Motorower z Tesco

Data: 2010-04-03 20:05:23
Autor: LEPEK
Motorower z Tesco
Czy ten motorower ma sens? :)
http://www1.tesco.pl/promocje/gazetki/wyprz-6_31645769/index.php

Ja wiem, że cena kusi, ale...
Po pierwsze pomyśl, czy za 1500 zł da się zrobić porządny pojazd tego typu, tj: wytrzymała rama, która nie zardzewieje za rok, silnik, który będzie trzymał parametry zakładane przez konstruktora, zawieszenie, które się nie pognie na dziurach, układ elektryczny, który jest odporny na warunki atmosferyczne, wszelkie ,dodatki i detale takiej jakości, aby poddane wibracjom, wstrząsom, deszczowi i słońcu będą nadal w jednym kawałku?

Z mojego doświadczenia (miałem chiński skuter jakiś czas temu) wynika, że jest to niemożliwe. Wszystko po kolei się sypie i o ile w ogóle jest do dostania jako część zamienna, to straszliwie uprzykrza użytkowanie. A jak masz coś naprawić, to strach dotykać, bo się w palcach rozsypuje.

Dodatkowo silnik 49 ccm 4-suw osiągi będzie miał żadne, a możliwości poprawy o wiele mizerniejsze i do tego droższe, niż w dwusuwie. Powinien być co prawda trwalszy od dwusuwa, ale i tak ci się cała reszta wcześniej rozleci.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-04-03 18:35:09
Autor: Robert Rędziak
Motorower z Tesco
On Sat, 03 Apr 2010 20:05:23 +0200, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

Dodatkowo silnik 49 ccm 4-suw osiągi będzie miał żadne,

 A jakie ma mieć, skoro ustawowo ma rozpędzić toto do 45km/h?

a możliwości poprawy o wiele mizerniejsze i do tego droższe, niż w dwusuwie.

 Jeśli prosty do oddławienia, to w sumie czemu nie, tym bardziej
 ze zdławione częstokroć są tragiczne w obejściu.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-04-03 20:50:12
Autor: Tomasz Pyra
Motorower z Tesco
Robert Rędziak pisze:
On Sat, 03 Apr 2010 20:05:23 +0200, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

Dodatkowo silnik 49 ccm 4-suw osiągi będzie miał żadne,

 A jakie ma mieć, skoro ustawowo ma rozpędzić toto do 45km/h?

No tylko właśnie o to chodzi czy ten skuter w ogóle da radę te 45km/h.
Czy da radę pod lekką górę.
I ile mu zajmie rozpędzanie się do tej prędkości.

a możliwości poprawy o wiele mizerniejsze i do tego droższe, niż w dwusuwie.

 Jeśli prosty do oddławienia, to w sumie czemu nie, tym bardziej
 ze zdławione częstokroć są tragiczne w obejściu.

Tylko oddławiony dwusuw będzie zapewne znacznie mocniejszy niż oddławiony czterosuw. Tyle że pewnie mniej "kulturalny".

Data: 2010-04-03 21:36:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
Motorower z Tesco
On 2010-04-03, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

 A jakie ma mieć, skoro ustawowo ma rozpędzić toto do 45km/h?

No tylko właśnie o to chodzi czy ten skuter w ogóle da radę te 45km/h.
Czy da radę pod lekką górę.
I ile mu zajmie rozpędzanie się do tej prędkości.

Jeśli maksymalnie ma dać radę 45km/h to pod górę nie ma prawa tyle zrobić :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-03 21:49:20
Autor: Vax
Motorower z Tesco

Jeśli maksymalnie ma dać radę 45km/h to pod górę nie ma prawa tyle zrobić :)

Jak miałem w furgonie ogranicznik, to czy przeładowany, czy na pusto,
czy z góry, czy pod, to szedł równo swoje - do kropeczki na liczniku.
Ograniczanie Vmax nie musi polegać na permanentnym niedokarmianiu ;)

v.

Data: 2010-04-03 21:51:02
Autor: Tomasz Pyra
Motorower z Tesco
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-04-03, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

A dlaczego nie?

Skuter na którym jeździłem spokojnie rozpędzał się do 45km/h zarówno po płaskim jak i pod górę.
Po prostu przy tej prędkości już mu brakowało przełożenia.

Zresztą ten skuter się przyspieszało wymieniając tylne koło zębate na mniejsze bo moc była wystarczająca do szybszej jazdy tyle że brakowało przełożenia.

Natomiast nie wykluczone że te tanie skutery po prostu więcej niż 45km/h   nie dadzą rady bo mają po prostu za słaby silnik, a wtedy się okaże że pod wiatr to już 35km/h, pod górę 25km/h, a jak siądzie ktoś kto ma 100kg to się będzie musiał odpychać nogami.
Fakt że kilka razy zdarzyło mi się rowerem dogonić i wyprzedzić na podjeździe pod ul. Wielkopolską w Gdyni (100m wysokości na 2km) skutery których kierowcy robili co mogli, ale nie było mocy.

Data: 2010-04-03 22:03:46
Autor: MadMan
Motorower z Tesco
Dnia Sat, 03 Apr 2010 21:51:02 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Fakt że kilka razy zdarzyło mi się rowerem dogonić i wyprzedzić na podjeździe pod ul. Wielkopolską w Gdyni (100m wysokości na 2km) skutery których kierowcy robili co mogli, ale nie było mocy.

Jesteś dobrym rowerzystą czy takim sobie?
100m na 2 km to 5%. Ja to robię powiedzmy z prędkością 15-20 km/h (nie
wiem dokładnie, musiałbym sprawdzić). Skutery były wolniejsze?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-03 22:20:06
Autor: Tomasz Pyra
Motorower z Tesco
MadMan pisze:
[...]

Mój rekord tego podjazdu to średnia prędkość 24km/h, ale to było w szczycie formy :)
Jeżeli chodzi o skutery to tak - były dużo wolniejsze. Na oko jechały góra 15km/h.

Data: 2010-04-06 21:28:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Motorower z Tesco
On Sat, 3 Apr 2010, MadMan wrote:

[...]

  Nie wiesz co może motywacja ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-07 08:08:52
Autor: MadMan
Motorower z Tesco
Dnia Tue, 6 Apr 2010 21:28:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

podjeździe pod ul. Wielkopolską w Gdyni (100m wysokości na 2km) skutery
których kierowcy robili co mogli, ale nie było mocy.

Jesteś dobrym rowerzystą czy takim sobie?

  Nie wiesz co może motywacja ;)

Oj wiem wiem, niemniej na 2 km podjeździe przegrałaby z płucami o mikrej
pojemności :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-03 23:26:20
Autor: Cavallino
Motorower z Tesco
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hp82q2$dvs$1atlantis.news.neostrada.pl...
Robert Rędziak pisze:
[...]

Jak już pisałem - bez trudu.
Do licznikowych 60 km/h z moją masą na kanapie nawet (co w realu oznacza, że lekko przekracza swoje 45).

Data: 2010-04-04 08:38:45
Autor: MarcinJM
Motorower z Tesco
Tomasz Pyra pisze:
  > Tylko oddławiony dwusuw będzie zapewne znacznie mocniejszy niż
oddławiony czterosuw. Tyle że pewnie mniej "kulturalny".

Dwusuwy z definicji sa bardziej kulturalne. Zaplon co 360o robi swoje :)

MarcinJM

Data: 2010-04-04 17:06:42
Autor: Tomasz Pyra
Motorower z Tesco
MarcinJM pisze:
Tomasz Pyra pisze:
 > Tylko oddławiony dwusuw będzie zapewne znacznie mocniejszy niż
oddławiony czterosuw. Tyle że pewnie mniej "kulturalny".

Dwusuwy z definicji sa bardziej kulturalne. Zaplon co 360o robi swoje :)

No w sumie tak.
Ale wrażenia słuchowe lepsze w czterosuwie, bo nie pyrkoli tak bez obciążenia.

Motorower z Tesco