Data: 2011-04-04 20:21:04 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKongnapisal
Witam Szanown± Grupę, Mam pytanko odno¶nie dziwnego zjawiska, którego ostatnio do¶wiadczam. Byłem Z góry dzięki za odpowiedzi :) "Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależno¶ci o paru czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mog± mieć na to opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np. miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ¶ciorany olej, albo uklepane sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się geometria -> mocniej prosuje. W każdej poważnej szkole jazdy będ± uczyli Cię, aby¶ w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędko¶ci wyrzuci z zakrętu na zewn±trz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kier±, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drug± stronę. Lekko i stabilnie. Reasumuj±c. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugi±ć się w granicach 25 mm (Rider Sag). Je¶li siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, aby¶ całkowicie je doci±żał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwsz± z przyczyn. Ale mog± być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty, sprawny motocykl. Pozdr, Mariusz -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-04 23:08:34 | |
Autor: KinKong | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79> W każdej poważnej szkole jazdy będ± uczyli Cię, aby¶ w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędko¶ci wyrzuci z zakrętu Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po lekkim odjęciu gazu. Reasumuj±c. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/ Dzięki wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju? Pozdro :) |
|
Data: 2011-04-04 21:38:17 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
KinKongnapisal
Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po Je¶li czujesz, że jest to nienaturalnie szybkie, to rzeczywi¶cie może być co¶ na rzeczy. Czasem przesiadaj±c się z jednego motocykla na inny można odnie¶ć wrażenie, że ten "nowy" jako¶ dziwnie chodzi bo człowiek przyzwyczajony jest do motoryki poprzednika... ;) No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/ Dzięki O ile pamiętam w GSRach widelec z przodu już w nowych sztukach był miękki. Z czasem, przebiegiem uklepuje się sprężyna i olej się zamienia w "wodę", nie ma tłumienia. Trzeba ustalić kiedy było ostatni raz zagl±dane do zawieszenia. O ile pamiętam waga kierowcy pod jakiego zaprojektowany jest ten zawias to co¶ w granicach 75-80 kg. Je¶li jeste¶ sporo cięższy to może być problem na wyjeżdżonym zawieszeniu. Zobacz ile ugina Ci się ten zawias jak siedzisz na moto. Powinien w granicach 25, je¶li jest więcej niż 30 to warto by to dobrze pomierzyć i pomy¶leć o mocniejszych sprężynach i innym oleju. Ale to dopiero po pomiarach. No i te łożyska w główce ramy też oblookaj mimo wszystko. Takie akcje też się pojawiaj± przy wysranych łożyskach. A może być też tak, ze wszystkiego jest po po trochu. Rozklepany zawias, wybite łożyska i jeszcze rozjeżdżona opona - czego oczywi¶cie nie życzę ;) pozdr, Mariusz -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-05 07:18:05 | |
Autor: Don Pedro | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
Użytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości Odpiszę Tobie, bo ścigacza mam w KF-ie. Otóż nie wiem, co to za poważne szkoły, ale większych głupot dawno nie czytałem. Praktyka pokazuje, że ujmowanie gazu mocniej składa moto w zakręcie. Dopiero hamowanie jest w stanie prostować moto. Jest bardzo duża różnica pomiędzy ujmowaniem gazu a hamowaniem. Jeździć, jeździć, a nie powielać internetowe bzdury. No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/ Dzięki Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych. Pozdr DP |
|
Data: 2011-04-05 05:55:41 | |
Autor: Lovtza | |
Motocykl prostuje w zakr�cie | |
Don Pedronapisal
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:wiadomoĹ�ci abyĹ� w zakrÄ�cie nienews:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79> prÄ�dkoĹ�ci wyrzuci z zakrÄ�tuujmowaĹ� gazu. Bo CiÄ� wyprostuje, a przy duĹĽej OdpiszÄ� Tobie, bo Ĺ�cigacza mam w KF-ie. Bogu dzięki... ;) Otóż nie wiem, co to za powaĹĽne szkoĹ�y, to akurat nie zaskakuje... ale wiÄ�kszych gĹ�upot dawno nie czytaĹ�em. Praktyka pokazuje, ĹĽe ujmowanie gazu mocniej skĹ�ada moto w zakrÄ�cie. Dopierohamowanie jest w stanie prostowaÄ� moto. OK, może wyraziłem się niejasno. Ujęcie gazu wynosi motocykl na zewn±trz. Hamowanie także go podnosi. Ujęcie gazu jesli chodzi o pracę przedniego zawieszenia działa podobnie jak hamowanie. Wiesz, kaĹĽdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄ�tach. NiektĂłre typypo prostu tak majÄ�, ĹĽe skrÄ�cajÄ� gorzej albo lepiej odinnych. I to s± te Twoje m±dro¶ci...? -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-04-06 12:54:18 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
Motocykl prostuje w zakręcie | |
W dniu 2011-04-05 07:18, Don Pedro pisze:
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze: Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po Oprocz tych, co (podobno) nie skrecaja w ogóle. To te same co nie hamuja ;) Pozdrawiam na wiosne. |
|
Data: 2011-04-05 08:29:21 | |
Autor: kakmar | |
Motocykl prostuje w zakrĂŞcie | |
Dnia 04.04.2011 Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał/a:
Weź no napisz otem coś więcej. Wiem, to musiała być Weteran, chopper & "rusek" pro lans riding school. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie. I to właśnie może nawet leży u podstaw światowych sukcesów naszych zawodników. A do właściciela problemu, Lovtza z sensem napisał że masz coś spierdolone, nie znam GSR'a, ale nie chce mi się wierzyć że "fabrycznie". -- kakmaratgmaildotcom |