Motorower

Data: 2010-06-26 18:21:23
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 16:56, Jacek pisze:
Czy jest jakaś sensowna grupa dyskusyjna lub forum na temat motorowerów?

Po co się rozdrabniać? Większość 'pięćdziesiątek' jest/będzie w świetle prawa motocyklami.

Kupujemy synowi coś do jeżdżenia a wolę wcześniej zasięgnąć opinii.

Pytaj śmiało.

Wstępnie padło na Romet Zetka 50 albo Zipp Neken.

W kwestii marki generalnie są dwa obozy:
a) zwolenników nowej chińszczyzny (gwarancji),
b) zwolenników używanych sprzętów renomowanych stajni.

W kwestii sensu manualnej skrzyni biegów w 50 ccm przeważa opinia, że jest bez sensu.

Jeśli skutery odpadają, to poleciłbym coś w stylu Gilery DNA - ciekawy wygląd i automatyczna 'skrzynia'.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 18:38:46
Autor: J_K_K
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości news:i059e9$9ca$1usenet.news.interia.pl...
W kwestii sensu manualnej skrzyni biegów w 50 ccm przeważa opinia, że jest bez sensu.

Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-06-26 18:55:24
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 18:38, J_K_K pisze:
Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Tak gdzieś sto razy lepiej.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 20:55:28
Autor: Jacot
Motorower
woohoo <2kolaCHW@DSinteria.pl> wrote:

W dniu 2010-06-26 18:38, J_K_K pisze:
Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Tak gdzieś sto razy lepiej.

Mozesz te mysl rozwinac jakos technicznie?

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-06-26 21:03:35
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 20:55, Jacot pisze:
Mozesz te mysl rozwinac jakos technicznie?

Kevlarowy pasek napędowy + dobry wariator + dobrze dobrane rolki + 'sportowy' komin i skuter objeżdża te chińskie 'motorowery' aż miło.
Takie mam osobiste doświadczenie.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 21:36:37
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i05iue$l2t$1@usenet.news.interia.pl...
Kevlarowy pasek napędowy + dobry wariator + dobrze dobrane rolki + 'sportowy' komin i skuter objeżdża te chińskie 'motorowery' aż miło.
Takie mam osobiste doświadczenie.

Od razu zaznaczam, ze nie widze posta od J_K_K, wiec nie znam calej historii.

Czegos nie kumam - co ma rodzaj paska, wariatora, rolek, komina i chinskiego motoroweru do technicznych aspektow wyzszosci (lub tez nie) automatu nad skrzynia manualna?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 21:45:48
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 21:36, Ivam pisze:
[...]

J_K_K: "Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?"

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 21:57:54
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i05ldi$o4t$1@usenet.news.interia.pl...
J_K_K: "Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?"

Dalej nie widze zwiazku z chinskim motorowerem i materialem z jakiego wykonany jest pasek w kontekscie pytania Jacota

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 22:06:04
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 21:57, Ivam pisze:
Dalej nie widze zwiazku z chinskim motorowerem i materialem z jakiego
wykonany jest pasek w kontekscie pytania Jacota

Naprawdę nie wiesz dlaczego wymienia się te elementy w skuterach 'wyścigowych'?

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 22:25:26
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i05mji$po6$1@usenet.news.interia.pl...
Naprawdę nie wiesz dlaczego wymienia się te elementy w skuterach 'wyścigowych'?

Naprawde nie rozumiesz pytania "Dlaczego, z technicznego punktu widzenia, lepiej miec automat zamiast manuala"?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 22:28:21
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 22:25, Ivam pisze:
Naprawde nie rozumiesz pytania "Dlaczego, z technicznego punktu
widzenia, lepiej miec automat zamiast manuala"?

Znasz takie pojęcie jak "kontekst"?
Zapytaj się przy najbliższej okazji kierowcy autobusu MPK, dlaczego jego przegubowiec ma automatyczną skrzynię biegów zamiast manualnej.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 22:44:25
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i05ntb$r7l$1@usenet.news.interia.pl...
Znasz takie pojęcie jak "kontekst"?
Zapytaj się przy najbliższej okazji kierowcy autobusu MPK, dlaczego jego przegubowiec ma automatyczną skrzynię biegów zamiast manualnej.

Bo jest wygodniejsza przy czestym ruszaniu i zatrzymywaniu, ponadto sprzeglo hydrokinetyczne jest zdecydowanie trwalsze niz cierne. Niestety sprawnosc takiej przekladni (automatycznej planetarnej oraz hydrokinetycznej - jesli sprzeglo ma kierownice cieczy)jest mniejsza.

I to co napisalem nijak ma sie do skutera, w ktorym zastosowano przekladnie _bezstopniowa_, ktora ma jeszcze wieksze straty mocy.

IMHO, pomijajac wygode, przekladnie stosowane w skuterach maja same wady. A Ty piszesz mi o jakichs super paskach, wariatorach i objezdzaniu chinszczyzny. I to po pytaniu dlaczego uwazasz, ze sto razy lepiej jest wyc stratami mocy na "automacie".

Po prostu nie kumam tego co napisales jako odpowiedzi na pytanie: uzasadnij z technicznego punktu widzenia, dlaczego skuterowy "automat" jest lepszy od manuala.

Piszesz cos o chinskich motorowerach - jakby tylko one mialy manualne skrzynie biegow. Zupelnie nie kumam co jedno (kraj produkcji) ma do drugiego (przeniesienie napedu). Moze cos wiecej J_K_K napisal (poza tym jedyn zdaniem) co rozwieje moje watpliwosci.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 23:03:39
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 22:44, Ivam pisze:
Po prostu nie kumam tego co napisales jako odpowiedzi na pytanie:
uzasadnij z technicznego punktu widzenia, dlaczego skuterowy "automat"
jest lepszy od manuala.

Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?
Dopowiedziałeś to sobie i niepotrzebnie ciągniesz temat.
Ja napisałem, że jest lepsza. W skuterze 50 ccm. I dodałem, że można ograniczyć 'wycie stratami' przez wymianę seryjnych elementów przeniesienia napędu na 'sportowe'. Tyle. O technicznej wyższości automatu nad manualem nie było nigdzie mowy.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 23:17:05
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i05pvh$u03$1@usenet.news.interia.pl...
Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?

Jacot poprosil:
Mozesz te mysl rozwinac jakos _technicznie_?

Po czym Ty napisales te cala historie z roznymi dodatkowymi elementami, ktore mozna/trzeba wymienic, zeby skuter wreszcie jechal.

[...]

Pozwole sobie zrobic maly przeglad postow:

J_K_K:
Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Ty:
Tak gdzieś sto razy lepiej.

Jacot:
Mozesz te mysl rozwinac jakos technicznie?

Ty cytujesz Jacota, po czym dodajesz:
Kevlarowy pasek napędowy + dobry wariator + dobrze dobrane rolki + 'sportowy' komin i skuter objeżdża te chińskie 'motorowery' aż miło.
Takie mam osobiste doświadczenie.

Zatem doszedlem do wniosku, ze dla Ciebie historia z wariatorami i innymi duperelkami to "rozwiniecie techniczne" mysli o tym, ze lepiej wyc silnikiem i przeznaczac sporo na straty.

Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?

Najpierw piszesz, ze sto razy lepiej wyc silnikiem, potem na pytanie o technicznosc (ktore cytujesz) opowiadasz o patentach zmiejszajacych straty mocy, dzieki ktorym objedziesz kazdy chinski motorower.

Ja napisałem, że jest lepsza. W skuterze 50 ccm.

A ja sie nie zgadzam;) Jest prostsza, tansza, mniejsza, ale na pewno nie lepsza.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 23:35:15
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 23:17, Ivam pisze:
A ja sie nie zgadzam;) Jest prostsza, tansza, mniejsza, ale na pewno nie
lepsza.

OK, chyba się po prostu nie zrozumieliśmy. Moje zdanie w temacie jest takie, że w motorowerze lepiej mieć automat, który się lepiej sprawdza w kontekście swojego zastosowania (kierunek: wygoda), co nie znaczy, że jest sprawniejszy/wydajniejszy/efektywniejszy.
A jeśli ktoś 'wyje' dobrej klasy dwutaktem, to powinien wymienić pasek na taki, który będzie się mniej ślizgał i opcjonalnie wymienić wariator oraz dobrać odpowiednie rolki. U mnie (Malaguti F15) do kompletu został jeszcze dodany 'sportowy' wydech i obecnie skuter zbiera się naprawdę dobrze i choćby mnie miał wziąć na światłach jakiś manual o tej samej mocy silnika, to nie zamieniłbym wygody automatu na uciążliwe wachlowanie biegami.

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-26 23:59:57
Autor: PB
Motorower
Dnia Sat, 26 Jun 2010 23:35:15 +0200, woohoo napisał(a):

[...]

i tu sie z Tobą zgadzam - automat rzadzi.

Piotr Biegała
Warszawa - South Praga

Data: 2010-06-26 23:38:57
Autor: Akarm
Motorower
Ivam napisał:

Pozwole sobie zrobic maly przeglad postow:

Dokładniej to było tak:

W kwestii sensu manualnej skrzyni biegów w 50 ccm przeważa opinia,
że jest bez sensu.

Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Tak gdzieś sto razy lepiej.

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-06-27 10:10:30
Autor: Glub
Motorower
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Ja napisałem, że jest lepsza. W skuterze 50 ccm.

A ja sie nie zgadzam;) Jest prostsza, tansza, mniejsza, ale na pewno
nie lepsza.

Nie padło tu słowo: wygodniejsza.

--
Glub

Data: 2010-06-27 12:52:36
Autor: Ivam
Motorower
Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0782l$k06$1@inews.gazeta.pl...
Nie padło tu słowo: wygodniejsza.

Padlo w kontekscie MZK post, albo dwa posty wczesniej;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 23:15:03
Autor: Jackare
Motorower
Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości news:i05be2$bs6$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2010-06-26 18:38, J_K_K pisze:
Lepiej wyć stratami mocy na "automacie" ?

Tak gdzieś sto razy lepiej.

a wg mnie nie. tylko nie automat w motorowerze. Zresztą automaty są dla dziewczyn.....
--
Jackare

Data: 2010-06-26 23:26:08
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 23:15, Jackare pisze:
a wg mnie nie. tylko nie automat w motorowerze. Zresztą automaty są dla
dziewczyn.....

Wszystko poniżej litra jest dla dziewczyn!

--
wo_Ohoo!

Data: 2010-06-27 10:08:56
Autor: Glub
Motorower
"Jackare" <jackare@interia.pl> wrote:
[...]

Pitolisz:) dziewczyny są od majdrowania wajchą:P
--
Glub

Data: 2010-06-26 23:12:35
Autor: Jackare
Motorower
[...]

Sa jeszcze także zwolennicy nowych sprzętów renomowanych marek oraz zwolennicy sprzętów używanych marek dowolnych.
--
Jackare

Data: 2010-06-26 23:25:21
Autor: woohoo
Motorower
W dniu 2010-06-26 23:12, Jackare pisze:
Sa jeszcze także zwolennicy nowych sprzętów renomowanych marek oraz
zwolennicy sprzętów używanych marek dowolnych.

Ale my rozmawiamy o motorowerze dla syna Jacka i po wstępnych typach łatwo się domyślić, że kwoty w okolicach 10kpln raczej nie wchodzą w grę. A czy byś znalazł wartą odnotowania grupę zwolenników kupowania używanej 'chińszczyzny', to też wątpię.

--
wo_Ohoo!

Motorower