Move Kinnect na PC?

Data: 2012-01-18 06:32:24
Autor: BAREK
Move Kinnect na PC?
Witam,
Czy jest jakiś opdpowiednik Move z PS3 i Kinnect z Xboksa na PC?

Pytanie jak najbardziej o hardware. :-)
--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2012-01-18 06:34:35
Autor: Pan Piskorz
Move Kinnect na PC?
W dniu 2012-01-18 06:32, BAREK pisze:
Kinnect z Xboksa na PC

Kinect sam w sobie
i oparty na tym samym izraelskim czipie produkt Asusa.

Może jeszcze coś, ale dawno nie szukałem.
P.

Data: 2012-01-18 06:42:30
Autor: BAREK
Move Kinnect na PC?
W dniu 2012-01-18 06:34, Pan Piskorz pisze:
[...]

I są gry i inne aplikacje z tego korzystające?

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2012-01-18 07:27:45
Autor: Pan Piskorz
Move Kinnect na PC?
W dniu 2012-01-18 06:42, BAREK pisze:
I są gry i inne aplikacje z tego korzystające?

Nie wiem czy gry.
Są sterowniki. Dla kinekta - MS, dla obu - istnieje otwarty projekt.

Są firmy komercyjnie wykorzystujące to urządzenie.
Poszukaj sobie moĹźe wideo z MTS  - bardzo fajne wykłady były.
http://itreseller.pl/aktualnosci/relacje/item/725-mts-2011-na-%C5%BCywo-hackowanie-kinecta.

P.

Data: 2012-01-18 10:07:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Move Kinnect na PC?
Dnia 2012-01-18, o godz. 06:42:30
BAREK <barek@plusnet.pl> napisał(a):

> Kinect sam w sobie
> i oparty na tym samym izraelskim czipie produkt Asusa.
>
> Może jeszcze coś, ale dawno nie szukałem.
> P.

I są gry i inne aplikacje z tego korzystające?

Jako ciekawostka: widziałem na jakimś pokazie kŧórejś dużej bazy danych
(Oracle? Postgres/EnterpriseDB?) wykorzystanie Kinect-a w medycynie.
Konkretnie na sali operacyjnej. W połączeniu z bazą danych medycznych
pozwalał operującemu na dostęp do informacji o pacjencie: badaniach,
podanych lekach etc. Dzięki sterowaniu gestami możliwe było zachowanie
sterylności na sali operacyjnej - operujący i asysta nie musieli
dotykać żadnych sterowników systemu typu klawiatura czy mysz/trackball.

Data: 2012-01-18 11:21:00
Autor: Goomich
Move Kinnect na PC?
You have one message from: BAREK <barek@plusnet.pl>

Witam,
Czy jest jakiś opdpowiednik Move z PS3 i Kinnect z Xboksa na PC?

Pytanie jak najbardziej o hardware. :-)

Kinect for Windows startuje 1 lutego. Razer wypuścił coś co wygląda jak Move, ale się dziś zblakałtowali. :P

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2012-01-18 12:56:28
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
Użytkownik Goomich napisał:
[...]

I ma być o $100 droższy od Xboksowego. Ponoć MS tak to tlumaczy "to produkt, ktorym zainteresowane sa firmy, dolaczamy do niego specjalne oprogramowanie* wiec musi byc drozszy - nie widzimy w tym zadnego problemu"

*) oprogramowanie, ktore (podobno, nie wnikalem, ale tak pisza) - jest darmowe do sciagniecia z jakichs stron :)

Data: 2012-01-18 13:50:37
Autor: Tadeusz
Move Kinnect na PC?

Użytkownik "Mateusz" <> napisał w wiadomości ...
[...]

a co ma powiedzieć?
zawsze to brzmi lepiej niż że znaleźli niszę rynkową i wydoją kolejne miliony klientów :)

Data: 2012-01-18 14:46:41
Autor: Marcin N
Move Kinnect na PC?
W dniu 2012-01-18 13:50, Tadeusz pisze:

a co ma powiedzieć?
zawsze to brzmi lepiej niż że znaleźli niszę rynkową i wydoją kolejne
miliony klientów :)

Zanim więc dam się wydoić - powiedzcie, co lepiej "czyta" ruch. Kinnect czy move? Movem się bawiłem wiele razy i bardzo mi się podobała precyzja. Jakoś trudno mi uwierzyć, że Kinnect jest równie sprawny w czytaniu ludzkiej sylwetki.

Data: 2012-01-18 17:28:15
Autor: PC
Move Kinnect na PC?
Testowałem Move i Kinect. Wynik testu - kupiłem Kinect. Raz, że moim zdaniem, nie ma sensu trzymanie czegokolwiek w rękach, dwa, super grać z kimś w parze.

PC

Data: 2012-01-18 18:56:57
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
Użytkownik PC napisał:
Testowałem Move i Kinect. Wynik testu - kupiłem Kinect. Raz, że moim zdaniem, nie ma sensu trzymanie czegokolwiek w rękach, dwa, super grać z kimś w parze.

Ad 2 - move tez pozwala grac w parze. I nie wiem czy nie up to 4 osob. Co zrozumiale - sledzi tylko kuleczki, nie musi rozpoznawac sylwetek i dopasowywac ich do roznych osob.

Data: 2012-01-18 18:55:54
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
Użytkownik Marcin N napisał:
[...]

Dla mnie znaczace roznice to:
- move przy marnym oswietleniu - dziala
- kinect - musi byc dsc jasno

Poniewaz u mnie przewaznie przy pracy jak i przy zabawie jest raczej ciemno niz jasno - to move.

Moze to detal :)

Data: 2012-01-18 20:44:47
Autor: PC
Move Kinnect na PC?
Dla mnie znaczace roznice to:
- move przy marnym oswietleniu - dziala
- kinect - musi byc dsc jasno

Z tym się absolutnie nie zgodzę. Oświetlenie widzialne jest potrzebne wyłącznie do identyfikacji. Analiza ruchów odbywa się w podczerwieni po doświetleniu wbudowanym promiennikiem.
Przewaga Kinecta nad Move bierze się stąd, że możesz aktywnie uczestniczyć w grze całym ciałem. To idealne dla dzieciaków zasiedziałych w komputerowym fotelu i wielu innych, którzy bieganie znają tylko z telewizji.

PC

Data: 2012-01-18 21:59:56
Autor: Marcin N
Move Kinnect na PC?
W dniu 2012-01-18 20:44, PC pisze:
[...]

Czy Kinnect potrafi wychwycić obrót dłoni o 1-2 cm?

Move zaimponował mi tym- że potrafi. Obrót, nie przesunięcie.

Data: 2012-01-18 23:27:06
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
[...]

W movie - paleczce jest chyba "zyroskop" lub cos co jak w sixaxis reaguje na zmiane polozenia (akcelerometr?) - bo nie wiem czy wiesz, ale np. menu PS3 mozna obslugiwac nie pokazujac kamerze swiecacej paleczki lub wlacz odwracajac kamere "na sciane" :)

Data: 2012-01-19 07:35:59
Autor: PC
Move Kinnect na PC?
Czy Kinnect potrafi wychwycić obrót dłoni o 1-2 cm?

Wyobraź sobie, że potrafi nie koniecznie o 2cm a o kilka stopni. Po pierwsze detekcja obrotu dłoni to elementarna funkcja i obrót dłoni lewo - prawo uruchamia sterowanie gestami w menu głównym, po drugie w ten sposób podkręca się np. bilę w kręglach.

Move zaimponował mi tym- że potrafi. Obrót, nie przesunięcie.

Obrót dłoni o kilka stopni to obrót znacznika i jego przesunięcie o wiele centymetrów. Dla mnie to żadna rewelacja.

Największą wadą trzymania czegoś w rękach jest możliwość puszczenia tego czegoś i uszkodzenia TV. Po dłuższej grze jest to możliwe. Oprócz tego w grach typu boks gracz odruchowo zbliża się do ekranu. Wiem, że w Wii zdarzały się przypadki uszkodzenia ekranu. Kinect mierzy odległość i dość skutecznie ostrzega. Jak jest z Move, tego nie wiem.

PC

Data: 2012-01-19 12:01:18
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
Użytkownik PC napisał:

Największą wadą trzymania czegoś w rękach jest możliwość puszczenia tego czegoś i uszkodzenia TV.

Oczywiscie mozna pamietac o zalozeniu paseczka zabezpieczajacego na reke, dostepny z kazdym kontrolerem w komplecie :)

Po dłuższej grze jest to możliwe. Oprócz tego w grach typu boks gracz odruchowo zbliża się do ekranu.

Eeeeee? :)

Wiem, że w Wii zdarzały się przypadki uszkodzenia ekranu. Kinect mierzy odległość i dość skutecznie ostrzega. Jak jest z Move, tego nie wiem.

Ostrzega, mierzy :)

Data: 2012-01-18 23:25:17
Autor: Mateusz
Move Kinnect na PC?
Użytkownik PC napisał:
[...]

No a Move identyfikuje po kolorze fajeczki :) Wiec tutaj wcale nie potrzeba swiatla. Do niczego :)

Wiec ja sie z Toba zgadzam, ale nie absolutnie.

Przewaga Kinecta nad Move bierze się stąd, że możesz aktywnie uczestniczyć w grze całym ciałem. To idealne dla dzieciaków zasiedziałych w komputerowym fotelu i wielu innych, którzy bieganie znają tylko z telewizji.

Oj no nie wiem, czy to przewaga i czy to idealne ;) Spoca sie, zaziebia, zadyszke zlapia - wiesz jak to jest z tymi co sie nie ruszaja. ;)

Sam sie troche ruszam, ale takie MoveFitness przez dluzszy czas to bylo juz wyzwanie :)

Move Kinnect na PC?