Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla

Data: 2013-08-01 21:59:11
Autor: Pszemol
Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla
Czytaliście już na jego temat?
Najciekawsze dwa ficzerki to ciągle aktywny moduł nasłuchujący
mikrofonem frazy "OK, Google Now", dający możliwość używania
rozpoznawania mowy bez wyciagania telefonu z kieszeni...
A drugi to aktywacja aparatu foto przez potrząsnięcie telefonu.
Reszta hardware'u raczej bez rewelacji: przeciętny ekran, przeciętny
procesor, przeciętna obudowa cegły z dużym ekranem i typowe
guziki na dole...

Data: 2013-08-02 07:11:03
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:ktf6um$pis$1dont-email.me...
[...]

http://www.motorola.com/us/consumers/Moto-X/moto-x,en_US,pg.html

Montowany do kupy w Texasie, USA, nie w Chinach czy Taiwanie:
http://motorola-blog.blogspot.com/

Ma zadebiutować w sieci AT&T i w abonamentach mieć cenę taką
samą jak inne "flagowce" Samsunga czy Appla, czyli $199.99
Ciekawe ile będzie kosztować bez abonamentu, czy w ogóle będzie
w taki sposób dostępny...

Data: 2013-08-02 15:08:44
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-02 14:11, Pszemol pisze:
[...]

I jak pewnie w każdej Motoroli - ładnie i przejrzyście, o ile oczywiście jest jakaś firmowa nakładka na ten wizualny koszmar zwany androidem..

Zastanawia mnie jedna rzecz, skąd w tej bogatej przecie Ameryce takie zwyczaje na zniżki na sprzęt przy podpisywaniu umów? Czy dla przeciętnego jankesa kilkaset dolców za telefon w normalnej sprzedaży to takie wyrzeczenie? Albo to tratowanie się klientów na wyprzedażach, wiesz nie jestem zbyt majętny, ale w taką kolejkę nie ustawiłbym się nawet gdyby towar rozdawano za darmo.

Data: 2013-08-03 07:23:50
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jachu.pl> wrote in message news:ktgb0j$9aq$1usenet.news.interia.pl...
I jak pewnie w każdej Motoroli - ładnie i przejrzyście, o ile oczywiście jest jakaś firmowa nakładka na ten wizualny koszmar zwany androidem..

Niekoniecznie, bo Motorola dziś to oddział Googla, producenta Androida.

[...]

Ogromne. Generalnie ludzie nie oszczędzają pieniędzy i wolą mieć
rozłożone wszystko na raty, jako dodatek do abonamentu, albo
w tym przypadku - w ogóle brak dodatku, po prostu wysoki abo :-)

Albo to tratowanie się klientów na wyprzedażach, wiesz nie jestem zbyt majętny, ale w taką kolejkę nie ustawiłbym
się nawet gdyby towar rozdawano za darmo.

Robisz błędne założenie - to że piszesz "w bogatej przecie Ameryce".
Ogromna liczba ludzi jest tu zadłużona po same uszy - a chciwość
nie zna granic: masz dużo to chcesz mieć jeszcze więcej. Nie stoją
w tych kolejkach ludzie bogaci, tacy co robią milion-dwa dolców
rocznie lub więcej. Zapewniam Cię...

Data: 2013-08-04 08:54:11
Autor: J.F.
Dnia Sat, 3 Aug 2013 07:23:50 -0500, Pszemol napisał(a):
"Trybun" <Ilich@jachu.pl> wrote in message
Zastanawia mnie jedna rzecz, sk±d w tej bogatej przecie Ameryce takie zwyczaje na zniżki na sprzęt przy podpisywaniu umów? Czy dla przeciętnego jankesa kilkaset dolców za telefon w normalnej sprzedaży
to takie wyrzeczenie?
Ogromne. Generalnie ludzie nie oszczędzaj± pieniędzy i wol± mieć
rozłożone wszystko na raty, jako dodatek do abonamentu, albo
w tym przypadku - w ogóle brak dodatku, po prostu wysoki abo :-)

Ale co te raty niskie, czy nikomu sie nie chce przeliczyc ze to
kosztuje dwa razy drozej? Czy wolnego rynku na flagowe modele nie ma i przeliczyc sie nie daje ?
Albo to tratowanie się klientów na wyprzedażach, wiesz nie jestem zbyt majętny, ale w tak± kolejkę nie ustawiłbym
się nawet gdyby towar rozdawano za darmo.

Robisz błędne założenie - to że piszesz "w bogatej przecie Ameryce".
Ogromna liczba ludzi jest tu zadłużona po same uszy - a chciwo¶ć
nie zna granic: masz dużo to chcesz mieć jeszcze więcej. Nie stoj±
w tych kolejkach ludzie bogaci, tacy co robi± milion-dwa dolców
rocznie lub więcej. Zapewniam Cię...

A oni co - maja na tyle godnosci ze wola poczekac miesiac, czy to
sprzedawca Apple ustawia sie do nich w kolejce ? :-)

Poza tym jest chyba jakas wieksza rozpietosc i sa ludzie z zarobkami
po pol miliona, 300k, 200k, 100k, a nawet i 50k to wydaje sie ze kogos
powinno byc stac na telefon za 1k, jesli lubi takie gadzety ..

J.

Data: 2013-08-04 10:59:39
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:12bgjrpj0qmxe$.14n2t0rhr8d48.dlg40tude.net...
[...]

Prawie nikt nie oszczędza pieniędzy, więc nie maj± kupki w banku,
więc jak chc± mieć ładne rzeczy to raty s± jedyn± opcj±...
Czy kosztuje dwa razy drożej? Nie jestem pewny... ciężko to policzyć.

Czy wolnego rynku na flagowe modele nie ma i przeliczyc sie nie daje ?

Rynek jest, jak najbardziej, można kupić telefony bez abonamentu...

Co jest dla mnie ciekawe, to że niektórzy ludzie s± tak niekumaci, że
porównuj± telefony na podstawie ceny w abonamencie: je¶li iPhone
kosztuje $199.99 i Moto X kosztuje $199.99 znaczy że s± tak samo dobre :-)
A je¶li HTC One X kosztuje tylko $99.99 to znaczy że jest dwa razy tańszy
telefon i się "opłaca" przecież kupić bo jest fajny...
Nikomu nie wpadnie do głowy że ceny s± faktycznie $800 i $700 i ta
stówka różnicy nie powinna tak bardzo mieć wpływu na wybór słuchawki.

[...]

Nie wiem, maj± znajomych wysoko i dostać mog± to co chc± poza
kolejk± dla "normalnej" publiczno¶ci...

Poza tym jest chyba jakas wieksza rozpietosc i sa ludzie z zarobkami
po pol miliona, 300k, 200k, 100k, a nawet i 50k to wydaje sie ze kogos
powinno byc stac na telefon za 1k, jesli lubi takie gadzety ..

Ci co maj± 100k to przeciętniaki i botatymi ich tu nikt nie nazywa :-)

Data: 2013-08-04 11:12:50
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:ktltcv$316$1dont-email.me...
Czy wolnego rynku na flagowe modele nie ma i przeliczyc sie nie daje ?

Rynek jest, jak najbardziej, można kupić telefony bez abonamentu...

Zapomniałem dodać, że nie ma czego¶ innego: rynku na abonamenty
bez nowych telefonów co roku/dwa. Duże firmy jak AT&T/Verizon
oferuj± klientom abonamenty z rat± za telefon wliczon± tajemniczo
w miesięczn± kwotę abonamentu tak, że czy bierzesz nowy telefon czy
nie bierzesz płacisz za abonament tyle samo. Nie ma więc sensu
ekonomicznego płacić za telefon pełnej kwoty skoro i tak abo duży.
Telefon za pełn± kwotę kupuj± tylko Ci, co taki dofinansowany zniszcz±
lub ... utopi± w słonej wodzie :-(

Data: 2013-08-04 20:16:14
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 10:59:39 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Jak rozumiem to z kredytem nie ma zadnego problemu, wiec tym bardziej
nie ma problemu kupic, zaplacic karta, splacac przez rok.

Czy kosztuje dwa razy drożej? Nie jestem pewny... ciężko to policzyć.

Nie wiem jak w USA, ale T-mobile.pl w poprzednim miesiacu zylowal ceny
ambitnie :-)

[...]

O ile pamietam to sam kiedys pisales ze "stowka za iphone to przeciez
niewielkie pieniadze" :-)

[...]

Tym niemniej jak ktos zarabia 8000$ miesiecznie, to chyba go stac na
jednorazowy wydatek 1000$. Najwyzej odlozy inne jednorazowe wydatki
:-)

[...]

I nikt tego w sadzie nie zaskarzyl ?
ekonomicznego płacić za telefon pełnej kwoty skoro i tak abo duży.
Telefon za pełn± kwotę kupuj± tylko Ci, co taki dofinansowany zniszcz±
lub ... utopi± w słonej wodzie :-(

no i co - jestes takim biedakiem ze taki nowy telefon to wiecej niz
trzydniowe zarobki ? :-)

J.

Data: 2013-08-04 13:58:41
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ttq2uho5677x$.17n2jby7580t5.dlg40tude.net...
Jak rozumiem to z kredytem nie ma zadnego problemu, wiec tym
bardziej nie ma problemu kupic, zaplacic karta, splacac przez rok.

Może być problem je¶li już na karcie leży inne 30-40 tysięcy
do spłacania...

Czy kosztuje dwa razy drożej? Nie jestem pewny... ciężko to policzyć.

Nie wiem jak w USA, ale T-mobile.pl w poprzednim miesiacu
zylowal ceny ambitnie :-)

T-Mobile w USA się praktycznie nie liczy.
Jesli miniaturowym providerem.

[...]

Bo te dwie stówki wła¶nie kosztuje, w abonamencie...
I to jest niedużo, w porównaniu do $800 za iPhone bez abonamentu.

[...]

Stać/niestać to pojęcia względne... Zależy jak rozumiesz że kogo¶
na co¶ stać - czasami "stać mnie" oznacza "mam tyle na koncie
w banku" a czasami "stać mnie" oznacza "uważam że warto tyle
wydać na zabawkę lub nie warto".
Np. na gazetę nie wydałbym 1000 dolarów mimo że "mnie stać"
bo mamwięcej na koncie :-)

[...]

Ale co miałby zaskarżać? Nie bardzo rozumiem...

[...]

Tak jak napisałem wyżej - ja nie rozumiem "stać mnie" na zasadzie
mam tyle na koncie... A nowy smartfone to dla mnie zabawka gdy
mam w pełni sprawny stary, i go na codzień używam bez problemów :-)

Data: 2013-08-04 21:23:45
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 13:58:41 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

40 czy 41 tys - to jakas roznica ? :-)

[...]

U nas widac uwaza ze jeszcze moze sobie pozwolic.

[...]

Ale z abonamentem kosztuje juz 2000 ? ;-)

[...]

Ale na iphone bys wydal, wiec w czym problem kupic na inne raty ? :-)

[...]

Chocby tego ze nie mozna kupic uslugi bez telefonu :-)

[...]

Ale przed utopieniem uwazales inaczej :-)

J.

Data: 2013-08-04 14:36:36
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:yd5kd2q1w83x$.1m1z7za8ogmw.dlg40tude.net...
[...]

Kosztuje te 200 stówki więcej niż telefon jaki daj± do *tego samego*
abonamentu za darmo.

[...]

Nie rozumiem tej logiki.
W lutym kupowałem nowego iPhone 5 za kwotę "z dofinansowania"
bo z nowym abonamentem. Teraz musiałbym zapłacić już pełn± kwotę.
Je¶li zabawka może być dla kogo¶ warta $200 to już niekoniecznie $800.

[...]

Ale jest kilkana¶cie telefonów w ofercie jakie dodaj± do usługi za darmo.
Chcesz kogo¶ skarżyć że daje Ci co¶ w prezencie?
I kto kogo zmusza aby sprzedawał jak±s usługę bez telefonu?
Jakie¶ przepisy s± na to w Europie?
To tak jakby¶ zmuszał sprzedawcę lodów aby sprzedał Ci lody taniej
jak przyniesiesz swojego wafla :-) A jak nie chce sprzedać to do pierdla go!
Lody sprzedajemy na waflu, nie chcesz to idĽ sobie gdzie indziej albo
zrób sobie lody sam w domu :-P :-) Nie macie tam wolno¶ci w tej Europie!

[...]

Nie uważałem inaczej - przed utopieniem też nie wydałbym $800
na zabawkę. Tak samo jak teraz.

Data: 2013-08-04 22:53:17
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 14:36:36 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

wszyscy wiedza ze nie w prezencie ...
I kto kogo zmusza aby sprzedawał jak±s usługę bez telefonu?

No to zaskarzyc o zawyzanie cen ajfonow bez abonamentu :-P

Jakie¶ przepisy s± na to w Europie?

A cholera wie, sporo u nas przepisow, ale rynek komorek przez dlugie
lata wygladal podobnie, to rozumiem :-)
Cos mi chodzi po glowie ze sprzedaz wiazana jest zakazana, ale
operatorzy komorkowi sa najwyrazniej na to odporni.

[...]

A Windows w USA nie musi wyswietlac ze przegladarke do Internetu
klient moze sobie dowolna zainstalowac ? :-)

Wolnosc jednych konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc drugich

Wolnosc ... ja sobie cenie to, ze tu musi byc najpierw przepis, a nie
ze kazdy moze cie skarzyc o cokolwiek ... i wygrac :-)

P.S. wolnosc po amerykansku http://consumerist.com/2013/06/13/apple-exec-i-protected-consumers-from-high-e-book-prices-by-letting-publishers-set-high-e-book-prices/

Obnizac cen tez nie wolno
http://consumerist.com/2007/09/30/apple-sued-for-iphone-price-discrimination/

A o ludzi dbaja
http://consumerist.com/2013/08/02/doj-proposal-apple-must-let-amazon-barnes-noble-sell-e-books-through-ios-apps/

[...]

No dobra, skoro naprawde nie mozna miec abonamentu bez telefonu za
mniej, to moze i telefon kosztuje $200.

J.

Data: 2013-08-04 21:24:14
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hy0qb4uzcudb.1gqngzhlrjxsf$.dlg40tude.net...
[...]

Nigdzie w umowie/abonamencie nie ma że płacisz tyle a tyle miesięcznie
jako raty za telefon. Jest napisane tylko tyle, że przy podpisywaniu nowego
kontraktu "należy" Ci się telefon w "promocyjnej cenie" - ale nikt Cię do
jego wzięcia nie przymusza... Cena abonamentu od wzięcia/niewzięcia
telefonu nie zależy.

I kto kogo zmusza aby sprzedawał jak±s usługę bez telefonu?

No to zaskarzyc o zawyzanie cen ajfonow bez abonamentu :-P

Nie rozumiem. Jak sobie jaja robisz to pisz że jaja sobie robisz... :-)

[...]

No ciekawe czy o to tu chodzi...

[...]

Mój nic takiego nie wy¶wietla...

Wolnosc jednych konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc drugich

Wolno¶ć sprzedawcy lodów polega na tym, że nie musi Ci oferować
lodów :-) A Twoja wolnosc polega na tym ze nie musisz ich kupować.

Wolnosc ... ja sobie cenie to, ze tu musi byc najpierw przepis, a nie
ze kazdy moze cie skarzyc o cokolwiek ... i wygrac :-)

Nie jest tak, że skarż± się tu o cokolwiek... wiesz dobrze o tym.

[...]

Chętnie przeczytam te linki ale już nie dzisiaj - spać mi się chce :-)

Otóż to.

Data: 2013-08-05 08:52:52
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 21:24:14 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

I to sie nadaje do zaskarzenia - tzn brak ceny :-)

I kto kogo zmusza aby sprzedawał jak±s usługę bez telefonu?
No to zaskarzyc o zawyzanie cen ajfonow bez abonamentu :-P
Nie rozumiem. Jak sobie jaja robisz to pisz że jaja sobie robisz... :-)

Nie takie rzeczy sie czytalo o amerykanskich sprawach :-)

[...]

Oni na pare innych tez odporni. IMO - przez dlugie lata powinni placic
VAT od pelnej ceny telefonu, nawet jak go sprzedawali za zlotowke.

[...]

Ok, to europejski wymog.
http://en.wikipedia.org/wiki/BrowserChoice.eu

W USA jak pamietam kiedys bylo podobnie, tzn http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Microsoft

Nie moze sobie monopolista sprzedawac systemu, a przegladarki dokladac
za darmo :-)

Wolnosc jednych konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc drugich
Wolno¶ć sprzedawcy lodów polega na tym, że nie musi Ci oferować
lodów :-) A Twoja wolnosc polega na tym ze nie musisz ich kupować.

I moze przestac byc sprzedawca lodow ? No, moze.

Wolnosc ... ja sobie cenie to, ze tu musi byc najpierw przepis, a nie
ze kazdy moze cie skarzyc o cokolwiek ... i wygrac :-)
Nie jest tak, że skarż± się tu o cokolwiek... wiesz dobrze o tym.

Nie wiem. Raczej sie slyszy ze wazniejsze ile pieniedzy ma pozwany :-)

J.

Data: 2013-08-05 10:26:33
Autor: Maciej Bebenek
Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Nigdzie w umowie/abonamencie nie ma że płacisz tyle a tyle miesięcznie
jako raty za telefon. Jest napisane tylko tyle, ĹĽe przy podpisywaniu nowego
kontraktu "naleĹĽy" Ci siÄ™ telefon w "promocyjnej cenie" - ale nikt CiÄ™ do
jego wzięcia nie przymusza... Cena abonamentu od wzięcia/niewzięcia
telefonu nie zaleĹĽy.

Na AT&T świat się nie kończy...
http://www.digitaltrends.com/mobile/t-mobile-value-plans-cost-explained/

Data: 2013-08-05 19:53:05
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:51ff61b9$1$1208$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nikt nie twierdzi że się kończy na AT&T ale jest to jedna z dwu największych
firm telekomunikacyjnych i jej rywal, Verizon, też nie rozgranicza tak opłat...
T-Mobile w USA, w przeciwieństwie do tego co jest w Europie, jest tu niszowym
providerem i oferta ich jest nieporównywalnie gorsza od liderów, zwłaszcza
poza dużymi ośrodkami miejskimi, gdzie zwyczajnie nie mają anten.

Data: 2013-08-05 00:54:23
Autor: Maciej Bebenek
Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

I kto kogo zmusza aby sprzedawał jakąs usługę bez telefonu?
JakieĹ› przepisy sÄ… na to w Europie?

Tak, są. Przypuszczam, że takie same są w USA, tylko świadomość tamtejszego
społeczeństwa jakby niższa ;-)

Data: 2013-08-04 21:26:45
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:51fedb9e$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zaewaluowana prĂłba wywyĹĽszania siÄ™? Po co? Kompleksy masz?

AT&T sprzedaje usługę bez telefonu: abonament ma to, tamto
i owamto, nie ma telefonu. Jak kupisz abonament na dwa lata
to uzyskujesz prawo do obniĹĽonej ceny na telefon, ale nikt nikogo
nie zmusza by taki telefon kupować i nie jest to warunkiem do
zakupu abonamentu. Tak sam, w takiej samej cenie abonament
możesz uruchomić wnosząc do AT&T swoją słuchawkę, o ile
jest z ich systemem kompatybilna. Gdzie tu ktoĹ› Ĺ‚amie prawo?

Data: 2013-08-05 10:26:33
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Gdybym miał, to czytając Cieie bym się zdecydowanie odkompleksił :-P

[...]

Na AT&T świat się nie kończy... Ani nawet nie zaczyna.

Data: 2013-08-05 16:02:32
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-03 14:23, Pszemol pisze:
[...]

No, szwedzki Saab też stał się w ostatnim czasie oddziałem GM, jednak politykę nadal prowadził nie całkiem zgodną z wytycznymi centrali.

[...]

Myślę jednak że to sprawa mentalności, i nie wątpię że w trybie błyskawicznym będzie to dublowane na terenie Polski. Tak to już jest że to co dobre w USA ma wielkie opory żeby zaistnieć u nas w Polsce, natomiast te złe zwyczaje i inne rzeczy w tym typie przyjmują się natychmiast.

Data: 2013-08-02 18:26:35
Autor: the_foe
W dniu 2013-08-02 04:59, Pszemol pisze:
Reszta hardware'u raczej bez rewelacji: przeciętny ekran, przeciętny
procesor, przeciętna obudowa cegły z dużym ekranem i typowe
guziki na dole...

Klasa hardware na poziomie Sony Xperia SP. Czyli sredniak. Tyle, ze Sony ma aluminiową "otoczkę" a Moto X to full plastik co jest jakim nieporozumieniem. Wiekowa defy miała alumimiową "framugę" co na prawde potrafiło uratować zycie fonowi przy upadka na "sztorc".
Sample zdjec z aparatu nie daja złudzen. Motorola nie daje do swoich fonów dobrych aparatów. Poziom słaby jak w Xperia SP, tyle ze jak zwykle moto uracza nas wbudowanym ficzurem agresywnego odszumiania. Mnie sie to bardzo nie podoba.
Wymawianie jednym tchem SGS4, HTC One, Moto X to duze nieprozumienie. Cena szybko spikuje jak w przypadku N4

--
@foe_pl

Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla