Można kartą? Nie można.

Data: 2009-06-29 12:53:30
Autor: Tomasz
Można kartą? Nie można.
Wiadomo jak to jest z płatnościami kartą.  W mniejszych
miejscowościach terminale bywają rzadkością, a jak już są to można
płacić tylko powyżej pewnej kwoty. No, ale to co mnie wczoraj spotkało
było naprawdę dziwne.
Miejscowość 10 tysięczna, sklep Żabka.
Podchodzę do kasy z koszykiem 9 browarów. Widzę terminal z logo
Mastercard PayPass; wyciągam kartę a Pani Sklepowa: "Nie, nie - za
alkohol i papierosy kartą nie można, ale za resztę to tak."

Dobrze, że miałem gotówkę bo inaczej musiałbym pić wodę:)

Data: 2009-06-29 14:09:30
Autor: szczurwa
Można kartą? Nie można.
On 29 Cze, 21:53, Tomasz <tom...@gmail.com> wrote:
[...]

Zawiadom Lukasa i jego Furorę. Żabka to podobno partner.

Data: 2009-06-29 23:25:44
Autor: Aicha
Można kartą? Nie można.
Użytkownik "Tomasz" napisał:

Miejscowość 10 tysięczna, sklep Żabka.
Podchodzę do kasy z koszykiem 9 browarów. Widzę terminal
z logo Mastercard PayPass; wyciągam kartę a Pani Sklepowa:
"Nie, nie - za alkohol i papierosy kartą nie można

W Żabkach to w ogóle jakieś przekręty są. W jednej można płacić kartą
od 10 zet, w innej od 50... Albo terminal akurat zepsuty :>

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-30 02:34:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Można kartą? Nie można.

"Tomasz" 34026626-d0c1-4924-8140-eab58b28f8f6@3g2000yqk.googlegroups.com

: "Nie, nie - za alkohol i papierosy kartą nie można, ale za resztę to tak."

Ponoć nadal obowiązuje prawo zabraniające sprzedawania alkoholu na krechę,
czyli kredytową nie można, a debetową już można. :) Nie wioem, co wówczas,
gdy na koncie jest debet. :) Wyjaśniał to kiedyś w radio Janusz Waiss, czy

Data: 2009-06-29 20:54:56
Autor: witek
Można kartą? Nie można.
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

kupowałem alkohol wiele razy na karte kredytową

Data: 2009-06-30 11:29:41
Autor: Dawid
Można kartą? Nie można.
Ja też, ale pamiętam kiedyś (jakieś 2 lata temu), dostałem taką samą odpowiedz jak Tomek od kasjerki w małym Tesco we Włocławku

Data: 2009-06-30 11:48:09
Autor: Tomek Głowacki
Można kartą? Nie można.
Dawid pisze:
Ja też, ale pamiętam kiedyś (jakieś 2 lata temu), dostałem taką samą odpowiedz jak Tomek od kasjerki w małym Tesco we Włocławku

Generalnie z Żabkami i sprzedażą alkoholu jest dziwnie - u mnie na osiedlu z kilka razy półki z alko zasłonięte papierami i "nie sprzedają" innym razem kartą za alko nie można jak wyżej wspomniane było..

Kombinują jak mogą. W rezultacie, Żabka osiedlowa zniknęła po wywieszeniu kartki "Remanent" ;)

Ciekaw jestem, o co chodzi.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-30 18:17:23
Autor: Valdi.Pavlack
Można kartą? Nie można.
"Tomek Głowacki" news:1246355290.437354bongos2.pseinfo.pl

Generalnie z Żabkami i sprzedażą alkoholu jest dziwnie - u mnie na
osiedlu z kilka razy półki z alko zasłonięte papierami i "nie sprzedają"

Może mieli jakieś "jaja" z konecją na sprzedaż alkoholu...

innym razem kartą za alko nie można jak wyżej wspomniane było..

Pomimo, że żaba nie jest już stricte polskim sklepem to tak jak czytam wasze
przeżycia z nią związane to dochodzę do wniosku, że idealnie się ona
wkomponowała w nasz kraj - pełen absurdów :)

Ciekaw jestem, o co chodzi.

O pieniądze? (podobno w 99,9% wszystkich dziwnych i niewyjaśnionych spraw
chodzi o kasę he he he)

Data: 2009-06-30 21:32:07
Autor: MK
Można kartą? Nie można.
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h2dcst$eao$3news.interia.pl...
[...]

Najprawdopodobniej tak jest. Kiedys w pobliskim Tesco przy zakupie alkoholu i innych produktow dostawalo sie 2 paragony, osobno alkohol, osobno reszta. W wydzielonej kasie byly 2 kasy fiskalne i osobno nabijano te rozne kategorie produktow, na paragonach fiskalnym byly 2 firmy, jedna Tesco - produkty niealkoholowe, druga inna - alkohol. Pozniej zrobili udogodnienie i za piwo bylo mozna placic we wszystkich kasach... Jak jest teraz nie wiem, bo nie kupuje tam...
W tym przypadku prawdopodobnie tez cos takiego mialo miejsce...

MK

Data: 2009-07-01 07:08:05
Autor: Olgierd
Można kartą? Nie można.
Dnia Tue, 30 Jun 2009 21:32:07 +0200, MK napisał(a):

[...]

Tam jest coś w przepisach podatkowych, że nie można wódzi na tej samej kasie co innych rzeczy kasować.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-07-01 13:38:36
Autor: RobertS
Można kartą? Nie można.

Tam jest coś w przepisach podatkowych, że nie można wódzi na tej samej kasie co innych rzeczy kasować.

wódeczkę trzeba na osobnej kasie, ale można na niej też inne rzeczy kasować, bo często kas jest np. sześć a czynna tylko ta "alkoholowa" ;-)

RobertS

Data: 2009-07-01 14:13:47
Autor: MarekZ
Można kartą? Nie można.
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:h2fhs0$i9q$1opal.icpnet.pl...

wódeczkę trzeba na osobnej kasie, ale można na niej też inne rzeczy kasować, bo często kas jest np. sześć a czynna tylko ta "alkoholowa" ;-)

Jednakże jej osobność w takim przypadku jest mocno ograniczona.

Jest po prostu jakaś dodatkowa opłata za to że przez kasę przechodzi alkohol albo może jakiś przepis, że może być tylko jedna na sklep lub na daną powierzchnię sklepu? Co za państwo. :-)

Data: 2009-07-01 19:43:50
Autor: RobertS
Można kartą? Nie można.

Jest po prostu jakaś dodatkowa opłata za to że przez kasę przechodzi alkohol albo może jakiś przepis, że może być tylko jedna na sklep lub na daną powierzchnię sklepu? Co za państwo. :-)

pewnie ustawa o wychowaniu w trzeźwości ;-)
RobertS

Data: 2009-07-02 13:47:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Można kartą? Nie można.

"witek" h2bra3$4t2$1@inews.gazeta.pl

jak się go pisze. :)

kupowałem alkohol wiele razy na karte kredytową

W Polsce dzieci kupują alkohol. Czy to znaczy, że
nie ma tu prawa zabraniającego takiego sprzedawania?

Data: 2009-06-30 05:43:31
Autor: bradley.st
Można kartą? Nie można.
On 29 Cze, 15:53, Tomasz <tom...@gmail.com> wrote:
wyciągam kartę a Pani Sklepowa: "Nie, nie - za
alkohol i papierosy kartą nie można, ale za resztę to tak."

Czy ceny alkoholu i papierosow sa jakos regulowane i sprzedawcy maja
jakas mimalna marze, ktorej nie chca obciazac prowizjami?

Upraszczajac pytanie: czy Wyborowa i Marlboro kosztuja w PL wszedzie
tyle samo?

Data: 2009-06-30 06:09:30
Autor: Tomasz
Można kartą? Nie można.
On 30 Cze, 14:43, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
On 29 Cze, 15:53, Tomasz <tom...@gmail.com> wrote:> wyciągam kartę a Pani Sklepowa: "Nie, nie - za
> [...]

jakas mimalna marze, ktorej nie chca obciazac prowizjami?

Upraszczajac pytanie: czy Wyborowa i Marlboro kosztuja w PL wszedzie

Nie, nie kosztują tyle samo.

Pani Sklepowa zapewne uznała, że marże na alkohol i papierosy są u
niej tak niskie, że przyjmując płatność kartą pozbawi się zysku z tej
transakcji.
Przypuszczam, że sklep połowę obrotu robi właśnie na alkoholu i
papierosach.

Z drugiej strony to po co jej terminal? Żeby przyjmować płatność kartą
za bułkę i gumę do żucia?

Być może sieć Żabka narzuca ajentom zainstalowanie terminalu, a ci
bronią się rękami i nogami od przyjmowania płatności kartami...

Data: 2009-06-30 06:23:03
Autor: bradley.st
Można kartą? Nie można.
Sadzac po tym jak ta firma traktuje ajentow, nie zdziwilbym sie, gdyby
niektorzy wprowadzili "stala oplate za obsluge w wysokosci 2 zl" bez
wzgledu na wysokosc zakupow (platne wylacznie gotowka, oczywiscie). ;)
Albo ustawili sloik "na napiwki" przy kasie. ;)

Data: 2009-06-30 16:31:16
Autor: Rafał
Można kartą? Nie można.
bradley.st pisze:
[...]

Pewnie by stał pusty ciągle. Obsługa nie należy do rewelacyjnych. Ale może by na litość brali? Swoją szosą to fascynuje mnie ta sieć. Aż tak działa ten symbol żaby, żeby za niego płacić i dać sobą pomiatać?

--
Raf

Data: 2009-06-30 17:01:32
Autor: zgred
Można kartą? Nie można.
Rafał pisze:
bradley.st pisze:
[...]

Kiedyś Tymochowicz na swoim blogu na onecie opisywał na przykładzie Żabki jak działa manipulacja, uzależnianie, zniewalanie itd. (prawie sekta). Z grubsza chodziło o to: "dasz radę, weź kredyt, zap...aj, inni potrafili - a ty nie? Potem będzie łatwiej..."
Gdzieś to mam zrzucone, jak znajdę, to gdzieś zamieszczę, dopóki nie zdejmą za naruszenie praw autorskich (qjm).

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-06-30 20:35:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Można kartą? Nie można.
bradley.st wrote:

[...]

Nie, ale spora część ceny to akcyza, która... no jest taka jak jest i
fiskus z pewnością nie daje "rabatu na płatność kartą". :-)

--
MiCHA

Data: 2009-06-30 16:21:12
Autor: Robert Tomasik
Można kartą? Nie można.
Użytkownik "Tomasz" <tompod@gmail.com> napisał w wiadomości news:34026626-d0c1-4924-8140-eab58b28f8f63g2000yqk.googlegroups.com...

Było na grupie wiele razy. należy składać reklamacje w Banku, w którym wydano Ci kartę. przecież ten bank wziął prowizje i zapewnił, że w sklepach odpowiednio oznaczonych karta przez niego wydana będzie honorowana. W regulaminie nie ma ograniczeń co do rodzaju towaru i kwoty. Jak sobie bank ureguluje to, by się z umowy wywiązać, to już jego sprawa.

Można kartą? Nie można.