Może przednia migać?

Data: 2009-04-15 22:37:02
Autor: Dominik Mirowski
Może przednia migać?
Mariusz wyklepał(a) :
Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia
lampka migać, czy nie?

NIE

I czy wysokość montażu jest restrykcyjnie traktowana przez policję?

NIE

--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-15 22:42:27
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:gs5gib$r8t$1opal.futuro.pl...
Mariusz wyklepał(a) :
Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia
lampka migać, czy nie?

NIE

Podasz paragraf który tego zabrania?

--
Pozdrawiam,
Szymon

Data: 2009-04-15 21:09:08
Autor: Bartek
Może przednia migać?
Szymon <sch30WYTNIJ@op.pl> napisał(a):
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:gs5gib$r8t$1opal.futuro.pl...
> Mariusz wyklepał(a) :
>
> NIE

Podasz paragraf który tego zabrania?

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
      z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
   1) z przodu w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej
      selektywnej;
   2) z tyłu &#8211; w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej
      o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne
      barwy czerwonej, które może być migające;

Ergo, przednie nie może być migające.

--
Bartek

Data: 2009-04-16 08:21:21
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik "Bartek" <bartekbosowiec@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs5idk$ok8$1inews.gazeta.pl...
> [...]

     o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne
     barwy czerwonej, które może być migające;

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

Data: 2009-04-16 08:40:33
Autor: Wojtek
Może przednia migać?
dsoto@gazeta.pl pisze:

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania, ale i nie zezwala i dlatego żaden gliniarz
się do mnie nie przyczepił z tego powodu ;) Mowa jest natomiast o
świetle pozycyjnym (czyli świetle mającym na celu ustalić pozycję
poruszającego się pojazdu), które we wszystkich pojazdach jest
światłem stałym i gdyby iść tym tokiem myślenia to przednia lampka w
rowerze migać nie powinna.

Mnie zwrócił - polecam archiwum

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-16 08:41:13
Autor: Szymon
Może przednia migać?
Użytkownik <dsoto@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:c84ed283-1edf-4a0c-af30-9a87166d5cefl1g2000yqk.googlegroups.com...

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania
******************
I na tym dyskusja się powinna zakończyć

Data: 2009-04-16 09:05:13
Autor: fabian
Może przednia migać?

Szymon napisał(a):

Może jestem upierdliwy, może ślepy, ale nadal nie widzę który art, lub który punkt tego zabrania :-)

No dobra - nie zabrania
******************
I na tym dyskusja się powinna zakończyć

Eh, przecież były sytuacje, że wstawiane były mandaty za migającą tylną lampkę kiedy gliniarz się przyczepił, a nie było tego zapisu który jest teraz co do migania tylnej, było też czepianie się 3 światła stopu w samochodach gdzie też nie było to wprost zabronione, więc nie zdziw się jak nadepniesz na odcisk jakiemuś krawężnikowi i w ten sposób Ci się odpłaci.

Fabian.

Data: 2009-04-16 08:43:52
Autor: bans
Może przednia migać?
Bartek pisze:

[...]

Bzdura. Nie próbuj się domyślać, co jest w przepisach, tylko traktuj je dosłownie. Nie wnioskuj na podstawie 2) o tym, co jest w 1)

W 1) nie ma ani słowa o tym, czy lampka może migać, ma tylko _być_biała_lub_żółta. Jeśli jest to może sobie na tej kierownicy mrugać, tańczyć i stepować.

Fakt, zapisali to idiotycznie, przyznaję, w 2) wspomnieli o miganiu, a w 1) nie, co spowodowało, ze niektórzy z was zaczynają kombinować.

--
bans

Data: 2009-04-16 15:21:33
Autor: Bartek
Może przednia migać?
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> Ergo, przednie nie może być migające.

Bzdura. Nie próbuj się domyślać, co jest w przepisach, tylko traktuj je dosłownie. Nie wnioskuj na podstawie 2) o tym, co jest w 1)

Czyli jeśli moje światełko będzie świeciło przez 1 sekundę w ciągu godziny to też jest ok bo "nie zabronione"?

Jeśli znajdzie się wystarczająco upierdliwy policjant a ty odmówisz przyjęcia mandatu to przekonasz się na własnej skórze na czym polega interpretacja prawa.

Data: 2009-04-15 23:03:30
Autor: Dominik Mirowski
Może przednia migać?
Szymon wyklepał(a) :

Nawiązując do postu kolegi zbrochatego - może w końcu ta przednia
lampka migać, czy nie?
NIE
Podasz paragraf który tego zabrania?

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2003 nr 32 poz. 262

Art. 53. ust. 1. Rower powinien być wyposażony:

1. z przodu - w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
2. z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające
3. w conajmniej jeden sprawnie działający hamulec;
4. w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-16 01:25:06
Autor: Krzysztof Olszak
Może przednia migać?
Dominik Mirowski pisze:

[...]

No i gdzie tu jest zakaz migania przedniego swiatla?
Zgodnie z jedna z maksym prawnych: co nie jest zakazane, to jest dozwolone.

A po drugie kilka lat temu znajomy probowal przepytywac policjantow z WRD w Warszawie i w koncu, ktos z nich stwierdzil, ze ich interesuje, aby w ogole bylo wymagane oswietlenie, a to czy swieci ciagle czy mruga ich nie interesuje.

Krzysztof

Data: 2009-04-16 08:27:20
Autor: amrac
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak pisze:

[...]

No to jest odpowiedź na drugie pytanie wątkotwórcy ale nie argument w sprawie pierwszego.

Data: 2009-04-16 08:28:56
Autor: amrac
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak pisze:
Dominik Mirowski pisze:

[...]

Czy Ty jesteś z Hamaryki gdzie w instrukcji musi być _wszystko_ czego _nie_ należy robić np z tosterem - np nie wbijać nim gwoździ)?

Data: 2009-04-16 10:19:19
Autor: Krzysztof Olszak
Może przednia migać?
amrac pisze:

[...]

Nie. Blizej niz do USA mam np. do francuskiej Deklaracji Praw z 1789 r. Pewne zasady w prawie caly czas obowiazuja, szczegolnie w  panstwie majacym sie za demokratyczne. I nie widze powodow do samoograniczania sie na zapas. Komunizm skonczyl sie dwadziescia lat temu.

Krzysztof

Data: 2009-04-16 10:08:46
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Krzysztof Olszak wrote:
Dominik Mirowski pisze:

[...]

[...]

Swialtlo 'migajace' jest zarezerwowane dla pojazdow uprzywilejowanych.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-20 12:28:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Może przednia migać?
On Thu, 16 Apr 2009, Krzysztof Olszak wrote:

Dominik Mirowski pisze:

[...]

  W ratio legis.
  Taka zasada prawna, nakazująca wnioskować ze jeśli ustawodawca coś
zapisał, to miał po temu powód, a skoro napisał innymi słowami niż
w innym miejscu to też miał powód (i tak dalej).
  Z niej wyniknie, że skoro w .2 *zapisał* "może być migające",
to w .1 zdecydowanie opisywał inny przypadek.

Zgodnie z jedna z maksym prawnych: co nie jest zakazane, to jest dozwolone.

  To prawda, ale zakaz nie musi być wyrażony wprost.

[...]

  A to zupełnie *inna* sprawa, całkiem rozsądny p. widzenia :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-16 11:05:13
Autor: mocniak
Może przednia migać?
Użytkownik Dominik Mirowski napisał:
[...]

Gratuluję. Znalazłeś paragraf, który nakazuje rowerzyście posiadanie z przodu światła ciągłego białego lub żółtego. A teraz wskaż przepis, który zabraniałby posiadania drugiej lampki migającej.

--
Mocniak

Data: 2009-04-16 11:29:28
Autor: Coaster
Może przednia migać?
mocniak wrote:
[...]

DZIAŁ III Pojazdy
Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. 4. Zabrania się:
3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń [...] wysyłających sygnały świetlne w postaci [...] świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;

;-)

Data: 2009-04-16 14:02:26
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

migająca czołowka nie bedzie w 'pojezdzie lub na nim'......... ;-))))))
Może 'na nim' ale z posrednictwem kierowcy..... hm....
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 14:05:11
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

Teraz zaczynasz kombinowac jak lobby kamizelkowe ;-P
Kazdy kij ma dwa konce.

Data: 2009-04-16 14:17:32
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

aaaa..... dlaczego nie napisałeś, że najsmaczniejsze opuszczasz? ([....])
W koncu wolno błyskac, czy nie?
Odpowiedz bedzie w definicji swiatła pozycyjnego - tylko gdzie ona?
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 16:30:37
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

Swiatlo blyskowe, migajace czy przerywane - jak zwal tak zwal - wazne, ze 'mruga' :-) zawsze stosowano w celu ostrzegawczym w okreslonych sytuacjach na drodze. Takie swiatlo nie powinno byc przednim swiatlem pozycyjnym roweru. Zreszta jezeli by bylo barwy zoltej to tez jest niedozwolone:
Art. 54. 4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

Odpowiedz bedzie w definicji swiatła pozycyjnego - tylko gdzie ona?

Wyobrazasz sobie absurdalnosc blyskajacej pozycji w jadacym motorowerku? Wyobraz sobie, ze wszyscy ci rowerzysci jada w nocy i kazdy ma wlaczane byskajace swiatlo z przodu:
http://www.dimsum.co.uk/images/china/china_cycles.jpg

Data: 2009-04-17 08:28:30
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Coaster pisze:
mocniak wrote:
[...]

ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac. ;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-17 14:01:11
Autor: Coaster
Może przednia migać?
MichałG wrote:
[...]
ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac. ;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.
[...]

W kodeksie indywidualnego paragrafu na te epileptyczna przypadlosc nie ma (jest ze tak powiem wynikowy), nawiedzieni fleszmeni beda twierdzic, ze skoro nikt nie zabronil doslownie to mozna a zdrowy rozsadek podpowiada, ze nie mozna. ;-)

Data: 2009-04-18 07:33:07
Autor: MichałG
Może przednia migać?
Coaster pisze:
MichałG wrote:
[...]
[...]

powoli wychodzi na to, że jedynym który wie jest TKonstytucyjny. ;-)
Stop- pewnie też nie wie. Ale jak jakiś sąd okregowy zapyta - to sie dowie. ;-)

pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-17 17:24:24
Autor: nb
Może przednia migać?
at Fri 17 of Apr 2009 08:28, MichałG wrote:

ja w ogóle jestem przeciw błyskaniu. Swiatło ma swiecić a nie błyskac.
;-). Ale chciałem wiedzieć czy błyskanie jest legalne.

W samolotach błyska. Oczywiście, rower to nie samolot, ale gdyby
napompować opony wodorem, to można pozwolić na błyskanie
od czasu do czasu,

--
nb

Data: 2009-04-18 07:30:11
Autor: MichałG
Może przednia migać?
nb pisze:
[...]

zrobiłes z roweru nie samolot a balon;-))) .... btw- balon może błyskac?;-)))))))
Podobnych analogii lepiej nie szukać. W żeglarswie od wielu lat wiadomo, że lampa stroboskopowa na maszcie małego jachtu (małego w stosunku do kazdego napotkanego statku 'pracującego', który nawet nie zauważy jak rozjedzie malucha)) jest wielokrotnie łatwiej dostrzegalna niz stałe białe swiatło. I co? i nic. Błyskanie jest zastrzezone dla znaków nawigacyjnych i szlus. Nie bedą łodki błyskały....
Jak to ma sie do rowerów czy balonów - dokładnie nijak.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 14:14:28
Autor: Marcin Hyła
Może przednia migać?
Coaster wrote:

[...]

Jedno z tych "[...]" które byłeś łaskaw umieścić w cytacie powyżej zamiast oryginalnego tekstu ustawy to "niebieskich lub czerwonych". To dość fundamentalna sprawa, bo mówimy o _białych_ migających a nie czerwonych lub niebieskich.

Nie wolno umieszczać niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych - choć jak wiadomo, zgodnie z odrębnym przepisem _wolno_ umieszczać czerwone migające z tyłu.

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-16 14:21:43
Autor: fabian
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

wg słowniak:

zaświecić nierównym lub przerywanym światłem; też: włączyć urządzenie, które tak świeci

lub

zaświecić czymś krótko, z przerwami

Fabian.

Data: 2009-04-16 14:31:25
Autor: Marcin Hyła
Może przednia migać?
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-16 14:43:16
Autor: fabian
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Fabian.

Data: 2009-04-16 12:46:33
Autor: Jan Srzednicki
Może przednia migać?
On 2009-04-16, fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Marcin Hyła wrote:
fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Żółwie też mi migły jak uciekły z terrarium. Wziuuuuu!

Data: 2009-04-18 15:41:28
Autor: galex
Może przednia migać?
Jan Srzednicki pisze:

Lampa błyskowa też ci miga? :-)
Tak, pojedynczo miga ;) Za każdym razem jak się ją włączy to mignie.

Żółwie też mi migły jak uciekły z terrarium. Wziuuuuu!

Bajka o wielorybie

Mignął w szybie

[Miron Białoszewski]

--
galex

Data: 2009-04-20 12:33:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Może przednia migać?
On Thu, 16 Apr 2009, Marcin Hyła wrote:

fabian wrote:

Dla mnie miga i błyska są synonimami.

Lampa błyskowa też ci miga? :-)

  Acz stanowczo jestem przeciw utożsamianiu migania z błyskaniem, to
muszą powiedzieć że tak :]
  Szczególnie w trybie "pogląd kadru" (seria błysków w.cz. przez
kilka sekund).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-16 14:49:24
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Marcin Hyła wrote:
Coaster wrote:

[...]

Owszem bylem laskaw swiadomie umiescic "[...]" :-)
Ale dopiero Ty to zauwazyles/znales tresc artykulu. Mozna naginac w dyskusji przepisy - jak nie ma to wolno, mozna rowniez dla wiekszej przejrzystosci wypowiedzi skrocic cytat, nieprawdzaz?
Domniemywac mozna, ze w momwncie powstania przepisu nikomu nie przyszlo do glowy, ze mozna uzywac swiatla migajacego/byskajacego o bialej barwie. BTW nie raz widzialem 'strobujacych rowerzystow' majacych przednia lampe o zabarwieniu niebieskim.

Nie wolno umieszczać niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych - choć jak wiadomo, zgodnie z odrębnym przepisem _wolno_ umieszczać czerwone migające z tyłu.

I tak jak zdrowy rozsadek podpowieda, ze mozna umiescic z tylu roweru lampke migajaca czerwonym swiatlem, tak podpowiada, ze nie nalezy umieszczac migajacej/blyskajace lampki z przodu. Co innego podazanie za pozycja ktora miga a co innego mijanie pojazdu dajacego po oczach stroboskopem.

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

Blyskowe jest migajacym a migajace nie jest blyskowym ;-)
Co za roznica, czy go zacukali kilkoma pchnieciami czy zadzgali killkunastoma na minute? Efekt ten sam. ;-)

Tak, czy inaczej obydwa swiatla dzialaja na zasadzie przerywania iles tam razy strumienia swiatla w okreslonym okresie czasu.
I kazdy, kto ustawial zaplon w samochodzie uzywajac lampy stroboskopowej, widzial jak wplywa na 'odbior rzeczywistosci' - poruszajace sie kolo pasowe wydaje sie byc w pewnej konfiguracji nieruchome. Jak to moze wplywac na odbior rzeczywistosci jadacego rowerzysty? Nie wspominajac o uciazliwosci wspoluczestnikow ruchu. Wiadomym tez jest, ze swiatlo tego typu _moze_ wywolac atak epilepsji u epileptyka. Malo prawdopodobne statystycznie ale nie niemozliwe.

Data: 2009-04-16 17:45:16
Autor: Shrek
Może przednia migać?
Coaster pisze:

[...]

To wyjaśnia niechęć części kierowców do używania kierunkowskazów;)

Shrek.

Data: 2009-04-16 18:50:16
Autor: Coaster
Może przednia migać?
Shrek wrote:
Coaster pisze:

[...]

Jeseli myslisz o zapobieganiu wywolywania ataku padaczki - to kierunki sie nie lapia - za mala czestotliwosc bysku ;-)

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-16 15:00:03
Autor: Pawel X
Może przednia migać?

Notabene zdaje się jest różnica między światłem błyskowym a migającym.

W nawigacji morskiej takie pojęcia, jak światło błyskowe i światło
migające są ściśle zdefiniowane :

- Błyskowe - Światło w którym regularnie powtarzają się błyski trwające krócej niż 2s, równe sobie, lecz wyraźnie krótsze niż czas trwania ciemności; okres równy lub dłuższy od 1,5s.

- Migające - Światło z równymi sobie błyskami, powtarzającymi się co najmniej 50 razy na minutę, jednak mniej niż 80 razy na minutę.

Tutaj można obejrzeć sobie te światła
( należy umieścić kursor na napisie "zobacz" ) :

http://www.nauticalissues.com/light-nav.html

Ciekawe, czy podobne prawne definicje istnieją dla świateł
w ruchu lądowym ?

--
Paweł X

Data: 2009-04-16 11:45:01
[...]