Moto w UK

Data: 2009-03-16 18:13:59
Autor: simon
Moto w UK
Witam
Mam takie pytanie. Za okolo miesiac mam plan ambitny by do anglii na moto sie wybrac. Pytania mam takie:
1. Czy trzeba jakies specjalne ubezpieczenie wykupowac jesli chce tam byc okolo 3 miesiace?
2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy na ramieniu zostawic moto na noc?
3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go zarejestrowac w UK? Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac? Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie ma. No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje?
O czyms jeszcze warto wiedziec?

--
PZDR

Simon
& CB600S

Data: 2009-03-16 10:35:04
Autor: tomistrz
Moto w UK
On 16 Mar, 18:13, "simon" <skszy...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

chcesz powracac na dwoch ?
ktory z nich chesz rejestrowac w uk ?
przeciez ten co tam kupisz bedzie juz zarejestrowany - Ty bedziesz
tylko nowym wlascicielem
potrzebujesz umowe i dowod rej. - jak zwykle
Uwazaj ponadto na lampe sprowadzanego motocykla - bedziesz wszystkich
oslepial
Wjezdzajac do Anglii na moto tez musisz obkrecic lampe zeby nie
oslepiac innych
pomijam inne przerobki zwiazane z jazda w ruchu lewostronnym
Ogolnie twoj plan jest do zrealizowania tylko nie zapomnij o
ubezpieczeniu i road tax'ie
:)) pozdrawiam

Data: 2009-03-16 23:49:01
Autor: simon
Moto w UK

<tomistrz@gmail.com> wrote in message news:a539d9a1-c03c-4b40-b412-e969bb8e96b4w9g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Plany ogolnie sa dwa.
Pierwszy to jechac na Hornece, pozwiedzac i wracac. Drugi to leciec, kupic i wracac nowym nabytkiem.
Zastanawialem sie nad v-stromem z salonu. W polszy salonowka kosztuje 31kpln za gola wersje, w UK za 29kpln mozna kupic wersje turystyczna z wysoka szyba i kuframi. Kwestia ino ile trzeba beszie do tego dolozyc przy rejestracji w kraju.

PZDR
Simon
& CB600S

Data: 2009-03-17 10:20:43
Autor: azjatuchajbejowicz
Moto w UK
Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra 1/3 motocykli to Brytyjczycy i jakoś nikogo specjalnie nie oślepiają.  Ale do rejestracji w Polsce lampę trzeba będzie wymienić, a lampy bywają deczko drogie (nawet rzędu 1kPLN).  Mimo to, chyba będzie się opłacać, bo używane motocykle w Anglii są tanie.  Co więcej, rynek jest przesycony i ściśle regulowany.  Dealerzy są zobowiązani do dawania rękojmi (nie pamiętam na jak długo, niemniej to dość skutecznie chroni przed minami, jeśli kupujesz w sklepie i jest wystawione na widoku).  Od prywatnego - oczywiście taniej, ale caveat emptor.

Jest taka strona z kalkulatorem do cen używanych motocykli w UK, oparta o ceny z zawieranych transakcji.  --

Data: 2009-03-17 12:03:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Moto w UK
 azjatuchajbejowicz wrote:
Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra
1/3 motocykli to Brytyjczycy i jakoś nikogo specjalnie nie oślepiają.

Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-17 12:31:22
Autor: Arni
Moto w UK
Kuba (aka cita) pisze:
azjatuchajbejowicz wrote:
[...]

specyfikacja lamp jest jedna i dotyczy wszystkich pojazdow wymagajacych oswietlenia.
Sciąga:
http://volviki.org/tiki-read_article.php?articleId=11

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-03-17 14:39:11
Autor: Tytus z Fabryki
Moto w UK
Czesc

***Użytkownik "Kuba (aka cita)
Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

Moto rowniez musi miec swiatlo asymetryczne - nie dotyczy to tylko reflektorow starego typu z zarowkami innymi niz halogenowe.

Tytus

Data: 2009-03-17 15:01:01
Autor: Kuczu
Moto w UK
Kuba (aka cita) pisze:

Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

Amerykanskie motocykle maja swiatla symetryczne, tak jak amerykanskie samochody :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-17 07:43:52
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Moto w UK
Wracajac do tematu kupna motoru w UK i powrotu do PL:

Najprawdopodobniej kupisz motor z waznym road taxem, zwlaszcza jesli z
salonu. Tak samo bedzie z przegladem - MOT. Natomiast musisz zglebic
temat ubezpieczenia - w UK ubezpieczenie jest jednoczesnie na motor
(pojazd) i osobe. Nie ma tak jak w PL, ze wykupujesz na auto i kazdy
moze jezdzic. Wiec zeby legalnie pojechac do PL musisz wykupic polise
tutaj. Niekoniecznie musisz kupowac polise na rok - wystarczy na
miesiac, bo sa firmy oferujace wersje 'pay-as-you-go' jesli wiesz, ze
nie bedziesz potrzebowal na pelne 12 miesiecy.

Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze pewnie
duzo osob sprowadza juz motory z UK, to sie zastanawialem, czy samemu
nad tym nie zasiasc. Zwlaszcza, ze skoro funt jest chwilow wysoki ( a
wlasciwie juz byl ) to znaczy ze bedzie nizszy i bedzie mozna na tym
zarobic.

Ps. Nie znam sie, ale zgaduje, ze w kwestii oswietlenia to klosz
powinien byc jedyna czescia, ktora trzeba wymienic na standard
kontynentalny. I wkladke do zegarow, chociaz jesli ma dwie podzialki,
to nawet jesli ta w kilometrach jest mniejsza - to chyba wystarczy
zbey legalnie jezdzic po Polsce? Musialbys zapytac pana 'milicjanta'
chyba.

Morys.

Data: 2009-03-17 17:51:11
Autor: morghul
Moto w UK
[...]

A powiem szczerze, ze ostatnio z racji angielskojezycznych zmotocyklowanych kontaktów w Londynie rozgladam sie po tamtejszym rynku i ceny w porównaniu z allegro nie powalaja na kolana, przynajmniej motocykli uzywanych w cenach z przedzialu 5-8 tys PLN, tyle tylko ze szansa na mine mniejsza.

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Data: 2009-03-17 09:55:17
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Moto w UK
On 17 Mar, 16:51, "morghul" <morg...@tlen.pl> wrote:
> [...]

przynajmniej motocykli uzywanych w cenach z przedzialu 5-8 tys
PLN, tyle tylko ze szansa na mine mniejsza.

Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym jako o
zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj
motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL.

No i mniejsze miny, zgadza sie.

Data: 2009-03-17 18:59:29
Autor: morghul
Moto w UK
Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym jako o
zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj
motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL.

Ja puki co za XJ600 sie rozgladam i ciezko znalezc cos w ciekawej cenie, albo inaczej, w duzo ciekawszej niz PL.

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Data: 2009-03-18 02:09:47
Autor: ditron
Moto w UK
On 17 Mar, 18:59, "morghul" <morg...@tlen.pl> wrote:
hehe
tez bedac w anglii rozgladalem sie za xj600
potem znalazlem taka na poboczu z dziura w silniku :o przysiadlem sie
do niej
pierwszy "duzy" mototcykl okazal sie jednak nie dosc duzy - wszedzie
pelno przeswitow
pozniej wyrwalem cb500 w angielskich owiewkach od dilera uzywanych
sprzetow
zupelnie inne wrazenie - wiekszy motocykl, wygodniejszy, pelniejszy

Data: 2009-03-17 16:13:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
Moto w UK
Kuczu wrote:
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

ehhh ten jusnet, znów niebyłżem dośc precyzyjny i nie uściśliłem, ze chodzi o stary kontynent :D

Data: 2009-03-19 17:58:39
Autor: Easy
Moto w UK

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <idiota@z.pl> napisał w wiadomości news:gpo023$mdj$1inews.gazeta.pl...
azjatuchajbejowicz wrote:
[...]

w jednej przywiezionej z UK własnie mam swiało symetryczne a w tej z Fr jest asymetryczne  tzw europejskie.

W praktyce jakiejs ogromnej róznicy w oswietleniu nie widze.

E.

Data: 2009-03-18 12:47:47
Autor: Jasio
Moto w UK

Użytkownik "simon" <skszynka@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpm1ct$luk$1jaszczomp.tahoe.pl...
[...]

Ubezpieczenie OC obowiązuje za granicą do 3miesięcy - dokładny opis znajdziesz w swoich OWU.

3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go zarejestrowac w UK?

Aby jeździć motocyklem w UK musisz mieć ubezpieczenie - ono obowiązuje, inaczej niż w PL, nie tylko na konkretną osobę ale i na sprzęt. Możesz kogoś dopisać do swojego ubezpieczenia.
Jeżeli jednak masz zamiar wracać tym motocyklem, który kupisz - najprościej zarejestrować go w GB na siebie i wykupić ubezpieczenie z płatnością comiesięczną. Po przyjeździe do PL wysyłasz do brytyjskiego ubezpieczyciela certyfikat ubezpieczniowy, papierową polisę, i on po potrąceniu kosztów administracyjnych, przestaje Cię ubezpieczać i ściągać z konta pieniądze.

Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac? Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie ma.

-Duży na 4strony dowód rejestracyjny z Twoimi danymi jako właściciela - musisz go przetłumaczyć [płacąc za stronę].
-Zapłacić za tablicę jak do każdego innego motoykla - około 250zł i opłacić OC. Dowód opłacenia OC trzeba okazać [może nie w każdym Urz.Kom.] odbierając stały dowód.
-Ponieważ kupiłeś motocykl za granicą nie płacisz w US podatku PCC, ale za to prosisz ich o wydanie zwolnienia z płacenia VAT 25. Co oczywiście kosztuje, kolejne 150zł
http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9608/Kto_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_25.html
-Jeżeli chcesz wyrejestrować z angielskiego DVLA to wysyłasz im jedną z części dowodu pocztą - 11 rubryczka o ile mnie znów pamięć nie myli.
Bez tego kawałka dowód rejestracyjny nadal świadczy o Twoim prawie własności - nie daj sobie wmówić nic innego.

No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje?

Jeżeli chodzi o motocykle nowe i podatki, które należy od nich zapłacić - najlepiej zadzwoń do swojego Urz.Skarbowego.

O czyms jeszcze warto wiedziec?

Z tymi lampami to bym nie tragizował tylko wyregulował porządnie, oni często mają zbyt wysoko światła, nawet jadąc po właściwej, lewej stronie - oślepiają. A w ostateczności istnieją też naklejki regulujące oświetlenie - do nabycia na promach i w przygranicznych stacjach benzynowych.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-19 18:03:25
Autor: Easy
Moto w UK

Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpqqhq$gb5$1inews.gazeta.pl...

[...]

dokładnie to 160 ic czeka sie w zaleznosci od urzedu od 24h do tygodnia

No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje?
Nie ma Vatu nie ma akcyzy

Data: 2009-03-20 23:45:33
Autor: Czart
Moto w UK
2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy na ramieniu zostawic moto na noc?

Prosze bardzo:
http://www.grd.be/motorhotel/
Polecam w pełni, świetne miejsce, jak ci się uda jeszcze trafić czasami jakieś imprezy mają, moto parkujesz prosto przed drzwiami od swojego pokoju, wjeżdzasz nim poprostu do hotelu:))
strzeżone miejsce, dobre jedzenie i świetne piwo( 1 gratis dostałem)

Moto w UK