Motocykl w firmie - podatek VAT / leasing

Data: 2010-02-12 17:29:47
Autor: GR
Motocykl w firmie - podatek VAT / leasing
Witam. Chce kupić motocykl (enduro), nowe z salonu i w leasingu. Użyłem
"szukajki" i choć jest kilka wątków w archiwum na temat leasingu to jednak nie
znalazłem odpowiedzi na moje pytania...

A pytania są następujące:

1. Najważniejsze - Czy kupując motocykl w leasingu mogę odliczyć cały VAT
(czyli całe 22%, a nie 60% tego VATu) od rat leasingowych ?

Wiem, że urzędy różnie interpretują przepisy, raz motocykl jest samochodem,
raz czymś innym. Nie wiem czy coś się zmieniło, ale tak jeszcze było z rok
temu. Z drugiej strony słyszałem, że niektórzy odliczali cały VAT od
motocykla, kasku (a nawet kombinezonów motocyklowych).

2. Jeśli urząd podatkowy podważy zasadność odliczenia całego VAT-u... To jak
należy dochodzić swoich praw? Jak przekonać ich że się mylą ? ;)

3. Czy jeśli będzie coś nie tak, to czy sprawę wyjaśnia firma leasingowa, czy
księgowy, czy należy walczyć z urzędami osobiście ?

4. Czy można wybrać leasing w jednym banku (bez ubezpieczenia) i ubezpieczenie
w innej instytucji (korzystniejsze cenowo) ?? Czy zawsze leasing i
ubezpieczenie są ze sobą powiązane...

5. Który bank oferuje teraz najkorzystniejszy leasing na motocykl ? Ktoś pisał
w archiwum o BRE Banku (105% - całkowity koszt leasingu). Która z ofert
obecnie jest najkorzystniejsza ?

WIELKIE DZIĘKI ZA WSZELKĄ POMOC !

Pozdrowienia,
GRood.

--

Motocykl w firmie - podatek VAT / leasing