Moze nowa lodowka?

Data: 2009-08-01 21:03:30
Autor: MIX-NET
Moze nowa lodowka?
Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh. Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest bardzo ogolne, ale moze ktos mial podobny dylemat. Czy oszczednosci pradu przy nowej lodowce beda tak duze, ze ta lodowka po np. 12 lub 24 miesiacach wyjdzie praktycznie za darmo? Wiem, wiem zalezy od kwoty lodowki, ceny pradu w moim domu itd. ale moze ktos przerabial juz ten temat? Ew. czy jest jakis nudzacy sie matematyk, zeby porobic stosowne wyliczenia? Jestem ciekawy jak to wyglada w praktyce?
pozdrawiam
MarkX

Data: 2009-08-01 22:01:35
Autor: emarcin
Moze nowa lodowka?
Ew. czy jest jakis nudzacy sie matematyk, zeby porobic stosowne wyliczenia?

Kurna matematyk potrzebny. Jakby zdawało się "starš" maturę to  ...

Różnica 2,5kWh zużycia energii po ~40groszy za kWh to JEDEN złoty dziennie.

A dalej to już sobie policz .....

Pozdrawiam emarcin __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4296 (20090801) __________

Data: 2009-08-02 07:54:33
Autor: Ghost
Moze nowa lodowka?

Użytkownik "emarcin" <emarcin@polbox.com> napisał w wiadomości news:h527hs$scq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ew. czy jest jakis nudzacy sie matematyk, zeby porobic stosowne wyliczenia?

Kurna matematyk potrzebny. Jakby zdawało się "starš" maturę to  ...

Dla _c_humanisty kazdy, kto jest w stanie policzyc cos wiecej niz reszta w sklepie, to matematyk.

Różnica 2,5kWh zużycia energii po ~40groszy za kWh to JEDEN złoty dziennie.

A dalej to już sobie policz .....

Da rade?

Data: 2009-08-02 09:57:29
Autor: jacek wilczek
Moze nowa lodowka?
przyłącze się do wątku z prośbą o porade

potrzebuję białej solidnej lodówko-zamrażarki  nofrost z dwoma agregatami
czy możecie mi coś poradzić

--
jacek

Data: 2009-08-13 16:59:41
Autor: Le5zek
Moze nowa lodowka?
Użytkownik "jacek wilczek" <jacek@nietu.wilczek.biz> napisał w wiadomości news:h53gta$juu$1wilczek.biz...
przyłącze się do wątku z prośbą o porade

potrzebuję białej solidnej lodówko-zamrażarki  nofrost z dwoma agregatami
czy możecie mi coś poradzić

Szczerze mówiąc nie widziałem ostatnio dwuagregatowych - a szukałem namiętnie. Odnoszę wrażenie że producenci odchodzą od tej koncepcji.

--

Le5zek Grelak

Data: 2009-08-13 20:23:09
Autor: Jan Werbiński
Moze nowa lodowka?
Użytkownik "Le5zek" <lgrelak@onet.pl> napisał w wiadomości news:h61amd$n64$1newsread.aster.pl...
[...]

Bo to nie ma sensu. To żre tyle prądu, co dwa osobne urządzenia. Lepiej kupić z jednym agregatem, ale niezależnymi termostatami.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-08-02 17:22:28
Autor: Jakub Spiernowski
Moze nowa lodowka?
Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh. Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest

coœ chyba Ÿle policzyłeœ, lodówka 3kWh dziennie?????

moj star ruski pamir pobiera 340kWh/rok

Data: 2009-08-02 19:48:02
Autor: MIX-NET
Moze nowa lodowka?

Użytkownik "Jakub Spiernowski" <JS@ziza.de> napisał w wiadomoœci news:h54b45$2of$1inews.gazeta.pl...

moj star ruski pamir pobiera 340kWh/rok

Wyjechalem na wakacje na tydzien. Przez ten czas wlaczona byla tylko lodowa. Wyszlo 21 kWh. Ta lodowka jest po prostu zdupcona. Grzeje sie caly czas i chyba nigdy nie wylacza :)

MarkX

Data: 2009-08-02 21:02:31
Autor: emarcin
Moze nowa lodowka?
moj star ruski pamir pobiera 340kWh/rok

Wyjechalem na wakacje na tydzien. Przez ten czas wlaczona byla tylko lodowa. Wyszlo 21 kWh. Ta lodowka jest po prostu zdupcona. Grzeje sie caly czas i chyba nigdy nie wylacza :)

Napewno tylko lodóka? Żadnego zasilacza do telefonu, telewizora lub wideo
w "uœpieniu", mikrofalówki z zegarkiem itp?

Pozdrawiam emarcin

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4299 (20090802) __________

Data: 2009-08-02 22:30:30
Autor: Sierp
Moze nowa lodowka?
emarcin pisze:
Wyjechalem na wakacje na tydzien. Przez ten czas wlaczona byla tylko lodowa. Wyszlo 21 kWh. Ta lodowka jest po prostu zdupcona. Grzeje sie caly czas i chyba nigdy nie wylacza :)

Napewno tylko lodĂłka? Ĺťadnego zasilacza do telefonu, telewizora lub wideo
w "u�pieniu", mikrofalówki z zegarkiem itp?

zalezy jeszcze, co za miernik to liczyl...

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4299 (20090802) __________

myslisz, ze na grupach dyskusyjnych to konieczne?

Sierp

Data: 2009-08-04 13:45:29
Autor: MIX-NET
Moze nowa lodowka?

Użytkownik "Sierp" <sierp@nospamsierp.netgrr> napisał w wiadomości news:h54t19$bsm$1ochlapek.sierp.net...

Napewno tylko lodóka? Żadnego zasilacza do telefonu, telewizora lub wideo
w "u?pieniu", mikrofalówki z zegarkiem itp?

Wszystkie listwy powylaczalem.

zalezy jeszcze, co za miernik to liczyl...

Licznik energi na klatce. Po prostu spisalem stan sprzed i po urlopie.

MIX-NET

Data: 2009-08-03 04:15:55
Autor: slaweks
Moze nowa lodowka?
On 1 Sie, 21:03, "MIX-NET" <ma...@ola.pl> wrote:
Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh.
Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest

I to jest chłyt marketingowy: jakie warunki pomiaru? Podłączona i
nieotwierana
czy może pomiary wykonywali w realnych warunkach czyli co jakiś czas
trzeba otworzyć
a czasem i coś cieplejszego włożyć. Chyba bym nie ufał tym 0.5kWh..

[...]

A to można samemu policzyć.

Data: 2009-08-03 10:27:19
Autor: jacek wilczek
Moze nowa lodowka?
podepnę się pod temat
szukam lodóweczki z zamrażarką
ok 170cm
kolor srebrny
mile widziane dwa agregaty
klasa energetyczna A+

możecie mi coś poradzić ?

--
jacek

Data: 2009-08-03 11:46:32
Autor: jagr
Moze nowa lodowka?
Użytkownik "jacek wilczek" <jacek@niema.wilczek.biz> napisał w wiadomości
klasa energetyczna A+

Myślę, że klasa A+ to jest "chłyt markietingowy".
Miesięcznie w eksploatacji wyjdzie parę złotych różnicy.Ile lat będzie się zwracał zakup tej droższej z A+?
Po kilku latach i tak lodówka padnie i będzie wymagała wymiany.
jagr

Data: 2009-08-06 16:42:14
Autor: Jan Werbiński
Moze nowa lodowka?
Użytkownik "MIX-NET" <maaaa@ola.pl> napisał w wiadomości news:h523i2$il1$1news.onet.pl...
Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh. Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest

1. Masz uszkodzony termostat. Koszt naprawy to kilkadziesiąt zł.
2. Mierzyłeś upływność całej instalacji, a nie tylko zużycie lodówki.