Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   "Motocykl wali mi siÄ™ w zakrÄ™cie" - o co tu chodzi?!

"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!

Data: 2012-05-14 20:21:08
Autor: Monster
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Żeby sam z siebie się walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać środek
ciężkości. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-05-14 21:00:33
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:
Dniepr z wozem
>
A ten siÄ™ wali czy nie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-14 21:12:09
Autor: Monster
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-14 21:00, AZ pisze:
On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:
Dniepr z wozem
 >
A ten siÄ™ wali czy nie?

Tak,ale tylko przy prawych zakrętach na lewą stronę.
O ile pamiętam bez kosza miał pewne tendencje.Bardziej pamiętam to zjawisko z Junaka kolegi,ale może miał coś z łożyskiem.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-05-15 07:57:09
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Żeby sam z siebie się walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać środek
ciężkości. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych
prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie majÄ… takich tendencji,pojezdzij
jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

No i proszę. Wystarczyło ze 20 postów "walki", parę wyzwisk ze strony kilku "ekspertów" i w końcu poznałem odpowiedź. A mówią, że dowiedzenie się czegokolwiek na tej grupie jest zupełnie niemożliwe.

Data: 2012-05-15 10:29:37
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:
W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl źle się prowadzi w zakrętach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Żeby sam z siebie się walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać środek
ciężkości. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych
prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie majÄ… takich tendencji,pojezdzij
jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością. Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia. Motocykl jest w równowadze. Jedyne elementy zmieniające pozycję to kręcące się koła. Skąd więc nagle ma się zacieśnić zakręt? Co ma wygenerować nagle dodatkową siłę, która zacieśni mi zakręt (zwiększy pochylenie motocykla)? Ciągle nie rozumiem jednak.

Data: 2012-05-15 10:34:46
Autor: Roman Niewiarowski
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:

Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.

Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie wywinac orla.
Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-05-15 10:41:47
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:34, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:

Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.

Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i
trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie
wywinac orla.
Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

Nie rozumiem ostatniego zdania. Spróbuj unieść się ponad osobiste docinki.

Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"? Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakręt, gdy siły cały czas się zmieniają? Ok, przyjmuję to wyjaśnienie.

Data: 2012-05-15 11:10:50
Autor: Roman Niewiarowski
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:41, Marcin N pisze:

Nie rozumiem ostatniego zdania.

"Idz sie przejedz", teraz lepiej ? :)

Spróbuj unieść się ponad osobiste docinki.

Jestem juz na najwyzszym pulapie moich mozliwosci, w niebyciu zlosliwym ;>

Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"?
Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakręt, gdy siły cały czas się
zmieniajÄ…?

A kiedy w zakrecie masz stan ustalony ? Powaznie pytam :)
Tylko przyjmij prawdziwa droge do swoich wywodow :)

Ok, przyjmuję to wyjaśnienie.

Dzieki Ci o Wielki! Teraz moge isc na rozka smietankowego bo wiem ze zasluzylem! :-D

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-05-15 10:36:47
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:

Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Zacznij jeździć a zrozumiesz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 10:38:56
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:36, AZ pisze:
On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:

Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Zacznij jeździć a zrozumiesz.

Ty, praktyk, daj szansę teoretykom. To dzięki nim w ogóle masz na czym jeździć. Gdybyś czasem przemyślał teorię zamiast wyłącznie zapieprzać na motorze - to byś też się wielu nowych rzeczy nauczył.

Data: 2012-05-15 10:45:23
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 10:38 AM, Marcin N wrote:
Zacznij jeździć a zrozumiesz.

Ty, praktyk, daj szansę teoretykom. To dzięki nim w ogóle masz na czym
jeździć. Gdybyś czasem przemyślał teorię zamiast wyłącznie zapieprzać na
motorze - to byś też się wielu nowych rzeczy nauczył.

Było wielu takich wg. których teori wiele rzeczy nie ma prawa działać i działa. Teoria niepoparta praktyką jest letko z dupy. Jak myślisz czemu projektanci budują prototypy które później ulepszają zamiast zrobić projekt i od razu rzucić masową produkcję bo projekt w teorii jest zajebisty?

Widzisz, Ty za to w teorii jesteś mistrzem ale jeszcze nikt nie widział jak jeździsz ani fotki z Twoją superpozycją na torze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 11:34:13
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:45, AZ pisze:

Widzisz, Ty za to w teorii jesteś mistrzem ale jeszcze nikt nie widział
jak jeĹşdzisz ani fotki z TwojÄ… superpozycjÄ… na torze.

Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzą, że Twoja była (dalej jest?) do kitu. O mojej nigdy nie było mowy.

Data: 2012-05-15 11:46:12
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:

Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzą, że Twoja była (dalej jest?) do
kitu. O mojej nigdy nie było mowy.
>
Ale jako teorytyk powinieneś świecić przykładem.

MojÄ… na lĹĽejszym moto masz tutaj:

<http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg>

No i teraz dalej dywaguj czy motocykle walą się w zakręty i czemu czasami trzeba to zbalansować.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 13:44:20
Autor: masti
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Dnia pięknego Tue, 15 May 2012 11:46:12 +0200 osobnik zwany AZ wystukał:

On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:

Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzą, że Twoja była (dalej jest?) do
kitu. O mojej nigdy nie było mowy.
 >
Ale jako teorytyk powinieneś świecić przykładem.

MojÄ… na lĹĽejszym moto masz tutaj:

<http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-
ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg>

no i widzisz jak się wali? Aż się kolanem podparłeś ;)


--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-05-15 21:19:57
Autor: Kuczu
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 10:38, Marcin N pisze:

Ty, praktyk, daj szansÄ™ teoretykom.

Teoretycznie to Ty jestes motocyklista ale praktycznie to jestes pierdola.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-05-15 11:51:48
Autor: de Fresz
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 2012-05-15 10:29:37 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczę¶ciej przy małych
prędko¶ciach,że takim motocyklem nie jezdziłe¶ to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie maj± takich tendencji,pojezdzij
jakim¶ czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

Przemy¶lałem t± odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje co¶.

Zamiast przemy¶liwać doucz się z zagadnień zwi±zanych ze skręcaniem jedno¶ladów.


Motocykl zacie¶nia zakręt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±pić niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±. Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.

No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.


Motocykl jest w równowadze.

Nigdy nie jest. Choćby dlatego, że czy to jad±c na wprost, czy w pochyleniu, przednie koło (i tylne w zwi±zku z tym też) zawsze id± wężykiem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

As the desired angle is approached, the front wheel must usually be steered into the turn to maintain that angle or the bike will continue to lean with gravity, increasing in rate, until the side contacts the ground. This process often requires little or no physical effort, because the geometry of the steering system of most bikes is designed in such a way that the front wheel has a strong tendency to steer in the direction of a lean.
The actual torque the rider must apply to the handlebars to maintain a steady-state turn is a complex function of bike geometry, mass distribution, rider position, tire properties, turn radius, and forward speed. At low speeds, the steering torque necessary from the rider is usually negative, that is opposite the direction of the turn, even when the steering angle is in the direction of the turn. At higher speeds, the direction of the necessary input torque often becomes positive, that is in the same direction as the turn.


--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2012-05-15 11:56:58
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 11:51 AM, de Fresz wrote:
Motocykl zacie¶nia zakręt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±pić
niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±.
Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.

No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.

Bo jemu się wydaje, że ogarnie wszystkie niuanse zwi±zane z geometri± motocykla,
opon, itd, itp. zagadnieniami z fizyki 5 klasy szkoły podstawowej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 12:07:36
Autor: duddits
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.
Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia.
Motocykl jest w rĂłwnowadze.

Nie jest. Twoja ręka przykładająca siłę do odpowiedniej manetki utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakręcie w głębokim pochyleniu, powiedzmy 100km/h. I teraz, co się stanie kiedy ów nacisk na kierownicę zwolnisz? Maszyna przewróci się, czy wyprostuje? Przemyśl ten problem :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-15 12:34:36
Autor: Marcin N
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze:
On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.
Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia.
Motocykl jest w rĂłwnowadze.

Nie jest. Twoja ręka przykładająca siłę do odpowiedniej manetki
utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od
równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakręcie w głębokim pochyleniu,
powiedzmy 100km/h. I teraz, co siÄ™ stanie kiedy Ăłw nacisk na kierownicÄ™
zwolnisz? Maszyna przewróci się, czy wyprostuje? Przemyśl ten problem :)

Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeźdźcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu. Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe, że nie mogą powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na lody), że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się w zakręt, gdy siły nie są w równowadze i mogą następować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w związku z pogłębianiem pochyłu.

Data: 2012-05-15 13:08:48
Autor: duddits
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 15.05.2012 12:34, Marcin N wrote:
Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ
(motocykl z jeźdźcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu.

No powiedzmy, w sumie zależy to od tego względem jakiego ośrodka układ rozpatrujemy. Ja zwykle widzę przed oczami co innego myśląc o motocyklu w stanie równowagi.

Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe, że nie
mogą powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że
wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z
nim bez interwencji kierowcy.

Zakładając, o czym już pisałem, że łożysko główki ramy jest sprawne.
Stan ogumienia, o czym pisano, rĂłwnieĹĽ ma znaczenie.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody), że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się
w zakręt, gdy siły nie są w równowadze i mogą następować ich gwałtowne
nieliniowe zmiany w związku z pogłębianiem pochyłu.

Nie wiem. Nie doświadczyłem. Nieumiejętna praca gazem też może destabilizować motocykl w zakręcie dając poczucie, że maszyna zaraz się przewróci.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-15 13:22:37
Autor: Roman Niewiarowski
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-15 12:34, Marcin N pisze:

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody),

Juz wrocilem.

że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się
w zakręt

A gdzie ja pisalem o pierwszej fazie ? :)
Wspomnialem odrazu zebys se przemyslal ten Twoj BARDZO uproszony model pod katem tego co sie dzieje w czasie skladania sie w zakret i w czasie pokonywania zakretu. W zakrecie moze sie walenie pojawic i w dalszym czasie, gdy np spadnie predkosc, albo zawieszenie bujnie.
Bo na razie to mam wrazenie ze trase Krakow-Gdansk motocyklem bys chcial pokonac po prostej, bo latwiej jest w uproszczeniu :)
Niestety nie potrafie Ci udzielic odpowiedzi na pytanie 'dlaczego' bo ilosc zmiennych mnie przerasta :(

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-05-15 13:38:05
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 01:22 PM, Roman Niewiarowski wrote:

A gdzie ja pisalem o pierwszej fazie ? :)
Wspomnialem odrazu zebys se przemyslal ten Twoj BARDZO uproszony model
pod katem tego co sie dzieje w czasie skladania sie w zakret i w czasie
pokonywania zakretu. W zakrecie moze sie walenie pojawic i w dalszym
czasie, gdy np spadnie predkosc, albo zawieszenie bujnie.
Bo na razie to mam wrazenie ze trase Krakow-Gdansk motocyklem bys chcial
pokonac po prostej, bo latwiej jest w uproszczeniu :)
Niestety nie potrafie Ci udzielic odpowiedzi na pytanie 'dlaczego' bo
ilosc zmiennych mnie przerasta :(

Alboto, że żeby się nie walił trzeba użyć więcej gazu niż w innym a wtedy
może zabraknąć miejsca i trzeba przeciwdziałać w inny sposób.


--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 14:26:21
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Roman Niewiarowski napisał(a):
W zakrecie moze sie walenie pojawic

z włoska: valenie on curva romana


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-05-18 18:27:40
Autor: Jasio
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości news:joti58$hh2$1mx1.internetia.pl...
Roman Niewiarowski napisał(a):
W zakrecie moze sie walenie pojawic

z włoska: valenie on curva romana


Widzę, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukę włoskiego.


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-05-21 09:45:11
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Jasio napisał(a):
Widzę, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukę włoskiego.

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-05-23 08:34:22
Autor: Roman Niewiarowski
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

To bedzie jakies, w sumie, 50km przejechanych bez usterek!

pozdr
frajer newrom co mu Amil wcisnal do garazu pijadzio
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-05-23 16:46:52
Autor: Monster
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
W dniu 2012-05-23 08:34, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

To bedzie jakies, w sumie, 50km przejechanych bez usterek!

pozdr
frajer newrom co mu Amil wcisnal do garazu pijadzio

Ja swoje pjadzio mogę chwalić-jak wytargałem ze stodoły miało ze 20lat,takie jeszcze na 2 łańcuchy,teraz to się chyba Ciao nazywa.
Zrobiłem tym tyle co 2 nowe skutery z marketu-jakieś 5kkm:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-05-23 20:54:30
Autor: Glub
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On Wed, 23 May 2012 16:46:52 +0200, Monster <alpy2@op.pl> wrote:



Ja swoje pjadzio mogę chwalić-jak wytargałem ze stodoły miało ze 20lat,takie jeszcze na 2 łańcuchy,teraz to się chyba Ciao nazywa.
Zrobiłem tym tyle co 2 nowe skutery z marketu-jakie¶ 5kkm:-)

Eee moje pierwsze chinskie skuterocos z tesko przejechalo bez problemu 9 kkm:-P

--
Glub,
przerosnieta wrotka SW-T400

Data: 2012-05-23 13:48:51
Autor: mali
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Pierdu pierdu, ale wci±ż nie wiem dlaczego moto wali się w zakręcie..

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?


A i żeby nie było pytam poważnie bo zaraz jeden cwaniak zwany K... co¶
tam napisze jaki¶ "ciekawy" komentarz tylko jak na jego rozgarnięty
mózg będzie nie na temat.

W

Data: 2012-05-24 13:31:43
Autor: Piotr Rezmer
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
mali pisze:

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

My tu nie ciemnota, wiemy że taczka nie ma główki ramy. A wali się bo przednie koło w taczce to sztywny układ, spróbuj zablokować w motocyklu kierownicę tak by nie mogła się ruszyć. Ile metrów przejedziesz?


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-05-24 13:35:26
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/23/2012 10:48 PM, mali wrote:
Pierdu pierdu, ale wci±ż nie wiem dlaczego moto wali się w zakręcie.

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Musisz wężykować tak jak przednie koło w motocyklu, sprawdĽ też
ci¶nienie w kole czy jest zgodne z tym co mówi serwisówka do tej taczki.

Wskazówka - najlepiej wężykuje się po ćwiarteczce z rana przed sam± prac±, a wiem bo widzę codziennie rano w sklepie budowlańców.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-24 15:37:37
Autor: __Maciek
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Wed, 23 May 2012 13:48:51 -0700 (PDT) mali <mali73pg@gmail.com>
napisał:

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Może cegłuf za dużo nakładłe¶? A może amortyzacja, jest olej w lagach?
:-)

Data: 2012-05-24 20:56:35
Autor: Hinek
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Użytkownik "mali" <mali73pg@gmail.com> napisał

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?


Opierdalasz się i za wolno jeĽdzisz - oto przyczyna.

--
Hinek

Data: 2012-05-25 12:41:42
Autor: mali
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 24 Maj, 20:56, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "mali" <mali7...@gmail.com> napisał

> Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
> wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
> tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Opierdalasz się i za wolno jeĽdzisz - oto przyczyna.

--
Hinek

To jest przyczyna wtórna. A ja bym się dowiedział co jest pierwotn±..

I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdę umie to wytłumaczyć z pominięciem
tych co to maja gradienty siły, momenty wprowadzania i tym podobne.
Może jednak znajdzie się jaki¶ motocyklista posiadaj±cy wiedzę a nie
tylko ego i złudzenia typu wydaje mu się.

Słucham.

W

Data: 2012-05-26 19:16:57
Autor: Ivam
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Użytkownik "mali"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4e0e564c-ed6d-49e9-a2aa-e668ade31e8f@em1g2000vbb.googlegroups.com...
I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdę umie to wytłumaczyć z pominięciem
tych co to maja gradienty siły, momenty wprowadzania i tym podobne.

Ale co chcesz sie dowiedziec? Co jest przyczyna czy jak wyglada skutek?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-27 06:45:48
Autor: mali
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 26 Maj, 19:16, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
U ytkownik "mali"  napisa w wiadomo ci grup
dyskusyjnych:4e0e564c-ed6d-49e9-a2aa-e668ade31...@em1g2000vbb.googlegroups.com...

> I ciekawi mnie czy kto na prawd umie to wyt umaczy z pomini ciem
> tych co to maja gradienty si y, momenty wprowadzania i tym podobne.

Ale co chcesz sie dowiedziec? Co jest przyczyna czy jak wyglada skutek?

--
pzdr:
Ivam

Je¶li będziemy mówić o mechanizmie to i jedno i drugie, je¶li za
skutek uznajesz otart± skórę lub skasowany moto to nie interesuje mnie
ta czę¶ć.

W

Data: 2012-05-15 21:25:06
Autor: Ivam
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
UĹĽytkownik "Marcin N"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jotbfr$vga$1@news.task.gda.pl...
Oczywiście jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeźdźcem) jest w równowadze.

Nie jest. To znaczy jest, ale przez bardzo wiele bardzo krotkich odcinkow czasu.

Oczywiście występuje, ale gradienty sił są w nim na tyle małe,

Gradienty sil? Momenty, wektory - to mozemy rozmawiac, ale jesli chcesz rozwazac jazde na motocyklu w stopniu uwzgledniajacym gradient sily to powinienes zwrocic sie do specjalistow z MiT. Zareczam, ze sa bardzo chetni i pomocni w dyskusji. Ew. rowniez na Sheffield Hallam University maja bardzo chetna do dyskusji kadre.

że zwalenie pojazdu może nastąpić w pierwszej fazie składania się w zakręt, gdy siły nie są w równowadze i mogą następować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w związku z pogłębianiem pochyłu.

Naprawde idz sie przewiez - poczujesz kiedy to sie dzieje i dlaczego. Od razu Ci sie rozjasni i nie bedziesz potrzebowal lopatologicznego wytlumaczenia.


--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-16 11:44:34
Autor: ditron
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 15 Maj, 12:34, Marcin N <marcin5.usun.wyka...@onet.pl> wrote:

Oczywi¶cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ
(motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu.
Oczywi¶cie występuje, ale gradienty sił s± w nim na tyle małe, że nie
mog± powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że
wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z
nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody), że zwalenie pojazdu może nast±pić w pierwszej fazie składania się
w zakręt, gdy siły nie s± w równowadze i mog± następować ich gwałtowne
nieliniowe zmiany w zwi±zku z pogłębianiem pochyłu.

o jeszcze chwila i zaraz nam wszystko wytłumaczysz :)

Data: 2012-05-18 10:17:17
Autor: Prawy
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On Tuesday, May 15, 2012 12:34:36 PM UTC+2, Marcin N wrote:
W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze:
> On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
>> Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±.
>> Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.
>> Motocykl jest w równowadze.
>
> Nie jest. Twoja ręka przykładaj±ca siłę do odpowiedniej manetki
> utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od
> równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakręcie w głębokim pochyleniu,
> powiedzmy 100km/h. I teraz, co się stanie kiedy ów nacisk na kierownicę
> zwolnisz? Maszyna przewróci się, czy wyprostuje? Przemy¶l ten problem :)

Oczywi¶cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu. Oczywi¶cie występuje, ale gradienty sił s± w nim na tyle małe, że nie mog± powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na lody), że zwalenie pojazdu może nast±pić w pierwszej fazie składania się w zakręt, gdy siły nie s± w równowadze i mog± następować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w zwi±zku z pogłębianiem pochyłu.

nie masz motora przejdz sie rowerem, będziesz wiedział (k±t gówki ramy)

Data: 2012-05-15 14:05:38
Autor: Piotr Rezmer
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Marcin N pisze:

Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Ja bym powiedział że zmienia się punkt styku przedniej opony z asfaltem. Jak masz mało powietrza, opona wygina się, siła odśrodkowa wypycha motocykl na zewnątrz zakrętu (coś podobnego do uślizgu w zakręcie). Jak wiesz, podczas uślizgu, siła odśrodkowa nie przeciwdziała sile grawitacji, dlatego motocykl wali się w zakręt.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-05-15 14:15:28
Autor: AZ
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
On 05/15/2012 02:05 PM, Piotr Rezmer wrote:
Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Ja bym powiedział że zmienia się punkt styku przedniej opony z asfaltem.
Jak masz mało powietrza, opona wygina się, siła odśrodkowa wypycha
motocykl na zewnątrz zakrętu (coś podobnego do uślizgu w zakręcie). Jak
wiesz, podczas uślizgu, siła odśrodkowa nie przeciwdziała sile
grawitacji, dlatego motocykl wali się w zakręt.

W przypadku braku ciśnienia dokładnie tak jest a dokładniej to przód zaczyna
głębiej wężykować a tym samym odjeżdżać na zewnątrz zakrętu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-15 19:16:49
Autor: Piotr Kompa
"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Marcin N wrote:

Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić niezrównoważona siła.

"Motocyklista doskonały", rozdział 2: Dynamika motocykla
Tam są schematy, kąty pochylenia widelca, ślady styku opony z nawierzchnią i inne takie mądre rzeczy.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona