Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?

Data: 2011-02-21 21:29:24
Autor: Kaczysta
Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?
Skoro pedaraści obrażają się za słowo "pedał" i mogą za to podac do sądu - przywróćmy zapomniane już słowo (z lat 70-tych bodajże) - pedryl.
PS.
Czy ktoś pamięta, co to były w epoce Gierka  "pedałówki"?
AZ

Data: 2011-02-21 14:20:44
Autor: Hans Kloss
Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?
On 21 Lut, 21:29, "Kaczysta" <mecha...@gmail.pl> wrote:
Skoro pedara ci obra aj si za s owo "peda " i mog za to podac do s du -
przywr my zapomniane ju s owo (z lat 70-tych bodaj e) - pedryl.

 Można "pedryl" można "zbok" "fagot" albo "donald"....chociaż nie,
"donald" powinien zastąpić dawno już zużytego i wyświechtanego
"alfonsa". Dziś już prawie nikt nie wie dlaczego "alfons" został
synonimem sutenera, natomiast skojarzenie z donaldem będzie dla
wszystkich oczywiste i jednoznacznie trafne;).
J-23

Data: 2011-02-21 21:47:46
Autor: u2
W dniu 2011-02-21 21:29, Kaczysta pisze:
[...]

"1. maszyna drukarska o nożnym napędzie, przeznaczona do wykonywania
druków niewielkiego formatu; maszyna dociskowa; 2. piła do drewna z
wychylanym pedałem, służąca do cięcia tarcicy"

Data: 2011-02-21 21:49:37
Autor: Panslavista

"Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> wrote in message news:4d62cb25$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bardzo wygodne torebki męskie do ręki albo na pas, niestety, ośmieszone przez pedryli.
Teraz pewnie nazywałyby się  TUBISKI...

Data: 2011-02-21 21:51:45
Autor: Marian

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4d62cb25$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Daruj sobie "pedryla", to zabawa nie dla Ciebie. "Pedałówki" nie mają nic wspólnego z  Gierkiem. Powstały przed wojną a zlikwidowano je za Gomułki. No, ale skąd dzieci neostrady mają o tym wiedzieć?

--

M.

Data: 2011-02-21 14:16:00
Autor: Hans Kloss
Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?
On 21 Lut, 21:51, "Marian" <kra t r@p  t .   t.p > wrote:
 "Peda wki" nie maj nic
wsp lnego z  Gierkiem. Powsta y przed wojn a zlikwidowano je za Gomu ki..
No, ale sk d dzieci neostrady maj o tym wiedzie ?

Bajki opowiadacie dziadku. Nie wiem co to było przed wojną (którą?
Napoleońską??) ale za edziogierka pedałówką nazywano taką miniaturową
skórzaną walizeczkę  na zamek błyskawiczny z rączką w kształcie
pętelki w której homosie nosiły ponoć  lusterko, szminkę, puder i
cienie do powiek w związku z czym normalnym mężczyznom wstyd było w
tym nosić kasę, grzebień i dokumenty ;)- a takie było pierwotne
przeznaczenie tej walizeczki.
J-23

Data: 2011-02-22 00:35:05
Autor: Marian
Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

A spytaj się którejkolwiek swojej nauczycielki, o ile chodziłeś do szkoły,
jak w szkolnym żargonie nazywano licea pedagogiczne, kiedy powstały
i kto je zamknął.

ale za edziogierka pedałówką nazywano taką miniaturową
skórzaną walizeczkę

Walizeczki mieli i mają np. lekarze. Ja miałem i mam serwisowe.
Saszetki męskie, czyli "pedałki" były przed Gierkiem i są w sprzedaży do
dziś, Jaką sobie kupisz, zależy od Ciebie, wnusiu neo.

EOT

M.

Data: 2011-02-22 21:41:36
Autor: Kaczysta
[...]
Licea pedagogoiczne zlikwidowała słynna reforma oświaty autorstwa niejakiego Kuberskiego (rozpoczęła się ona w 1960 roku). Ostatnie matury w LP miały miejsce bodajże w 1969 roku.
LP były powojenną kontynuacją seminariów pedagogicznych z lat polski międzywojennej (tzw. reforma Jędrzejewicz z 1931 wprowadziła 2-letnie licea pedagogiczne - potem robudowane po wojnie do 4-letnich).
PS. http://www.azali.pl/4_1189_0.html
AZ

Data: 2011-02-22 12:48:04
Autor: Hans Kloss
On 22 Lut, 21:41, "Kaczysta" <mecha...@gmail.pl> wrote:
> A spytaj si kt rejkolwiek swojej nauczycielki, o ile chodzi e do szko y,
> jak w szkolnym argonie nazywano licea pedagogiczne, kiedy powsta y
> i kto je zamkn .

Licea pedagogoiczne zlikwidowa a s ynna reforma o wiaty autorstwa niejakiego
Kuberskiego (rozpocz a si ona w 1960 roku). Ostatnie matury w LP mia y
miejsce bodaj e w 1969 roku.

Wszystko pięknie ale..... Kuberski był ministrem oświaty dopiero  u
edziogierka czyli gdzieś od 71go roku
 A ja dopiero teraz się dowiaduje ze licea pedagogiczne w ogóle
zlikwidowano- zdawało mi się ze przerobiono je na szkoły policealne.
Dwie dziewczyny z mojej klasy maturalnej poszły tam gdy nie zdały na
studia.
J-23

Data: 2011-02-21 21:56:11
Autor: Marian
Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?

Użytkownik "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> napisał w wiadomości
[...]

BTW, za Gierka były "P E D A Ł KI", czyli niby męskie torebki np. na
dokumenty. No, ale skąd dzieci neo...

--

M.

Data: 2011-02-21 22:49:27
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> napisał w wiadomości news:ijujhk$6g2$1news.onet.pl...

Użytkownik "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> napisał w wiadomości
[...]

BTW, za Gierka były "P E D A Ł KI", czyli niby męskie torebki np. na
dokumenty. No, ale skąd dzieci neo...

Jestem raczej dziadkiem Neostrady - te męskie torebki nazywano właśnie PEDAŁÓWKAMI (przynajmniej w Warszawie).
Potem były one stałym wyposażeniem koników pod PEWEX'ami.
AZ

Data: 2011-02-22 00:19:08
Autor: Grzegorz Z.
Kaczysta napisał:

Czy ktoś pamięta, co to były w epoce Gierka  "pedałówki"?

Chyba "pederastki".

Data: 2011-02-22 21:27:35
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisał w wiadomości news:19kxstxzdxlq1.1cibkvzsk7lys.dlg40tude.net...
Kaczysta napisał:

Czy ktoś pamięta, co to były w epoce Gierka  "pedałówki"?

Chyba "pederastki".
Widocznie w tym temacie były gwarowe określenia zależne od regionu Polski - w Warszawsce nazywno te saszetki pedałówkami.
AZ

Mo?e warto przypomnie? zapomniane ju? okre?lenie?