Motorola Milestone vs ZTE Blade

Data: 2011-09-24 23:56:41
Autor: Fox Mulder
Motorola Milestone vs ZTE Blade
Witam!
Nokia e61i zaczyna mi się sypać, czas zmienić na nowszy. Postanowiłem, że będzie to coś z Androidem - używane, do około 500zł.
Szczególnie interesujące wydają mi się telefony podane w temacie wątku. Dużą zaletą Milestone jest klawiatura qwerty, niepokoją mnie jednak opinie o słabej baterii i małej ilości ramu, powodującej zamykanie się aplikacji. Do tego problemy z zablokowanym bootloaderem - aktualne to? Co uniemożliwia? Jakie są ogólnie Wasze wrażenia z użytkowania telefonu, zdarza się, że nie wytrzymuje doby? Nie widzi mi się użytkowanie telefonu z takim problemem.
Jaką drugą opcję rozważam ZTE Blade, ogólnie sensownie wygląda, aczkolwiek nie wiem czy jestem w stanie zaakceptować brak fizycznej qwerty.
Jak to jest z tymi telefonami, wieszają się, itp? Da się z nich dzwonić i smsować?
Co do zastosowania Androida, to przede wszystkim zależy mi na czytaniu ebooków i przeglądaniu stron - stąd duży ekran i niechęć do wynalazku typu Samsung Galaxy Pro. Dodatkowo miło by było, ale nie wiem czy to ma sens przy takim czasie trzymania baterii, bycie ciągle zalogowanym na gg, skype i poczcie. Jeszcze jedną funkcją, którą bym chętnie widział, ale to już głównie Milestone ze względu na klawiaturę, to połączenia vpn i vnc - działa to sprawnie, tak jak na pc?
A może jeszcze jakiś inny telefon?

Pozdrawiam!

Data: 2011-09-25 22:15:11
Autor: MarekM
W dniu 24.09.2011 23:56, Fox Mulder pisze:

aczkolwiek nie wiem czy jestem w stanie zaakceptować brak fizycznej qwerty.
Jak to jest z tymi telefonami, wieszają się, itp? Da się z nich dzwonić
i smsować?

Nie używałem Milestone ani Blade, ale na powyższe pytanie postaram się odpowiedzieć. Sam byłem gorącym zwolennikiem qwerty: krótki epizod z Nokią E61i, E71 używana 3 lata (do tej pory w telefonie służbowym), rok z E72, z której kilka tygodni temu przesiadłem się na Samsunga Galaxy S. Największą moją obawą był właśnie brak klawiatury. Teraz wolę pisać SMSa/maila na SGS z użyciem klawiatury Swype niż na E71 z topornym słownikiem T9. To naprawdę kwestia przyzwyczajenia.

Co do zastosowania Androida, to przede wszystkim zależy mi na czytaniu
ebooków i przeglądaniu stron - stąd duży ekran i niechęć do wynalazku
typu Samsung Galaxy Pro.

No tak, większy ekran to zdecydowany plus.

Dodatkowo miło by było, ale nie wiem czy to ma
sens przy takim czasie trzymania baterii, bycie ciÄ…gle zalogowanym na
gg, skype i poczcie.

W ten sposób używam mojego Samsunga: GG przez Google Talk, synchronizacja na bieżąco także w sieci 3G oraz dodatkowo konto SIP w zasięgu WiFi. Przyzwyczaiłem się już do ładowania telefonu każdej nocy. Coś za coś...

A może jeszcze jakiś inny telefon?

Z klawiaturą - będzie ciężko. HTC Desire Z zapewne przekroczy budżet.

Marek

Data: 2011-09-25 22:32:59
Autor: ToMasz
W dniu 25.09.2011 22:15, MarekM pisze:

[...]
zaraz zaraz. po co słownik t9 w telefonie z qwerty?
Ja też zastanawiam sie nad androidem z kalwiaturą. Często muszę dzwonić w dziwnych sytuacjach, a wtedy patrzenie na ekran, w pełnym słońcu, albo ulewnym deszczu - nie jest wygodne.
Dla wątkotwórcy: moze htc chacha?
ToMasz

Data: 2011-09-26 09:31:34
Autor: Jeremiasz
Motorola Milestone vs ZTE Blade
zaraz zaraz. po co s³ownik t9 w telefonie z qwerty?

¯eby szbciej pisac - dobry T9 podpowiada wyrazy ju¿ w trakcie ich pisania.

JA

Data: 2011-09-26 16:09:14
Autor: MarekM
W dniu 2011-09-26 09:31, Jeremiasz pisze:
zaraz zaraz. po co s³ownik t9 w telefonie z qwerty?
¯eby szbciej pisac - dobry T9 podpowiada wyrazy ju¿ w trakcie ich pisania.

To jedno. A drugie: skrajnie niewygodny sposób wprowadzania polskich znaków w Nokiach. W E71 trzeba przytrzymaæ klawisz Chr i wybraæ literê. W E72 by³o jeszcze trudniej, bo wymaga³o przytrzymania klawisza Sym, który nie by³ w prawym dolnym rogu jak Chr, tylko drugi od lewej, tu¿ pod X i niedaleko A, S, Z, C. Jednym palcem siê nie da³o, dwoma by³o ciê¿ko, bo klawisze ma³e. Lepiej wiêc by³o zdaæ siê na T9, by pisaæ poprawnie po polsku.

Marek

Data: 2011-09-26 19:20:07
Autor: ToMasz
W dniu 26.09.2011 16:09, MarekM pisze:
[...]

70 znaków zamiast 160? faktycznie. z T9 lepiej
ToMasz

Data: 2011-09-26 21:48:35
Autor: MarekM
W dniu 26.09.2011 19:20, ToMasz pisze:

zaraz zaraz. po co słownik t9 w telefonie z qwerty?
Żeby szbciej pisac - dobry T9 podpowiada wyrazy już w trakcie ich
pisania.
To jedno. A drugie: skrajnie niewygodny sposób wprowadzania polskich
znaków w Nokiach. W E71 trzeba przytrzymać klawisz Chr i wybrać literę.
W E72 było jeszcze trudniej, bo wymagało przytrzymania klawisza Sym,
który nie był w prawym dolnym rogu jak Chr, tylko drugi od lewej, tuż
pod X i niedaleko A, S, Z, C. Jednym palcem się nie dało, dwoma było
ciężko, bo klawisze małe. Lepiej więc było zdać się na T9, by pisać
poprawnie po polsku.
70 znaków zamiast 160? faktycznie. z T9 lepiej

Po pierwsze, SMS nie kosztuje już 60gr, a 20/10/5/1 w zależności od sieci i oferty, bez przesady z tym oszczędzaniem. Po drugie, jeśli wiadomość ma być długa, to już lepiej wysłać MMSa (nie dotyczy nowych taryf abonamentowych Orange, gdzie minut wymiennych na SMSy jest mnóstwo, ale każdy MMS to dodatkowa kwota ponad abonament). Po trzecie SMS to nie wszystko: jeśli miałbym używać telefonu tylko do rozmawiania i wysyłania SMSów, to nie kupowałbym smartfona, tylko najprostszy model z wygodną klawiaturą i dobrą baterią. Jeśli robię notatkę, piszę maila, wysyłam wiadomość GG/jabber/skype czy choćby uzupełniam wpis na blogu albo dodaję komentarz na forum, to też wolę pisać po polsku a nie polskawu. Takie to dziwne?

Marek

Data: 2011-09-26 22:55:02
Autor: Jacek Midura
Motorola Milestone vs ZTE Blade
W dniu 2011-09-26 09:31, Jeremiasz pisze:
zaraz zaraz. po co s³ownik t9 w telefonie z qwerty?

¯eby szbciej pisac - dobry T9 podpowiada wyrazy ju¿ w trakcie ich pisania.

Ale wiesz jaka jest ró¿nica miêdzy s³ownikiem a s³ownikiem T9?

--
Jacek Midura

Data: 2011-09-26 19:49:28
Autor: Olgierd
On Sun, 25 Sep 2011 22:32:59 +0200, ToMasz wrote:

zaraz zaraz. po co słownik t9 w telefonie z qwerty?

Po to, byś przypadkowo naciskając sąsiednie "klawisze" nie musiał miotać się beznadziejnie. Słownik podpowie coś sensownego.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-09-26 22:55:59
Autor: Jacek Midura
W dniu 2011-09-26 21:49, Olgierd pisze:
On Sun, 25 Sep 2011 22:32:59 +0200, ToMasz wrote:

zaraz zaraz. po co słownik t9 w telefonie z qwerty?

Po to, byś przypadkowo naciskając sąsiednie "klawisze" nie musiał miotać
siÄ™ beznadziejnie. SÅ‚ownik podpowie coÅ› sensownego.

SÅ‚ownik owszem. Ale nie T9.

--
Jacek Midura

Data: 2011-09-27 08:09:50
Autor: Olgierd
Motorola Milestone vs ZTE Blade
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:55:59 +0200, Jacek Midura napisa³(a):

Po to, by¶ przypadkowo naciskaj±c s±siednie "klawisze" nie musia³
miotaæ siê beznadziejnie. S³ownik podpowie co¶ sensownego.

S³ownik owszem. Ale nie T9.

No mo¿e i nie T9; aczkolwiek przy ustawieniu klawiatury "jak w zwyk³ej komórce" to ju¿ pewnie jest T9. A przy "3 literki na klawiszu" to nawet nie wiem.

Data: 2011-09-28 23:03:57
Autor: ToMasz
W dniu 27.09.2011 10:09, Olgierd pisze:
[...]

ja rozumiem ze ekran dotykowy, a nawet wielo dotykowy to jest "mus" w dzisiejszych telefonach. NIe przeczê - czasami warto. ¦miesz± mnie jednak zdania o wy¿szo¶ci s³ownika t9, ekranu dotykowego, wystukiwane przed klasycznym LCD na 104 klawiszowej klawiaturze....

ToMasz

Data: 2011-09-29 08:32:11
Autor: Jeremiasz
[...]

Ale co konkretnie jest takie ¶mieszne? To, ¿e kto¶ robi uzytek z narzedzia? I ¿e to narzêdzie przyspiesza mu pracê?
Tobie nie musi, mo¿e nie masz takiej potrzeby, nie lubisz, nie widzisz sensu we w³asnym uzytkowaniu, tak bywa.
Ale nie 'przemol' przynajmniej, to co Ty lubisz/potrzebujesz/nie potrzebujesz/nie lubisz nie musi byæ tym czego ca³a reszta nie lubi/nie potrzebuje/lubi/potrzebuje.

JA

Data: 2011-09-29 17:18:01
Autor: ToMasz
W dniu 29.09.2011 08:32, Jeremiasz pisze:
[...]

oczywi¶cie! A Przemol mo¿e kochaæ iPhona. Mamy do tego prawo. Dlaczego wiec ¶miejemy sie z PRzemola? bo na pytanie dlaczego iPhone jest och i ach odpowiada bo.... jest taki... i ma jeszcze.... a tego czego niema i tak nikt nie u¿ywa. Z czego ja sie teraz ¶mieje? ¿e kto¶ kto stuka w twarde klawisz przed PC, zachwala dotykowy ekran i t9! Skoro jest taki "the best" to czemu nie przed PC?
ToMasz

Data: 2011-10-01 22:09:07
Autor: MarekM
Motorola Milestone vs ZTE Blade
W dniu 29.09.2011 17:18, ToMasz pisze:

dzisiejszych telefonach. NIe przeczÄ™ - czasami warto. ÅšmieszÄ… mnie
jednak
zdania o wyższości słownika t9, ekranu dotykowego, wystukiwane przed
klasycznym LCD na 104 klawiszowej klawiaturze....
Ale co konkretnie jest takie śmieszne? To, że ktoś robi uzytek z
narzedzia?
I że to narzędzie przyspiesza mu pracę?
Tobie nie musi, może nie masz takiej potrzeby, nie lubisz, nie widzisz
sensu
we własnym uzytkowaniu, tak bywa.
Ale nie 'przemol' przynajmniej, to co Ty lubisz/potrzebujesz/nie
potrzebujesz/nie lubisz nie musi być tym czego cała reszta nie lubi/nie
potrzebuje/lubi/potrzebuje.
oczywiście! A Przemol może kochać iPhona. Mamy do tego prawo. Dlaczego
wiec śmiejemy sie z PRzemola? bo na pytanie dlaczego iPhone jest och i
ach odpowiada bo.... jest taki... i ma jeszcze.... a tego czego niema i
tak nikt nie używa. Z czego ja sie teraz śmieje? że ktoś kto stuka w
twarde klawisz przed PC, zachwala dotykowy ekran i t9! Skoro jest taki
"the best" to czemu nie przed PC?

Może dlatego, że klawiatura PC jest po prostu lepsza od ekranu dotykowego i słownika - w kontekście wygodnego fotela i dużego biurka, przy którym teraz siedzę? I to wcale nie oznacza, że identyczna klawiatura byłaby lepsza podczas pisania SMSa/maila na przystanku tramwajowym? I to wcale nie oznacza, że skoro klawiatura PC jest dobra, to każda klawiatura fizyczna jest dobra, bo jeszcze rozmiar klawiszy robi różnicę?

Dziwne sÄ… Twoje posty...

Marek

Data: 2011-09-30 13:01:17
Autor: Q
Motorola Milestone vs ZTE Blade
zaraz zaraz. po co słownik t9 w telefonie z qwerty?

Heh, tez tak kiedys myslalem :).

W telefonach qwert przyciski nie sa zbyt duze
i nieraz palec zejdzie nie tam gdzie trzeba
i wtedy slownik moze okazac sie przydatny,
np.: chcialem napisac "mam", ale palec mi zjechal
na "z" ("mzm") - slownik to wylapie i zaproponuje "mam",
czyli nie musze sie cofac/kasowac/poprawiac/wracac.

Oczywiscie kiepski slownik to kicha, bo moze utrudniac pisanie
zamiast ulatwiac (nawet przy qwerty).

Data: 2011-09-30 13:36:59
Autor: Tomek

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał:

np.: chcialem napisac "mam", ale palec mi zjechal
na "z" ("mzm") - slownik to wylapie i zaproponuje "mam",

Zazwyczaj słowniki t9 proponują słowa z liter, które się wklepie, a z liter "mzm" raczej ciężko będzie uzyskać słowo "mam", bo równie dobrze, może zaproponować 1500 innych słów, skoro tak zakładasz .

Data: 2011-10-01 02:31:31
Autor: Q
[...]

Czyli to nie t9 tylko jakis inny slownik -
- moze to "zwykly slownik" a moze cos inteligentnego z miara
"jak daleko inne klawisze sa od danego klawisza na danej klawiaturze".

Przyklad dzialania (mza->mam) pochodzi z E71,
zeby nie bylo, ze z palca wyssalem.

Data: 2011-10-05 10:26:29
Autor: Jeremiasz
Motorola Milestone vs ZTE Blade

Zazwyczaj s³owniki t9 proponuj± s³owa z liter, które siê wklepie, a z liter "mzm" raczej ciê¿ko bêdzie uzyskaæ s³owo "mam", bo równie dobrze, mo¿e zaproponowaæ 1500 innych s³ów, skoro tak zak³adasz .

Kurcze, to w moim tel chyba siedzi taki malutki ludzik i podpowiada "mam"...czego to siê cz³owiek dowaiduje po tylu latach u¿ywania...
W Omni Lite s³ownik (tak to jest nazywane w opcjach) ma co wiêcej a¿ tak rozbudowane opcje, ¿e mo¿na podac nie tylko, czy w ogóle ma u¿ywac krasnoludka, ale nawet po ilu literach wpisanych ma go uzyæ. I jeszcze parê innych.

JA

Data: 2011-09-28 23:19:09
Autor: michalis
W dniu 2011-09-24 23:56, Fox Mulder pisze:
[...]

Jak bez qwerty to samsung galaxy gio. To ace z mniejszym wyświetlaczem. Nówka w sklepie 580zł.

Data: 2011-10-01 03:11:07
Autor: astro
Motorola Milestone vs ZTE Blade
Fox Mulder wrote in <news:j5ljmq$8ph$1node2.news.atman.pl>
Do tego problemy z zablokowanym bootloaderem - aktualne to? Co uniemo¿liwia?

Uniemozliwia zainstalowanie Androida z kernelem niepodpisanym przez
Motorole.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Droid#Locked_bootloader
Android posiada wygodny system podpowiedzi slow (pod oknem edycyjnym
pojawia sie lista propozycji).
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Motorola Milestone vs ZTE Blade