Motocykle 125ccm na kat"B" :))

Data: 2014-05-09 18:27:15
Autor: Hinek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
A oto i one:
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/56,113439,15932227,Top_12___Skutery_125_ccm_dla_posiadaczy_prawa_jazdy.html#BoxMotoTxt
Obawiam si, e niektrych zainteresowanych spotka zawd...
ROTFL
:)

--
Hinek

Data: 2014-05-09 20:19:33
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Fri, 9 May 2014 18:27:15 +0200, Hinek
Motocykle 125ccm na kat"B"    :))

NTG !

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-09 21:40:42
Autor: Hinek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Użytkownik "Myjk"  napisał

NTG !

Faktycznie,  nie tu chciałem to wysłać.
No, ale po części może być - bo w końcu
chodzi o rozszerzenie uprawnień  na kat. B

--
Hinek

Data: 2014-05-12 08:40:29
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Fri, 9 May 2014 21:40:42 +0200, Hinek
Faktycznie,  nie tu chciałem to wysłać.
No, ale po części może być - bo w końcu
chodzi o rozszerzenie uprawnień  na kat. B

Ale i tak nie wiem co jest śmiesznego w tym, że ktoś sobie kupi skuter
125ccm. Przecież tutaj tak na prawdę chodzi o to, żeby pojechać więcej jak
60/h (i nie rozpędzać się do 60 w nieskończoność jak przy 50ccm) aby nie
być zawalidrogą -- np. na Trasie Łazienkowskiej, Trasie Siekierkowskiej
itp. -- choć w mieście, dopuszczalne jest 80.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-12 10:54:06
Autor: Jakub Witkowski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 08:40, Myjk pisze:

Ale i tak nie wiem co jest śmiesznego w tym, że ktoś sobie kupi skuter
125ccm. Przecież tutaj tak na prawdę chodzi o to, żeby pojechać więcej jak
60/h (i nie rozpędzać się do 60 w nieskończoność jak przy 50ccm) aby nie

Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

--
JW

Data: 2014-05-12 19:10:58
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))

Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-05-13 11:25:44
Autor: Jakub Witkowski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 19:10, LEPEK pisze:

Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

I bardzo dobrze, ale ja akurat piłem do tych skuterków 50ccm, co są zawalidrogami i smrodzą.

--
JW

Data: 2014-05-13 11:32:15
Autor: Jakub Witkowski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 19:10, LEPEK pisze:

Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

Swoja drogą, teoretycznie, 125 4s =~ 70ccm 2s
Czyli, względem 50ccm 2s moc wzrasta o circa 40%, prędkość o jakieś 20% (zgrubnie szacując).
Jakiś wielki wypas to nie jest... ciekawe, jak jest naprawdę, guglać mi się nie chce :)

--
JW

Data: 2014-05-13 17:24:46
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))

[...]

Z doświadczenia:
chiński dwusów  50 ccm po odblokowaniu jakieś 65- max 70 km/h
dwusówy 50 ccm po odblokowaniu i z odpowiednim tłumikiem jakieś 80 km/h
125 ccm 4T - około 110 km/h

Pozdr,

Data: 2014-05-23 21:24:35
Autor: glang
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

motorowery też :)
mało kto już sprzedaje 2suwy :)
pzdr
GL

Data: 2014-05-12 15:57:36
Autor: Hinek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Użytkownik "Myjk"  napisał

Ale i tak nie wiem co jest śmiesznego w tym, że ktoś sobie kupi skuter
125ccm. Przecież tutaj tak na prawdę chodzi o to, żeby pojechać więcej jak
60/h

Ależ tak! Dokładnie o to chodzi!
Mnie śmieszy wściekłość i rozgoryczenie niedoszłych "motocyklistów".
Nie rozumieją, że w nowelizacji chodzi o SKUTERY a nie o pseudo
ścigacze 125ccm. Chodzi przecież o to żeby sobie pojechać do sklepu
albo do pracy..No ale twardzielowi trudno lansować się na skuterze :)

--
Hinek

Data: 2014-05-13 12:17:30
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Hinek wrote:
Użytkownik "Myjk"  napisał

[...]

Czyli będzie typ nadwozia wpisany w ustawę, że jak nie skuter, to już uprawnień brak? :-)
Z tego co wyczytałem ograniczenie dotyczy automatycznej zmiany biegów. To fakt, że automaty najczęściej spotyka się w skuterach, ale nie jest to ścisła reguła. Są skutery 125 ccm z ręczną zmianą biegów, są też "motory" z automatyczną skrzynią biegów.

Data: 2014-05-14 09:18:06
Autor: Hinek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Użytkownik "Poldek"  napisał

Czyli będzie typ nadwozia wpisany w ustawę, że jak nie skuter, to już uprawnień brak? :-)

Nie. W PORD nie ma pojęcia skuter. Dlatego do nowelizacji wprowadzono
zapis o automatycznej skrzyni okrężną drogą zawężając wybór do
skuterów.
Nie ma motocykli o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią.

--
Hinek

Data: 2014-05-14 01:25:42
Autor: Marcin Kiciski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu roda, 14 maja 2014 09:18:06 UTC+2 uytkownik Hinek napisa:

Nie ma motocykli o pojemnoci 125 ccm z automatyczn skrzyni.

http://otomoto.pl/inny-inny-kxd-cross-125ccm-automat-M3878912.html

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-14 11:00:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Hello Marcin,

Wednesday, May 14, 2014, 10:25:42 AM, you wrote:

Nie ma motocykli o pojemnoci 125 ccm z automatyczn skrzyni.
http://otomoto.pl/inny-inny-kxd-cross-125ccm-automat-M3878912.html

To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-05-14 02:23:16
Autor: Marcin Kiciski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu roda, 14 maja 2014 11:00:27 UTC+2 uytkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

> http://otomoto.pl/inny-inny-kxd-cross-125ccm-automat-M3878912.html

To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

Ale to motocykl, nie skuter. A podobno "nie ma motocykli o pojemnosci 125 ccm z automatyczna skrzynia" :)

Zreszta jakis z homologacja pewnie tez by sie znalazl.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-14 11:36:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Hello Marcin,

Wednesday, May 14, 2014, 11:23:16 AM, you wrote:

> [...]
pojemnosci 125 ccm z automatyczna skrzynia" :)
Zreszta jakis z homologacja pewnie tez by sie znalazl.

Na pewno si znajdzie - rynek nie znosi pustki.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-05-23 21:26:11
Autor: glang
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Nie ma motocykli o pojemnoci 125 ccm z automatyczn skrzyni.
http://otomoto.pl/inny-inny-kxd-cross-125ccm-automat-M3878912.html

To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

wystarczy e spenia wymogi ustawy :)
pzdr
GL

Data: 2014-05-14 03:06:31
Autor: WS
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu roda, 14 maja 2014 09:18:06 UTC+2 uytkownik Hinek napisa:
Uytkownik "Poldek"  napisa

> Czyli bdzie typ nadwozia wpisany w ustaw, e jak nie skuter, to ju > uprawnie brak? :-)

Nie. W PORD nie ma pojcia skuter. Dlatego do nowelizacji wprowadzono
zapis o automatycznej skrzyni okrn drog zawajc wybr do
skuterw.
Nie ma motocykli o pojemnoci 125 ccm z automatyczn skrzyni.

Ale skuter to motocykl ;)

Tak na chlopski rozum, to motocykl to kazdy jezdzacy szybciej od roweru ;) jednoslad z silnikiem

A skuter to jeden z typow jego "nadwozia", moze tez byc inne - enduro, choper, scigacz...

A wg PoRD? Wlasnie sprawdzilem z ciekawosci... masakra jakas ;)

wg tekstu ujednoliconego z

45) motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojem-noci skokowej przekraczajcej 50 cm3, dwukoowy lub z bocznym wz-kiem - wieloladowy; okrelenie to obejmuje rwnie pojazd trjkoowy o symetrycznym rozmieszczeniu k;

46) motorower - pojazd dwu- lub trjkoowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemnoci skokowej nieprzekraczajcej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie wikszej ni 4 kW, ktrego konstrukcja ogranicza prdko jazdy do 45 km/h;

to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia predkosci do 45km/h?

metoda eliminacji wyszlo mi, ze czterokolowcem ;)  ;)  ;)  ;)

42b) czterokoowiec - pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osb lub adunkw, z wyczeniem samochodu osobowego, ciarowego i moto-cykla, ktrego masa wasna nie przekracza:
a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg,
b) w przypadku przewozu osb 400 kg;

Data: 2014-05-14 12:40:45
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
WS wrote:

to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia predkosci do 45km/h?

Jeeli ma silnik <50 cm3, ale rozwija konstrukcyjnie prdko powyej 45 km/godz, to po prostu jest motocyklem - prawo jazdy kat. A. Nawet mona spotka nieraz na drodze 50-tki z motocyklowymi tablicami rejestracyjnymi. Prawdopodobnie s bez blokady prdkoci maksymalnej.

Data: 2014-05-14 04:50:07
Autor: WS
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu roda, 14 maja 2014 12:40:45 UTC+2 uytkownik Poldek napisa:

> [...]

Je�eli ma silnik <50 cm3, ale rozwija konstrukcyjnie pr�dko�� powy�ej 45 km/godz, to po prostu jest motocyklem - prawo jazdy kat. A.

tez tak mi sie wydawalo, ale w PoRD jest wyraznie:

45) motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojem-noci skokowej przekraczajcej 50 cm3, dwukoowy lub z bocznym wz-kiem - wieloladowy; okrelenie to obejmuje rwnie pojazd trjkoowy o symetrycznym rozmieszczeniu k; " o pojem-noci skokowej przekraczajcej 50 cm3", czyli nie jest motocyklem ;)  ;)  ;)  WS

Data: 2014-05-14 22:49:15
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-14 12:06, WS pisze:

to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia predkosci do 45km/h?

metoda eliminacji wyszlo mi, ze czterokolowcem ;)  ;)  ;)  ;)

A nie, bo samochodem osobowym:
40) samochd osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie wicej ni 9 osb cznie z kierowc oraz ich bagau;

33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, ktrego konstrukcja umoliwia jazd z prdkoci przekraczajc 25 km/h; okrelenie to nie obejmuje cignika rolniczego;

32) pojazd silnikowy - pojazd wyposaony w silnik, z wyjtkiem motoroweru i pojazdu szynowego;

Ale zaraz - to motocykl te si apie jako samochd osobowy?
:D

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-05-14 10:52:58
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Wed, 14 May 2014 09:18:06 +0200, Hinek
Nie ma motocykli o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią.

To jakiś szczególny problem takowy wyprodukować? Jakie są jeszcze różnice
pomiędzy "motocyklem" a "skuterem" poza tym, że jest nieco bardziej
"kompaktowy", "obudowany" i siedzi się po "damsku"?

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-14 12:36:30
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Hinek wrote:
Użytkownik "Poldek"  napisał

[...]

A skuter 125 cm3 to nie motocykl?
Jak sam słusznie zauważyłeś w PORD nie ma pojęcia "skuter".
Z punktu widzenia PORD pojazd jednośladowy z silnikiem 125 cm3 to jest motocykl. Niezależnie od tego, czy to co widzisz, to jest skuter, czoper, enduro, czy ścigacz.

Na razie nie ma też osobnych uprawnień na kombi osobnych na sedan i osobnych na coupe.

Data: 2014-05-16 11:52:56
Autor: Jakub Witkowski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-14 09:18, Hinek pisze:
Użytkownik "Poldek"  napisał

[...]

Co nie znaczy, że zaraz się nie pojawią :) Niech tylko ktoś odważny wejdzie z pierwszym modelem i mu wypali...

--
JW

Data: 2014-05-19 12:17:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Dnia 2014-05-16, o godz. 11:52:56
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa(a):

> [...]
> wybr do skuterw.
> Nie ma motocykli o pojemnoci 125 ccm z automatyczn skrzyni.

Co nie znaczy, e zaraz si nie pojawi :) Niech tylko kto odwany
wejdzie z pierwszym modelem i mu wypali...

I to zapewne nastapi bardzo szybko. Bardzo podobnie dziao si w
przypadku ustawy o broni z 1999 roku. W ustawie dopuszczono posiadanie
bez pozwolenia broni pneumatycznej gadkolufowej. Ustawodawcy chodzio
gownie o markery paintballowe ale nagle okazao si e zgodnie z
wykadni legalne s wszelkie wiatrwki o lufie bez gwintu. mimo e nie
byo ich wczeniej na rynku polskim w ogle to nastpia eksplozja
sprzeday. W cigu kilku lat sprzedano pond milion wiatrwek a przy
takim popycie waciwie kady producent oferowa wariant swoich wyrobw
dopasowany do polskiego rynku. Myl e podobnie bardzo szybko poza
skuterami pojawi si rne "cigacze" czy "enduro" ze 125-tkami w
automacie.

Zdrwko

Data: 2014-05-12 09:41:37
Autor: Maciek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-09 18:27, Hinek pisze:
A oto i one:
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/56,113439,15932227,Top_12___Skutery_125_ccm_dla_posiadaczy_prawa_jazdy.html#BoxMotoTxt
Obawiam si, e niektrych zainteresowanych spotka zawd...
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z t automatyczn skrzyni biegw? Skoro
do jazdy na 2 koach z manualn potrzebna jest kategoria A, do jazdy na
2 koach z automatem B, do jazdy na 4 koach z manualn B, to moe do 4
k i automatu by wystarczya karta rowerowa? :->

Maciek

Data: 2014-05-12 10:06:59
Autor: MarcinJM
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 09:41, Maciek pisze:
[...]

Wiec dochodzimy do wniosku, ze do zmiany biegow w motocyklu potrzebne jest odpowiednie przeszkolenie. Choc zmiana biegw w 50tce jest dopuszczalna....
Co przepis to glupszy.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'w, nadwozi rajdwek
przerbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-05-12 10:16:28
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Mon, 12 May 2014 10:06:59 +0200, MarcinJM
Wiec dochodzimy do wniosku, ze do zmiany biegow w motocyklu potrzebne jest odpowiednie przeszkolenie. Choc zmiana biegów w 50tce jest dopuszczalna.... Co przepis to glupszy.

Ale to trochę jak z samochodami. Po co się katować manualem, skoro są dobre
skrzynie automatyczne? Czy manualna skrzynia daje +100 do respektu?

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-12 11:35:44
Autor: Maciek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 10:16, Myjk pisze:
Ale to trochę jak z samochodami. Po co się katować manualem, skoro są dobre
skrzynie automatyczne? Czy manualna skrzynia daje +100 do respektu?
Pytanie jest inne: czy manualna skrzynia wymaga dodatkowych uprawnień?

Maciek

Data: 2014-05-12 03:14:08
Autor: Marcin Kiciski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu poniedziaek, 12 maja 2014 11:35:44 UTC+2 uytkownik Maciek napisa:

Pytanie jest inne: czy manualna skrzynia wymaga dodatkowych uprawnie?

Tak. Przy czym wiekszosc osob robiacych kategorie B te uprawnienia zdobywa, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, zeby jakis "oporny" osobnik zrobil sobie kategorie B tylko na automaty.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-12 12:41:33
Autor: RadoslawF
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Dnia 2014-05-12 12:14, Użytkownik Marcin Kiciński napisał:

[...]

Tak jest w niektórych krajach, np. w Anglii że robisz PJ tylko
na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna możliwość ?
Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
kredytowych też specjalnie nie widzę. Jak to rozwiązali ?

Pozdrawiam

Data: 2014-05-12 04:07:30
Autor: Marcin Kiciski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu poniedziaek, 12 maja 2014 12:41:33 UTC+2 uytkownik RadoslawF napisa:

Tak jest w niektrych krajach, np. w Anglii e robisz PJ tylko
na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna moliwo ?

Jest nawet praktyczna :) Sa szkoly ktore oferuja kurs na "automatach". ZTCW egzamin zdaje sie na samochodzie ze szkoly.

Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
kredytowych te specjalnie nie widz. Jak to rozwizali ?

Kategorii nie ma, ale jest adnotacja w PJ, podobnie zreszta jak w przypadku osob, ktore musza jezdzic w okularach.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-12 13:23:59
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Mon, 12 May 2014 12:41:33 +0200, RadoslawF
Tak jest w niektórych krajach, np. w Anglii że robisz PJ tylko
na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna możliwość ?

Jest.

Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
kredytowych też specjalnie nie widzę. Jak to rozwiązali ?

Za pierwszym lepszym linkiem z gógla:

"Zdanie egzaminu państwowego na prawo jazdy samochodem z ręczną skrzynią
biegów uprawnia do prowadzenia pojazdów zarówno z manualną, jak i
automatyczną skrzynią biegów.

Jeżeli natomiast kursant zdał egzamin na prawo jazdy pojazdem z
automatyczną skrzynią biegów to otrzymuje prawo jazdy z wpisanym specjalnym
kodem (kod 78), który oznacza, że właściciel tego dokumentu jest
upoważniony do poruszania się tylko pojazdami z tego typu skrzynią. Przepis
ten obowiązuje w Polsce od 1 stycznia 2003 r. "

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-12 13:26:28
Autor: RadoslawF
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Dnia 2014-05-12 13:23, Użytkownik Myjk napisał:
[...]

Dzięki za informację, wygląda na to że tyle lat żyłem
w nieświadomości.  :-)
Czyli wracają dawne dobre czasy kiedy można było mieć prawo jazdy
na samochód lub na Forda T.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-05-13 23:22:10
Autor: Maciek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 12:14, Marcin Kiciski pisze:
[...]
To jeszcze inaczej: czy obsuga manualnej skrzyni w samochodzie (kat.
B), rni si tak bardzo od obsugi skrzyni w motocyklu, e na kategorii
B mona prowadzi tylko motocykl z automatem? Czy zrobienie kategorii A,
sprowadza si do nauki obsugi manualnej skrzyni biegw, bo reszta
waciwie nie odbiega od tego co powinien potrafi kierowca samochodu
prowadzcy skuter.

Maciek

Data: 2014-05-13 21:36:13
Autor: masti
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Dnia pięknego Tue, 13 May 2014 23:22:10 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

W dniu 2014-05-12 12:14, Marcin Kiciński pisze:
[...]
To jeszcze inaczej: czy obsługa manualnej skrzyni w samochodzie (kat.
B), różni się tak bardzo od obsługi skrzyni w motocyklu,

zdecydowanie się różni

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-23 22:42:10
Autor: Maciek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-13 23:36, masti pisze:
To jeszcze inaczej: czy obsługa manualnej skrzyni w samochodzie (kat.
B), różni się tak bardzo od obsługi skrzyni w motocyklu,
zdecydowanie się różni
Pytanie było retoryczne. Ja tam większej różnicy nie widzę :->

Maciek

Data: 2014-05-23 21:08:47
Autor: Pszemol
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

Chcesz powiedzieć, że gdyby nikt Ci tego nie powiedział to sam wymyśliłbyś
ze jedynka -pedal w dól a dwójka i wszystkie inne to pedał w górę?

Data: 2014-05-24 09:13:47
Autor: Dariusz K. adziak
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Uytkownik Pszemol napisa:
Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2014-05-13 23:36, masti pisze:
To jeszcze inaczej: czy obsuga manualnej skrzyni w samochodzie (kat.
B), rni si tak bardzo od obsugi skrzyni w motocyklu,
zdecydowanie si rni
Pytanie byo retoryczne. Ja tam wikszej rnicy nie widz :->

Chcesz powiedzie, e gdyby nikt Ci tego nie powiedzia to sam wymyliby
ze jedynka -pedal w dl a dwjka i wszystkie inne to peda w gr?

Sprawdzi czy nie wycigowy...

--
Darek

Data: 2014-05-14 12:31:48
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Maciek wrote:
[...]

Np. w samochodzie nie ma problemu, eby zredukowa z 5 na 2 bez przerzucania pod drodze przez 4 i 3. W motorze tak si nie da. Przynajmniej w tym, na ktrym jechaem :-)
W ogle w poj. jednoladowych s stosowane skrzynie biegw bez synchronizacji. Aby nie rozwali skrzyni, trzeba mie sporo wyczucia przy zmianie biegw. Przynajmniej w tym motorze, na ktrym jedziem :-)
Kolejna sprawa, to fakt, e w samochodzie biegi zmieniamy praw rk, a w motocyklu lew nog :-)
Ew. lew rk :-)
A w niektrych jeszcze inaczej :-)

Data: 2014-05-12 11:54:30
Autor: Myjk
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Mon, 12 May 2014 11:35:44 +0200, Maciek
Pytanie jest inne: czy manualna skrzynia wymaga dodatkowych uprawnień?

Wynika z obecnego stanu, że wymaga. Jak wynika ze stanu faktycznego? Wg
mnie rozgraniczenie jest dobre. Automat wymaga sporo mniej uwagi niż manual
-- zwłaszcza jeśli mowa o świeżych kierowcach. I to dotyczy tak samochodów
jak i motocykli. Oczywiście najlepsi kierowcy motocykli i samochodów to
wyśmieją -- ale tak to jest. Wół szybko zapomina kiedy cielęciem był.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-05-12 21:10:09
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 11:54, Myjk pisze:
[...]

Czy akurat takie rozgraniczenie jest dobre, to można dyskutować. Z jednej strony motorowery mimo prostoty obsługi są bardziej upierdliwe, a nawet niebezpieczne w użytkowaniu (szczególnie w Polsce) z powodu małej prędkości. Z drugiej "125" - nawet z automatem - rozwijają prędkości powyżej 100 km/h, a i rozpędzają się szybciej od większości samochodów, więc i umiejętności kierowcy powinny być IMO w jakiś sposób kontrolowane. Myślę, że koncepcja przyjęta przez sejm może nie jest od czapy, ale ja bym chyba jednak zostawił to tak, jak było.
Jeśli chodzi o automaty: ja sam świadomie wybrałem automat właśnie ze względu na wygodę obsługi - mniej rzeczy do ogarniania, to więcej uwagi można poświęcić na resztę. Ale wiem, że i do manuala bym się przyzwyczaił, tyle że nie widzę sensu. Teraz po prostu odkręcam i jadę :)

Pozdr,

Data: 2014-05-13 11:38:34
Autor: Jakub Witkowski
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-12 21:10, LEPEK pisze:

Z drugiej "125" - nawet z automatem - rozwijają prędkości powyżej 100 km/h, a i rozpędzają się szybciej od większości samochodów

Ale z czego wynika tak duża między 125 4s a dwusuwem 50 ccm (który powinien być chyba mocowym odpowiednikiem jakichś 90-100 cmm 4s)?
Inne są obroty maksymalne? nie bić - ja tam z silnikami w tych wszystkich motorynkach nieobeznany :)

--
JW

Data: 2014-05-13 17:27:19
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
[...]

Fizycznie te '50' to mogą jechać szybciej, jak się pozdejmuje blokady, ale kategoria 'motorowery' mają przecież ograniczenie pojemności i mocy właśnie.

Pozdr,

Data: 2014-05-14 12:33:08
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
LEPEK wrote:
[...]

Nie mocy, tylko maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć pojazd (konstrukcyjnie) do 45 km/godz.

Data: 2014-05-14 21:52:43
Autor: LEPEK
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
W dniu 2014-05-14 12:33, Poldek pisze:

Nie mocy, tylko maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć pojazd
(konstrukcyjnie) do 45 km/godz.

Fakt, pozajączkowało mi się.

Pozdr,

Data: 2014-05-15 18:46:36
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
LEPEK wrote:
W dniu 2014-05-14 12:33, Poldek pisze:

Nie mocy, tylko maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć pojazd
(konstrukcyjnie) do 45 km/godz.

Fakt, pozajączkowało mi się.

Okazuje się, że faktycznie - w aktualnych przepisach jest też coś o mocy, ponieważ pojawiły się motorowery elektryczne - bez pojemności skokowej silnika.

Data: 2014-05-13 12:27:39
Autor: Poldek
Motocykle 125ccm na kat"B" :))
Hinek wrote:
[...]

Jest to lobbing sprzedawcw pojazdw jednoladowych, kontra lobbing rodowiska nauki jazdy i egzaminowania.
Dla sprzedawcw jednoladw kat. na kady pojazd powyej 50 ccm i 45 km/godz. to powane ograniczenie sprzeday droszych i bardziej zyskownych pojazdw. Dla rodowiska nauki jazdy kursy na kat. A to istotne rdo wpyww. Bezpieczestwo i dywagacje, czy z manualem, czy bez da si jedzi, to sprawa marginalna w tej historii.

Motocykle 125ccm na kat"B" :))