Mściciele?

Data: 2009-11-11 14:18:35
Autor: mkarwan
Mściciele?
Przywódcą Mścicieli Holocaustu był Abba Konver[ 1918 -1987]
W 1939 r. był wileńskim liderem Haszomer Hacair. Abba, jako pierwszy Żyd, zorganizował zbrojny ruch oporu w Wilnie.
Po ucieczce z Getta, wraz z towarzyszami walczył w radzieckiej partyzantce.
Po wojnie został przywódcą Mścicieli Holocaustu.
Były dwa plany "A"; i plan "B".
Pierwszy to jednoczesne, perfekcyjnie przeprowadzone zatrrucie wody w miejskich wodociągach.
W Monachium - za obóz Dachau, Weimar - za pobliski Buchenwald; Hamburg, bo to duże miasto.
Do tego Berlin i Norymberga, symbole nazizmu.
Rzeczywiście, plan "A" nie był prosy: trzeba było wiele wysiłku, żeby z kranów w niemieckich domach popłynęła zatruta woda.
Opowiada dziś już 83 letni Józef Harmattz.
" - Boże jaki ja byłem szczęśliwy że dostałem akurat Norymbergę.
Ona była była symbolem wszystkiego, co najgorsze w Niemczech - opowiada ściciel -Zjazdy hitlerowców, ustawy norymberskie. Rosenberg.
Wszystko zaczęło się tam.
I teraz jaw tym mieście miałem zaszczyt zorganizownia naszej akcji.
Rzeczywiście, najlepiej poszło właśnie w Norymberdze pod wodzą Harmatza.
W miejskich wowociągach pracował na lewych papierach jedyny inżynier wśród Mścicieli - Wilek Schwerzreich ps. Wasserman" z Krakowa.
Miejskie wodociągi miał w małym palcu.
Ile wody i którą rurą płynie w ciągu godziny.
Ile trucizny trzeba w nią wtłoczyć, by woda zabijała.
Które zawory należy zamknąć, by śmierć nie popłynęła do dielnic zamieszkujących przez stacjonujących w Norymberdze amerykańskich żołnierzy.
Mściciele byli gotowi, czekali tylko na dostawę trucizny i rozkaz do ataku z paryskiej centrali.
Paryż powiedział: zamrażamy plan "A', przechodzimy do planu "B". - opowiada Józef Harmatz.
A jaki był plan "B".
Wytrucie cjankiem SSmanów więzionych w obozie pilnowanym przez Amerykanów.
Mściciele stanowili ekipę piekarzy przygtowujących chleb do obozu.
W niedzielę Amerykanie dostawali chleb pszenny, SSmani razowy.
Wyrok wykonano w niedzielę.....
A co z Abbą Covnerem?
(...)Jego portret znajduje się w Domu Gościnnym w Łodzi przy Gminie Żydowskiej. Jest to placówka terapeutyczna.
źródło http://forumfzp.net/viewtopic.php?t=655&postdays=0&postorder=asc&start=90

Mściciele?