Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?

Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?

Data: 2009-07-28 14:29:01
Autor: DiBi
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
Pacjent gsxr600 k7.
Objaw, ryczący dźwięk dolotu ;)
Z tego co udało mi się zorientować to ten typ tak ma (wyczytane i wysłyszane na innym egzemplarzu), że poprostu szmery ssania są bardzo głośne i wyraźne w tym modelu - naklejka na ramie ma info że motocykl ma normę 100dB przy 6750rpm o ile dobrze pamiętam, czyli chyba sporo ? Zagłusza to nawet wydech w niskich zakresach obrotów. Wcześniej miałem zx6rr 2006 i też dolot był wyraźnie słyszalny ale k7 poprostu głowe urywa ;) Rozchodzi się tu o niski zakres obrotów 4-6 tys, czyli jak trzeba się spokojnie poturlać po mieście, powyżej 6 zaczyna trochę cichnąć, wyrównywać sie praca silnika i jest już ok. Męczy mnie to i odbiera radość ze spokojniej jazdy, ale jak się zapie... to jest bosko :] Pierwszy raz jak zasiadłem na sprzęta to myślałem że coś sie tam popsuło :D
Może macie pomysł na wyciszenie tego ? :) Wiem że japońscy inżynierowie głowili się jak tu zrobić parę KM więcej, a teraz ja to chcę popsuć, ale tak się jeździć nie da, a zx6rr miał identyczną moc i był cichy, czyli da się ;) Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

ps
filtr czyściutki, wszystko jak nowe, moto ma 3500km przebiegu

Data: 2009-07-28 15:03:09
Autor: Eskimos
Może troche głupie, ale ... jak wycisz yć dolot ?
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-07-28 15:23:30
Autor: kocyk
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
Eskimos wrote:
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
K.14

Data: 2009-07-28 15:34:11
Autor: Jacek Czerwinski
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
kocyk pisze:
Eskimos wrote:
On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d13@tenbit.pl> wrote:


Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
K.14

Rolls Royca 126p (miał taki wredny kołnierz na dolocie) niektórzy tiuningowali oklejając (wygładzając) ten kołnierz na obły gładki kształt masą plastyczną. Tam chodziło akurat o płynność przelotu i extra konie.

Data: 2009-07-28 16:46:23
Autor: DiBi
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam

Data: 2009-07-28 16:53:10
Autor: Jacek Czerwinski
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
DiBi pisze:
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?
Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam
Głupie pytanie CO SZUMI? Kanty, zawirowania, elementy obce? Zwykle (jestem zaskoczony) cichość (niezakłócone przepływy) jest zbieżna z mocą.

Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.

Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

Data: 2009-07-29 13:03:20
Autor: DiBi
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?

DiBi pisze:
Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?
Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam
Głupie pytanie CO SZUMI? Kanty, zawirowania, elementy obce? Zwykle (jestem zaskoczony) cichość (niezakłócone przepływy) jest zbieżna z mocą.

Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.

Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

Trudno powiedzieć dlaczego to jest tak głośno, efekt jest taki jak w normalnym moto jechał byś bez airboxa, poprostu z przepustnicami na wierzchu - tak mniej więcej ryczy, szczególnie 4-6 tys rpm. Żadnych kantów tam nie ma, raczej gładkie krawędzie, wszystko seryjne w stanie tip top nuffka sztuka.
Zx6rr miało jakąś malutką puszkę pod tunelem prowadzącym powietrze do airboxa, jakiś rezonator czy coś, ale tutaj nie da się niestety nic podobnego uczynić.

Data: 2009-07-28 15:45:47
Autor: fv
Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
DiBi wrote:
ale k7 poprostu głowe urywa ;)
(..)

Ale chcesz sprzedać, że tak reklamujesz?


PS: tak, zazdroszczę
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona