[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów

Data: 2010-03-30 08:31:34
Autor: Baczek
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
[ciach]

Kolejny. Bez prawka, bez przeglądu i ucieczka - później znowu napiszą,
że wszytko przez Policję, bo gdyby nie ona, to by nie uciekał...

Dlaczego za brak uprawnien jest 500zł mandatu?
Sadze ze duzo osób by sie zastanowilo wsiadac czy nie jakby kara była powiedzmy 5000zł.
Dotyczy to zarówno kierowców motocykli jak i samochodów.

PS Znam wiecej osób kierujacymi bez uprawnien samochodami niz motocyklami.

Data: 2010-03-30 08:56:20
Autor: marjan
Baczek pisze:
[...]

Ale jak masz prawko kategorii np B, a kierujesz A, to podlegasz pod inny paragraf i to kosztuje tylko 300 zł..

--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana

Data: 2010-03-30 09:29:44
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
(...)
Ale jak masz prawko kategorii np B, a kierujesz A, to podlegasz pod inny paragraf i to kosztuje tylko 300 zł..

Tak? Przyznam się, że mnie zaskoczyłeś - podasz ten 'paragraf'?

Data: 2010-03-30 13:12:27
Autor: marjan
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
(...)
Ale jak masz prawko kategorii np B, a kierujesz A, to podlegasz pod inny paragraf i to kosztuje tylko 300 zł..

Tak? Przyznam się, że mnie zaskoczyłeś - podasz ten 'paragraf'?

Łapiesz mnie za słowo czy nie wiedziałeś takim podziale?
(faktycznie widzę, że obydwa wykroczenia podlegają pod ten sam artykuł, a nawet ten sam paragraf: art. 94 § 4 Kodeksu Wykroczeń)

Data: 2010-03-30 13:39:09
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
(...)
Łapiesz mnie za słowo czy nie wiedziałeś takim podziale?

Przecież napisałem - zaskoczyłeś mnie swoim stwierdzeniem.

(faktycznie widzę, że obydwa wykroczenia podlegają pod ten sam artykuł, a nawet ten sam paragraf: art. 94 § 4 Kodeksu Wykroczeń)

Skoro tak, to skąd Twoja wersja o 300PLN za jazdę bez uprawnień
na motocykle?

<cite>
Art. 94. § 1. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny.
</cite>

Skąd wziąłeś art. 94 § 4? Artykuł 92 ma tylko dwa paragrafy :)

Data: 2010-03-30 13:41:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
(...)
Skąd wziąłeś art. 94 § 4? Artykuł 92 ma tylko dwa paragrafy :)

Tfu -                               94 ;)

Data: 2010-03-30 13:53:51
Autor: marjan
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
(...)
Skąd wziąłeś art. 94 § 4? Artykuł 92 ma tylko dwa paragrafy :)

Tfu -                               94 ;)

No, przepraszam, mój błąd. Chodziło mi o art. 94 § 1 :)

Kiedyś z Gazetą Prawną był jako dodatek kodeks drogowy, gdzie z tyłu jest taryfikator mandatów, w tabeli jest:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/PJ.JPG

i na to się powoływałem.

Data: 2010-03-30 14:02:50
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
(...)
No, przepraszam, mój błąd. Chodziło mi o art. 94 § 1 :)

:)

Kiedyś z Gazetą Prawną był jako dodatek kodeks drogowy, gdzie z tyłu jest taryfikator mandatów, w tabeli jest:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/PJ.JPG

i na to się powoływałem.

A, taryfikator :) No tutaj zgoda :)

Data: 2010-03-30 14:53:57
Autor: marjan
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
(...)
[...]

No, bo od tego wyszliśmy, że za jazdę motorem bez prawka jest 500 zł, natomiast w większości przypadków (kat. B ma prawie każdy) jest tylko 300.

Data: 2010-03-30 14:59:03
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
(...)
No, bo od tego wyszliśmy, że za jazdę motorem bez prawka jest 500 zł, natomiast w większości przypadków (kat. B ma prawie każdy) jest tylko 300.

Nie, nie - ja pytałem o ten inny paragraf :)
<cite>

> Tak? Przyznam się, że mnie zaskoczyłeś - podasz ten 'paragraf'?
</cite>

Z taryfikatorem się zgadzam, z innym paragrafem nie :)

Data: 2010-03-30 15:13:34
Autor: marjan
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
(...)
> [...]

</cite>

Z taryfikatorem się zgadzam, z innym paragrafem nie :)

Stąd moje pytanie, czy było to czepianie się o słowo "paragraf" :)

Data: 2010-03-30 15:18:36
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
(...)
> [...]

Z taryfikatorem się zgadzam, z innym paragrafem nie :)

Stąd moje pytanie, czy było to czepianie się o słowo "paragraf" :)

Nie o słowo, tylko o podstawę tego twierdzenia :)

Data: 2010-03-30 15:21:09
Autor: marjan
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
marjan pisze:
(...)
> [...]

Stąd moje pytanie, czy było to czepianie się o słowo "paragraf" :)

Nie o słowo, tylko o podstawę tego twierdzenia :)

Ha! Więc jednak przyznałeś się, że było to tylko czepianie! ;)

Data: 2010-03-30 15:35:31
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
marjan pisze:
(...)
Ha! Więc jednak przyznałeś się, że było to tylko czepianie! ;)

Niech Ci będzie :) Tak czy inaczej nie ma po co uciekać, skoro
już ktoś się zdecydował na jazdę bez stosownego prawka.

Data: 2010-03-30 11:12:51
Autor: Baczek
[...]

To po kiego czorta robic dodatkowe uprawnieia?
Jeżeli przyjme 1 kontrole rocznie to przez pare ladnych lat bedzie sie spłacał kurs i egzamin.

PS
Tak sobie licze, to kontrole drogową prowadząc samochód mam srednio raz na 2 lata, a jadac motocyklem jeszcze nie byłem kontrolowany (5 lat jazdy).

Data: 2010-03-30 12:30:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów
Baczek pisze:
(...)
To po kiego czorta robic dodatkowe uprawnieia?

Po to, by mieć święty spokój i jeździć zgodnie z prawem?

Jeżeli przyjme 1 kontrole rocznie to przez pare ladnych lat bedzie sie spłacał kurs i egzamin.

Nie pierwszy raz napiszę, że PJ w Polsce jest zdobyć bardzo łatwo, jest
tanie, łatwo jest odzyskać, łatwo 'odliczyć' punkty itd. Przez to nie
jest szanowane, a Polska miedzy inny z tych przyczyn jest rajem dla
ludzi, którzy wszystko mają w poważaniu.

Data: 2010-03-31 02:07:19
Autor: amos
On 30 Mar, 11:12, "Baczek" <m_bakow...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie Ty pierwszy zauwazyles, ze nie oplaca sie jezdzic z uprawnieniami,
ktore mozna stracic.

--
amos

[PRESS] Motocyklista przejechał 8 km; uzbierał 180 punktów