Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych

Data: 2012-03-12 13:33:50
Autor: to
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
"Jedna osoba zginęła, a 20 zostało rannych po wypadku pod Lubinem. Motocyklista na łuku drogi wyprzedzał auto osobowe i czołowo zderzył się za autobusem. Mężczyzna zginął na miejscu."

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

Źródło: http://tiny.pl/hpgkz

Data: 2012-03-12 13:38:17
Autor: kamil
On 12/03/2012 13:33, to wrote:
"Jedna osoba zginęła, a 20 zostało rannych po wypadku pod Lubinem.
Motocyklista na łuku drogi wyprzedzał auto osobowe i czołowo zderzył się
za autobusem. Mężczyzna zgin±ł na miejscu."

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

¬ródło: http://tiny.pl/hpgkz

Kierowca autobusu nie spojrzał w lusterko, przecież to oczywiste.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-12 13:52:29
Autor: to
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
begin kamil
Kierowca autobusu nie spojrzał w lusterko, przecież to oczywiste.

TeĹĽ tak sÄ…dzÄ™.

Data: 2012-03-12 15:51:41
Autor: Robson
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
W dniu 2012-03-12 14:52, to pisze:
begin kamil

Kierowca autobusu nie spojrzał w lusterko, przecież to oczywiste.

Też tak s±dzę.

A może spojrzał raz a nie dwa razy?

Data: 2012-03-13 10:18:27
Autor: PaweL
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
Na pewno motocyklista miał za cichy wydech.

Ostatnio w jakim¶ programie typu "uwaga pirat" wlepiali dziewczynie mandat za pierdz±cy wydech (111dB). Przyjechał tatu¶ dziewczyny i zaatakował oralnie policjantów  - że się nie znaj±, że motor musi być słychać z daleka, że to dla bezpieczeństwa.

Data: 2012-03-13 09:31:06
Autor: masti
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 10:18:27 +0100 osobnik zwany PaweL
wystukał:

Na pewno motocyklista miaÂł za cichy wydech.

Ostatnio w jakim¶ programie typu "uwaga pirat" wlepiali dziewczynie
mandat za pierdz±cy wydech (111dB).

cieakawe jak to zmierzyli. Bo zgodnie z rozporządzeniem nie mają szans tego zrobić na drodze.

Przyjecha³ tatu¶ dziewczyny i
zaatakowaÂł oralnie policjantĂłw  - Âże siĂŞ nie znaj±, Âże motor musi byæ
s³ychaæ z daleka, ¿e to dla bezpieczeñstwa.

to oczywiście głupota

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-13 11:10:19
Autor: PaweL
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
mandat za pierdz?cy wydech (111dB).

cieakawe jak to zmierzyli. Bo zgodnie z rozporz±dzeniem nie maj± szans
tego zrobić na drodze.

Zmierzyli miernikiem natężenia dĽwięku, trzymanym ok. 1m od motocykla. Poprosili o dodanie gazu do połowy max. obrotów.
Pewnie gdyby wyszło 97dB przy dopuszczalnych 96dB to sprawa była by dyskusyjna. Ale wyszło 5x gło¶niej niż ustawa przewiduje.

Data: 2012-03-13 11:29:22
Autor: AZ
On 03/13/2012 11:10 AM, PaweL wrote:

[...]

Nie mogę znaleĽć jak jest w przepisach a nie mam czasu ale OIDP jest podobnie
jak tu:

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

Więc mierzenie hałasu pojazdu to nie jest takie hop-siup, widziałem w tym programie raz mierzenie i masa tych warunków spełniona nie była.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-14 10:41:59
Autor: PaweL
[...]

Policja opiera się na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta, który nie jest inżynierem metrologiem.

Data: 2012-03-14 11:35:27
Autor: masti
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
Dnia pięknego Wed, 14 Mar 2012 10:41:59 +0100 osobnik zwany PaweL
wystukał:

Nie mogê znaleŒæ jak jest w przepisach a nie mam czasu ale OIDP jest
podobnie
jak tu:

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

Policja opiera siĂŞ na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania
homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta,
ktĂłry nie jest inÂżynierem metrologiem.

poszukaj sobie rozporządzeia, które to reguluje. I nie ma przebacz. Skoro nie umie/nie ma sprzętu to już nie problem kontrolowanego

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-14 11:55:41
Autor: AZ
On 03/14/2012 10:41 AM, PaweL wrote:
[...]

Przeczytałe¶ zdanie wyżej? Jak bedę miał chwilę to poszukam ale OIDP mierzenie
przez policjantow tez powinno przeprowadzane na jakims tam pustym prostokacie na ktorym stoi pojazd a tego czesto przy mierzeniu nie ma.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-14 14:09:26
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 14 Mar 2012 10:41:59 +0100, PaweL napisał(a):

Policja opiera się na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta, który nie jest inżynierem metrologiem.

Policję obowi±zuje utawa o miarach, więc je¶li Policjant nei ma uprawnień
do mierzenia, to pomiar nie ma warto¶ci dowodowej.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2012-03-13 12:16:37
Autor: PH
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jjn6dr$hks$1usenet.news.interia.pl...
[...]

i tu już jest bł±d. ma być połowa, ale obrotów przy których jest maksymalna moc
co nie zmiania faktu że 111dB to kurna przesada :]

Data: 2012-03-13 13:49:09
Autor: masti
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 11:10:19 +0100 osobnik zwany PaweL
wystukał:

mandat za pierdz?cy wydech (111dB).

cieakawe jak to zmierzyli. Bo zgodnie z rozporz±dzeniem nie maj± szans
tego zrobiæ na drodze.

Zmierzyli miernikiem natĂŞÂżenia dĹ’wiĂŞku, trzymanym ok. 1m od motocykla.
Poprosili o dodanie gazu do poÂłowy max. obrotĂłw. Pewnie gdyby wyszÂło
97dB przy dopuszczalnych 96dB to sprawa byÂła by dyskusyjna. Ale wyszÂło
5x g³o¶niej ni¿ ustawa przewiduje.

może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie może być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-13 15:50:36
Autor: to
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
begin masti
może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie
może być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

Do ukarania, to może i nie, ale do odebrania DR jak najbardziej. Do tego wystarczy uzasadnione podejrzenie. DR zabiera się właśnie po to, żeby to uzasadnione podejrzenie zweryfikować na stacji diagnostycznej.

Data: 2012-03-13 17:43:46
Autor: Shrek
Motocyklista nie ?yje, a 20 osĂłb jest ra nnych
On 2012-03-13 14:49, masti wrote:

może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie może
być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

IMHO może - przyjmujesz mandat, nie ma już dalej znaczenia jak dokonano pomiaru. Nie przyjmujesz - oceni to sąd, pewnie z udziałem biegłego. A biegły zapewne wystawi opinie, że kilkukrotne przekroczenie normy nie jest spowodowane błędem pomiaru. Problem byłby wiekszy jakby były widełki za przekroczenie co powiedzmy 2dB.

Zresztą nikt się nie będzie prierdolił, tylko zabiorą dowód i po zawodach. Tylko mi nie mów, że jak ktoś bez zapasu jedzie na flaku, to nie moga mu zabrać dowodu, dopóki nie przyjedzie mobilna stacja diagnostyczna z certyfikowanym manometrem w celu stwierdzenie braku ciśnienia w oponie:P

Shrek.

Data: 2012-03-13 18:47:54
Autor: J.F
Motocyklista nie ?yje, a 20 osĂłb jest rannych
UĹĽytkownik "Shrek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
On 2012-03-13 14:49, masti wrote:
[...]

No, w kwestii formalnej nr 1 - jesli popelniony czyn nie stanowi wykroczenia, to przysluguje odwolanie.

Tylko oczywiscie przydalby sie jakis dowod ze nie stanowi - wynik pomiaru halasu ze stacji diagnostycznej, log z GPS czy tarcza z tachografu w razie spotkania z radarem, fotka ulicy na ktorej rzekomo parkowales na zakazie itp.

A w kwestii nr 2 - w tym przypadku to za co mandat ?

[...]

Duzy ten flak ? Jest jakis zakaz jechania na flaku ?

J.

Data: 2012-03-13 20:31:20
Autor: masti
Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 17:43:46 +0100 osobnik zwany Shrek
wystukał:

On 2012-03-13 14:49, masti wrote:

może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie
może być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

IMHO moĹĽe - przyjmujesz mandat, nie ma juĹĽ dalej znaczenia jak dokonano
pomiaru. Nie przyjmujesz - oceni to sąd, pewnie z udziałem biegłego.

nie. Wystawienie mandatu na takiej podstawie jest naruszeniem prawa.
podobnie jak ocena prędkości na oko

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-14 00:12:25
Autor: AZ
On 03/13/2012 05:43 PM, Shrek wrote:

Zresztą nikt się nie będzie prierdolił, tylko zabiorą dowód i po
zawodach. Tylko mi nie mĂłw, ĹĽe jak ktoĹ› bez zapasu jedzie na flaku, to
nie moga mu zabrać dowodu, dopóki nie przyjedzie mobilna stacja
diagnostyczna z certyfikowanym manometrem w celu stwierdzenie braku
ciśnienia w oponie:P

Co więcej, manometr musi mieć ważny certyfikat kalibracji a jeżeli elektroniczny to dodatkowo homologację zasilania ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-15 23:18:48
Autor: nom
[...]

Mi kiedy¶ Pani z Panstwowej Inspekcji Pracy zmierzyła poziom hałasu drukarki igłowej podczas pracy. Wyszło 57dB (norma to do 55dB). W instrukcji do drukarki podaj± 52dB. I komu tu wierzyć. :-)
PS. Drukarka wyl±dowała w pokoju z ksero, gdzie niekt nie przebywa i teraz jest ok. ;-)

Data: 2012-03-16 13:09:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Mar 2012, nom wrote:

Mi kiedy¶ Pani z Panstwowej Inspekcji Pracy zmierzyła poziom hałasu drukarki igłowej podczas pracy. Wyszło 57dB (norma to do 55dB). W instrukcji do drukarki podaj± 52dB. I komu tu wierzyć. :-)

  Producentowi ;)
  Prawie na pewno mierzył w komorze bezechowej :P, Twoje stanowisko
pracy było po prostu nieprzystosowane do drukarki ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-13 10:29:48
Autor: Grejon
W dniu 2012-03-13 10:18, PaweL pisze:
[...]

I słusznie, bo powinni zatrzymać DR i wysłać na badania techniczne.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-13 11:01:23
Autor: PaweL
Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych

I słusznie, bo powinni zatrzymać DR i wysłać na badania techniczne.

I tak zrobili. I jeszcze przesłuchanie na okoliczno¶ć sprawy w s±dzie, bo dziewczyna mandatu nie przyjęła.

Data: 2012-03-12 14:34:32
Autor: AZ
Motocyklista nie ĹĽyje, a 20 osĂłb jest ra nnych
On 03/12/2012 02:33 PM, to wrote:
[...]

Jebany, aż autobus wywrócił. No nie ma opcji, musiało być czysta.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-12 14:35:25
Autor: AZ

http://tvp.info/informacje/polska/motocyklista-staranowal-autobus-i-zginal/6712420

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-12 20:59:33
Autor: SkiMir
W dniu 2012-03-12 14:33, to pisze:

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

Słyszałem, że był belfrem...

--
M.

Data: 2012-03-12 22:16:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Motocyklista nie ĹĽyje, a 20 osĂłb jest rannych
Powitanko,

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

Mysle, ze przy zderzeniu motocyklisty z autobusem kazda predkosc powiedzmy powyzej 20km/h nie ma juz znaczenia...
Moze gdyby jechal szybciej, to by zdazyl wyprzedzic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2012-03-13 07:38:08
Autor: PM

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

Mysle, ze przy zderzeniu motocyklisty z autobusem kazda predkosc powiedzmy powyzej 20km/h nie ma juz znaczenia...

dla autobusu i pasaĹĽerĂłw ma.

Data: 2012-03-13 13:42:05
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2012-03-13 07:38, PM pisze:

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Ten pewnie też jechał 90 km/h... tfu, 110.

Mysle, ze przy zderzeniu motocyklisty z autobusem kazda predkosc
powiedzmy powyzej 20km/h nie ma juz znaczenia...

dla autobusu i pasażerów ma.
Trzepiasz sie...
Tutej wsie rosmafiaj± o kieroffcach co jerzdzrom "szypko i bespiecznie", a nie o planktonie...

Tłumaczenie na normalny język:
Czepiasz się...
Tutaj niektórzy rozmawiaj± wył±cznie o kierowcach jeżdż±cych "szybko i bezpiecznie" we własnym mniemaniu, a nie o niewartych wspomnienia innych użytkownikach drogi.

;)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-03-13 19:30:32
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Ze zdjec wyglada mi na to, ze kierownik autobusu probowal uniknac zderzenia i uciekal na pobocze, gdzie niestety byl row. Z podstaw fizyki (ped) samo uderzenie motocykla w autobus raczej nie spowodowaloby wiekszych szkod w tym ostatnim. Na zdjeciu widac niewielkie uszkodzenie przodu autobusu. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze dla pasazerow przezycie raczej do milych nie nalezy.

Data: 2012-03-16 10:39:51
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2012-03-13 19:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
[...]

W takiej sytuacji gło¶nie kilka miesięcy temu hasło TIR-manów "wal po osobówkach" nie jest pozbawione racjonalno¶ci :(
Wiem, że to brzmi cyniczne, ale ludzki odruch kierowcy - ucieczka przed zderzeniem, i chęć dania szansy motocykli¶cie spowodowała tylko powiększenie tragedii. Zapewne ja też bym się tak zachował - nie wiem, na szczę¶cie nie byłem jeszcze w takiej sytuacji.

A gdyby kierowca nie próbował unikn±ć kolizji, tylko dbał wył±cznie o swoich pasażerów to były by lamenty: "mógł zjechać, skręcić, nie jechać t± drog± itd..."

--
                      Wojciech Smagowicz

Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych