Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Może troche głupie, ale ... jak wycisz yć dolot ?

Może troche głupie, ale ... jak wycisz yć dolot ?

Data: 2009-07-28 15:03:09
Autor: Eskimos
Może troche głupie, ale ... jak wycisz yć dolot ?
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-07-28 15:23:30
Autor: kocyk
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
Eskimos wrote:
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
K.14

Data: 2009-07-28 15:34:11
Autor: Jacek Czerwinski
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
kocyk pisze:
Eskimos wrote:
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
K.14

Rolls Royca 126p (miał taki wredny kołnierz na dolocie) niektórzy tiuningowali oklejając (wygładzając) ten kołnierz na obły gładki kształt masą plastyczną. Tam chodziło akurat o płynność przelotu i extra konie.

Data: 2009-07-28 16:46:23
Autor: DiBi
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam

Data: 2009-07-28 16:53:10
Autor: Jacek Czerwinski
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
DiBi pisze:
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?
Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam
Głupie pytanie CO SZUMI? Kanty, zawirowania, elementy obce? Zwykle (jestem zaskoczony) cichość (niezakłócone przepływy) jest zbieżna z mocą.

Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.

Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

Data: 2009-07-29 13:03:20
Autor: DiBi
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?

DiBi pisze:
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?
Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam
Głupie pytanie CO SZUMI? Kanty, zawirowania, elementy obce? Zwykle (jestem zaskoczony) cichość (niezakłócone przepływy) jest zbieżna z mocą.

Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.

Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

Trudno powiedzieć dlaczego to jest tak głośno, efekt jest taki jak w normalnym moto jechał byś bez airboxa, poprostu z przepustnicami na wierzchu - tak mniej więcej ryczy, szczególnie 4-6 tys rpm. Żadnych kantów tam nie ma, raczej gładkie krawędzie, wszystko seryjne w stanie tip top nuffka sztuka.
Zx6rr miało jakąś malutką puszkę pod tunelem prowadzącym powietrze do airboxa, jakiś rezonator czy coś, ale tutaj nie da się niestety nic podobnego uczynić.

Może troche głupie, ale ... jak wycisz yć dolot ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona