Data: 2012-05-14 14:30:06 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, bo wali się w nie".
Co to w ogóle ma oznaczać? Żeby sam z siebie się walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać środek ciężkości. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym stwierdzeniu? |
|
Data: 2012-05-14 14:35:39 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, bo Wez sie przejedz gsx 1100g :-) pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-14 14:51:04 | |
Autor: Norbi | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 14:35, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze: Spusc powietrze z przodu i tylu do 1 atmosfery bedzie latwiej zrobic niz szukac GSX :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2012-05-14 15:02:12 | |
Autor: Grzybol | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Norbi" <norbisz1@o2.pl> napisał w wiadomości
news:4fb0ffb8$0$1208$65785112news.neostrada.pl... Spusc powietrze z przodu i tylu do 1 atmosfery Albo niech se zwali konia. Uczucie podobne, z tym, że w przypadku motocykla nie ma orgazmu. Chyba zę się mylę... -- Grzybol |
|
Data: 2012-05-14 15:35:56 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 03:02 PM, Grzybol wrote:
Czemu? Jak się nieźle wypierdolisz to i orgazm może być. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-14 15:02:55 | |
Autor: Hinek | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał
Tak jak napisano. Spuść powietrze z przodu i się przekonasz. -- Hinek |
|
Data: 2012-05-14 15:28:11 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 15:02, Hinek pisze:
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał Ale po co mam jeździć ze spuszczonym powietrzem? Inni tak robią? |
|
Data: 2012-05-14 15:36:22 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 03:28 PM, Marcin N wrote:
To będziesz wiedział o co chodzi z waleniem się w zakręty.Tak jak napisano. Spuść powietrze z przodu i się przekonasz. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-14 15:39:25 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 15:36, AZ pisze:
On 05/14/2012 03:28 PM, Marcin N wrote: Z tego wniosek, że w zakręty walą się tylko niesprawne motocykle? A może niesprawni motocykliści? |
|
Data: 2012-05-14 15:44:22 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 03:39 PM, Marcin N wrote:
Jaki wniosek? Niektóre motocykle po prostu tak mają i wpływa na to wiele czynników jak geometria, środek ciężkości itd, itp. a to że podobny efekt wywołuje upuszczenie powietrza z koła to inna inszość.To będziesz wiedział o co chodzi z waleniem się w zakręty. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-14 15:46:33 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 03:44 PM, AZ wrote:
Chociaż wiem do czego zmierzasz - bo jako sprawny motocyklista z zajebistym motocyklem (z zajebistymi niebieskimi zaciskami) nie walicie się w zakręty więc inni to nic nieumiejące sieroty z niesprawnymi motocyklami. Zgadłem? Poczułeś się lepiej?Z tego wniosek, że w zakręty walą się tylko niesprawne motocykle? A możeJaki wniosek? Niektóre motocykle po prostu tak mają i wpływa na to wiele -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-14 15:51:32 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
AZ napisał(a):
Zgadłem? Poczułeś się lepiej? mi u niego brakuje tylko stopki ze pisze ze scigacza albo se z nas robi jaja, a my sie dajemy wciagac :) -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-05-14 16:01:58 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 03:51 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Bo to taki troll jest, póki nie wysyła 100 postów dziennieZgadłem? Poczułeś się lepiej? jest niegróźny i nie jest nawet bardzo uciążliwy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-18 18:18:52 | |
Autor: Jasio | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jor38m$u1l$1node2.news.atman.pl...
Bo to taki troll jest, póki nie wysyła 100 postów dziennie AZ, sorry, ale jeśli chodzi o wysyłanie nadmiarowych postów, to wiesz... przyganiał kocioł garnkowi. To raz. A dwa, gdyby nie Marcin N to nie dowiedziałbyś się że robisz to w złej pozycji. A trzy, za sam tekst "skąd ta niechęć?" Marcin ma miejsce w panteonie usenetu. (: -- Jasio vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2012-05-14 16:39:47 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 15:46, AZ pisze:
On 05/14/2012 03:44 PM, AZ wrote: Zadałem proste pytanie licząc na proste wyjaśnienie techniczne. Co znaczy "niektóre motocykle tak mają"? To jedyne, co potrafisz napisać? Na czym polega to walenie się w zakręt? Żeby motocykl się położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłą odśrodkową. Ale skąd nieoczekiwanie taka siła ma się brać? Może skoro wali Ci się motocykl - masz jakieś uszkodzenie błędnika? Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteś jedynym, któremu motocykl się wali pomimo napompowanych opon. |
|
Data: 2012-05-14 17:00:23 | |
Autor: duddits | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 14.05.2012 16:39, Marcin N wrote:
Zadałem proste pytanie licząc na proste wyjaśnienie techniczne. Opcji zbyt wiele nie ma: albo motocykl, albo kierownik :) Jeśli motocykl to na myśl przychodzą mi: - łożysko główki ramy, - rażąco poniżej nominału ciśnienie w przedniej oponie, - niewłaściwie dobrany przedni kapeć (profil) Kilkunastoma różnymi motocyklami zdarzyło mi się jeździć i o żadnym nie jestem w stanie tego powiedzieć, aczkolwiek z tym określeniem czasem się spotykam. W każdym razie wydaje mi się wątpliwe, żeby producent tak zaprojektował jednoślad by to zjawisko wynikało z budowy danego modelu motocykla, ale doświadczenia mam w sumie skromne. Może o czymś nie wiem, chętnie poczytam :) -- [GoMoto.TV] naszym motorem jest pasja |
|
Data: 2012-05-14 17:05:15 | |
Autor: Hinek | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał
Albo udajesz głupiego - albo jesteś głupi. W obu wypadkach dyskusja jest bezcelowa. Pa pa. -- Hinek |
|
Data: 2012-05-14 18:36:43 | |
Autor: Ivam | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jor5fd$2i5$1@news.task.gda.pl...
Na czym polega to walenie się w zakręt? Żeby motocykl się położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłą odśrodkową. Ale skąd nieoczekiwanie taka siła ma się brać? Nie pierdol tyle, tylko idz spusc powietrze (wystarczy z przodu, tak do poziomu 1bar) i przejedz jakis zakret - moze byc nawet przy predkosci 30km. Po prostej ok, ale przy skrecaniu maszyna zamiast poslusznie skrecac to zachowuje sie tak, ze musisz cos z tym robic, zeby sie nie wywalic. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-05-14 22:57:01 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 16:39, Marcin N pisze:
potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłą Trza bylo pisac na pl.costam.fizyka :) Tu wiekszosc to praktycy i sila zlego co najwyzej z sil. Jak juz sie przejedziesz tym gsx g czy tak jak koledzy mowili na flaku (chociaz uwazam ze at przy 1barze z przodu zachowuje sie lepiej niz ppunkt g przy nominalnej, wiec moze inne tez) to se bedziesz mogl blednik leczyc, calkowac, rozniczkowac i tworzyc modele doskonale ;) Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteś jedynym, któremu motocykl Wszystko przez Kpopacz, nie dala nam szczepionek naptasia grype i wiekszosc umarla, a reszta powariowala! ;) pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-14 23:20:44 | |
Autor: Leszek Karlik | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co t u chodzi?!" | |
On Mon, 14 May 2012 16:39:47 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...] Zadałem proste pytanie licząc na proste wyjaśnienie techniczne. To że pytanie jest proste nie oznacza, że istnieje proste wyjaśnienie. Proponuję żebyś sobie przeczytał "Motorcycle Chassis Design" Tony'ego Foale, na temat geometrii pogłębiających zakręt na pewno też tam coś znajdziesz. :-) -- Leszek 'Leslie' Karlik ST99i i NTV650 |
|
Data: 2012-05-15 12:45:53 | |
Autor: kakmar | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Dnia 14.05.2012 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał/a:
Nie ma prostego wyjaśnienia, opisującego ruch jednośladu. To dość skomplikowane jest. Co znaczy "niektóre motocykle tak mają"? To jedyne, co potrafisz napisać? Na czym polega to walenie się w zakręt? Żeby motocykl się położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłą odśrodkową. Ale skąd nieoczekiwanie taka siła ma się brać? Po pierwsze nie ma siły odśrodkowej, jest bezwładność. W ruchu po okręgu masz moment bezwładności. Różne motocykle zachowują się różnie, ten sam motocykl, przy różnych prędkościach i pochyleniach w łuku, może zachowywać się inaczej. Zależnie od geometrii ramy, szerokości i rodzaju opon, ustawienia zawieszenia, działań kierowcy. Jeśli Cię to interesuje, to masz sporo do czytania, lektury już były podawane. Jak chcesz po eksperymentować, znajdź sobie kółko o średnicy ze 30m i pojeździj w koło, z różnymi prędkościami, przyśpieszając, hamując przodem, tyłem. Siły nie biorą się znikąd, zmieniając kierunek tracisz część energii (prędkości), znacznie więcej niż jadąc prosto. Jednoślady nie jeżdżą po zakrętach "same". "Same" mogą jechać w miarę prosto. Sprawdzałeś kiedyś jak oddziałujesz na kierownicę w zakręcie? Przejedź się parę kółek, trzymając kierownicę jedną ręką. Będziesz miał materiał do przemyśleń. Pojeździj różnymi motocyklami, zauważysz że niektóre bardzo się różnią swoim zachowaniem w zakręcie, od tego do czego się przyzwyczaiłeś. Reakcja na ruch kierownicą, gaz, hamulce, to jak bardzo dany motocykl zwalnia, w złożeniu mogą być znacząco różne. Nawet zmieniając nieznacznie ciśnienie w kołach i/lub nastawy zawieszenia, uzyskuje się zauważalne różnice. Tylko jechać trzeba szybciej niż rekreacyjnie. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-05-14 20:21:08 | |
Autor: Monster | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, boBossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma. Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2012-05-14 21:00:33 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:
Dniepr z wozem> A ten siÄ™ wali czy nie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-14 21:12:09 | |
Autor: Monster | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 21:00, AZ pisze:
On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:Tak,ale tylko przy prawych zakrętach na lewą stronę. O ile pamiętam bez kosza miał pewne tendencje.Bardziej pamiętam to zjawisko z Junaka kolegi,ale może miał coś z łożyskiem. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2012-05-15 07:57:09 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze: No i proszę. Wystarczyło ze 20 postów "walki", parę wyzwisk ze strony kilku "ekspertów" i w końcu poznałem odpowiedź. A mówią, że dowiedzenie się czegokolwiek na tej grupie jest zupełnie niemożliwe. |
|
Data: 2012-05-15 10:29:37 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze: Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś. Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić niezrównoważona siła. Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością. Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia. Motocykl jest w równowadze. Jedyne elementy zmieniające pozycję to kręcące się koła. Skąd więc nagle ma się zacieśnić zakręt? Co ma wygenerować nagle dodatkową siłę, która zacieśni mi zakręt (zwiększy pochylenie motocykla)? Ciągle nie rozumiem jednak. |
|
Data: 2012-05-15 10:34:46 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością. Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie wywinac orla. Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy. pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-15 10:41:47 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:34, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze: Nie rozumiem ostatniego zdania. Spróbuj unieść się ponad osobiste docinki. Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"? Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakręt, gdy siły cały czas się zmieniają? Ok, przyjmuję to wyjaśnienie. |
|
Data: 2012-05-15 11:10:50 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:41, Marcin N pisze:
Nie rozumiem ostatniego zdania. "Idz sie przejedz", teraz lepiej ? :) Spróbuj unieść się ponad osobiste docinki. Jestem juz na najwyzszym pulapie moich mozliwosci, w niebyciu zlosliwym ;> Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"? A kiedy w zakrecie masz stan ustalony ? Powaznie pytam :) Tylko przyjmij prawdziwa droge do swoich wywodow :) Ok, przyjmuję to wyjaśnienie. Dzieki Ci o Wielki! Teraz moge isc na rozka smietankowego bo wiem ze zasluzylem! :-D pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-15 10:36:47 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:
Zacznij jeździć a zrozumiesz. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 10:38:56 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:36, AZ pisze:
On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote: Ty, praktyk, daj szansę teoretykom. To dzięki nim w ogóle masz na czym jeździć. Gdybyś czasem przemyślał teorię zamiast wyłącznie zapieprzać na motorze - to byś też się wielu nowych rzeczy nauczył. |
|
Data: 2012-05-15 10:45:23 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 10:38 AM, Marcin N wrote:
Było wielu takich wg. których teori wiele rzeczy nie ma prawa działać i działa. Teoria niepoparta praktyką jest letko z dupy. Jak myślisz czemu projektanci budują prototypy które później ulepszają zamiast zrobić projekt i od razu rzucić masową produkcję bo projekt w teorii jest zajebisty?Zacznij jeździć a zrozumiesz. Widzisz, Ty za to w teorii jesteś mistrzem ale jeszcze nikt nie widział jak jeździsz ani fotki z Twoją superpozycją na torze. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 11:34:13 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:45, AZ pisze:
Widzisz, Ty za to w teorii jesteś mistrzem ale jeszcze nikt nie widział Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzą, że Twoja była (dalej jest?) do kitu. O mojej nigdy nie było mowy. |
|
Data: 2012-05-15 11:46:12 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:
> Ale jako teorytyk powinieneś świecić przykładem. Moją na lżejszym moto masz tutaj: <http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg> No i teraz dalej dywaguj czy motocykle walą się w zakręty i czemu czasami trzeba to zbalansować. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 13:44:20 | |
Autor: masti | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
Dnia pięknego Tue, 15 May 2012 11:46:12 +0200 osobnik zwany AZ wystukał:
On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg> no i widzisz jak się wali? Aż się kolanem podparłeś ;) -- BMW R1100GS '95 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-05-15 21:19:57 | |
Autor: Kuczu | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 10:38, Marcin N pisze:
Ty, praktyk, daj szansÄ™ teoretykom. Teoretycznie to Ty jestes motocyklista ale praktycznie to jestes pierdola. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-05-15 11:51:48 | |
Autor: de Fresz | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 2012-05-15 10:29:37 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:
Bossz,tendencja do pog³êbiania zakrêtu najczê¶ciej przy ma³ych Zamiast przemy¶liwaæ doucz siê z zagadnieñ zwi±zanych ze skrêcaniem jedno¶ladów. Motocykl zacie¶nia zakrêt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±piæ niezrównowa¿ona si³a. No i na tym uogólnieniy wyk³ada siê Twoja tzw. logika. Motocykl jest w równowadze. Nigdy nie jest. Choæby dlatego, ¿e czy to jad±c na wprost, czy w pochyleniu, przednie ko³o (i tylne w zwi±zku z tym te¿) zawsze id± wê¿ykiem. http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering As the desired angle is approached, the front wheel must usually be steered into the turn to maintain that angle or the bike will continue to lean with gravity, increasing in rate, until the side contacts the ground. This process often requires little or no physical effort, because the geometry of the steering system of most bikes is designed in such a way that the front wheel has a strong tendency to steer in the direction of a lean. The actual torque the rider must apply to the handlebars to maintain a steady-state turn is a complex function of bike geometry, mass distribution, rider position, tire properties, turn radius, and forward speed. At low speeds, the steering torque necessary from the rider is usually negative, that is opposite the direction of the turn, even when the steering angle is in the direction of the turn. At higher speeds, the direction of the necessary input torque often becomes positive, that is in the same direction as the turn. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-15 11:56:58 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 11:51 AM, de Fresz wrote:
Bo jemu siê wydaje, ¿e ogarnie wszystkie niuanse zwi±zane z geometri± motocykla,Motocykl zacie¶nia zakrêt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±piæ opon, itd, itp. zagadnieniami z fizyki 5 klasy szko³y podstawowej. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 12:07:36 | |
Autor: duddits | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością. Nie jest. Twoja ręka przykładająca siłę do odpowiedniej manetki utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakręcie w głębokim pochyleniu, powiedzmy 100km/h. I teraz, co się stanie kiedy ów nacisk na kierownicę zwolnisz? Maszyna przewróci się, czy wyprostuje? Przemyśl ten problem :) -- [GoMoto.TV] naszym motorem jest pasja |
|
Data: 2012-05-15 12:34:36 | |
Autor: Marcin N | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze:
On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote: Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeźdźcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu. Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe, że nie mogą powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z nim bez interwencji kierowcy. Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na lody), że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się w zakręt, gdy siły nie są w równowadze i mogą następować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w związku z pogłębianiem pochyłu. |
|
Data: 2012-05-15 13:08:48 | |
Autor: duddits | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 15.05.2012 12:34, Marcin N wrote:
Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ No powiedzmy, w sumie zależy to od tego względem jakiego ośrodka układ rozpatrujemy. Ja zwykle widzę przed oczami co innego myśląc o motocyklu w stanie równowagi. Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe, że nie Zakładając, o czym już pisałem, że łożysko główki ramy jest sprawne. Stan ogumienia, o czym pisano, również ma znaczenie. Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na Nie wiem. Nie doświadczyłem. Nieumiejętna praca gazem też może destabilizować motocykl w zakręcie dając poczucie, że maszyna zaraz się przewróci. -- [GoMoto.TV] naszym motorem jest pasja |
|
Data: 2012-05-15 13:22:37 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-15 12:34, Marcin N pisze:
Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na Juz wrocilem. że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się A gdzie ja pisalem o pierwszej fazie ? :) Wspomnialem odrazu zebys se przemyslal ten Twoj BARDZO uproszony model pod katem tego co sie dzieje w czasie skladania sie w zakret i w czasie pokonywania zakretu. W zakrecie moze sie walenie pojawic i w dalszym czasie, gdy np spadnie predkosc, albo zawieszenie bujnie. Bo na razie to mam wrazenie ze trase Krakow-Gdansk motocyklem bys chcial pokonac po prostej, bo latwiej jest w uproszczeniu :) Niestety nie potrafie Ci udzielic odpowiedzi na pytanie 'dlaczego' bo ilosc zmiennych mnie przerasta :( pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-15 13:38:05 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 01:22 PM, Roman Niewiarowski wrote:
Alboto, że żeby się nie walił trzeba użyć więcej gazu niż w innym a wtedy może zabraknąć miejsca i trzeba przeciwdziałać w inny sposób. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 14:26:21 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Roman Niewiarowski napisał(a):
W zakrecie moze sie walenie pojawic z włoska: valenie on curva romana -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-05-18 18:27:40 | |
Autor: Jasio | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości news:joti58$hh2$1mx1.internetia.pl...
Roman Niewiarowski napisał(a): Widzę, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukę włoskiego. -- Jasio vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2012-05-21 09:45:11 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Jasio napisał(a):
Widzę, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukę włoskiego. jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :) -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-05-23 08:34:22 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :) To bedzie jakies, w sumie, 50km przejechanych bez usterek! pozdr frajer newrom co mu Amil wcisnal do garazu pijadzio -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-23 16:46:52 | |
Autor: Monster | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
W dniu 2012-05-23 08:34, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze: Ja swoje pjadzio mogę chwalić-jak wytargałem ze stodoły miało ze 20lat,takie jeszcze na 2 łańcuchy,teraz to się chyba Ciao nazywa. Zrobiłem tym tyle co 2 nowe skutery z marketu-jakieś 5kkm:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2012-05-23 20:54:30 | |
Autor: Glub | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On Wed, 23 May 2012 16:46:52 +0200, Monster <alpy2@op.pl> wrote:
Ja swoje pjadzio mogê chwaliæ-jak wytarga³em ze stodo³y mia³o ze 20lat,takie jeszcze na 2 ³añcuchy,teraz to siê chyba Ciao nazywa. Eee moje pierwsze chinskie skuterocos z tesko przejechalo bez problemu 9 kkm:-P -- Glub, przerosnieta wrotka SW-T400 |
|
Data: 2012-05-23 13:48:51 | |
Autor: mali | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
Pierdu pierdu, ale wci±¿ nie wiem dlaczego moto wali siê w zakrêcie..
Ostatnio troszkê robiê na budowie i zauwa¿y³em ¿e mi taczka tez siê wali w zakrêcie, jak my¶licie, mam problem z ³o¿yskiem w g³ówce ramy, tfu ja g³upi ona nie ma g³ówki, macie jaki¶ pomys³? A i ¿eby nie by³o pytam powa¿nie bo zaraz jeden cwaniak zwany K... co¶ tam napisze jaki¶ "ciekawy" komentarz tylko jak na jego rozgarniêty mózg bêdzie nie na temat. W |
|
Data: 2012-05-24 13:31:43 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
mali pisze:
Ostatnio troszkê robiê na budowie i zauwa¿y³em ¿e mi taczka tez siê My tu nie ciemnota, wiemy ¿e taczka nie ma g³ówki ramy. A wali siê bo przednie ko³o w taczce to sztywny uk³ad, spróbuj zablokowaæ w motocyklu kierownicê tak by nie mog³a siê ruszyæ. Ile metrów przejedziesz? -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-05-24 13:35:26 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/23/2012 10:48 PM, mali wrote:
Pierdu pierdu, ale wci±¿ nie wiem dlaczego moto wali siê w zakrêcie.Musisz wê¿ykowaæ tak jak przednie ko³o w motocyklu, sprawd¼ te¿ ci¶nienie w kole czy jest zgodne z tym co mówi serwisówka do tej taczki. Wskazówka - najlepiej wê¿ykuje siê po æwiarteczce z rana przed sam± prac±, a wiem bo widzê codziennie rano w sklepie budowlañców. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-24 15:37:37 | |
Autor: __Maciek | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
Wed, 23 May 2012 13:48:51 -0700 (PDT) mali <mali73pg@gmail.com>
napisa³: Ostatnio troszkê robiê na budowie i zauwa¿y³em ¿e mi taczka tez siê Mo¿e ceg³uf za du¿o nak³ad³e¶? A mo¿e amortyzacja, jest olej w lagach? :-) |
|
Data: 2012-05-24 20:56:35 | |
Autor: Hinek | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
U¿ytkownik "mali" <mali73pg@gmail.com> napisa³
Opierdalasz siê i za wolno je¼dzisz - oto przyczyna. -- Hinek |
|
Data: 2012-05-25 12:41:42 | |
Autor: mali | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On 24 Maj, 20:56, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
U¿ytkownik "mali" <mali7...@gmail.com> napisa³ To jest przyczyna wtórna. A ja bym siê dowiedzia³ co jest pierwotn±.. I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdê umie to wyt³umaczyæ z pominiêciem tych co to maja gradienty si³y, momenty wprowadzania i tym podobne. Mo¿e jednak znajdzie siê jaki¶ motocyklista posiadaj±cy wiedzê a nie tylko ego i z³udzenia typu wydaje mu siê. S³ucham. W |
|
Data: 2012-05-26 19:16:57 | |
Autor: Ivam | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
U¿ytkownik "mali" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4e0e564c-ed6d-49e9-a2aa-e668ade31e8f@em1g2000vbb.googlegroups.com...
I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdê umie to wyt³umaczyæ z pominiêciem Ale co chcesz sie dowiedziec? Co jest przyczyna czy jak wyglada skutek? -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-05-27 06:45:48 | |
Autor: mali | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On 26 Maj, 19:16, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
U ytkownik "mali" napisa w wiadomo ci grup Je¶li bêdziemy mówiæ o mechanizmie to i jedno i drugie, je¶li za skutek uznajesz otart± skórê lub skasowany moto to nie interesuje mnie ta czê¶æ. W |
|
Data: 2012-05-15 21:25:06 | |
Autor: Ivam | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jotbfr$vga$1@news.task.gda.pl...
Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeźdźcem) jest w równowadze. Nie jest. To znaczy jest, ale przez bardzo wiele bardzo krotkich odcinkow czasu. Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe, Gradienty sil? Momenty, wektory - to mozemy rozmawiac, ale jesli chcesz rozwazac jazde na motocyklu w stopniu uwzgledniajacym gradient sily to powinienes zwrocic sie do specjalistow z MiT. Zareczam, ze sa bardzo chetni i pomocni w dyskusji. Ew. rowniez na Sheffield Hallam University maja bardzo chetna do dyskusji kadre. że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się w zakręt, gdy siły nie są w równowadze i mogą następować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w związku z pogłębianiem pochyłu. Naprawde idz sie przewiez - poczujesz kiedy to sie dzieje i dlaczego. Od razu Ci sie rozjasni i nie bedziesz potrzebowal lopatologicznego wytlumaczenia. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-05-16 11:44:34 | |
Autor: ditron | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On 15 Maj, 12:34, Marcin N <marcin5.usun.wyka...@onet.pl> wrote:
Oczywi¶cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, ¿e ca³y uk³ad o jeszcze chwila i zaraz nam wszystko wyt³umaczysz :) |
|
Data: 2012-05-18 10:17:17 | |
Autor: Prawy | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
On Tuesday, May 15, 2012 12:34:36 PM UTC+2, Marcin N wrote:
W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze: nie masz motora przejdz sie rowerem, bêdziesz wiedzia³ (k±t gówki ramy) |
|
Data: 2012-05-15 14:05:38 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Marcin N pisze:
Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś. Ja bym powiedział że zmienia się punkt styku przedniej opony z asfaltem. Jak masz mało powietrza, opona wygina się, siła odśrodkowa wypycha motocykl na zewnątrz zakrętu (coś podobnego do uślizgu w zakręcie). Jak wiesz, podczas uślizgu, siła odśrodkowa nie przeciwdziała sile grawitacji, dlatego motocykl wali się w zakręt. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-05-15 14:15:28 | |
Autor: AZ | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
On 05/15/2012 02:05 PM, Piotr Rezmer wrote:
W przypadku braku ciśnienia dokładnie tak jest a dokładniej to przód zaczynaPrzemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś. głębiej wężykować a tym samym odjeżdżać na zewnątrz zakrętu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-05-15 19:16:49 | |
Autor: Piotr Kompa | |
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?! | |
Marcin N wrote:
Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś. "Motocyklista doskonały", rozdział 2: Dynamika motocykla Tam są schematy, kąty pochylenia widelca, ślady styku opony z nawierzchnią i inne takie mądre rzeczy. -- Pozdrawiam, Kompan. "-Hi!" - lied the politician. |
|
Data: 2012-05-15 06:30:00 | |
Autor: Piotr Klimek | |
"Motocykl wali mi siê w zakrêcie" - o co tu chodzi?! | |
Dnia (Mon, 14 May 2012 14:30:06 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje: Modne jest stwierdzenie "ten motocykl ¼le siê prowadzi w zakrêtach, bo wali siê w nie". Obniz sobie w swoim motocyklu cisnienie w oponach o 1 atmosfere i bedziesz mial wtedy efekt o ktorym piszesz. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |