Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Motocykl prostuje w zakręcie

Motocykl prostuje w zakręcie

Data: 2011-04-04 18:48:22
Autor: KinKong
Motocykl prostuje w zakręcie
Witam Szanowną Grupę,

Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Data: 2011-04-04 19:24:03
Autor: Tytus
Motocykl prostuje w zakręcie
Siemka

"KinKong"
Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
 posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
 go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
 bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
 natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia.

Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego

--
         Tytus
żółta motorynka
  i malagutek

Data: 2011-04-04 20:12:40
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
Tytusnapisal


Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem
maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego


"Na zachodzie bez zmian"...




--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-04 20:53:42
Autor: jeDrASS
Motocykl prostuje w zakręcie
On 2011-04-04 19:24, Tytus wrote:

Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z
zacieciem maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego

oj.. z tego co kojarzę to obydwa mają 65..

--
jeDrASS

Data: 2011-04-04 20:21:04
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKongnapisal

Witam Szanowną Grupę,

Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za
bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)


"Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależności o paru czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mogą mieć na to opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np. miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ściorany olej, albo uklepane sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się geometria -> mocniej prosuje.

W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu na zewnątrz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie. Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugiąć się w granicach 25 mm (Rider Sag). Jeśli siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, abyś całkowicie je dociążał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwszą z przyczyn. Ale mogą być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty, sprawny motocykl. Pozdr,
Mariusz



--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-04 23:08:34
Autor: KinKong
Motocykl prostuje w zakręcie

Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu

Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po lekkim odjęciu gazu.

Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Pozdro :)

Data: 2011-04-04 21:38:17
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKongnapisal


Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po
lekkim odjęciu gazu.


Jeśli czujesz, że jest to nienaturalnie szybkie, to rzeczywiście może być coś na rzeczy. Czasem przesiadając się z jednego motocykla na inny można odnieść wrażenie, że ten "nowy" jakoś dziwnie chodzi bo człowiek przyzwyczajony jest do motoryki poprzednika... ;)


No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?


O ile pamiętam w GSRach widelec z przodu już w nowych sztukach był miękki. Z czasem, przebiegiem uklepuje się sprężyna i olej się zamienia w "wodę", nie ma tłumienia. Trzeba ustalić kiedy było ostatni raz zaglądane do zawieszenia. O ile pamiętam waga kierowcy pod jakiego zaprojektowany jest ten zawias to coś w granicach 75-80 kg. Jeśli jesteś sporo cięższy to może być problem na wyjeżdżonym zawieszeniu. Zobacz ile ugina Ci się ten zawias jak siedzisz na moto. Powinien w granicach 25, jeśli jest więcej niż 30 to warto by to dobrze pomierzyć i pomyśleć o mocniejszych sprężynach i innym oleju. Ale to dopiero po pomiarach. No i te łożyska w główce ramy też oblookaj mimo wszystko. Takie akcje też się pojawiają przy wysranych łożyskach. A może być też tak, ze wszystkiego jest po po trochu. Rozklepany zawias, wybite łożyska i jeszcze rozjeżdżona opona - czego oczywiście nie życzę ;)


pozdr,
Mariusz --
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-05 07:18:05
Autor: Don Pedro
Motocykl prostuje w zakręcie
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
UĹźytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>  napisał w wiadomości
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu

Odpiszę Tobie, bo ścigacza mam w KF-ie. Otóż nie wiem, co to za poważne szkoły, ale większych głupot dawno nie czytałem. Praktyka pokazuje, że ujmowanie gazu mocniej składa moto w zakręcie. Dopiero hamowanie jest w stanie prostować moto. Jest bardzo duża różnica pomiędzy ujmowaniem gazu a hamowaniem. Jeździć, jeździć, a nie powielać internetowe bzdury.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Pozdr
DP

Data: 2011-04-05 05:55:41
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakr�cie
Don Pedronapisal

W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
UĹźytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>  napisaĹ&#65533; w
wiadomoĹ&#65533;ci
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W kaĹźdej powaĹźnej szkole jazdy bÄ&#65533;dÄ&#65533; uczyli CiÄ&#65533;,
abyĹ&#65533; w zakrÄ&#65533;cie nie
ujmowaĹ&#65533; gazu. Bo CiÄ&#65533; wyprostuje, a przy duĹźej
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;ci wyrzuci z zakrÄ&#65533;tu

OdpiszÄ&#65533; Tobie, bo Ĺ&#65533;cigacza mam w KF-ie.


Bogu dzięki... ;)


 Otóş nie wiem, co to za powaĹźne
szkoĹ&#65533;y,


to akurat nie zaskakuje...


ale wiÄ&#65533;kszych gĹ&#65533;upot dawno nie czytaĹ&#65533;em. Praktyka pokazuje, Ĺźe
ujmowanie gazu mocniej skĹ&#65533;ada moto w zakrÄ&#65533;cie. Dopiero
hamowanie jest w
stanie prostowaÄ&#65533; moto.


OK, może wyraziłem się niejasno. Ujęcie gazu wynosi motocykl na zewnątrz. Hamowanie także go podnosi. Ujęcie gazu jesli chodzi o pracę przedniego zawieszenia działa podobnie jak hamowanie.
Wiesz, kaĹźdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄ&#65533;tach. NiektĂłre typy
po
prostu tak majÄ&#65533;, Ĺźe skrÄ&#65533;cajÄ&#65533; gorzej albo lepiej od
innych.


I to są te Twoje mądrości...?





--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-06 12:54:18
Autor: Jacek Czerwinski
Motocykl prostuje w zakręcie
W dniu 2011-04-05 07:18, Don Pedro pisze:
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po
prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Oprocz tych, co (podobno) nie skrecaja w ogĂłle. To te same co nie hamuja ;)

Pozdrawiam na wiosne.

Data: 2011-04-05 08:29:21
Autor: kakmar
Motocykl prostuje w zakrĂŞcie
Dnia 04.04.2011 Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał/a:

W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu na zewnątrz.

Weź no napisz otem coś więcej. Wiem, to musiała być Weteran, chopper & "rusek" pro lans riding school.

Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie.

I to właśnie może nawet leży u podstaw światowych sukcesów naszych zawodników.

A do właściciela problemu, Lovtza z sensem napisał że masz coś spierdolone, nie znam GSR'a, ale nie chce mi się wierzyć że "fabrycznie".

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-04 20:39:46
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKongnapisal

 GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast.


We wcześniejszym poście założyłem że sprzęt jest sprawny. Ale to akurat może wskazywać na łożysko w główce ramy, a to już jest niesprawność. Trzeba podnieść przód do góry za pomocą pomocnego kolegi i wiesz co dalej... lekkie "wskakiwanie" zawieszenia w pozycji do jazdy na wprost... i już masz odpowiedź.

Miłej zabawy,
Mariusz


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-06 17:37:48
Autor: Piotr Rezmer
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKong pisze:

 Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

A jak wygląda kwestia rozmiaru opon w obu pojazdach? Czy w GSRze masz oryginalny rozmiar? Jak to wygląda w porównaniu z Hornetem?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Motocykl prostuje w zakręcie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona