Data: 2009-03-16 18:13:59 | |
Autor: simon | |
Moto w UK | |
Witam
Mam takie pytanie. Za okolo miesiac mam plan ambitny by do anglii na moto sie wybrac. Pytania mam takie: 1. Czy trzeba jakies specjalne ubezpieczenie wykupowac jesli chce tam byc okolo 3 miesiace? 2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy na ramieniu zostawic moto na noc? 3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go zarejestrowac w UK? Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac? Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie ma. No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje? O czyms jeszcze warto wiedziec? -- PZDR Simon & CB600S |
|
Data: 2009-03-16 10:35:04 | |
Autor: tomistrz | |
Moto w UK | |
On 16 Mar, 18:13, "simon" <skszy...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam chcesz powracac na dwoch ? ktory z nich chesz rejestrowac w uk ? przeciez ten co tam kupisz bedzie juz zarejestrowany - Ty bedziesz tylko nowym wlascicielem potrzebujesz umowe i dowod rej. - jak zwykle Uwazaj ponadto na lampe sprowadzanego motocykla - bedziesz wszystkich oslepial Wjezdzajac do Anglii na moto tez musisz obkrecic lampe zeby nie oslepiac innych pomijam inne przerobki zwiazane z jazda w ruchu lewostronnym Ogolnie twoj plan jest do zrealizowania tylko nie zapomnij o ubezpieczeniu i road tax'ie :)) pozdrawiam |
|
Data: 2009-03-16 23:49:01 | |
Autor: simon | |
Moto w UK | |
<tomistrz@gmail.com> wrote in message news:a539d9a1-c03c-4b40-b412-e969bb8e96b4w9g2000yqa.googlegroups.com... On 16 Mar, 18:13, "simon" <skszy...@poczta.onet.pl> wrote: Plany ogolnie sa dwa. Pierwszy to jechac na Hornece, pozwiedzac i wracac. Drugi to leciec, kupic i wracac nowym nabytkiem. Zastanawialem sie nad v-stromem z salonu. W polszy salonowka kosztuje 31kpln za gola wersje, w UK za 29kpln mozna kupic wersje turystyczna z wysoka szyba i kuframi. Kwestia ino ile trzeba beszie do tego dolozyc przy rejestracji w kraju. PZDR Simon & CB600S |
|
Data: 2009-03-17 10:20:43 | |
Autor: azjatuchajbejowicz | |
Moto w UK | |
Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra 1/3 motocykli to Brytyjczycy i jakoś nikogo specjalnie nie oślepiają. Ale do rejestracji w Polsce lampę trzeba będzie wymienić, a lampy bywają deczko drogie (nawet rzędu 1kPLN). Mimo to, chyba będzie się opłacać, bo używane motocykle w Anglii są tanie. Co więcej, rynek jest przesycony i ściśle regulowany. Dealerzy są zobowiązani do dawania rękojmi (nie pamiętam na jak długo, niemniej to dość skutecznie chroni przed minami, jeśli kupujesz w sklepie i jest wystawione na widoku). Od prywatnego - oczywiście taniej, ale caveat emptor.
Jest taka strona z kalkulatorem do cen używanych motocykli w UK, oparta o ceny z zawieranych transakcji. -- |
|
Data: 2009-03-17 12:03:38 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Moto w UK | |
azjatuchajbejowicz wrote:
Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam. Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-17 12:31:22 | |
Autor: Arni | |
Moto w UK | |
Kuba (aka cita) pisze:
azjatuchajbejowicz wrote: specyfikacja lamp jest jedna i dotyczy wszystkich pojazdow wymagajacych oswietlenia. Sciąga: http://volviki.org/tiki-read_article.php?articleId=11 -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX |
|
Data: 2009-03-17 14:39:11 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
Moto w UK | |
Czesc
***Użytkownik "Kuba (aka cita) Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam. Moto rowniez musi miec swiatlo asymetryczne - nie dotyczy to tylko reflektorow starego typu z zarowkami innymi niz halogenowe. -- Pozdrawiam Tytus |
|
Data: 2009-03-17 15:01:01 | |
Autor: Kuczu | |
Moto w UK | |
Kuba (aka cita) pisze:
Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam. Amerykanskie motocykle maja swiatla symetryczne, tak jak amerykanskie samochody :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-17 07:43:52 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Moto w UK | |
Wracajac do tematu kupna motoru w UK i powrotu do PL:
Najprawdopodobniej kupisz motor z waznym road taxem, zwlaszcza jesli z salonu. Tak samo bedzie z przegladem - MOT. Natomiast musisz zglebic temat ubezpieczenia - w UK ubezpieczenie jest jednoczesnie na motor (pojazd) i osobe. Nie ma tak jak w PL, ze wykupujesz na auto i kazdy moze jezdzic. Wiec zeby legalnie pojechac do PL musisz wykupic polise tutaj. Niekoniecznie musisz kupowac polise na rok - wystarczy na miesiac, bo sa firmy oferujace wersje 'pay-as-you-go' jesli wiesz, ze nie bedziesz potrzebowal na pelne 12 miesiecy. Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze pewnie duzo osob sprowadza juz motory z UK, to sie zastanawialem, czy samemu nad tym nie zasiasc. Zwlaszcza, ze skoro funt jest chwilow wysoki ( a wlasciwie juz byl ) to znaczy ze bedzie nizszy i bedzie mozna na tym zarobic. Ps. Nie znam sie, ale zgaduje, ze w kwestii oswietlenia to klosz powinien byc jedyna czescia, ktora trzeba wymienic na standard kontynentalny. I wkladke do zegarow, chociaz jesli ma dwie podzialki, to nawet jesli ta w kilometrach jest mniejsza - to chyba wystarczy zbey legalnie jezdzic po Polsce? Musialbys zapytac pana 'milicjanta' chyba. Morys. |
|
Data: 2009-03-17 17:51:11 | |
Autor: morghul | |
Moto w UK | |
Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze pewnie A powiem szczerze, ze ostatnio z racji angielskojezycznych zmotocyklowanych kontaktów w Londynie rozgladam sie po tamtejszym rynku i ceny w porównaniu z allegro nie powalaja na kolana, przynajmniej motocykli uzywanych w cenach z przedzialu 5-8 tys PLN, tyle tylko ze szansa na mine mniejsza. -- ETERSTAR Dawid Talarczyk |
|
Data: 2009-03-17 09:55:17 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Moto w UK | |
On 17 Mar, 16:51, "morghul" <morg...@tlen.pl> wrote:
> Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym jako o zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL. No i mniejsze miny, zgadza sie. |
|
Data: 2009-03-17 18:59:29 | |
Autor: morghul | |
Moto w UK | |
Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym jako o
zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL. Ja puki co za XJ600 sie rozgladam i ciezko znalezc cos w ciekawej cenie, albo inaczej, w duzo ciekawszej niz PL. -- ETERSTAR Dawid Talarczyk |
|
Data: 2009-03-18 02:09:47 | |
Autor: ditron | |
Moto w UK | |
On 17 Mar, 18:59, "morghul" <morg...@tlen.pl> wrote:
hehe tez bedac w anglii rozgladalem sie za xj600 potem znalazlem taka na poboczu z dziura w silniku :o przysiadlem sie do niej pierwszy "duzy" mototcykl okazal sie jednak nie dosc duzy - wszedzie pelno przeswitow pozniej wyrwalem cb500 w angielskich owiewkach od dilera uzywanych sprzetow zupelnie inne wrazenie - wiekszy motocykl, wygodniejszy, pelniejszy |
|
Data: 2009-03-17 16:13:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Moto w UK | |
Kuczu wrote:
Kuba (aka cita) pisze: ehhh ten jusnet, znów niebyłżem dośc precyzyjny i nie uściśliłem, ze chodzi o stary kontynent :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-19 17:58:39 | |
Autor: Easy | |
Moto w UK | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <idiota@z.pl> napisał w wiadomości news:gpo023$mdj$1inews.gazeta.pl... azjatuchajbejowicz wrote: w jednej przywiezionej z UK własnie mam swiało symetryczne a w tej z Fr jest asymetryczne tzw europejskie. W praktyce jakiejs ogromnej róznicy w oswietleniu nie widze. E. |
|
Data: 2009-03-18 12:47:47 | |
Autor: Jasio | |
Moto w UK | |
Użytkownik "simon" <skszynka@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpm1ct$luk$1jaszczomp.tahoe.pl... Witam Ubezpieczenie OC obowiązuje za granicą do 3miesięcy - dokładny opis znajdziesz w swoich OWU. 3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go zarejestrowac w UK? Aby jeździć motocyklem w UK musisz mieć ubezpieczenie - ono obowiązuje, inaczej niż w PL, nie tylko na konkretną osobę ale i na sprzęt. Możesz kogoś dopisać do swojego ubezpieczenia. Jeżeli jednak masz zamiar wracać tym motocyklem, który kupisz - najprościej zarejestrować go w GB na siebie i wykupić ubezpieczenie z płatnością comiesięczną. Po przyjeździe do PL wysyłasz do brytyjskiego ubezpieczyciela certyfikat ubezpieczniowy, papierową polisę, i on po potrąceniu kosztów administracyjnych, przestaje Cię ubezpieczać i ściągać z konta pieniądze. Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac? Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie ma. -Duży na 4strony dowód rejestracyjny z Twoimi danymi jako właściciela - musisz go przetłumaczyć [płacąc za stronę]. -Zapłacić za tablicę jak do każdego innego motoykla - około 250zł i opłacić OC. Dowód opłacenia OC trzeba okazać [może nie w każdym Urz.Kom.] odbierając stały dowód. -Ponieważ kupiłeś motocykl za granicą nie płacisz w US podatku PCC, ale za to prosisz ich o wydanie zwolnienia z płacenia VAT 25. Co oczywiście kosztuje, kolejne 150zł http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9608/Kto_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_25.html -Jeżeli chcesz wyrejestrować z angielskiego DVLA to wysyłasz im jedną z części dowodu pocztą - 11 rubryczka o ile mnie znów pamięć nie myli. Bez tego kawałka dowód rejestracyjny nadal świadczy o Twoim prawie własności - nie daj sobie wmówić nic innego. No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje? Jeżeli chodzi o motocykle nowe i podatki, które należy od nich zapłacić - najlepiej zadzwoń do swojego Urz.Skarbowego. O czyms jeszcze warto wiedziec? Z tymi lampami to bym nie tragizował tylko wyregulował porządnie, oni często mają zbyt wysoko światła, nawet jadąc po właściwej, lewej stronie - oślepiają. A w ostateczności istnieją też naklejki regulujące oświetlenie - do nabycia na promach i w przygranicznych stacjach benzynowych. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-19 18:03:25 | |
Autor: Easy | |
Moto w UK | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpqqhq$gb5$1inews.gazeta.pl...
dokładnie to 160 ic czeka sie w zaleznosci od urzedu od 24h do tygodnia Nie ma Vatu nie ma akcyzyNo i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje? E |
|
Data: 2009-03-20 23:45:33 | |
Autor: Czart | |
Moto w UK | |
2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy na ramieniu zostawic moto na noc? Prosze bardzo: http://www.grd.be/motorhotel/ Polecam w pełni, świetne miejsce, jak ci się uda jeszcze trafić czasami jakieś imprezy mają, moto parkujesz prosto przed drzwiami od swojego pokoju, wjeżdzasz nim poprostu do hotelu:)) strzeżone miejsce, dobre jedzenie i świetne piwo( 1 gratis dostałem) |