Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Motocykl prostuje w zakręcie

Motocykl prostuje w zakręcie

Data: 2011-04-04 20:21:04
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKongnapisal

Witam Szanown± Grupę,

Mam pytanko odno¶nie dziwnego zjawiska, którego ostatnio do¶wiadczam. Byłem
posiadaczem Horneta 600, którym jeĽdziłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za
bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleĽć przyczyne, bo
trochę boje się jeĽdzić gdy dziej± się takie cuda ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)


"Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależno¶ci o paru czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mog± mieć na to opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np. miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ¶ciorany olej, albo uklepane sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się geometria -> mocniej prosuje.

W każdej poważnej szkole jazdy będ± uczyli Cię, aby¶ w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędko¶ci wyrzuci z zakrętu na zewn±trz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kier±, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drug± stronę. Lekko i stabilnie. Reasumuj±c. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugi±ć się w granicach 25 mm (Rider Sag). Je¶li siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, aby¶ całkowicie je doci±żał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwsz± z przyczyn. Ale mog± być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty, sprawny motocykl. Pozdr,
Mariusz



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-04 23:08:34
Autor: KinKong
Motocykl prostuje w zakręcie

Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy będ± uczyli Cię, aby¶ w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędko¶ci wyrzuci z zakrętu

Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po lekkim odjęciu gazu.

Reasumuj±c. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Pozdro :)

Data: 2011-04-04 21:38:17
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakręcie
KinKongnapisal


Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po
lekkim odjęciu gazu.


Je¶li czujesz, że jest to nienaturalnie szybkie, to rzeczywi¶cie może być co¶ na rzeczy. Czasem przesiadaj±c się z jednego motocykla na inny można odnie¶ć wrażenie, że ten "nowy" jako¶ dziwnie chodzi bo człowiek przyzwyczajony jest do motoryki poprzednika... ;)


No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?


O ile pamiętam w GSRach widelec z przodu już w nowych sztukach był miękki. Z czasem, przebiegiem uklepuje się sprężyna i olej się zamienia w "wodę", nie ma tłumienia. Trzeba ustalić kiedy było ostatni raz zagl±dane do zawieszenia. O ile pamiętam waga kierowcy pod jakiego zaprojektowany jest ten zawias to co¶ w granicach 75-80 kg. Je¶li jeste¶ sporo cięższy to może być problem na wyjeżdżonym zawieszeniu. Zobacz ile ugina Ci się ten zawias jak siedzisz na moto. Powinien w granicach 25, je¶li jest więcej niż 30 to warto by to dobrze pomierzyć i pomy¶leć o mocniejszych sprężynach i innym oleju. Ale to dopiero po pomiarach. No i te łożyska w główce ramy też oblookaj mimo wszystko. Takie akcje też się pojawiaj± przy wysranych łożyskach. A może być też tak, ze wszystkiego jest po po trochu. Rozklepany zawias, wybite łożyska i jeszcze rozjeżdżona opona - czego oczywi¶cie nie życzę ;)


pozdr,
Mariusz --
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-05 07:18:05
Autor: Don Pedro
Motocykl prostuje w zakręcie
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
UĹĽytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu

Odpiszę Tobie, bo ścigacza mam w KF-ie. Otóż nie wiem, co to za poważne szkoły, ale większych głupot dawno nie czytałem. Praktyka pokazuje, że ujmowanie gazu mocniej składa moto w zakręcie. Dopiero hamowanie jest w stanie prostować moto. Jest bardzo duża różnica pomiędzy ujmowaniem gazu a hamowaniem. Jeździć, jeździć, a nie powielać internetowe bzdury.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miÄ™kkie ;/   DziÄ™ki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Pozdr
DP

Data: 2011-04-05 05:55:41
Autor: Lovtza
Motocykl prostuje w zakr�cie
Don Pedronapisal

W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
UĹĽytkownik "Lovtza"<lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>  napisaĹ&#65533; w
wiadomoĹ&#65533;ci
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W kaĹĽdej powaĹĽnej szkole jazdy bÄ&#65533;dÄ&#65533; uczyli CiÄ&#65533;,
abyĹ&#65533; w zakrÄ&#65533;cie nie
ujmowaĹ&#65533; gazu. Bo CiÄ&#65533; wyprostuje, a przy duĹĽej
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;ci wyrzuci z zakrÄ&#65533;tu

OdpiszÄ&#65533; Tobie, bo Ĺ&#65533;cigacza mam w KF-ie.


Bogu dzięki... ;)


 Otóż nie wiem, co to za powaĹĽne
szkoĹ&#65533;y,


to akurat nie zaskakuje...


ale wiÄ&#65533;kszych gĹ&#65533;upot dawno nie czytaĹ&#65533;em. Praktyka pokazuje, ĹĽe
ujmowanie gazu mocniej skĹ&#65533;ada moto w zakrÄ&#65533;cie. Dopiero
hamowanie jest w
stanie prostowaÄ&#65533; moto.


OK, może wyraziłem się niejasno. Ujęcie gazu wynosi motocykl na zewn±trz. Hamowanie także go podnosi. Ujęcie gazu jesli chodzi o pracę przedniego zawieszenia działa podobnie jak hamowanie.
Wiesz, kaĹĽdy motocykl jeĹşdzi inaczej po zakrÄ&#65533;tach. NiektĂłre typy
po
prostu tak majÄ&#65533;, ĹĽe skrÄ&#65533;cajÄ&#65533; gorzej albo lepiej od
innych.


I to s± te Twoje m±dro¶ci...?





--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-04-06 12:54:18
Autor: Jacek Czerwinski
Motocykl prostuje w zakręcie
W dniu 2011-04-05 07:18, Don Pedro pisze:
W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po
prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Oprocz tych, co (podobno) nie skrecaja w ogĂłle. To te same co nie hamuja ;)

Pozdrawiam na wiosne.

Data: 2011-04-05 08:29:21
Autor: kakmar
Motocykl prostuje w zakrĂŞcie
Dnia 04.04.2011 Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał/a:

W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu na zewnątrz.

Weź no napisz otem coś więcej. Wiem, to musiała być Weteran, chopper & "rusek" pro lans riding school.

Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie.

I to właśnie może nawet leży u podstaw światowych sukcesów naszych zawodników.

A do właściciela problemu, Lovtza z sensem napisał że masz coś spierdolone, nie znam GSR'a, ale nie chce mi się wierzyć że "fabrycznie".

--
kakmaratgmaildotcom

Motocykl prostuje w zakręcie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona