Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach

Data: 2011-10-02 07:10:07
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Siema,
ponieważ Wojtek jest zbyt skromny, by samemu się "pochwalić", więc ja pozwalam sobie przekazać jakże pozytywną informację, czyli... rusza akcja "Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach"!!
Pomysł i cała inicjatywa powstała w głowie Wojtka z naszego forum Transalp Polska, którą od strony szkoleń prowadził Krzysiek (też z TA) a teraz wchodzi w życie, miejmy nadzieję, że "rozleje się na całą Polskę!!
Tak jak prężna grupa prekursorów z ekipy Ratowników R2. Tak 3 mać!!

Poniżej więcej informacji były też wzmianki np. w "Trójce", mam nadzieję, że inne media też będą sprawę nagłaśniały, bo warto!!

http://tnij.org/nndz

I kopia:
Ratownicy na motocyklach będą udzielać pomocy mieszkańcom stolicy

Dodał(a): Rafał Gdak
ratownicy na motocyklach
Warszawa

W niedzielę wieczorem na stołeczne ulice wyjedzie 40 przeszkolonych ratowników na motocyklach. Ochotnicy wyposażeni w apteczki będą pełnili funkcję patrolu ratowniczego, który przyjdzie z pomocą w razie wypadku. Jest to część kampanii "Włącz myślenie".
"Motocykliście łatwiej jest ominąć korek i sprawdzić, co jest jego przyczyną. MOTOPOZYTYWNI będą gotowi do udzielenia pomocy na miejscu wypadku. Liczymy także na to, że dzięki tym działaniom kierowcy samochodów zmienią postrzeganie motocyklistów z +dawców nerek+ na mogących uratować życie" - mówi inicjator akcji dr Wojciech Kulesza, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Dzięki kolorowym kamizelkom motoratowników będzie można łatwo rozpoznać i poprosić o pomoc w razie wypadku. Po odbyciu specjalnego szkolenia będą już zawsze pełnili funkcję ratowników i jeżdżąc po mieście w różnych celach, będą nosili kamizelki. Ich zadaniem będzie zabezpieczeniem miejsca zdarzenia, identyfikacja zagrożenia i wezwanie odpowiednich służb ratowniczych, a także udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym i sprawne przekazanie kierownictwa akcją ratunkową zawodowym ratownikom.

Celem akcji jest nie tylko redukcja liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, ale także zmiana negatywnego sposobu postrzegania motocyklistów.

W opinii Kuleszy problem postrzegania motocyklistów w społeczeństwie jest wielopiętrowy. "Z jednej strony są oni źle odbierani, co może powodować wiele ryzykownych zachowań ze strony innych kierowców, jak np. otwieranie drzwi przed jadącym w korku motocyklem. Z drugiej strony zdarza się, że motocykliści poprzez swoje zachowania utrwalają istniejący stereotyp i np. wjeżdżają między stojące w korku pojazdy z ogromną prędkością. Mamy podstawy sądzić, że wymienione zachowania leżą u podłoża wysokiej liczby wypadków z udziałem motocyklistów. Chcemy to zmienić dzięki całej serii działań. Pierwszym z nich są właśnie motoratownicy" - wyjaśnił Kulesza.

Dodał, że motocykliści giną w wypadkach, których przyczyny mogą być czysto psychologiczne. Dlatego zaradzić tej sytuacji można, opierając się na wynikach badań i teoriach psychologii społecznej.

W ramach akcji organizowane będą szkolenia dla motocyklistów. Ich pogram zostanie zrealizowany w dwóch grupach - podstawowej i zaawansowanej. Osoby, które ukończą ten drugi kurs będą zdawały egzamin na honorowany w całej Europie certyfikat EFR (Emergency First Reponse - EFR). Zajęcia poprowadzą ratownicy medyczni, policjanci, strażacy oraz psychologowie.

Jak poinformowała Natalia Osica z SWPS, wydarzenie rozpocznie kampanię, ma charakter pilotażowy, kolejne działania są planowane, ale na razie organizatorzy nie zdradzają szczegółów.

Organizatorami przedsięwzięcia są Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Specjalistyczna Ochotnicza Formacja Ratunkowa oraz Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zgodnie z unijną dyrektywą Polska jest zobowiązana do redukcji liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Wśród działań strategicznych wymienionych w IV Europejskim Programie Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, które powinny zostać zrealizowane do 2020 r., wymienia się opracowanie nowego podejścia do motocyklistów (to właśnie w tej grupie użytkowników dróg zanotowano najmniejszy spadek liczby ofiar śmiertelnych).

Według danych Komendy Głównej Policji w Polsce w 2010 r., w wyniku wypadków drogowych zginęło lub było rannych ponad 2 tys. motocyklistów. Równocześnie dynamicznie rośnie liczba motocyklistów w Polsce - w 2000 r. było ich ok. 803 tys., a w 2009 r. już 975 tys.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-02 10:40:14
Autor: masti
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 07:10:07 +0200 osobnik zwany falco
wystukał:

świetny pomysł. Grtaulacje :)

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-02 17:25:23
Autor: Monster
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
W dniu 2011-10-02 07:10, falco pisze:
Siema,
Może już wieczór,właśnie się mijałem z ratowniczym RT:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-10-03 14:13:08
Autor: falco
W dniu 2011-10-02 17:25, Monster pisze:

Może już wieczór,właśnie się mijałem z ratowniczym RT:-)
Wypatruj, wypatruj, bo są tam też (nie tylko od nas) fajne Ratowniczki... ;)

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-02 17:51:50
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Wielu z Was jest na pewno na różnych forach czy grupach dyskusyjnych o samochodowych, myślę, że warto temat propagować właśnie wśród kierowców aut, którymi sami też często jesteśmy...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 09:23:20
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:j6a1ao$t56$1news.icm.edu.pl...
Wielu z Was jest na pewno na różnych forach czy grupach dyskusyjnych o samochodowych, myślę, że warto temat propagować właśnie wśród kierowców aut, którymi sami też często jesteśmy...

A co tu propagowac wsrod samochodow ?
Zeby tez zostali ratownikami motocyklowymi ?
Jak dawniej Miednica, potem Marlboro, teraz Wy ?
No bo wizerunek to zmienic moga na przyklad ci ktorzy wala na jednym kole miedzy samochodami, chocby na Prymasa co mozna obserwowac kazdego dnia. Watachy dzieci na sportach przepychajace sie troche bez wyobrazni i "na chama", ci ktorzy budza dzieci na osiedlach zbyt glosnymi, lub calkiem pustymi wydechami. Ratownicy tego nie uczynia niestety.
Tak ze co tam propagowac wsrod samochodziarzy ?

Nemo

Data: 2011-10-03 11:17:22
Autor: falco
W dniu 2011-10-03 09:23, cpt. Nemo pisze:

A co tu propagowac wsrod samochodow ?
Pozytywny wizerunek...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 08:15:21
Autor: LukeB
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Pozytywny wizerunek...

Wdupiemamto.

--
Baran,
Triumph Tiger 955i, WAW

Data: 2011-10-03 17:48:27
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
W dniu 2011-10-03 17:15, LukeB pisze:

Wdupiemamto.

Baran,

Tak Baranku nic dodać, nic ująć, dobrze, że przestałeś jeździć Trampkiem...

EOT

--
falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 09:19:58
Autor: LukeB
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Tak Baranku nic dodać, nic ująć, dobrze, że przestałeś jeździć Trampkiem...
Hmmm rozumiem, że widząc dowolnego Garbusiarza odstawiającego manianę
na drodze, powinienem w myśl tej ideologii wykląć wszystkich, włącznie
z Tobą - bo jak jeden coś odwala to wszyscy chuje? I powiem Ci, że nie
trzeba jeździć buracko, by móc mieć w dupie zdanie innych.

Wogóle, to co to za treści rodem z armaturowych klubów? Pogląd nie
mieści się w statucie?
Zakładasz Transalp MC? Podpadłem już pod 'bad standing'?

Zluzuj striny.

--
Baran,
Triumph Tiger 955i, WAW

Data: 2011-10-03 09:21:49
Autor: LukeB
[...]

Wogóle, to co to za treści rodem z armaturowych klubów? Zakładasz
Transalp MC i trzeba należeć, żeby jeździć na tym moto? Pogląd nie
mieści się w statucie?

Data: 2011-10-03 13:06:24
Autor: JK
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:j6buj5$r2n$2news.icm.edu.pl...
W dniu 2011-10-03 09:23, cpt. Nemo pisze:

A co tu propagowac wsrod samochodow ?
Pozytywny wizerunek...
===================
Oj ciężko będzie.
To jest tak jak z piłą nożną:
"wśród kibiców najbardziej widać kiboli,
a wśród motocyklistów debili".

Inaczej mówiąc tysiące normalnych motocyklistów jeżdzi na codzień, ale wizerunek kształtuje niestety mały procent niedorośniętych emocjonalnie cudaków.
Pozdrawiam - JK

Data: 2011-10-03 11:25:00
Autor: AZ
On 2011-10-03, JK <nospam@poczta.onet.pl> wrote:

Inaczej mĂłwiÂąc tysiÂące normalnych motocyklistĂłw jeÂżdzi na codzieĂą, ale wizerunek ksztaÂłtuje niestety maÂły procent niedoroÂśniĂŞtych emocjonalnie cudakĂłw.

Nie nazywalbym ich niedorosnietymi emocjonalnie cudakami, to sa ludzie
ktorzy maja w dupie ten caly wizerunek i wszystko (rozne akcje itp.) co
z nim zwiazane.

Ja mam podobnie w dupie ten caly wizerunek. Mam myslec w miescie w nocy
zeby nie odkrecac czasem >5krpm bo wizerunek? Mam nie przekraczac
ciaglej linii bo wizerunek? Mam nie jezdzic w miescie >50 km/h bo
wizerunek? Zwolennicy dbania o wizerunek - zapiszcie sie do MC, tam was naucza
wizerunku i przy okazji szacunku dla kawalka skory z naszywkami.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-03 14:08:50
Autor: falco
W dniu 2011-10-03 13:06, JK pisze:

[...]

Zgadzam się, że to właśnie mały procent debili i dresiarzy pieprzy całokształt TymBardziej uważam, że warto włączać się do różnych akcji, bo od samego narzekania nic się nie zmieni... ;)

Kolejny przykład zrobiony już jakiś czas temu pilotażowo w Krakowie:
http://www.motoautostrada.pl/artykul/motocyklem-bezpieczniej-miedzy-samochodami

Każdy odpowiada za siebie, ja nie jestem hipokrytą, bo jeżdżę szybciej niż pokazują znaki, ale staram się zawsze dziękować, nie wymuszać na siłę i na własnym przykładzie wiem, że to procentuje...

Mam niewielki staż na motocyklu (ok. 30 tys od maja 2010), ale miałem (i obym miał dalej) ogromną większość przykładów pozytywnej "współpracy" aut i mnie (na motocyklu) niż negatywnych, które oczywiście też się zdarzają, ale w moim przypadku miałem ich naprawdę mało...
Gdy w korku powoli przeciskam się do przodu, to zdecydowanie więcej aut mnie puszcza, niż gdy widzę jak inny zapier...a czy wyje wydechem, wtedy nie dziwię się, że robi się blokada...

P.S. Co do wzoru kamizelek, to nie wiem jak wyglądają, ale sprawa kogutów (na prywatnych motocyklach czy samochodach, bo nie ważne jaki jest w danym momencie środek transportu) chyba nie jest brana pod uwagę.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-04 07:21:01
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-10-03 14:08, falco pisze:

Zgadzam się, że to właśnie mały procent debili i dresiarzy pieprzy
całokształt

1% ?

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-10-04 11:11:02
Autor: Jasio
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> napisała rzekomo

Sie natknalem a propos:
http://6.asset.soup.io/asset/2412/8534_456d_500.gif
Dla nieklikajacych streszczenie:

-A 1% to duzo czy malo?
-To zalezy...
-Zalezy od czego?
-Zalezy od czego...

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-10-04 11:30:16
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Jasio napisał(a):

-Zalezy od czego...

nie rozumiem

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-10-04 13:05:28
Autor: Jasio
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> napisała rzekomo
Jasio napisał(a):
-Zalezy od czego...
nie rozumiem

Obrazka tez nie?

Data: 2011-10-04 15:01:52
Autor: Roman Niewiarowski
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
W dniu 2011-10-04 13:05, Jasio pisze:

Obrazka tez nie?

Przecie Amil kontestuje nowoczesne rozwiazania*, a na drukarce tekstowej to nie widac co bylo na obrazku.

pozdr
newrom
* - wystarczy zapytac jaki ma motur.
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-10-03 10:10:05
Autor: Tytus z domQ
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Siemka

*** "falco"
rusza akcja "Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach"!!

Slyszalem o tym i zastanawialem sie - skad wezma tylu ratownikow medycznych i na dodatek na motocyklach.
A to po prostu ktos rozwija swoj pomysl na biznes przy pomocy wolontariuszy i ich sprzetu.
Bardzo ladnie i pomyslowo.
Niestety mam wrazenie ze bedzie jak zwykle :)
Ostatnia dobrze dzialajaca sluzba ochotnicza w tym kraju to bylo ORMO.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-10-03 10:44:54
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Jak ktoś chce zasięgnąć informacji u źródła, to zapraszam...
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=17&t=8177#p123576

Poniżej kopia 1 listu od Krzyśka (prowadził szkolenia medyczne) reszta jest dopisywana przez... uczestników szkolenia, czyli... samych Ratowników...

W puste dyskusje się nie włączam, bo nie widzę sensu, to jak każdy na to będzie patrzył, włączał się czy olewał zależy od indywidualnego podejścia...

"Pierwszy projekt w ramach akcji MOTOPOZYTWNI.PL zakończony. Dla tych co przespali , nie wiedzieli, nie słyszeli zamieścimy z Wojtkiem parę linków do materiałów. Można powiedzieć, że pomysł zrodził się w tym klubie (TCP) tu są jego korzenie. W necie jest masa dziwnych informacji na ten temat które nie wiadomo jak wpadły w ręce ludzi piszących o tym, więc nie wszystkie są takie jak byśmy sobie życzyli. Dla waszej informacji akcję realizuje KRAJOWE CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO (BRD) http://www.brd.org.pl/, przy współpracy ze SZKOŁĄ WYŻSZĄ PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ (SWPS) http://www.swps.pl/ , MINISTERSTWEM INFRASTRUKTURY (MI) http://www.mi.gov.pl/, KRAJOWĄ RADĄ BEZPIECZEŃSTWA DROGOWEGO (KRBD) http://www.krbrd.gov.pl/ , oraz OSP WARSZAWA URSYNÓW SPECJALISTYCZNĄ OCHOTNICZA FORMACJĄ RATUNKOWĄ (SOFR) http://www.sofr.pl

http://dziendobry.tvn.pl/video/motopozytywni,1,newest,13724.html
http://www.motocykl-online.pl/newsy/motocyklowi-ratownicy-pomoga-ratowac-zycie
http://tvp.info/panorama/wideo/02102011-1800/5286463
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10382153,Od_niedzieli_po_Warszawie_ratownicy_na_motocyklach.html

jak znajdę następne materiały do dla ciekawskich powrzucam linki, dbajmy o takie akcje bo może w końcu zacznie się zmieniać w umysłach innych użytkowników dróg wizerunek motocyklisty - a taki jest główny zamysł całej akcji.

krzysimirn"

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 11:23:42
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
falco napisał(a):
[...]

a to nie chodzi o to zeby pomagac bezinteresownie poszkodowanym????

jesli moge cos wtracic, to mojego wizerunku nie naprawiajcie, ok?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-10-03 11:38:41
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach

Kolego jak już cytujesz, to rób, to poprawnie, bo podałeś słowa krzysimirna jako moje...
Jak już powiedziałem wszelkie informacje (od źródła) są na forum, jeśli kogoś interesuje, to ma podane wszelkie namiary na widelcu, więc może samemu o wszystko zapytać.

Mój list na preclu był tylko jako informacja, co/kto z tym zrobi dalej czy zleje temat, to każdy myśli za siebie.

I tym optymistycznym akcentem kończę a zainteresowanych zapraszam b_e_z_p_o_ś_r_e_d_n_i_o do autorów/organizatorów.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-04 18:11:56
Autor: huck
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości news:j6buv7$pg8$1mx1.internetia.pl...
/.../

jesli moge cos wtracic, to mojego wizerunku nie naprawiajcie, ok?

wiesz Amil ostatnio wiekszosc motocyklistów robi sie tak poprawna politycznie i dbajaca o wizerunek ze
za kilka lat beda stawiani za wzór obywateli
niedługo na quada trza sie bedzie przesiasc co by resztki godnosci (i złego wizerunku) zachować
huck
 pozyczony XX

Data: 2011-10-04 17:47:42
Autor: AZ
On 2011-10-04, huck <280kph@wp.pl> wrote:

wiesz Amil ostatnio wiekszosc motocyklistĂłw robi sie tak poprawna politycznie i dbajaca o wizerunek ze
za kilka lat beda stawiani za wzĂłr obywateli
niedÂługo na quada trza sie bedzie przesiasc co by resztki godnosci (i zÂłego wizerunku) zachowaĂŚ

Tylko pytanie, na chuj im ten wizerunek? Jedni juz stoja grzecznie w
korku, pewnie niedlugo ujrze zatrzymujacego sie przed przejsciem i
przeprowadzajacego staruszke bo o wizerunek trza dbac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-05 11:00:51
Autor: Glub
On Tue, 4 Oct 2011 18:11:56 +0200, "huck" <280kph@wp.pl> wrote:
> [...]

za kilka lat beda stawiani za wzór obywateli
niedługo na quada trza sie bedzie przesiasc co by resztki godnosci

Niech se MC w statut wpisze poprawe wizerunku...

--
Glub
SW-T400

Data: 2011-10-03 10:50:43
Autor: Andrzej

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:j68rng$g5u$1news.icm.edu.pl...
[...]

A jakby były kolejne szkolenia, to może fajnie byłoby tu na przykład ogłoszenie wrzucić.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-10-03 11:15:42
Autor: falco
W dniu 2011-10-03 10:50, Andrzej pisze:

A jakby były kolejne szkolenia, to może fajnie byłoby tu na przykład
ogłoszenie wrzucić.

Nie mam na to wpływu, ale napiszę zapytanie do Krzyśka (w wątku, który podałem - czytanie nie wymaga rejestracji...). Nie chciałbym jednak, aby wątek wszedł w typowy (niestety) preclowy kierunek, czyli gadek bez sensu i nie na temat, to moja osobista prośba...

Dla pełnej jasności ja nie jestem organizatorem, staram się jedynie nagłośnić temat, bo uważam, że ekipa robi kapitalną robotę!!
TymBardziej cieszy mnie fakt, że tak dużo jest tam znajomych a wszystko ruszyło właśnie wśród Trampkarzy, choć oczywiście pochwały należą się każdemu kto w projekcie uczestniczy!!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 13:13:47
Autor: Michał V-R
W dniu 2011-10-03 11:15, falco pisze:

[...]

Ciekawy tylko jestem, czy procz kamizelek bedzie jakies dodatkowe oznakowanie motocykli i kierowcow, bo nie ukrywajac, w samej kamizelce jak bedzie jechal, to raczej trudno takiego ratownika odroznic od zwyklego motocyklisty, zwlaszcza w lusterku. Niech robia uprawnienia na bomby (to nie takie trudne, psychotesty jak na kat C), i dodtkowe oznakowanie moto. OSP moze jezdzic na bombach, to moze taki ratownik rowniez moglby, mysle ze wiele by to pomoglo.

Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2011-10-03 10:21:15
Autor: Tytus
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Siemka

*** Michał V-R
[...]

Oznakowac to oni sie moga sami - i to nie sa ratownicy - to sa osoby
po przeszkoleniu z pierwszej pomocy przedmedycznej.

***Niech robia uprawnienia na
 bomby (to nie takie trudne, psychotesty jak na kat C), i dodtkowe
 oznakowanie moto. OSP moze jezdzic na bombach, to moze taki ratownik
 rowniez moglby, mysle ze wiele by to pomoglo.

Nic nie slyszalem o uprawnieniach na bomby - ale na pewno kazdy pojazd
aby stal sie uprzywilejowany musi spelnic kilka warunkow opisanych
m.in w PORD i Ustawie o transporcie i potem uzyskac zezwolenie z
ministerstwa.
A ochotnicy na cywilnych motocyklach raczej maja male szanse na takie
zezwolenia...
Cieszy mnie ta idea poprawy wizerunku - ale kurna potem jak juz on
bedzie taki cieply i mily to znow jakis koles rozjedzie babcie i
jeszcze emeryture jej wyrwie zeby se motur wyremontowac.
I co ??? Cala robota na nic...

Data: 2011-10-13 21:59:41
Autor: Michał V-R
W dniu 2011-10-03 19:21, Tytus pisze:

[...]
Oj tam sie czepiasz, przynajmniej babcia miala blisko na miejsce wiecznego spoczynku, a wtedy to by nic nie zaplacila.

Data: 2011-10-04 08:36:36
Autor: falco
W dniu 2011-10-03 13:13, Michał V-R pisze:

[...]

Pod koniec programu jest jeszcze jedna relacja na której widać Ratowników (nasz Zenek jako "gwiazda") ;) w pomarańczowych kamizelkach. Nie wiem czy to docelowy wzór, ale zazwyczaj jeździ się w żółtych, więc to zawsze jakaś odmiana... ;)

http://www.tvp.pl/warszawa/informacyjne/kurier-warszawski/wideo/03102011/5393174

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 15:11:52
Autor: Andrzej

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:j6bug1$r2n$1news.icm.edu.pl...
[...]

ja nie proszę o dyskusję, tylko o informacje

[...]

też się cieszę i fajnie było w ostatnią środę popatrzeć na cieszącą się Czarną (wraz z Krzyśkiem, ale on był zdecydowanie mniej ekspresyjny), dlatego proszę o infor na precla, bo pewnie chętnych na takie szkolenie będzie więcej niż na trampkowe forum

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-10-03 16:44:01
Autor: falco
W dniu 2011-10-03 15:11, Andrzej pisze:

ja nie proszę o dyskusję, tylko o informacje

Oczywiście nie bierz do Siebie mojej dygresji, bo choć mogłeś tak odczytać, to była/jest skierowana do ogółu, żeby z pozytywnego tematu "nie wyszło jak zwykle"...

[...]

hehehe... jest dokładnie tak jak mówisz, bo nasza Czarna ma zazwyczaj uśmiechniętą twarz a Krzyś często wygląda na spiętego,
choć jest bardzo pozytywnym człowiekiem czego najlepszym przykładem jest ta akcja... ;)

Jeśli tylko dadzą mi znać, żeby było co puszczać dalej, to pozwolę sobie wrzucić na precla...
Swoją drogą, jeśli znasz Krzyśka, to radzę uderzyć już teraz, bo wiem, że coś kombinują pod kątem kolejnych szkoleń medycznych, organizowanych właśnie w Wawie...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-03 16:47:43
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
W dniu 2011-10-03 15:11, Andrzej pisze:

dlatego proszę o infor na precla, bo pewnie chętnych na takie szkolenie
będzie więcej niż na trampkowe forum

Proszę bardzo, za przykładem Krzyśka poszli też inni, więc pozwalam sobie skopiować tekst a szczegóły jak zwykle na naszym (pożytecznym) forum... ;)

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=85&t=8179

Kopia:
"Ochotnicza grupa ratownicza, w której nieformalnie się udzielam, aktualnie przeprowadza nabór na podstawowy kurs pierwszej pomocy.

     Spotkanie informacyjne 5 i 10 października godz. 19.00
     Dom Studencki Ustronie Politechniki Warszawskiej
     ul. Księcia Janusza 39, Warszawa

     * Chcesz nieść pomoc innym?
     * Chcesz nauczyć się ratować ludzkie życie?
     * Jesteś osobą aktywną?
     *Umiesz działać w sytuacjach kryzysowych?
     * Lubisz przygodę?*

     Jeśli Twoje odpowiedzi na te pytania są pozytywne, przyjdź na najbliższe spotkanie naborowe i stań się jednym z nas!

     U nas nauczysz się zarówno podstaw, czyli pierwszej pomocy (radzenie sobie z najczęstszymi przypadkami wykorzystując to, co mamy akurat pod ręką), jak i technik z użyciem profesjonalnego sprzętu ratowniczego."

http://ogr.waw.pl/

Uczestnictwo można potraktować jako podstawowy kurs pierwszej pomocy, a po kursie podstawowym jest możliwość dołączenia do grupy i poszerzenie wiedzy o zagadnienia bardziej zaawansowane.

Pozdrawiam,
mic"

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-11-07 12:18:15
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Kolejne tematy związane z motopozytywni.pl, jest spot reklamowy, było owocne spotkanie w Ministerstwie a co najważniejsze wielu z naszych znajomych - Ratowników miało już "realne" akcje w których brali udział!!

Chylę przed nimi czoła, bo robią kawał dobrej (darmowej) roboty!!

http://www.youtube.com/watch?v=gAmngNT5onM&feature=player_embedded
http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/a ... ni_pl.html
http://www.radio.bialystok.pl/wiadomosc ... t/id/70256
http://warszawa.naszemiasto.pl/serwisy/ ... ,id,t.html

Dla tych co pytali o kolejne szkolenia, to wiem, że Krzysiek już ruszył z kolejna edycją (miejsc mało, chętnych dużo), więc zainteresowanych odsyłam do źródła - Krzyśka.

P.S. Nie zostałem upoważniony do przesyłania namiarów, ale znalezienie informacji w sieci, to żaden problem. Tradycyjnie nie włączam się w "puste" dyskusje.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-11-07 12:21:42
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Poprawione odnośniki:

artykuły:
http://tnij.org/n4g3
http://tnij.org/n4g4
http://tnij.org/n4g5

spot reklamowy:
http://tnij.org/n4g6

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-11-08 09:17:45
Autor: falco
Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
Kolejne rzeczy:

Wiceminister Infrastruktury o akcji:
http://tnij.org/n4vh
http://tnij.org/n4vf

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-11-08 15:34:36
Autor: marider
W dniu 2011-11-08 09:17, falco pisze:
Kolejne rzeczy:

Wiceminister Infrastruktury o akcji:
http://tnij.org/n4vh
http://tnij.org/n4vf

Idea jest niezla.

Ale rzeczywiscie, w podziece za akcje Min.Infrastruktury "ulatwilo" zycie wszystkim motocyklistom ktorzy beda zdawac egzaminy. Do roku 2013 conajmniej. Tak trzymac! ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach