Może przednia migać?

Data: 2009-04-15 20:46:01
Autor: Mariusz
Może przednia migać?
Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia lampka
migać, czy nie? I czy wysokość montażu jest restrykcyjnie traktowana przez
policję? Trochę "z duszą na ramieniu" migam, bo czerwona - wiem - może
migać. Bardzo proszę o odp. (szczególnie dobrze zorientowanych lub
doświadczonych mandatem grupowiczów).

Data: 2009-04-15 20:59:28
Autor: Andrzej W.
Może przednia migać?
Mariusz pisze:
[...]

Wedle mojej wiedzy przednia lampka nie może migać i słyszałem, ze czasem na to zwracają uwagę.
Co do samej wysokości montażu to musiał byś chyba mocno panu policjantowi na odcisk najechać, choć myślę, że dla strażnika miejskiego to już by nie był problem Cię za coś takiego skasować, nie wiem tylko czy on może.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-04-15 21:00:14
Autor: Niewe
Może przednia migać?
Mariusz pisze:
[...]

Czy może migać czy nie może to ci nie odpowiem. Ale jako "doświadczony mandatami" powiem ci jedno. Woź przy sobie dwie dychy. W Polsce niestety działa to bardzo prosto.
Jak jesteś dziany, to woź pięć dych to ci glina jeszcze laskę zrobi :-P

Data: 2009-04-15 21:28:58
Autor: Kojot
Może przednia migać?
Niewe pisze:
Mariusz pisze:
[...]

Rotfl  xD

Muszę to wypróbować!!

Pozdr.
Kojo(t)

Data: 2009-04-16 15:07:02
Autor: nb
Może przednia migać?
at Wed 15 of Apr 2009 21:28, Kojot wrote:

Niewe pisze:
Mariusz pisze:
[...]

Skąd się biorą takie preferencje erotyczne w tym kraju???
Od kiedy rozszyfrowałem skrót HWDP widziany co krok,
jestem naprawdę przerażony. Co jest, panowie!?!

--
nb

Data: 2009-04-17 11:38:53
Autor: M.R.F.
Może przednia migać?
nb pisze:
Skąd się biorą takie preferencje erotyczne w tym kraju???
Od kiedy rozszyfrowałem skrót HWDP widziany co krok,
jestem naprawdę przerażony. Co jest, panowie!?!

Dla niektórych władza jest życiowym celem, więc to pewnie przejawy chęci zbliżenia się do władzy ;)

--
pozdrawiam,
M.R.F.

Data: 2009-04-15 21:38:26
Autor: MadMan
Może przednia migać?
Dnia Wed, 15 Apr 2009 12:24:44 -0700 (PDT), dsoto@gazeta.pl napisał(a):

W praktyce nie spotkałem jeszcze policemana, który by się przyczepił
do migającej lampki. Niech sie cieszy, że są w ogóle :)

To tak jakby miał się cieszyć z tego, że kierowca samochodem jedzie
trzeźwy. I że nic z tego samochodu nie odpada po drodze. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-16 17:22:42
Autor: Shrek
Może przednia migać?
MadMan pisze:
[...]

Masz rację. Za migające światełko powinni zabierać prawko i na dwa lata do paki. Jak porównujemy do pijanych kierowców to po całości:P

Shrek.

Data: 2009-04-15 22:14:47
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik <dsoto@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:c9074e52-76cb-4688-a26c-9b6fe61ebbf1p11g2000yqe.googlegroups.com...

Zgodnie z prawem - nie może. http://www.rowery.org.pl/prawo.html

Mógłbyś podać paragraf który tego zabrania? A tak btw po co podałeś linka do ww. strony ? Z niej również wynika, że przednia może migać

--
Pozdrawiam,
Szymon

Data: 2009-04-16 08:24:22
Autor: amrac
Może przednia migać?
Szymon pisze:
[...]

Doczytaj lepiej.

Data: 2009-04-16 08:25:46
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs6iup$ktq$2inews.gazeta.pl...
Szymon pisze:
[...]

Czytałem nie raz i nie dwa. Żaden przepis nie wprowadza takiego ograniczenia

Data: 2009-04-16 15:34:38
Autor: Bartek
Może przednia migać?
Szymon <sch30WYTNIJ@op.pl> napisał(a):
Czytałem nie raz i nie dwa. Żaden przepis nie wprowadza takiego
ograniczenia

1. W cywilizowany systemie prawa jeśli przepis stanowi "x powinien y" oznacza z automatu to, że pozostałe opcje są zabronione.

2. Zasada "co nie zabronione jest dozwolone" to tylko hasełko, o czym można się boleśnie przekonać w sądzie. Ogólnie, skoro prawodawca zajmuje się jakimś tematem i w tym temacie ustalił regułę "x powinien y" to zabronił pozostałych opcji (por. pkt. 1).

3. Jeśli przepis mówi o białym świetle to nie można interpretować dowolnie a właśnie w świetle innych przepisów. Skoro inny przepis wyróżnia światło migające to bez tego wyróżnika ma to być światło stałe.

--
Bartek

Data: 2009-04-16 17:49:23
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Bartek" <bartekbosowiec@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs7j6e$ajt$1inews.gazeta.pl...
[...]

W cywilizowanym kraju przepisy prawne powinny być zwięzłe i nie pozostawiające żadnych wątpliwości.

[...]

I według tej reguły X (rowerzysta) posiada Y (światła o odpowiedniej barwie itp.) Jakie to są pozostałe opcje?

3. Jeśli przepis mówi o białym świetle to nie można interpretować dowolnie

Więc interpretujmy je dosłownie

a właśnie w świetle innych przepisów. Skoro inny przepis wyróżnia światło
migające to bez tego wyróżnika ma to być światło stałe.

Może warto spojrzeć na ten przepis z innej strony. Jak ktoś już pisał w tym wątku zabrania się generalnie umieszczania na pojeździe urządzeń wysyłających sygnały świetlne w postaci świateł błyskowych czerwonych i niebieskich. Ale dla bezpieczeństwa rowerzysty ustawodawca zezwolił na ich używanie

Data: 2009-04-16 16:05:20
Autor:
Może przednia migać?
Szymon <sch30WYTNIJ@op.pl> napisał(a):
I według tej reguły X (rowerzysta) posiada Y (światła o odpowiedniej
barwie itp.) Jakie to są pozostałe opcje?

Np. światło działające w trybie przerywanym. Jak umówisz się z krawcem na wykonanie garnituru to zaakceptujesz dziurawe kieszenie "bo nie zabronione"?
--
Bartek

Data: 2009-04-16 19:56:08
Autor: Coaster
Może przednia migać?
bartekbosowiec@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
[...]

Oczywiscie, ze to zaakceptuje. Zaakceptuje tez zaszyte nogawki ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-16 19:40:52
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Szymon wrote:
[...]

LOL coz to, manifest PKWN? Chyba co innego myslisz a co innego piszesz. Piszesz o zwiezlosci a myslisz o rozbudowanym aparacie prawniczym opisujaca mozliwie kazda sytuacje to nie jest mozliwe, wiecej, to jest chore. Prawo powinnno byc przejrzyste i logiczne, opierajace sie miedzy innymi na zdrowym rozsadku. Wyposaz rower w dmuchane baloniki - nie zabraniaja tego.

[...]

Nie ma innych opcji. Owszem w swoim ogrodku mozesz trenowac dowlne kombinacje.

3. Jeśli przepis mówi o białym świetle to nie można interpretować dowolnie

Więc interpretujmy je dosłownie

Czyzbys uwazal, ze bialy jest czarny?

a właśnie w świetle innych przepisów. Skoro inny przepis wyróżnia światło
migające to bez tego wyróżnika ma to być światło stałe.

Może warto spojrzeć na ten przepis z innej strony.

Aaa chcemy kombinowac? :-P

Jak ktoś już pisał w tym wątku zabrania się generalnie umieszczania na pojeździe urządzeń wysyłających sygnały świetlne w postaci świateł błyskowych czerwonych i niebieskich.

Co znaczy _generalnie_? Propagator zwiezlych przepisow interpretuje wedlug swojego uznania...

Ale dla bezpieczeństwa rowerzysty ustawodawca zezwolił na ich używanie

Nie nie zezwolil. Nawet niektorzy chcieliby, zeby zezwolil:
http://www.pkd.org.pl/pliki/referaty/rychlewski.pdf
Strona 4, 10 wiersz od gory.

Data: 2009-04-16 20:17:56
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gs7qms$nj$1atlantis.news.neostrada.pl...
Szymon wrote:
[...]

W którym miejscu napisałem, że prawo ma opisywać możliwie każdą sytuację?

[...]

Chcesz to kombinuj, ja Ci nie bronię

Jak ktoś już pisał w tym wątku zabrania się generalnie umieszczania na pojeździe urządzeń wysyłających sygnały świetlne w postaci świateł błyskowych czerwonych i niebieskich.

Co znaczy _generalnie_?

Zajrzyj do SJP

Propagator zwiezlych przepisow interpretuje wedlug swojego uznania...

Nie interpretuje. Przeczytaj dokładnie. Napisałem, że _może_warto_spojrzeć na ten przepis z innej strony...

Data: 2009-04-20 12:20:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Może przednia migać?

Szymon wrote:
[...]

  W tym właśnie leży błąd założenia - prawo *musi* opisywać każdą sytuację.
  Działa to tak, że *istniejące* prawo trzeba ekhm... "dointerpretować"
do sytuacji. Przynajmniej w zakresie stosowanych "zasad prawnych".
  I w zakresie przepisów cywilistycznych wyjątek jest realizowany jedynie
przepisem o "sprzeczności ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem
prawa" (art.5 KC), zaś w przepisach karnych zapisem o braku "społecznej
szkodliwości" oraz regulacją pt. "łaska prezydencka" (mającą w założeniu
służyć właśnie tym rzadkim przypadkom, kiedy litera prawa rozmija
się z celami tegoż prawa).

  A że wnioski w interpretacji istniejącego prawa MOGĄ być niejasne...
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-15 22:19:30
Autor: Akarm
Może przednia migać?
Mariusz napisał(a)
[...]

Spróbuj zapoznać się z Prawem o Ruchu Drogowym, to dosyć pouczający tekst. Zdaję sobie sprawę, że część preclowiczów nie uwierzy - ale są ludzie, którzy to czytują. Bywają nawet tacy, którzy to zapamiętują a nawet rozumieją. :) A jakby jeszcze było mało, to nabytą w ten sposob wiedzę potrafią stosować w praktyce!
Ma to swoje dobre strony, np. nie trzeba obawiać się spotkania ze stróżami prawa. ;)

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!

Data: 2009-04-15 22:55:03
Autor: Aleksander Buczynski
Może przednia migać?
Akarm pisze:
[...]

Szkoda, że Ty się do nich nie zaliczasz ;-) Akurat w Prawie o Ruchu Drogowym nie ma nic, ale to nic o miganiu i wysokości montażu lampek.

Medice, curate ipsum.

BP, NMSP, pozdrawiam, olek

Data: 2009-04-15 23:44:21
Autor: Akarm
Może przednia migać?
Aleksander Buczynski napisał(a)
Akarm pisze:
[...]

Naprawdę?

Medice, curate ipsum.

Kulą w płot? ;)

Data: 2009-04-15 21:49:20
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
Akarm pisze:
[...]

Naprawdę.

Medice, curate ipsum.

Kulą w płot? ;)
Spróbuj zapoznać się z Prawem o Ruchu Drogowym, to dosyć pouczający tekst.

Jakże uroczo się kolega kompromituje..

Data: 2009-04-16 00:13:36
Autor: Akarm
Może przednia migać?
Jan Srzednicki napisał(a)

http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2003/32/poz.262a.htm

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!

Data: 2009-04-16 07:04:16
Autor: Aleksander Buczynski
Może przednia migać?
Akarm pisze:
Spróbuj zapoznać się z Prawem o Ruchu Drogowym, to dosyć pouczający
tekst.
Jakże uroczo się kolega kompromituje..

http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2003/32/poz.262a.htm

I to jest wg Ciebie Prawo o ruchu drogowym?

Napisz coś jeszcze...

pozdrawiam, olek

Data: 2009-04-16 08:02:23
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Aleksander Buczynski pisze:
Akarm pisze:
[...]

To tylko jeden z elementów Prawa o Ruchu Drogowym.
W nomentklaturze prawniczej "Prawo", "Kodeks" to stosowna ustawa wraz z powołanymi w tekscie ustawy rozporządzeniami. Ergo- PORD =ustawa + rozporządzenia (te które zostały wydane na podstawie delegacji zawartej w tej ustawie).
Zatem określenie "wysokość lampy jest określona w Prawie o Ruchu Drogowym" można uznać za poprawne. (Jest w 'Prawie - niekoniecznie w ustawie).
To tylko dla uporządkowania tematu.

pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-16 08:32:44
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik <juszczak.lukasz@gmail.com> napisał w wiadomości news:ab017c12-9260-4942-8e3e-66f567adaa87g19g2000yql.googlegroups.com...
W związku z wysokością umieszczenia lampki. Czy Policja może doczepić
się do lampki umieszczonej na kasku? Rozporządzenie mówi o wysokości
lampek umieszczonych na rowerze (300 - 900mm) ale czy gdzieś jest
zabronione by to rowerzysta był wyposażony w lampke? ten problem
dotyczy zarówno lampki tylnej jak i lampki czołowej.
******
To rower ma być wyposażony w odpowiednie oświetlenie a nie rowerzysta. Ale jeśli jest to oświetlenie uzupełniające to IMO doczepić się nie mogą.

******

A co do respektowania migającej lampki pamiętam że kiedyś w programie
Niezła Jazda wypowiadał się jakiś policjant że nie wyobraża sobie by
jego koledzy zwrócili uwagę rowerzyście za migającą lampkę zważając na
fakt że część osób jeździ wogóle bez oświetlenia...

******

I tak powinno być :-)

Data: 2009-04-16 08:40:56
Autor: Wojtek
Może przednia migać?
Szymon pisze:

[...]

Mnie zwrócił

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-16 08:43:57
Autor: MichałG
Może przednia migać?
juszczak.lukasz@gmail.com pisze:
[...]

w zasadzie może sie przyczepić - wysokość jest zbyt duża. Jednak zapewne zarobił by na medal "Mistrz Upierdliwości".....  ;-)
Jednak powiem z pozycji kierowcy, że lampka na wysokości czoła jest niezauważalna na tle swiateł miasta. Kierowca nie spodziewa sie pojazdu z tak wysoko ustawionym światłem (z tylko takim).

Pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-16 08:58:53
Autor: fabian
Może przednia migać?
juszczak.lukasz@gmail.com wrote:
[...]

Prawo prawem, ale pomyśl, że stosując czołówkę oślepiasz innych uczestników ruchu, tak samo migające światło ustawione tak aby świeciło przed siebie.

Fabian.

Data: 2009-04-16 10:19:25
Autor: Coaster
Może przednia migać?
juszczak.lukasz@gmail.com wrote:
W związku z wysokością umieszczenia lampki. Czy Policja może doczepić
się do lampki umieszczonej na kasku? [...]

Spokojnie mozna potraktowac lampke na kasku jako 'szperacz'. Nie jest wazne, sposoba zamocowania lecz sposob dzialania. Swiatel typu 'szperacz' wmozna uzywac tylko w czasie postoju.

Art. 52. 3. Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych uczestników ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-16 10:32:50
Autor: MadMan
Może przednia migać?
Dnia Thu, 16 Apr 2009 10:19:25 +0200, Coaster napisał(a):

Swiatel typu 'szperacz' wmozna uzywac tylko w czasie postoju.

Według większości kierowców "rower jak jedzie to stoi", więc problemu
nie widzę :P

Data: 2009-04-16 10:41:29
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MadMan wrote:
[...]

A od kiedy to, kierowca jest wyrocznia w kwestii przepisow? :-P

Data: 2009-04-16 13:27:34
Autor: mbut
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MadMan wrote:
[...]

kodeks wyrażnie mówi, iż przednia lampka nie może migać, już tyle razy to było wałkowane. Migać może tylko tylna

Data: 2009-04-16 13:36:30
Autor: Coaster
Może przednia migać?
mbut wrote:
Coaster pisze:
MadMan wrote:
[...]

Piszesz pod zly adres ;-)

Data: 2009-04-16 20:25:01
Autor: Aleksander Buczynski
Może przednia migać?
MichałG pisze:
[...]

Ale masz jakieś wsparcie?

Bo o ile czasem się potocznie (choć błędnie) nazywa kodeksem drogowym zbiór różnych aktów prawnych regulujących ruch drogowy, to użyte w niniejszym wątku określenie "prawo o ruchu drogowym" to po prostu nazwa konkretnej ustawy.  I tylko niej.

To tylko dla uporządkowania tematu.

W zasadzie to obojętne dla meritum, ale uważam, że jak ktoś poucza innych o konieczności czytania prawa, to powinien odróżniać pord od rozporządzeń.

pozdrawiam, olek

Data: 2009-04-15 22:37:02
Autor: Dominik Mirowski
Może przednia migać?
Mariusz wyklepał(a) :
[...]

Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-15 22:42:27
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:gs5gib$r8t$1opal.futuro.pl...
Mariusz wyklepał(a) :
Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia
lampka migać, czy nie?

NIE

Podasz paragraf który tego zabrania?

--
Pozdrawiam,
Szymon

Data: 2009-04-15 21:09:08
Autor: Bartek
Może przednia migać?
Szymon <sch30WYTNIJ@op.pl> napisał(a):
> [...]

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
      z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
   1) z przodu w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej
      selektywnej;
   2) z tyłu &#8211; w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej
      o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne
      barwy czerwonej, które może być migające;

Ergo, przednie nie może być migające.

--
Bartek

Data: 2009-04-16 08:21:21
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Bartek" <bartekbosowiec@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs5idk$ok8$1inews.gazeta.pl...
> [...]

     o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne
     barwy czerwonej, które może być migające;

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

Data: 2009-04-16 08:40:33
Autor: Wojtek
Może przednia migać?
dsoto@gazeta.pl pisze:

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania, ale i nie zezwala i dlatego żaden gliniarz
się do mnie nie przyczepił z tego powodu ;) Mowa jest natomiast o
świetle pozycyjnym (czyli świetle mającym na celu ustalić pozycję
poruszającego się pojazdu), które we wszystkich pojazdach jest
światłem stałym i gdyby iść tym tokiem myślenia to przednia lampka w
rowerze migać nie powinna.

Mnie zwrócił - polecam archiwum

Data: 2009-04-16 08:41:13
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik <dsoto@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:c84ed283-1edf-4a0c-af30-9a87166d5cefl1g2000yqk.googlegroups.com...

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania
******************
I na tym dyskusja się powinna zakończyć

Data: 2009-04-16 09:05:13
Autor: fabian
Może przednia migać?

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania
******************
I na tym dyskusja się powinna zakończyć

Eh, przecież były sytuacje, że wstawiane były mandaty za migającą tylną lampkę kiedy gliniarz się przyczepił, a nie było tego zapisu który jest teraz co do migania tylnej, było też czepianie się 3 światła stopu w samochodach gdzie też nie było to wprost zabronione, więc nie zdziw się jak nadepniesz na odcisk jakiemuś krawężnikowi i w ten sposób Ci się odpłaci.

Fabian.

Data: 2009-04-16 08:43:52
Autor: bans
Może przednia migać?
Bartek pisze:

[...]

Bzdura. Nie próbuj się domyślać, co jest w przepisach, tylko traktuj je dosłownie. Nie wnioskuj na podstawie 2) o tym, co jest w 1)

W 1) nie ma ani słowa o tym, czy lampka może migać, ma tylko _być_biała_lub_żółta. Jeśli jest to może sobie na tej kierownicy mrugać, tańczyć i stepować.

Fakt, zapisali to idiotycznie, przyznaję, w 2) wspomnieli o miganiu, a w 1) nie, co spowodowało, ze niektórzy z was zaczynają kombinować.

--
bans

Data: 2009-04-16 15:21:33
Autor: Bartek
Może przednia migać?
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> Ergo, przednie nie może być migające.

Bzdura. Nie próbuj się domyślać, co jest w przepisach, tylko traktuj je dosłownie. Nie wnioskuj na podstawie 2) o tym, co jest w 1)

Czyli jeśli moje światełko będzie świeciło przez 1 sekundę w ciągu godziny to też jest ok bo "nie zabronione"?

Jeśli znajdzie się wystarczająco upierdliwy policjant a ty odmówisz przyjęcia mandatu to przekonasz się na własnej skórze na czym polega interpretacja prawa.

Data: 2009-04-15 23:03:30
Autor: Dominik Mirowski
Może przednia migać?
Szymon wyklepał(a) :

Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia
lampka migać, czy nie?
NIE
Podasz paragraf który tego zabrania?

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2003 nr 32 poz. 262

Art. 53. ust. 1. Rower powinien być wyposażony:

1. z przodu - w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
2. z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające
3. w conajmniej jeden sprawnie działający hamulec;
4. w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-16 01:25:06
Autor: Krzysztof Olszak
Może przednia migać?
Dominik Mirowski pisze:

[...]

No i gdzie tu jest zakaz migania przedniego swiatla?
Zgodnie z jedna z maksym prawnych: co nie jest zakazane, to jest dozwolone.

A po drugie kilka lat temu znajomy probowal przepytywac policjantow z WRD w Warszawie i w koncu, ktos z nich stwierdzil, ze ich interesuje, aby w ogole bylo wymagane oswietlenie, a to czy swieci ciagle czy mruga ich nie interesuje.

Krzysztof

Data: 2009-04-16 08:27:20
Autor: amrac
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak pisze:

[...]

No to jest odpowiedź na drugie pytanie wątkotwórcy ale nie argument w sprawie pierwszego.

Data: 2009-04-16 08:28:56
Autor: amrac
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak pisze:
Dominik Mirowski pisze:

[...]

Czy Ty jesteś z Hamaryki gdzie w instrukcji musi być _wszystko_ czego _nie_ należy robić np z tosterem - np nie wbijać nim gwoździ)?

Data: 2009-04-16 10:19:19
Autor: Krzysztof Olszak
Może przednia migać?
amrac pisze:

[...]

Nie. Blizej niz do USA mam np. do francuskiej Deklaracji Praw z 1789 r. Pewne zasady w prawie caly czas obowiazuja, szczegolnie w  panstwie majacym sie za demokratyczne. I nie widze powodow do samoograniczania sie na zapas. Komunizm skonczyl sie dwadziescia lat temu.

Krzysztof

Data: 2009-04-16 10:08:46
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak wrote:
Dominik Mirowski pisze:

[...]

[...]

Swialtlo 'migajace' jest zarezerwowane dla pojazdow uprzywilejowanych.

Data: 2009-04-20 12:28:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Może przednia migać?
On Thu, 16 Apr 2009, Krzysztof Olszak wrote:

Dominik Mirowski pisze:

[...]

  W ratio legis.
  Taka zasada prawna, nakazująca wnioskować ze jeśli ustawodawca coś
zapisał, to miał po temu powód, a skoro napisał innymi słowami niż
w innym miejscu to też miał powód (i tak dalej).
  Z niej wyniknie, że skoro w .2 *zapisał* "może być migające",
to w .1 zdecydowanie opisywał inny przypadek.

Zgodnie z jedna z maksym prawnych: co nie jest zakazane, to jest dozwolone.

  To prawda, ale zakaz nie musi być wyrażony wprost.

[...]

  A to zupełnie *inna* sprawa, całkiem rozsądny p. widzenia :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-16 11:05:13
Autor: mocniak
Może przednia migać?
Użytkownik Dominik Mirowski napisał:
[...]

Gratuluję. Znalazłeś paragraf, który nakazuje rowerzyście posiadanie z przodu światła ciągłego białego lub żółtego. A teraz wskaż przepis, który zabraniałby posiadania drugiej lampki migającej.

--
Mocniak

Data: 2009-04-16 11:29:28
Autor: Coaster
Może przednia migać?
mocniak wrote:
[...]

DZIAŁ III Pojazdy
Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. 4. Zabrania się:
3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń [...] wysyłających sygnały świetlne w postaci [...] świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;

;-)

Data: 2009-04-16 14:02:26
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

migająca czołowka nie bedzie w 'pojezdzie lub na nim'......... ;-))))))
Może 'na nim' ale z posrednictwem kierowcy..... hm....
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 14:05:11
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

Teraz zaczynasz kombinowac jak lobby kamizelkowe ;-P
Kazdy kij ma dwa konce.

Data: 2009-04-16 14:17:32
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

aaaa..... dlaczego nie napisałeś, że najsmaczniejsze opuszczasz? ([....])
W koncu wolno błyskac, czy nie?
Odpowiedz bedzie w definicji swiatła pozycyjnego - tylko gdzie ona?
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 16:30:37
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

Swiatlo blyskowe, migajace czy przerywane - jak zwal tak zwal - wazne, ze 'mruga' :-) zawsze stosowano w celu ostrzegawczym w okreslonych sytuacjach na drodze. Takie swiatlo nie powinno byc przednim swiatlem pozycyjnym roweru. Zreszta jezeli by bylo barwy zoltej to tez jest niedozwolone:
Art. 54. 4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

Odpowiedz bedzie w definicji swiatła pozycyjnego - tylko gdzie ona?

Wyobrazasz sobie absurdalnosc blyskajacej pozycji w jadacym motorowerku? Wyobraz sobie, ze wszyscy ci rowerzysci jada w nocy i kazdy ma wlaczane byskajace swiatlo z przodu:
http://www.dimsum.co.uk/images/china/china_cycles.jpg

Data: 2009-04-17 08:28:30
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac. ;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-17 14:01:11
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
[...]
ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac. ;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.
[...]

W kodeksie indywidualnego paragrafu na te epileptyczna przypadlosc nie ma (jest ze tak powiem wynikowy), nawiedzieni fleszmeni beda twierdzic, ze skoro nikt nie zabronil doslownie to mozna a zdrowy rozsadek podpowiada, ze nie mozna. ;-)

Data: 2009-04-18 07:33:07
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
[...]
[...]

powoli wychodzi na to, że jedynym który wie jest TKonstytucyjny. ;-)
Stop- pewnie też nie wie. Ale jak jakiś sąd okregowy zapyta - to sie dowie. ;-)

pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-17 17:24:24
Autor: nb
Może przednia migać?
at Fri 17 of Apr 2009 08:28, MichałG wrote:

ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac.
;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.

W samolotach błyska. Oczywiście, rower to nie samolot, ale gdyby
napompować opony wodorem, to można pozwolić na błyskanie
od czasu do czasu,

--
nb

Data: 2009-04-18 07:30:11
Autor: MichałG
Może przednia migać?
nb pisze:
[...]

zrobiłes z roweru nie samolot a balon;-))) .... btw- balon może błyskac?;-)))))))
Podobnych analogii lepiej nie szukać. W żeglarswie od wielu lat wiadomo, że lampa stroboskopowa na maszcie małego jachtu (małego w stosunku do kazdego napotkanego statku 'pracującego', który nawet nie zauważy jak rozjedzie malucha)) jest wielokrotnie łatwiej dostrzegalna niz stałe białe swiatło. I co? i nic. Błyskanie jest zastrzezone dla znaków nawigacyjnych i szlus. Nie bedą łodki błyskały....
Jak to ma sie do rowerów czy balonów - dokładnie nijak.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 14:14:28
Autor: Marcin Hyła
Może przednia migać?
Coaster wrote:

[...]

Jedno z tych "[...]" które byłeś łaskaw umieścić w cytacie powyżej zamiast oryginalnego tekstu ustawy to "niebieskich lub czerwonych". To dość fundamentalna sprawa, bo mówimy o _białych_ migających a nie czerwonych lub niebieskich.

Nie wolno umieszczać niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych - choć jak wiadomo, zgodnie z odrębnym przepisem _wolno_ umieszczać czerwone migające z tyłu.

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-16 14:21:43
Autor: fabian
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

wg słowniak:

zaświecić nierównym lub przerywanym światłem; też: włączyć urządzenie, które tak świeci

lub

zaświecić czymś krótko, z przerwami

Fabian.

Data: 2009-04-16 14:31:25
Autor: Marcin Hyła
Może przednia migać?
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-16 14:43:16
Autor: fabian
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Fabian.

Data: 2009-04-16 12:46:33
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Marcin Hyła wrote:
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Żółwie też mi migły jak uciekły z terrarium. Wziuuuuu!

Data: 2009-04-18 15:41:28
Autor: galex
Może przednia migać?
Jan Srzednicki pisze:

Lampa błyskowa też ci miga? :-)
Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Żółwie też mi migły jak uciekły z terrarium. Wziuuuuu!

Bajka o wielorybie

Mignął w szybie

[Miron Białoszewski]

--
galex

Data: 2009-04-20 12:33:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Może przednia migać?
On Thu, 16 Apr 2009, Marcin Hyła wrote:

fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

  Acz stanowczo jestem przeciw utożsamianiu migania z błyskaniem, to
muszą powiedzieć że tak :]
  Szczególnie w trybie "pogląd kadru" (seria błysków w.cz. przez
kilka sekund).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-16 14:49:24
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
Coaster wrote:

[...]

Owszem bylem laskaw swiadomie umiescic "[...]" :-)
Ale dopiero Ty to zauwazyles/znales tresc artykulu. Mozna naginac w dyskusji przepisy - jak nie ma to wolno, mozna rowniez dla wiekszej przejrzystosci wypowiedzi skrocic cytat, nieprawdzaz?
Domniemywac mozna, ze w momwncie powstania przepisu nikomu nie przyszlo do glowy, ze mozna uzywac swiatla migajacego/byskajacego o bialej barwie. BTW nie raz widzialem 'strobujacych rowerzystow' majacych przednia lampe o zabarwieniu niebieskim.

Nie wolno umieszczać niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych - choć jak wiadomo, zgodnie z odrębnym przepisem _wolno_ umieszczać czerwone migające z tyłu.

I tak jak zdrowy rozsadek podpowieda, ze mozna umiescic z tylu roweru lampke migajaca czerwonym swiatlem, tak podpowiada, ze nie nalezy umieszczac migajacej/blyskajace lampki z przodu. Co innego podazanie za pozycja ktora miga a co innego mijanie pojazdu dajacego po oczach stroboskopem.

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

Blyskowe jest migajacym a migajace nie jest blyskowym ;-)
Co za roznica, czy go zacukali kilkoma pchnieciami czy zadzgali killkunastoma na minute? Efekt ten sam. ;-)

Tak, czy inaczej obydwa swiatla dzialaja na zasadzie przerywania iles tam razy strumienia swiatla w okreslonym okresie czasu.
I kazdy, kto ustawial zaplon w samochodzie uzywajac lampy stroboskopowej, widzial jak wplywa na 'odbior rzeczywistosci' - poruszajace sie kolo pasowe wydaje sie byc w pewnej konfiguracji nieruchome. Jak to moze wplywac na odbior rzeczywistosci jadacego rowerzysty? Nie wspominajac o uciazliwosci wspoluczestnikow ruchu. Wiadomym tez jest, ze swiatlo tego typu _moze_ wywolac atak epilepsji u epileptyka. Malo prawdopodobne statystycznie ale nie niemozliwe.

Data: 2009-04-16 17:45:16
Autor: Shrek
Może przednia migać?
Coaster pisze:

[...]

To wyjaśnia niechęć części kierowców do używania kierunkowskazów;)

Shrek.

Data: 2009-04-16 18:50:16
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Shrek wrote:
Coaster pisze:

[...]

Jeseli myslisz o zapobieganiu wywolywania ataku padaczki - to kierunki sie nie lapia - za mala czestotliwosc bysku ;-)

Data: 2009-04-16 15:00:03
Autor: Pawel X
Może przednia migać?

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

W nawigacji morskiej takie pojęcia, jak światło błyskowe i światło
migające są ściśle zdefiniowane :

- Błyskowe - Światło w którym regularnie powtarzają się błyski trwające krócej niż 2s, równe sobie, lecz wyraźnie krótsze niż czas trwania ciemności; okres równy lub dłuższy od 1,5s.

- Migające - Światło z równymi sobie błyskami, powtarzającymi się co najmniej 50 razy na minutę, jednak mniej niż 80 razy na minutę.

Tutaj można obejrzeć sobie te światła
( należy umieścić kursor na napisie "zobacz" ) :

http://www.nauticalissues.com/light-nav.html

Ciekawe, czy podobne prawne definicje istnieją dla świateł
w ruchu lądowym ?

--
Paweł X

Data: 2009-04-16 11:45:01
Autor: fabian
Może przednia migać?
mocniak wrote:
[...]

Jedno oznacza JEDNO, nie 2 czy 3.

Fabian.

Data: 2009-04-16 00:30:49
Autor: __Maciek
Może przednia migać ?
Wed, 15 Apr 2009 20:46:01 +0200 "Mariusz" <mm_stat@poczta.onet.pl>
napisał:

[...]

Ja tam się pewnie nie znam bo ja taki bardziej rekreacyjny rowerzysta
jestem, ale mnie osobiście miganie przedniej lampki denerwuje. Lampkę
włączam dość wcześnie - jak już się zaczyna szaro robić, ale miganie
lampki - i tym samym migające oświetlenie terenu przed rowerem jest
dla mnie nie do zaakceptowania. Dlatego zawsze włączam lampkę w tryb
świecenia ciągłego. Czerwoną z tyłu (włączoną o każdej porze dnia) mam
oczywiście migającą.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-16 08:31:59
Autor: amrac
Może przednia migać?
napisał:

[...]

Tu się zgodzę zwłaszcza, że ostatecznie kto patrzy na rower od przodu? Nie mówię, żeby jeździć bez przedniej ale wydaje mi się, że jeśli się jedzie bez niej a tylko z tylną to bezpieczeństwo, moje, nie jest przesadnie zagrożone.

Czerwoną z tyłu (włączoną o każdej porze dnia) mam
oczywiście migającą.

Lekka przesada, w dzień czy nawet jak się robi szarawo kontrast lampki jest niewystarczający więc jest to bezcelowe. W takich warunkach lepiej sprawdzają sie _dobre_ odblaski.

Data: 2009-04-16 09:08:08
Autor: fabian
Może przednia migać?
amrac wrote:
Nie mówię, żeby jeździć bez przedniej ale wydaje mi się, że jeśli się jedzie bez niej a tylko z tylną to bezpieczeństwo, moje, nie jest przesadnie zagrożone.

Mam nadzieje, że spotkasz jadącego z naprzeciwka rowerzysty również bez oświetlenia i nie stukniecie się czołowo. Mnie się już zdarzyło mijać o włos dostrzeżonego w ostatnim momencie rowerzystę na wąskiej ddr.

Lekka przesada, w dzień czy nawet jak się robi szarawo kontrast lampki jest niewystarczający więc jest to bezcelowe. W takich warunkach lepiej sprawdzają sie _dobre_ odblaski.

Zależy jakie oświetlenie. A odblaski będzie widać kiedy lampki nie?

Fabian.

Data: 2009-04-16 08:45:40
Autor: bans
Może przednia migać?
__Maciek pisze:

[...]

No i dobrze, nikt normalny nie _oświetla_ sobie drogi migającym światłem. W tym wątku to miastowi się kłócą, oni używają lampki jako światła pozycyjnego, a do oświetlania drogi to mają latarnie uliczne;)

--
bans

Data: 2009-04-16 09:25:40
Autor: Wojtek Paszkowski
Może przednia migać?
"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:gs6kof$ubj$2mx1.internetia.pl...

No i dobrze, nikt normalny nie _oświetla_ sobie drogi migającym światłem. W tym wątku to miastowi się kłócą, oni używają lampki jako światła pozycyjnego, a do oświetlania drogi to mają latarnie uliczne;)

lampki mogły sobie migać, kiedy to były rachityczne, ledwo się tlące diodówki. W dobie powerledów, a nawet mocnych diod 5mm, miganie przy poruszaniu się drogami dla rowerów czy chodnikami jest objawem lekkiej bezmyślości albo pospolitego buractwa.

pozdr

Data: 2009-04-16 10:28:41
Autor: Wojtek Paszkowski
Może przednia migać?

"Piotr Potulski" <piotrpo@gmail.com> wrote in message news:e38b4677-2f36-4645-a657-2244332ea8d6b16g2000yqb.googlegroups.com...
On 16 Kwi, 09:25, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
W dobie powerledów, a nawet mocnych diod 5mm, miganie przy
poruszaniu się drogami dla rowerów czy chodnikami jest objawem lekkiej
bezmyślości albo pospolitego buractwa.

pozdr

Sam jeżdżę na ciągłym przednim, ale
gdyby było dopuszczone do użytku migające, to pewnie bym z tej funkcji
korzystał z 2 powodów - jak już wspomniałem oszczędność baterii i co
ważniejsze lepsza rozpoznawalność - miganie po prostu bardziej zwraca
uwagę - w każdym razie ja jadąc samochodem szybciej identyfikuję
migającą diodówkę, niż taką w trybie ciągłym.

jeździsz samochodem po drogach dla rowerów albo chodnikach?
Nie mam nic przeciwko migającym lampkom na oświetlonych drogach - lepiej zwracają uwagę. Ale na ddr, chodnikach czy wąskich, nieoświetlonych drogach - migająca mocna lampka to przede wszystkim bardzo duża uciążliwość dla jadących z naprzeciwka.

pozdr

Data: 2009-04-16 08:55:26
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?

wrote:

[...]

Ja już wolę migających oślepiaczy, niż cichociemnych bezodblaskowych
batmanów na DDR wzdłuż Wisły w Krakowie. Tych z odblaskami też bym
zwyzywał, ale przynajmniej Powerled ich ładnie podświetla.

Data: 2009-04-16 11:48:09
Autor: fabian
Może przednia migać?
Jan Srzednicki wrote:
Ja już wolę migających oślepiaczy, niż cichociemnych bezodblaskowych
batmanów na DDR wzdłuż Wisły w Krakowie. Tych z odblaskami też bym
zwyzywał, ale przynajmniej Powerled ich ładnie podświetla.

Mnie się zdarzyło kilka razy zatrzymywać się i czekać aż przejedzie i przestanie mnie oślepiać. Nie wiem co lepsze.

Fabian.

Data: 2009-04-16 10:31:03
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Trza było opieprzyć.

Data: 2009-04-16 11:56:24
Autor: artek
Może przednia migać?
fabian wrote:
[...]

jaki grzeczny chłopczyk ...
a lampka jak widać spełniła swe zadanie - on widział i był widoczny. czego więcej chcieć?
na słabo (albo wcale - są takie) oświetlonych ddr, jedynie dobra lampka pozwala na odpowiednio wczesne wykrycie batmana (tj troszkę wczesniej niż w momencie zderzenia). szczególnie przy normalnych prędkościach rzędu 25-35 km/h.

--
artek

Data: 2009-04-16 12:08:12
Autor: Coaster
Może przednia migać?
artek wrote:
fabian wrote:
[...]

Kultury? Wyobraznie? Mniej buractwa?

na słabo (albo wcale - są takie) oświetlonych ddr, jedynie dobra lampka pozwala na odpowiednio wczesne wykrycie batmana (tj troszkę wczesniej niż w momencie zderzenia).

Procz glebokiego, ciemnego lasu po zmroku (nie dotyczy snieznej zimy - wtedy widac calkiem dobrze), szosy w polu czy nieoswietlonego tunelu nie mialem sytuacji, zebym czegos nie widzial nawet przy wylaczonej lampie. A juz na sciezce rowerowej to trzeba byc wyjatkowo niepelnosprawnym, zeby nie widziec rzeczywistosci wokol.

szczególnie przy normalnych prędkościach rzędu 25-35 km/h.

Oczywiscie dostosowujesz predkosc do sytuacji ;-P

Data: 2009-04-16 10:38:18
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, Coaster <manypeny@mac.com> wrote:
artek wrote:
[...]

Rzeczywistość rzeczywistością, ale wykrycie czegoś nieoświetlonego, co
dodatkowo porusza się w Twoim kierunku dość szybko, może być mało
wykonalne. Znaczy, jest wykonalne, ale może być już za późno. :P

A niektóre DDR potrafią potrafią być mocno zadrzewione. Zapewne nie
łapie się toto pod określenie "ciemny las", ale jak masz krzory, a dla
kontrastu kawał czegoś jasnego obok, to widać tak średnio. Zresztą,
wystarczy, że masz płaski kawał nieoświetlonego terenu i coś mocno
walącego po oczach na horyzoncie, żeby niewiele widzieć (tak jest np.
jadąc po martwym pasie startowym w Krakowie niedaleko Reala/Multikina
na, khem khem, Bora-Komorowskiego).

szczególnie przy normalnych prędkościach rzędu 25-35 km/h.

Oczywiscie dostosowujesz predkosc do sytuacji ;-P

Mocna lampka pozwala na całkiem szybką jazdę w nocy. Ja nie potrafię
po ciemku dostrzec dziur w drodze czy innych podobnych elementów dalej
niż parę metrów, co raczej skutecznie redukuje prędkość "sytuacyjną". ;)

Data: 2009-04-16 12:31:36
Autor: fabian
Może przednia migać?
Coaster wrote:
artek wrote:
[...]

Ulica, przy ulicy ścieżka, ulica oświetlona latarniami, ścieżka zacieniona od tych latarni drzewami, mało widać co jest na ścieżce bo dookoła jest jasno - np. sopot armii krajowej, albo ścieżka która przebiega przez park w gdańsku przy al. zwycięstwa, która teraz jest przebudowana, podobna sytuacja.

Fabian.

Data: 2009-04-16 13:51:41
Autor: artek
Może przednia migać?
Coaster wrote:
[...]

???

[...]

a ja mam w okolicy parę ddr czy ciągów rowerowopieszych nieco krętych poprowadzonych np. w szpalerze krzaków czy drzew. i miałem tam w jesiennym zmroku, kilka niebezpiecznie bliskich spotkań z batmanami. a to żadne peryferia. i sporo pętających się tu i ówdzie pieszych, samych albo z pieskami.

szczególnie przy normalnych prędkościach
rzędu 25-35 km/h.

Oczywiscie dostosowujesz predkosc do sytuacji ;-P

naturalnie. przecież po to do oświetlania drogi używam tak mocnego oświetlenia - w skrajnych przypadkach 2 powerledy plus czołówka.

--
artek

Data: 2009-04-16 12:29:10
Autor: fabian
Może przednia migać?
artek wrote:
fabian wrote:
[...]

A co mam zrobić jak nic nie widzę? Jak będę miał gorszy dzień to ktoś może tą lampkę stracić i tyle ...

Fabian.

Data: 2009-04-16 13:56:09
Autor: artek
Może przednia migać?
fabian wrote:
[...]

to samo - reflektorem po oczach, może się zreflektuje i opuści lampę. to świetnie działa szosie na na kierowców jadących z naprzeciwka z zapalonymi światłami drogowymi.

--
artek

Data: 2009-04-16 16:00:38
Autor: nb
Może przednia migać?
at Thu 16 of Apr 2009 11:56, artek wrote:

fabian wrote:
[...]

wczesniej niĹź w momencie zderzenia). szczegĂłlnie przy normalnych
prędkościach rzędu 25-35 km/h.

Jeżdżenie 30 km/h po nieoświetlonych ddr jest proszeniem się o problemy.

--
nb

Data: 2009-04-16 17:05:13
Autor: artek
Może przednia migać?
nb pisze:
Jeżdżenie 30 km/h po nieoświetlonych ddr jest proszeniem się o problemy.

a o lampkach rowerowych kiedyś słyszałeś? niby do czego innego mają służyć, jak nie do oświetlania drogi?

--
artek

Data: 2009-04-16 18:32:14
Autor: MadMan
Może przednia migać?
Dnia Thu, 16 Apr 2009 17:05:13 +0200, artek napisał(a):

a o lampkach rowerowych kiedyś słyszałeś? niby do czego innego mają służyć, jak nie do oświetlania drogi?

Lampki rowerowe to światła pozycyjne, które na dobrą sprawę nie muszą
niczego oświetlać. --

Data: 2009-04-16 20:05:24
Autor: artek
Może przednia migać?
MadMan pisze:
a o lampkach rowerowych kiedyś słyszałeś? niby do czego innego mają służyć, jak nie do oświetlania drogi?

Lampki rowerowe to światła pozycyjne,

jak które. to o czym pisze ustawa czy raczej powiązane z nią rozporządzenie to tylko minimum obowiązkowego rowerowego wyposażenia.

które na dobrą sprawę nie muszą niczego oświetlać.

ale mogą, i to w znakomity sposób, wystarczający nawet do nocnej jazdy krętymi leśnymi drogami.

--
artek

Data: 2009-04-16 20:12:51
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MadMan wrote:
[...]

Dawniej nikt by nie kupil czegos co jest atrapa. Zreszta kiedys nie bylo atrap ;-)
Na wyspach konstrukcje S-A (Dynohub) juz osiemdziesiat lat temu spisywaly sie doskonale.

Tu przyklad Dynohuba z 1972 roku:
http://www.youtube.com/watch?v=ndJDOGpkokc&feature=player_embedded
A tu z 1956:
http://www.youtube.com/watch?v=S-vaQpk1zYU&feature=player_embedded

Data: 2009-04-16 12:13:39
Autor: __Maciek
Może przednia migać ?
Thu, 16 Apr 2009 11:48:09 +0200 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl>
napisał:

[...]

Dlatego mocną lampę trzeba ustawić pod odpowiednim kątem. Wtedy nie
oślepia.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-16 15:57:38
Autor: nb
Może przednia migać?
at Thu 16 of Apr 2009 11:48, fabian wrote:

Jan Srzednicki wrote:
[...]

Jeśli źle ustawione / za mocne. To bez znaczenia czy migające.
Ja na przykład wolę (jako odbiorca) migające.

Raz rzeczywiście musiałem stanąć, kiedy z przeciwka oślepiało
światłem ciągłym, umieszczonym na takiej wysokości, na której rowerzyści i ludzie normalni ;-) mają głowę.

--
nb

Data: 2009-04-16 10:56:10
Autor: Wojtek Paszkowski
Może przednia migać?
"Piotr Potulski" <piotrpo@gmail.com> wrote in message news:99de089c-8701-40a8-a837-4fec91473d45z14g2000yqa.googlegroups.com...

Kwestia montażu - oświetlenie nie może oślepiać innych użytkowników.

jeśli masz słabą lampkę, do tego ustawioną prosto w glebę, tak, że nie jest uciążliwa - OK. Tylko że przy takim ustawieniu lampka jest nie lepiej widoczna niż taka świecąca w trybie ciągłym - i raczej mało kto się wykazuje taką troską o oczy i układ nerwowy innych...

Chodnikami nie jeżdżę, ścieżki rowerowe są na ogół oświetlone i
problem oślepienia kogoś diodówką o mocy 0,2W raczej nie występuje.

czy aby na pewno widziałeś, jaki efekt daje nawet 0,05W powerled w trybie strobo? Za przeproszeniem, qrvicy można dostać...

pozdr

Data: 2009-04-16 09:04:28
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
[...]

Powerled nie ma trybu strobo.

Data: 2009-04-16 11:46:51
Autor: fabian
Może przednia migać?
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Lampka o nazwie "Powerled" nie ma też pewnie trybu 5 setnych wata. Tutaj chodzi o diode wysokiej mocy - powerled w trybie zasilania dającym 0,05 W. Eh.

Fabian.

Data: 2009-04-16 11:47:49
Autor: Wojtek Paszkowski
Może przednia migać?
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngudt4s.1ht3.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

czy aby na pewno widziałeś, jaki efekt daje nawet 0,05W powerled w trybie
strobo? Za przeproszeniem, qrvicy można dostać...

Powerled nie ma trybu strobo.

powerled chiński (marki Mactronics, Author itp) tudzież nadwiślański (popędzany przetwornicą z trybem strobo) ma jak najbardziej.

pozdr

Data: 2009-04-16 10:38:43
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
[...]

E. A Powerled to nie jest ściśle produkt Sigmy? Jeśli nie, to
przepraszam. :)

Data: 2009-04-16 13:58:36
Autor: artek
Może przednia migać?
Jan Srzednicki wrote:

E. A Powerled to nie jest ściśle produkt Sigmy? Jeśli nie, to
przepraszam. :)

owszem, Powerled tak. ale Power LED to popularna nazwa LED o dużej mocy, stad się zresztą nazwa produktu sigmy wzięła.

--
artek

Data: 2009-04-16 12:11:07
Autor: __Maciek
Może przednia migać ?
Thu, 16 Apr 2009 01:18:40 -0700 (PDT) Piotr Potulski
<piotrpo@gmail.com> napisał:

Chyba trochę przesadzasz - jadąc w mieście diodówka nie ma znaczenia
jeśli chodzi o oświetlenie drogi, robi po prostu jako pozycyjna,

Jak masz jakąś słabiusieńką to może i tak, ale jak masz mocną lampę
(co ja zdecydowanie wolę, nie zawsze wieczorem zewnętrzne oświetlenie
wystarcza), to jednak ma znaczenie.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-16 12:07:27
Autor: __Maciek
Może przednia migać ?
Thu, 16 Apr 2009 08:45:40 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:

No i dobrze, nikt normalny nie _oświetla_ sobie drogi migającym światłem. W tym wątku to miastowi się kłócą,

Ja tysz miastowy :-)

oni używają lampki jako światła pozycyjnego, a do oświetlania drogi to mają latarnie uliczne;)

Oj nie zawsze - jak się wieczorem np. po parku jeździ to wcale tak nie
różowo nie jest. Co do użycia jako światła pozycyjnego, to w zasadzie
chętnie jeździłbym z tą lampką włączoną stale (bo rower z lampą
naprawdę dużo lepiej widać i to niezależnie od pory dnia) tylko że,
jak  wspomniałem w innym wątku, moja lampka (Trelock LS725) jest
trochę do d. i gaśnie przy każdym większym wstrząsie, i dlatego nie
chce mi się jej w dzień włączać co chwilę z powrotem, no ale jak jest
ciemniej to już uważam to za konieczność i jednak włączam.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-16 09:36:53
Autor: Jan Cytawa
Może przednia migać ?
__Maciek napisał:

[...]

Dokladnie tak samo to widze. Miganie przedniej lampki powoduje, ze po
dosyc szybko dostaje propadaczkowego oczoplasu.

Jan Cytawa

Data: 2009-04-16 13:35:43
Autor: Coaster
Może przednia migać?
zbrochaty@gmail.com wrote:
[...]trzeba sie jaskrawo ubierac i blyskac lampkami by przezyc, drobne
mandaty mozna wkalkulowac w cene (prze)życia
[...]

Zycia nie znasz _naprawde_, bzdury wypisujesz; masz 'drogowa teorie spiskowa' - zbyt sie przejmujesz. Co innego rozwaga i ostroznosc a co innego przesada. Mniej emocji wiecej umiejetnosci i sprawnosci.

PS. A w ciemnej alejce/zullku masz przy sobie zawsze spluwe/majcher?
Bo wiesz, moze trzeba czasem plunac olowiem/chlasnac kosa zeby przezyc... ;-)

Data: 2009-04-17 13:33:00
Autor: __Maciek
Może przednia migać ?
Thu, 16 Apr 2009 13:35:43 +0200 Coaster <manypeny@mac.com> napisał:

PS. A w ciemnej alejce/zullku masz przy sobie zawsze

spluwe

Nie.

majcher?

Oczywiście że tak.

Bo wiesz, moze trzeba czasem plunac olowiem/chlasnac kosa zeby przezyc... ;-)

Ano.

:-)

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-16 13:49:29
Autor: fabian
Może przednia migać?
zbrochaty@gmail.com wrote:
Wg przepisow nie moze, wg zdrowego rozsadku powinna, bo jest latwiej

Ale lampka jest nie tylko do tego, żeby było Cię widać i jak używasz lampki, która służy do oświetlania drogi jako pozycyjną to jest to pomyłka i w ten sposób oślepiasz jadących z naprzeciwka.

zauwazalna. Kiedys tylna czerwona tez nie mogla, a teraz juz moze.
Przednia to IMHO tylko kwestia czasu tak jak:
- dodatkowy "stop" w autach

- czy swiatla mijania w dzien

I to jest dobry przykład złego przepisu.

Fabian.

Może przednia migać?