Data: 2011-04-04 18:48:22 | |
Autor: KinKong | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
Witam Szanowną Grupę,
Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;) Z góry dzięki za odpowiedzi :) |
|
Data: 2011-04-04 19:24:03 | |
Autor: Tytus | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
Siemka
"KinKong" Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem maszyny budowlanej. I tyle Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego -- Tytus żółta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-04 20:12:40 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
Tytusnapisal
Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem "Na zachodzie bez zmian"... -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-04 20:53:42 | |
Autor: jeDrASS | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
On 2011-04-04 19:24, Tytus wrote:
Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z oj.. z tego co kojarzę to obydwa mają 65.. -- jeDrASS |
|
Data: 2011-04-04 20:21:04 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKongnapisal
Witam Szanowną Grupę, Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem Z góry dzięki za odpowiedzi :) "Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależności o paru czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mogą mieć na to opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np. miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ściorany olej, albo uklepane sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się geometria -> mocniej prosuje. W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu na zewnątrz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie. Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugiąć się w granicach 25 mm (Rider Sag). Jeśli siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, abyś całkowicie je dociążał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwszą z przyczyn. Ale mogą być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty, sprawny motocykl. Pozdr, Mariusz -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-04 23:08:34 | |
Autor: KinKong | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79> W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po lekkim odjęciu gazu. Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/ Dzięki wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju? Pozdro :) |
|
Data: 2011-04-04 21:38:17 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKongnapisal
Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po Jeśli czujesz, że jest to nienaturalnie szybkie, to rzeczywiście może być coś na rzeczy. Czasem przesiadając się z jednego motocykla na inny można odnieść wrażenie, że ten "nowy" jakoś dziwnie chodzi bo człowiek przyzwyczajony jest do motoryki poprzednika... ;) No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/ Dzięki O ile pamiętam w GSRach widelec z przodu już w nowych sztukach był miękki. Z czasem, przebiegiem uklepuje się sprężyna i olej się zamienia w "wodę", nie ma tłumienia. Trzeba ustalić kiedy było ostatni raz zaglądane do zawieszenia. O ile pamiętam waga kierowcy pod jakiego zaprojektowany jest ten zawias to coś w granicach 75-80 kg. Jeśli jesteś sporo cięższy to może być problem na wyjeżdżonym zawieszeniu. Zobacz ile ugina Ci się ten zawias jak siedzisz na moto. Powinien w granicach 25, jeśli jest więcej niż 30 to warto by to dobrze pomierzyć i pomyśleć o mocniejszych sprężynach i innym oleju. Ale to dopiero po pomiarach. No i te łożyska w główce ramy też oblookaj mimo wszystko. Takie akcje też się pojawiają przy wysranych łożyskach. A może być też tak, ze wszystkiego jest po po trochu. Rozklepany zawias, wybite łożyska i jeszcze rozjeżdżona opona - czego oczywiście nie życzę ;) pozdr, Mariusz -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-05 07:18:05 | |
Autor: Don Pedro | |
Motocykl prostuje w zakrÄcie | |
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
UĹźytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisaĹ w wiadomoĹci OdpiszÄ Tobie, bo Ĺcigacza mam w KF-ie. Otóş nie wiem, co to za powaĹźne szkoĹy, ale wiÄkszych gĹupot dawno nie czytaĹem. Praktyka pokazuje, Ĺźe ujmowanie gazu mocniej skĹada moto w zakrÄcie. Dopiero hamowanie jest w stanie prostowaÄ moto. Jest bardzo duĹźa róşnica pomiÄdzy ujmowaniem gazu a hamowaniem. JeĹşdziÄ, jeĹşdziÄ, a nie powielaÄ internetowe bzdury. No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miÄkkie ;/ DziÄki Wiesz, kaĹźdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄtach. NiektĂłre typy po prostu tak majÄ , Ĺźe skrÄcajÄ gorzej albo lepiej od innych. Pozdr DP |
|
Data: 2011-04-05 05:55:41 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakr�cie | |
Don Pedronapisal
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:wiadomoĹ�ci abyĹ� w zakrÄ�cie nienews:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79> prÄ�dkoĹ�ci wyrzuci z zakrÄ�tuujmowaĹ� gazu. Bo CiÄ� wyprostuje, a przy duĹźej OdpiszÄ� Tobie, bo Ĺ�cigacza mam w KF-ie. Bogu dzięki... ;) Otóş nie wiem, co to za powaĹźne szkoĹ�y, to akurat nie zaskakuje... ale wiÄ�kszych gĹ�upot dawno nie czytaĹ�em. Praktyka pokazuje, Ĺźe ujmowanie gazu mocniej skĹ�ada moto w zakrÄ�cie. Dopierohamowanie jest w stanie prostowaÄ� moto. OK, może wyraziłem się niejasno. Ujęcie gazu wynosi motocykl na zewnątrz. Hamowanie także go podnosi. Ujęcie gazu jesli chodzi o pracę przedniego zawieszenia działa podobnie jak hamowanie. Wiesz, kaĹźdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄ�tach. NiektĂłre typypo prostu tak majÄ�, Ĺźe skrÄ�cajÄ� gorzej albo lepiej odinnych. I to są te Twoje mądrości...? -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-06 12:54:18 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
Motocykl prostuje w zakrÄcie | |
W dniu 2011-04-05 07:18, Don Pedro pisze:
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze: Wiesz, kaĹźdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄtach. NiektĂłre typy po Oprocz tych, co (podobno) nie skrecaja w ogĂłle. To te same co nie hamuja ;) Pozdrawiam na wiosne. |
|
Data: 2011-04-05 08:29:21 | |
Autor: kakmar | |
Motocykl prostuje w zakrĂŞcie | |
Dnia 04.04.2011 Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisaĹ/a:
WeĹş no napisz otem coĹ wiÄcej. Wiem, to musiaĹa byÄ Weteran, chopper & "rusek" pro lans riding school. Zjawisko to da siÄ kontrolowaÄ i wykorzystywaÄ, np. do ponoszenia motocykla ze zĹoĹźenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpaÄ siÄ z kierÄ , podkĹadasz heblem, motocykl siÄ podnosi do pionu i przekĹadasz go w drugÄ stronÄ. Lekko i stabilnie. I to wĹaĹnie moĹźe nawet leĹźy u podstaw Ĺwiatowych sukcesĂłw naszych zawodnikĂłw. A do wĹaĹciciela problemu, Lovtza z sensem napisaĹ Ĺźe masz coĹ spierdolone, nie znam GSR'a, ale nie chce mi siÄ wierzyÄ Ĺźe "fabrycznie". -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-04-04 20:39:46 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKongnapisal
GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się niemal natychmiast. We wcześniejszym poście założyłem że sprzęt jest sprawny. Ale to akurat może wskazywać na łożysko w główce ramy, a to już jest niesprawność. Trzeba podnieść przód do góry za pomocą pomocnego kolegi i wiesz co dalej... lekkie "wskakiwanie" zawieszenia w pozycji do jazdy na wprost... i już masz odpowiedź. Miłej zabawy, Mariusz -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-06 17:37:48 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKong pisze:
Może to wina opon czy może raczej wyjechanego A jak wygląda kwestia rozmiaru opon w obu pojazdach? Czy w GSRze masz oryginalny rozmiar? Jak to wygląda w porównaniu z Hornetem? -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |