Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)

Data: 2009-08-03 11:52:01
Autor: Krzysiek
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
Witam!
Od jakiegoś czasu co jakiś czas pojawia mi się coś takiego
http://img12.imageshack.us/img12/1203/dsc9150small.jpg Nie ma związku
z podkręceniem, pamięć też OK (windows i memtest86+ nie wykrył żadnych
błędów). Wróciłem, nawet do poprzednich sterowników karty graficznej i
dalej losowanie.

Co to może być? Gdzie szukać? Bo kończą mi się pomysły już....

Data: 2009-08-03 21:06:45
Autor: Doxent
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
Co to może być? Gdzie szukać? Bo kończą mi się pomysły już...

Jaka karta? Jaki zasilacz ?
Objaw typowy raczej dla przegrzanej grafiki. Ostatnio w identyczny sposób widziałem padniętą Toxic HD Radeon 3870 bo producent dał zbyt mały radiator który na dodatek zarósł kurzem.

Data: 2009-08-03 21:25:49
Autor: Grzegorz Prędki
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
Krzysiek pisze:
[...]

Walniete pamieci na karcie.

Data: 2009-08-03 13:19:46
Autor: Krzysiek
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
On 3 Sie, 21:25, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
transkomp.com> wrote:

Walniete pamieci na karcie.

aha... i raz działa a raz nie działa?
Ekran BIOS etc jest OK. Syf zaczyna się jak wstaje winda. A karta to
ASUS GEForce 7600 SilentPipe (czy jakoś tak) ;-) Problem w tym, że
wywala to cały system...

Data: 2009-08-03 22:32:55
Autor: JoteR
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
"Krzysiek" napisał:

> Walniete pamieci na karcie.

aha... i raz działa a raz nie działa?
Ekran BIOS etc jest OK. Syf zaczyna się jak wstaje winda.

Tak, karta graficzna do obsługi trybu tekstowego potrzebuje raptem kilka kilobajtów, spora szansa że akurat tych nieuszkodzonych ;-)
Natomiast Winda zajmuje na dzień dobry x*y*bpp/8 bajtów, do tego DirectX, 3D, przeźroczystość, kafelki, duperelki - to już idzie w megabajty, jeśli część z tego obszaru jest uszkodzona, "zaczyna się syf".

JoteR

Data: 2009-08-03 22:33:16
Autor: G Nowak
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
[...]

Ta, mialem nawet przypadek ze ladowanie sterownika od grafy kladlo system, zauwazylismy drugi raz instalujac system, w trybie vga chodzilo bez problemu.

--
pozdr

Data: 2009-08-04 10:40:22
Autor: Grzegorz Prędki
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
transkomp.com> wrote:

[...]

Moze tak byc, ale jak to pasywna karta to daj nawiew na nia i wykluczysz przegrzewanie. Wiem, ze Gigabyte 7600GT pasywny grzal sie na potege nawet w idle.

Data: 2009-08-04 05:21:32
Autor: Krzysiek
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
On 4 Sie, 10:40, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
transkomp.com> wrote:

Moze tak byc, ale jak to pasywna karta to daj nawiew na nia i wykluczysz
przegrzewanie. Wiem, ze Gigabyte 7600GT pasywny grzal sie na potege
nawet w idle.

Tak, to pasywna karta a nawiewu teraz nie ma, bo zwolnił wentylator
CPU do 1200obr z ok. 2500 i już nie ma jej co chłodzić ;-) Chyba kupię
po prostu kartę z lepszym chłodzeniem.

Data: 2009-08-04 16:53:21
Autor: Grzegorz Prędki
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
transkomp.com> wrote:

[...]

Nawiew z cpu nic CI nie da. Zaloz na opaskach jakis najtanszy wentylator 80x80, albo 120x120 i obserwuj co sie dzieje.

Data: 2009-08-05 12:12:22
Autor: Krzysiek
Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
On 4 Sie, 16:53, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
transkomp.com> wrote:

Nawiew z cpu nic CI nie da. Zaloz na opaskach jakis najtanszy wentylator
80x80, albo 120x120 i obserwuj co sie dzieje.

e tam. znalazł się powód aby się pozbyć 7600 ;-) tak swoją drogą to
odkleił się radiator od CPU i to było najwidoczniej przyczyną awarii
karty. W każdym razie kupiłem
http://www.komputronik.pl/index.php/product/64322/Podzespoly-PC/Karty-graficzne/Radeon_4550_Gigabyte_512MB_DSUB_&_DVI_%28PCI-E%29.html
Jest szybsza, równie cicha ale nie tak szybka na NVidia 8600GT w
laptopie mojej żony ;-)

Dzięki za pomoc chłopaki! PIWO!

Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)