Motorola MOTO G dwa problemy

Data: 2014-12-12 00:51:44
Autor: Majka
Motorola MOTO G dwa problemy
Witam,
proszę, może ktoś mi wyjaśni:
telefon Motorola Moto G, wersja 8GB, ze slotem microSD i LTE.

Problem nr 1:
BUDZIK. Nie działa:
a) nastawiam budzenie
b) wyłączam telefon
c) telefon NIE budzi o wyznaczonej godzinie, ale po włączeniu komunikat o pominiętym budzeniu.
CO zrobić, żeby budzik działał mimo wyłączenia telefonu? Przy włączonym/działającym telefonie budzie, ale ja chcę go na noc WYŁĄCZYĆ.
Dotąd _wszystkie_ telefony jakie miałam budziły ze stanu "wyłączony", nawet najstarsze czy najbardziej prymitywne. A Motorola nie...

Problem nr 2:
Czy Motorola Moto G nie ma profili? Np. cichy, głośny, spotkanie, samochód, profile definiowane przez użytkownika...
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie znajdę profile i edytowanie nowych profili?

Dziękuję - Majka

Data: 2014-12-12 10:11:08
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Motorola MOTO G dwa problemy
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Majka
naskrobał(a):

[...]

System Android nie jest uruchomiony to i budzik nie zadziała. Tutaj jest
inaczej niż przy starych telefonach, system musi pracowac żeby cię obudzić.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz budzi się z okropnym bólem głowy. Mętnym wzrokiem spogląda wokół:

Data: 2014-12-12 01:25:23
Autor: Majka
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 10:11:12 UTC+1 użytkownik  ...:::WISKOLER:::... napisał:

> [...]

inaczej niż przy starych telefonach, system musi pracowac żeby cię obudzić.

Dziękuję, nie wiedziałam. To mój pierwszy telefon z Android.

Zostaje jeszcze problem z profilami, których albo nie ma, albo ja nie umiem do tego dotrzeć. Gdybym mogła włączyć np. profil offline, czyli bez logowania do sieci gsm, to już w połowie mój problem nr 1 byłby rozwiązany: w offlinie zapewne budzik by zadziałał, a jednocześnie nikt nie mógłby się do mnie dodzwonić.
Tylko gdzie są te profile?

Majka

Data: 2014-12-12 05:42:13
Autor: Pszemol
"Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote in message news:74a48ec4-c885-4ef0-af0d-76c96c7fbae4googlegroups.com...
[...]

To dosyć drastyczne rozwiązanie...

U siebie w iOS na iPhone mam tryb pracy o nazwie
"Do Not Disturb", czyli "Nie przeszkadzaj" w którym to trybie
większość połączeń jest odrzucana do skrzynki bez brzęczenia
wibratora ani dzwonienia dzwonkiem. Jednak w pewnych
okolicznościach telefon zadzwoni gdy np. osoba z Twoich
kontaktów (nie telemarketer) zadzwoni dwa razy pod rząd
w ciągu 5 minut. Taka opcja przydaje się w razie jakieś bardzo
pilnej sprawy gdzie *chcesz* się obudzić i odebrać wiadomość
że Twój przyjaciel/mąż/żona/dziecko jest w tarapatach i chce
Twojej pomocy, nawet jak to jest 3 w nocy... Lepiej niż offline!

Poszukaj sobie takiego samego trybu w Androidzie.
Mogę swój telefon wpuścić w taki stan albo ręcznie, bo
np. jestem na zebraniu w pracy, albo automatycznie
w godzinach 22-6 rano, aby mnie sprzedawcy ubezpieczeń
nie budzili po nocach...

Data: 2014-12-13 17:44:05
Autor: Rafał Grzelak
Majka wrote:

[...]

Profil offline nazywa sie trybem samolotowym.

Profili znanych ze zwyklych telefonow nie ma bez dodatkowych aplikacji.
Fabrycznie glosnosc dzwonka kontroluje sie przyciskiem glosnosci. Tam
tez ustawia sie tryb cichy albo same wibracje.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-12-14 11:45:38
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Motorola MOTO G dwa problemy
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Rafał Grzelak
naskrobał(a):

Profili znanych ze zwyklych telefonow nie ma bez dodatkowych aplikacji.

Coś więcej na temat rzeczonych aplikacji?
--
....:::WISKOLER:::...
Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

Data: 2014-12-15 19:15:41
Autor: Rafał Grzelak
 ...:::WISKOLER:::... wrote:

> [...]

> Profili znanych ze zwyklych telefonow nie ma bez dodatkowych
> aplikacji.

Coś więcej na temat rzeczonych aplikacji?

Wiem, ze sa. Na google play od groma tego lezy.

Nigdy nie uzywalem, bo nie widze potrzeby.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-12-12 10:28:46
Autor: elmer radi radisson
On 2014-12-12 09:51, Majka wrote:

[...]

Androidowy smartfon bedac wylaczony staje sie cegla, system musi
dzialac bo budzik to funkcja systemowa. Jesli nie chcesz zeby ktos w
nocy na niego dzwonil, pozostaje 'tryb samolotowy', offline czy
jakkolwiek go zwac. Ewentualnie mozna do tego dolaczyc tez jakis tryb
oszczedzania energii.

Przydac sie tu moze aplikacja taka jak Llama, w ktorej mozna
ustawic aby w lokalizacji "dom" w danych godzinach wylaczaly
sie okreslone funkcje.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-12 10:33:19
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
W dniu 12.12.2014 o 10:28, elmer radi radisson pisze:
On 2014-12-12 09:51, Majka wrote:

[...]

Aż sprawdziłem.
Budzi przy wyłączonym telefonie.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-12 01:38:43
Autor: Majka
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 10:33:20 UTC+1 użytkownik Henryk Plumski Plumowski napisał:

> Androidowy smartfon bedac wylaczony staje sie cegla, system musi
> dzialac bo budzik to funkcja systemowa.

Aż sprawdziłem.
Budzi przy wyłączonym telefonie.

Ale nie jest to Motorola moto G pewnie...
Zazdroszczę, bo dla mnie jest to wyjątkowo ważne, by móc wyłączyć telefon, i być pewną że mnie obudzi mimo wyłączenia.
Żałuję, że nie wiedziałam o tym wcześniej - zapewne bym nie kupiła tego telefonu.

Majka

Data: 2014-12-12 10:41:08
Autor: elmer radi radisson
On 2014-12-12 10:33, Henryk "Plumski" Plumowski wrote:

Aż sprawdziłem.
Budzi przy wyłączonym telefonie.

W tej motoroli?
Mozliwe ze masz fona z zegarem czasu rzeczywistego i rozwiazane
to w inny sposob  - albo dziala alarm sprzetowy, albo wymusza
boot systemu i zadzialanie jego 'natywnego budzika'. Badz
tez po wylaczeniu telefonu system dziala  tylko w bardzo
ograniczony sposob.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-12 10:51:11
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
On 2014-12-12 10:33, Henryk "Plumski" Plumowski wrote:

Aż sprawdziłem.
[...]

Nie w tej, w moich.
W 4.4 Q600 nie dzwoni, w 4.1 na MT7008 dzwoni jak najbardziej;
czyli nie zależy to raczej od samego antka.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-12 11:10:57
Autor: elmer radi radisson
On 2014-12-12 10:51, Henryk "Plumski" Plumowski wrote:

Nie w tej, w moich.
W 4.4 Q600 nie dzwoni, w 4.1 na MT7008 dzwoni jak najbardziej;
czyli nie zależy to raczej od samego antka.

A jak to wyglada? dzwonek androidowy sie normalnie odzywa,
czy jakies dziwne gizmo?

Widocznie plyta ma zaszyty RTC i funkcje ktora budzi
system albo przy 'wylaczeniu' system sobie drzemie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-12 11:25:42
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
On 2014-12-12 10:51, Henryk "Plumski" Plumowski wrote:

Nie w tej, w moich.
[...]

Normalny dzwonek z wyborem drzemki/wyłączenia.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-13 02:48:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-12-12 10:33, Użytkownik Henryk "Plumski" Plumowski napisał:

[...]

A nie mylisz przypadkiem wyłączenia z trybem oczekiwania
na połączenie czyli wyłączonym ekranem ?

Pozdrawiam

Data: 2014-12-13 08:55:46
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
W dniu 13.12.2014 o 02:48, RadoslawF pisze:
[...]

Nie :-)
AĹź taki ciemny nie jestem.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-13 16:35:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-12-13 08:55, Użytkownik Henryk "Plumski" Plumowski napisał:

[...]

Nie obraź się ale wyłączone "urządzenie proste" z Androidem
nic nie zrobi i nic nie odbierze po wyłączeniu.
Bo procesor nie działa więc cała reszta też nie działa.
Urządzenie bardziej zaawansowane może mieć moduły działające
i zasilane niezależnie od stanu urządzenia głównego.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-13 16:56:51
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
W dniu 13.12.2014 o 16:35, RadoslawF pisze:
[...]

Nie biorę tego do siebie ;-)
W MT7008 na antku 4.1 ustawiłem budzenie, wyjąłem baterię i ją włożyłem.
Alarm zadziałał.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-13 21:45:23
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-12-13 16:56, Użytkownik Henryk "Plumski" Plumowski napisał:

[...]

Właśnie znajomy mi wytłumaczył, efekt taniego telewizora
na pilota czyli brak możliwości prawdziwego wyłączenia.
Nie wyłączasz tylko usypiasz. Jeszcze jak ci na "wyłączonym"
rozmowę połączy to będziesz miał jasność.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-12 10:28:52
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
W dniu 12.12.2014 o 09:51, Majka pisze:
[...]

Proponuję włączyć tryb samolotowy.
Trochę dziwne, że przy wyłączonym telefonie budzenie nie działa...

[...]

Chyba faktycznie 4.4 nie ma; starsze wersje mają, np. w 4.1 mam profile.
Chyba, że to zależne jest tez od producenta fona...

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-12 10:34:51
Autor: P.B.
Motorola MOTO G dwa problemy
Dnia Fri, 12 Dec 2014 00:51:44 -0800 (PST), Majka napisał(a):

Problem nr 1:
BUDZIK. Nie działa:

No niestety, jak telefon jest wyłączony, to nic w nim działa. Taki urok
Androida. Jeżeli chcesz żeby działał budzik, a nie włączały się
powiadomienia, to na noc włączaj tryb samolotowy. Najlepiej znajdź
aplikację, która sama będzie przełączała telefon na noc w tryb samolotowy,
a rano go wyłączała.

[...]

Nie ma profili w Adroidzie w takim sensie jak choćby w Symbianie, czy
starych Nokiach. Albo musisz dograć aplikację, która utworzy i będzie
zarządzała profilami, albo przywyknąć, że zamiast profili ustawiasz
głośność dzwonków przyciskami głośności. Musisz do tego przywyknąć - w Androidzie telefon i budzik to tylko dodatki
do smartfona i działają bardzo słabo.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-12-12 10:44:40
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
W dniu 12.12.2014 o 10:34, P.B. pisze:

Musisz do tego przywyknąć - w Androidzie telefon i budzik to tylko dodatki
do smartfona i działają bardzo słabo.

Najlepsze jest to, że w 4.4 nie dzwoni, a w 4.1 jak najbardziej.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-12-12 12:20:28
Autor: Majka
Motorola MOTO G dwa problemy
Jeszcze jedno pytanie: o system, ale też w Motoroli moto g:

Jak wymusić, by telefon łączył się z netem tylko poprzez wi-fi?

Jestem w zasięgu wifi niemal cały czas, i nie potrzebuję ciągnąć danych z masztu operatora.
Niestety mam wrażenie, że telefon sam "przerzucił" się kilka razy na operatora GSM, mimo, że miałam włączony wifi i byłam w doskonałym zasięgu routera.
Pierwszy dzień używania Motoroli zakończył się zejściem z +23zł na zero złotych na koncie prepaid.

Dodatkowo: gdy włączam telefon /wydaje mi się/ też próbuje on ściągnąć jakieś dane z sieci operatora GSM podczas samego startu/tuż po uruchomieniu. Tylko dziś już nie mógł (bo zero na koncie), a sam operator po tym żądaniu przysłał mi SMSa z informacją o braku środków. Więc choćby sam ten SMS potwierdza, że Android/Motorola chcą ciągnąc jakieś megabajty z sieci GSM, co akurat dla mnie jest niekorzystne (i niepotrzebnie kosztowne).

Czy mogę w telefonie to zablokować? Zmusić by telefon nie pobierał danych z internetu przez kartę sim tylko z domowego wi-fi?

Majka

Data: 2014-12-12 21:43:33
Autor: ToMasz
W dniu 12.12.2014 21:20, Majka pisze:
Jeszcze jedno pytanie: o system, ale też w Motoroli moto g:

Jak wymusić, by telefon łączył się z netem tylko poprzez wi-fi?
Dużo czytać o _komputerku_ kieszonkowym który ma też funkcje telefonu
Wszystko zależy od programów jakich używasz, jakie dostałaś od producenta albo zainstalowałaś.
Transmisje danych po gsm wyłącza się w menue, albo programem apn switch
Można zablokować transmisje gsm wszystkim procesom oprócz jakiegoś wybranego, typu firefox, czy gmail, ale to wymaga więcej roboty.

jest program ring schedule, krórym ustawiasz kiedy dzwonki mają dzwonić, a kiedy ma być cisza. można nim też dzwonki wyłączyć na zadany czas, czyli na  godzine.

są programy automoatyzujące czynności, tak jak wspomniana illama. możesz zmieniać dzwonki  w zależności od czasu, miejsca (nadajników gsm, zasiegu wifi...)

Bardzo dużo da się zrobić, ale trzeba przedewszystkim wiedzieć jakie się ma oczekiwania. profile też są do zrobienia, tylko po co? JA nie znam nikogo kto wymagałby więcej profili niż normalny i wibracja

ToMasz

Data: 2014-12-12 12:26:30
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-12 o 09:51, Majka pisze:
[...]

Ustawienia->Urządzenie->profile dźwięku.

Co do budzika, gdy już musisz wyłączać telefon na noc to - Ustawienia->System->Automatyczne włączanie/wyłączanie i ty należy ustawić odpowiedni czas.
Tak to wygląda w moim telefonie, w Twoim może wyglądać trochę inaczej.

Data: 2014-12-12 21:58:52
Autor: hieny kapitalistyczne = wrog numer jeden ludzkosci calego swiata
Mot G 4G (2nd Gener.)
Majka wrote:
telefon ...

Wpadajac zbyt namydlonym, produkuje sie *nadmiernie* duzo piany,
jak w tym wypadku!

Najwpierw  *czytamy* tu: http://tinyurl.com/ommflp5 dokumentacje
rolujemy do strony _37_ i uzywamy!  W przypadku gdy sie nie ma o
temacie pojecia, publicznie stawia pytanie i podaje sie wlasciwa
nazwe telBADZIEWIA (aby tuziny *GDYBACZY* nie piepszyly  z palca
wyssanych BALACHOW, jak to tu w przeszlo 90% ma miejsce!).

--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/  http://pl.vc/49fw9  _/ _/ _/ _/ _/

ANULUJ HIENY KAPITALISTYCZNE!
          https://tr.im/9341c
          https://tr.im/93363
          https://tr.im/c3d23
          https://tr.im/bea57
          https://tr.im/3b2c9

Data: 2014-12-13 14:21:11
Autor: J.F.
[...]

Nie wylaczac tylko podlaczyc do ladowarki.

Przy włączonym/działającym telefonie budzie, ale ja chcę go na noc WYŁĄCZYĆ.
Dotąd _wszystkie_ telefony jakie miałam budziły ze stanu "wyłączony", nawet najstarsze czy najbardziej prymitywne. A Motorola nie...

A ten byc moze jest inny ..

J.

Data: 2014-12-14 17:07:14
Autor: the_foe
Motorola MOTO G dwa problemy
W dniu 2014-12-12 o 09:51, Majka pisze:
Problem nr 1:

Problem nr 2:

ja zważyłem nr 3. Sensor zblizeniowy ma delaya na 0. Mam tez moto defy i tam delay jest na ok 0,5-1 sek co wystarcza by ekran nie ciemniał przypadkowo. Moto G wygasza go w real time - sensor zakryty ekran ciemny, nie zakryty swieci. Nie jest to dobre rozwiazanie, bo jak chcemy, w czasie dzwonienia lub połączenia, cos zrobic na ekranie to uzwyając górnej czesci telefonu musimy trzmac palucha wyjatkowo nisko by nie zgasic ekranu.
Ktoś juz znalazl gdzie w tym telefonie trzymana sa opcje dla sensorów? w sys/devices/virtual nic nie ma co by sie w oczywisty sposob rzucało w oczy.

--
@foe_pl

Motorola MOTO G dwa problemy