Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa

Data: 2010-06-15 10:32:55
Autor: JJtej
Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa
Witajcie.

Prowadzę od kilku lat DG i coraz częściej wykorzystuję do dojazdów do biura i
klientów motocykl. Pojawił się zatem pomysł kupienia motocykla na firmę
(przekazanie obecnie mojego prywatnego dokładnie) celem min. odliczania w
koszty paliwa.
Moi księgowi nie potrafią mi potwierdzić, czy na chwilę obecną mogę odliczyć
VAT od zakupionego motocykla (może kupię nowy?:) ) i czy będę mógł odliczać
VAT od paliwa do niego. Przeszukałem trochę sieć i jest pełno informacji, że
można, że nie można, że zależy od US, już zgłupiałem......

Dlatego pozwoliłem sobie spytać tutaj, czy ktoś z Was posiada motocykl na
firmę, odlicza VAT i jakie boje przeszedł - bo po prostu po sporej lekturze
artykułów już nie wiem jak jest teraz (czerwiec 2010:)

Wiem już, że w przypadku pojazdu z firmą w dowodzie, nie muszę prowadzić
Ewidencji przebiegu, podstawą do odliczenia jest faktura zakupu motocykla i
paliwa, faktury za paliwo tzn. jego ilość nie mogą jednorazowo na
paragonie/fakturze za dane tankowanie przekraczać pojemności baku. Można
odliczać części i akcesoria.

Wtedy moje wysłużone B6 wypadałoby zmienić na jakiegoś większobakowego nakeda.
Rozglądałem się od zawsze na Hornetem 900, ale szalu z wiekszym bakiem nie ma.

Potwierdźcie jak to u Was wygląda, bo mam mętlik w głowie.
Tomasz
B6

Data: 2010-06-15 10:50:19
Autor: souti
 JJtej <jjtej@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:
Dlatego pozwoliłem sobie spytać tutaj, czy ktoś z Was posiada motocykl na
firmę, odlicza VAT i jakie boje przeszedł - bo po prostu po sporej lekturze
artykułów już nie wiem jak jest teraz (czerwiec 2010:)

Ja mam motocykl w firmie.
Odliczam VAT od paliwa na podstawie wyroku NSA

http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motocykli.html

poza tym:
http://usprawnienia.no-ip.org/~souti/motocykl.jpg

Co prawda orzecznictwo izb skarbowych dotyczy jedynie ich terytorium, ale po
wyroku NSA sądzę, że mój Naczelnik nie przeciwstawi się wyrokowi NSA.

Tak więc spokojnie odliczam VAT, akcesoria, kask, itp, ale nie ubiór (o tym
była dyskusja).

--
Pozdrawiam, souti

Data: 2010-06-15 12:52:30
Autor: Alex D. B.
Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa

Użytkownik " JJtej" <jjtej@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hv7ksm$jpk$1inews.gazeta.pl...
Witajcie.

byla dyskusja moze miesiac-dwa temu - dosc dokladnie bylo powiedziane co i jak, lacznie z absurdami prawnymi.

Alex.

Data: 2010-06-15 04:58:07
Autor: Bartek
Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa
Ja odliczam paliwo + 100% Vatu od raty na motocykl - jest na leasing

Data: 2010-06-15 14:34:53
Autor: alex
" JJtej" <jjtej@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

[...]

Żebyś miał krytą dupę (na ile się da w tym systemie prawnym), napisz
oficjalnie pismo z prośbą o interpretację przepisów (księgowi ci
znajdą których) do swojego Urzędu Skarbowego, dostaniesz oficjalną
odpowiedź, która jest jakoś tam wiążąca (niekoniecznie dla kontroli,
ale jakby przyszło poźniej kłócić się w sądzie to masz podkładkę).

=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

Data: 2010-06-15 09:42:35
Autor: jeszua
Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa
On 15 Cze, 14:34, a...@hell.pl wrote:
eby mia kryt dup (na ile si da w tym systemie prawnym), napisz
oficjalnie pismo z pro b o interpretacj przepis w (ksi gowi ci

po raz kolejny przypominam, ze obowiazujaca wykladnia prawa tym kraju
sa przepisy nsa, w tym wyrok powolany powyzej. pisanie do us jest psu
na bude zdatne
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2010-07-04 06:07:04
Autor: jaku77
Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa
Nie powinno być problemów z odliczeniem jeżeli jakoś uzasadnicie
użytkowanie motocykla (a o to nie trudno), więcej informacji pewnie
udzielą wam firmy zajmujące się leasingiem motocykli (odsyłam do
www.net4car.pl)

Motocykl w firmie, VAT od zakupu moto i paliwa