek
> [...]

http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html
(sprężynę, która odpowiada za wracanie pokrętła można odczepić/wyjąć)

Aha, rozwiązanie dotyczy oczywiście sytuacji, w której nie chcesz mieć w ogóle manetki. Jeśli masz tego Pop Locka i chcesz go mieć dalej, to sposób regulacji opisał Ci kml.

Data: 2009-11-13 12:52:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 12.11.2009 19:53 użytkownik druciorz gruba napisał :
[...]

Przesadzasz, a to nie jest grupa ogrodnicza. Wszystkie tłumiki MC mają możliwość regulacji tłumienia kompresji, tylko niektóre mają bezstopniowo, inne w stopniowo czyli maksimum-minimum. ;-P Wystarczyło doczytać. Swoją drogą nie wiem po co komu ta bezstopniowa regulacja. Jeśli Ci bardzo zależy, to skorzystaj z rad, które już się pojawiły. Tutaj jednak muszę dodać, że mam pewne wątpliwości. Nie próbowałem, więc czysto teoretycznie dywaguję, ale jeśli zamocujemy linkę np. w połowie zakresu pracy pokrętła, to jeśli przesuniemy manetkę na maksymalne położenie, to pokrętło będzie w pozycji 1,5 zakresu normalnej pracy. Pojawia się pytanie, czy tak się da, czy tak można i czy to nie grozi uszkodzeniem?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Motion Control bez regulacji tłumienia kompresji!