Mozna i tak nas skubac !

Data: 2009-12-29 09:29:03
Autor: cyc
Mozna i tak nas skubac !
Rozne sa sposoby skubania przez kler panstwa i owieczek . Metody sa rozne , subtewlne , bardzej wyrafinowane i prostackie , rzeklbym nawet chamskie . Wszystkie je laczy jedno , bezczelnosc i zaprzeczenie podstawowym kanonom wiary a wiec uczciwosc  a raczej jej brak , czy prawda , ktorej rowniez trudno doszukac sie w oszustwach .
Jakby nie popatrzec na problem kosciol a w zasadziew ludzie kosciola a wiec ci , ktorym jedynym zadaniem jest stanie na strazy moralnosci , dla pieniedzy wyrzekl sie Boga lub jak kto woli zamienil Go na innego , znanego nam z biblii jako "zlotego cielca" .
http://biznes.onet.pl/koscielna-jazda-bez-limitu,18543,3102637,1,news-detal

cyc

Data: 2009-12-29 00:48:43
Autor: Antenka
Mozna i tak nas skubac !
On 29 Gru, 09:29, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

Psychoza poświąteczna traw hmm?

Antenka

Data: 2009-12-29 10:38:42
Autor: cyc
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:86d12195-3cfc-4df4-a588-78ce9f5201c3n38g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Nie ! tylko oburzenie na zachlannosc , ktora nie zna juz granic .
Psychoze natomiasyt idze u Ciebie o czym pisze w innym watku .

cyc

Data: 2009-12-29 13:39:11
Autor: Polok_prawdziwy
Mozna i tak nas skubac !
Antenka wrote:

[...]

Aty MARYNA niepsy gorach... niepsy psontaniu...!?

- DO KUCHNI...!!! ITO PRYNTKO...!!!

Bedzie mi tukej FRATRUW wybielała...!!!

Popychajom ciem te FRATRY, zeich tak bronis cyjak...!?

ŁOD SAMEGO POCONTKU (łod momentu wprowadzenia "darowizn") FRATRY i połowa
Norodu tak pocynio...!!!

Cyganiom wiela siem do...!!!

I nierub siem gupiom, bo niemusis...

Data: 2009-12-29 11:53:59
Autor: marek czaplicki
Mozna i tak nas skubac !
wydaje mi się, że tylko opodatkowanie wiernych na poczet kościoła wniosłoby trochę światła co do rozliczeń finansowych ludzi kościoła. niestety ten pomysł jak do tej pory nie może się przedostać ze sfery życzeń do realnego świata.

Data: 2009-12-29 12:12:11
Autor: =heÂŽsk=
Mozna i tak nas skubac !
On Tue, 29 Dec 2009 11:53:59 +0100, marek czaplicki <emcza@gazeta.pl>
wrote:

wydaje mi się, że tylko opodatkowanie wiernych na poczet kościoła wniosłoby trochę światła co do rozliczeń finansowych ludzi kościoła.

 a co cie to obchodzi ? jako nastajaszczyj komunista nie musisz
 rzucac na tace swoich zlamanych kopiejek.

niestety ten pomysł jak do tej pory nie może się przedostać ze sfery życzeń do realnego świata.

 powod jest prosty: ateisci nie beda decydowac co wierzacy  DOWOLNEGO wyznania maja robic ze swoimi pieniedzmi.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-12-30 06:41:27
Autor: marek czaplicki
Mozna i tak nas skubac !
=heÂŽsk= pisze:
 a co cie to obchodzi ? jako nastajaszczyj komunista nie musisz
 rzucac na tace swoich zlamanych kopiejek.
czy dla Ciebie każdy, który czegoś od kościoła chce musi być komunistą, a już jak wnosi coś w sprawie finansów, to zajadłym?

Data: 2009-12-30 16:37:36
Autor: Roman Rumian
Mozna i tak nas skubac !
Panie Czaplicki,

W dniu 2009-12-30 06:41, marek czaplicki pisze:
=heÂŽsk= pisze:
[...]

dlaczego uważa Pan za dobre wtrącanie sie państwa (kontrola, koszty !!) w relacje miedzy wiernymi a ich kościołem ?
To może powinno sie tez wtrącać w inne,dwustronne relacje, np. pańskie z piekarzem, sprzedawcami dóbr wszelkich, fryzjerem, lekarzem ... ops !
Tam juĹź jest, i co, podoba sie Panu ?

Pozdrawiam

Roman Rumian

P.S. Henryk ma dużo racji bo od Koscioła "czegoś" chcą najczęściej jego wrogowie, co doskonale widac po tej Szanownej Liscie.

Data: 2009-12-30 19:00:57
Autor: cyc
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> napisał w wiadomości news:hhfs43

[...]
Tam już jest, i co, podoba sie Panu ?

Tak dlugo Rumian , jak dlugo panstwo bedzie ze wspolnej kasy lozylo na kosciol , tak dlugo obywatel bedzie mial  prawo domagac sie kontroli wydawanych przez kosciol pioeniedzy a takze prawo rzadania ograniczania dotacji .
Jesli kosciol zacznie utrzymywac sie wylacznie ze skladek wiernych , dobrowolnych dodam w tym z tacy , czy za uslugi ( co samo w sobie jest skandalem bo dowodzi pelnej komercjalizacji kosciola ) , tak dlugo nikomu nic do tego co kosciol z pieniedzmi robi i ile ich ma . Poki co jednak panstwo lozy na kler ( Bog pieniedzy nie potrzebuje ) ok. 10 mld zl rocznie , nie liczac darowizn  w postaci ziemi , budynkow itp a to nie tylko pozwala ale nakazuje panstwu sprawowac nad pieniedzmi tymi kontrole
Wypowiadajac sie w tej sprawie nie uwazam sie za wroga kosciola , jak uslilujesz z wasciwym sobie tupetem przedstawiac ludzi z podobnymi zapatrywaniami  tylko za czlowieka dla ktorego w zyciu wazna role pelni uczciwosc , poszanowanie prawa i to aby kler zaczal spelniac przypisane mu przez Boga funcje , wsrod ktorych nie ma ani slowa na temat gromadzenia majatku a wrecz przeciwnie . Dzisiaj kler dla pozyskania pieniedzy , ktore staly sie dla niego bogiem zastepczym a dla niektorych wrecz pierwszoplanowym , zamieniaja koscioly i klasztory w obiekty komercyjne. Mozna w nich juz spedzac wczasy , wolne dni  , sylwestra , swieta jesli sie zaplaci oczywiscie i to wcale nie malo a zabytki koscielne bedace przeciez wlasnocia narodu a nie kosciola , pozwala obejrzec tylko za stosowna oplata tak jakby to nie spoleczenstwo , tylko oni lozyli na ich utzrymanie i konserwacje .
Taka jest rola kosciola ? , zarabianie pieniedzy na wiernych ? czy na tym ma polegac jego funkcja ? Kler w swojej zachlannosci odarl kosciol ze swietosci i to samo robi juz z Bogiem !!.

Pozdrawiam

Roman Rumian

P.S. Henryk ma dużo racji bo od Koscioła "czegoś" chcą najczęściej jego wrogowie, co doskonale widac po tej Szanownej Liscie.

Jankowski jest doskonalym przykladem  kupca w koloratce , ktory kupczy nie tylko swoim kosciolem ale Bogiem i soba .

cyc

Data: 2009-12-30 21:09:50
Autor: Roger Perejro
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> napisał

dlaczego uważa Pan za dobre wtrącanie sie państwa (kontrola, koszty !!) w relacje miedzy wiernymi a ich kościołem ?

Bo to państwo partycypuje w kosztach utrzymania kościoła.Proste!

Przemek
--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie późnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w liście otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek Świetlicki, Przewodniczący Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa Śląskiego. I ogłasza odejście z partii, w której był od początku jej powstania.

http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

Data: 2009-12-31 14:34:46
Autor: Roman Rumian
Mozna i tak nas skubac !
Panie 'Przemku' lub 'Rogerze', ewentualnie 'Jacku',

W dniu 2009-12-30 21:09, Roger Perejro pisze:
[...]

skoro to takie proste, to czekam na kopię dokumentu pańskiego przekazania wszystkich dochodów własciwemu urzędowi skarbowemu, bo przeciez 'państwo' poprzez odpowiednie służby partycypuje w kosztach pańskiego utrzymania, a ja i reszta czytelników tej Szanownej Listy jako obywatele płacący podatki mamy prawo wiedzieć ile i za co panu płaci, oraz na co wydaje pan pieniądze.
Zupełnie tak samo jak pan proponuje wierzącym.

Roman Rumian

P.S. Gdyby pan z pewnych powodów wolał jednak przekazać wszystkie swoje dochody bardziej hm ... zaufanej instytucji, to ja ze szwagrem jesteśmy do pańskiej dyspozycji.

Data: 2009-12-31 15:05:28
Autor: Roger Perejro
Mozna i tak nas skubac !

[...]

Jeśli uważa pan, że to co ja proponuje, jest tym samym co pan mnie proponuje, to jest najlepszym dowodem na to, iż nie rozumie pan, albo nie chce zrozumiec o co w tej sprawie chodzi.Nie pierwszy raz próbuje pan bronic uzurpatorskiego kościoła, a absurdalnośc i infantylnośc pańskich "argumentów" jest porażająca.

Roman Rumian

P.S. Gdyby pan z pewnych powodów wolał jednak przekazać wszystkie swoje dochody bardziej hm ... zaufanej instytucji, to ja ze szwagrem jesteśmy do pańskiej dyspozycji.

Jaka to instytucja?

Przemek

Data: 2009-12-29 12:13:02
Autor: Prawusek
Mozna i tak nas skubac !
"marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> wrote in message

LICZ  SWOJE  I  NA  SWOJE  (PIENIĄDZE)...

Data: 2009-12-29 14:08:49
Autor: cyc
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hhcosd$8ed$1nemesis.news.neostrada.pl...
"marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> wrote in message

LICZ  SWOJE  I  NA  SWOJE  (PIENIĄDZE)...

Przeciez tylko o to w tym wszystkim chodzi !!.
Niech czarni licza na swoje , czyli na te , ktore nie tyle zarobia bo to niemozliwe jako ze to nieroby , ktore dostana od wiernych . Niech za to jezdza maybachami , wlasnymi helikopterami , niech maja swoja sluzbe i co tam sie im podoba . Problem w tym , ze poki co zyja tak za pieniadze wszystkich , rowniez tych , ktorzy nie chca im dawac bo uwazaja i slusznie , ze nie maja za co !. To co czarni maja bezposrednio od wiernych to ledwie ulamek ich dochodow . Pozostala , ta zdecydowanie wieksza czesc to dotacje panstwowe , czyli ze wspolnej kasy calego spoleczenstwa i aby bylo smiesznie najvczesciej odbywa sie to w Polsce z pominieciem prawa . Gosiewski chcac sobie zjednac biksupow , rozdawala bez umiaru - nie swoje oczywiscie tylko panstwowe ale to tylo przyklad aby bylo jasne o czym mowie . Panstwo daje na religie w szkolach a miala byc jak Pan Bog przykazal darmowa ( co to za religia za uczenie ktorej koscviol kaze sobie placic . Przeciez to czysta paranoja , mozliwa tylko w Polsce ) , daje na kapelanow i na kazda fanaberie purpurowo - czarnej ssawki  .
Zgadzajac sie wiec z ogloszona przez Ciebie zasada , czarni niech licza swoje i na swoje ....ale wtedy nie puszyliby sie jak dzisiaj , byli bardziej pokorni , czyli tacy jacy byc powinni aby dac przyklad tym , ktorych chca n auczxAC . pOKI CO UCZA PAZERNOSCI , FALSZU , OBLUDY , KLAMSTW I ROBIAWSZYSTKO ABY WIERNI ODSUWALI SIE OD KOSCIOLA !.

CYC

Data: 2009-12-29 12:22:04
Autor: cyc
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhcn49$190$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na taki schemat hierarchowie nigdy sie nie zgodza !. Kazda proba wprowadzenia takiego rozwiazania bedzie oglaszana jako walka z kosciolem , Polska , Bogiem , religia i co tam jeszcze !.
Taki model  bowiem w istoty sposob ograniczy dochody kosciola i zawezi je tylko do jednego zrodla . Dzisiaj kler pozyskuje pieniadze na swoja bizantyjskosc z kilku zrodel . Dotacje panstwa ( sa pewnie rowne tym dochodom jakie uzyskalby wprowadzajac podatek ), dotacje samorzadow , darowizny indywidualne ( biznesmenow o ktorych pisze wyzej ), tacy i cennik za "uslugi " . W sumie sa to pieniadze rzedu kilkunastu miliardow zl , jesli wliczymy w nie rowniez pensje roznej masci kapelanow , katechetow itd.. Ile tego jest tak naprawde nikt sie nie dowie ale szacunek wydaje sie byc i tak zanizony co potwierdzaja opinie i oceny ludzi , ktorzy w tym seidza a ktore z natury rzeczy w naszym skoltunialym panstwie klerykalnym nie moga byc podawane pbicznie do wiadomosci bo znaczyloby koniec urzedniczej kariery

Data: 2009-12-29 17:35:20
Autor: sofu
Mozna i tak nas skubac !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości

> [...]

z natury rzeczy w naszym skoltunialym panstwie klerykalnym nie moga byc
podawane pbicznie do wiadomosci bo znaczyloby koniec urzedniczej kariery

-- -- -- -- -- -- -- --

CYC i reszta popełniacie pewien logiczny błąd. Jesli nawet sie wprowadzi
podatek religijny to KRK nadla bedzie pobieral opłaty za usługi w rodzaju:
śluby, chrzciny, pogrzeby, itp. Nadal bedzie mial forse za nauczanie,
dotacje do szkolnictwa, remonty kosciołów, itp. itd. Ide o zakład, ze tak
bedzie!
Nie badzcie naiwni KRK, to organizacja zachowywujaca sie jak soliter w
dupie. Łapkami swopich czarnych moherowych piesków tak juz pokabinuja, że
bąda mieli jeszcze wiecej forsy jak dzis.

sofu

Data: 2009-12-30 06:48:21
Autor: marek czaplicki
Mozna i tak nas skubac !
sofu pisze:
[...]

ależ nikomu nie chce się zabierać przynależnych źródeł utrzymania. chodzi tylko o to, żeby ci którzy płacą mieli wgląd w rozliczenia finansowe. tak jak to się dzieje z budżetem państwa, województwa, powiatu czy gminy. wydaje mi się zresztą że kościół instytucjonalny poprzez utajnianie swych finansów wykonuje krecią robotę przeciwko sobie. duża część wiernych z nieufnością traktuje wezwania księży do składania datków, na ten czy inny cel.

Data: 2009-12-29 21:04:23
Autor: awe
Mozna i tak nas skubac !
Tusk jest merciful