Msza św. - Prefacja -Sanctus -Kanon Rzymski

Data: 2011-01-30 12:56:43
Autor: abc
Msza św. - Prefacja -Sanctus -Kanon Rzymski
Następnie po dialogu przed Prefacją
kapłan odmawia (śpiewa) Prefację.
Tekst http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z22

Potem ministrant trzykroć dzwoni dla Trójcy Świętej a pochylony kapłan mówi:
"Sanctus, Sanctus, Sanctus, Dominus Deus Sabaoth. Pleni sunt coeli et terra
gloria tua. Hosanna in excelsis" i czyniąc Znak Krzyża Świętego: "Benedictus
qui venit in nomine Domini. Hosanna in excelsis."

czyli "Święty, Święty, Święty, Pan Bóg Zastępów. Pełne są niebiosa i ziemia
chwały Twojej. Hosanna na wysokości. (+) Błogosławiony, który idzie w imię
Pańskie. Hosanna na wysokości."
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z23

Po Sanctus pochylony kapłan rozpoczyna po cichu Kanon Mszy św.
Kapłan najpierw ogólnie poleca ofiary odmawiając modlitwę Te Igitur,
następnie poleca ofiary za Kościół Wojujący modlitwą In Primis,
wspomina żywych odmawiając Memento za uczestników
i wspomina Kościół Tryumfujący w modlitwie Communicantes wygłaszając imiona
tych, których należy:
 http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z24
a potem prosi o Przeistoczenie:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z26

Po prośbie o przyjęcie ofiary i przeistoczenie
kapłan bierze do rąk Hostię i po cichu odmawia modlitwę Qui Pridie
Tekst: http://www.tradycja.koc.pl/ordo.htm#z27

Następnie kapłan pochyla się nad Hostią i wypowiada formułę:

HOC EST ENIM CORPUS MEUM

czyli TO JEST BOWIEM CIAŁO MOJE

Potem kapłan podnosi Hostię, ministrant dzwoni, wierni adorują wypowiadając
po cichu słowa św. Tomasza: "Dominus meus et Deus meus" czyli "Pan mój i Bóg
mój".

Po konsekracji chleba, kapłan bierze do rąk kielich i po cichu odmawia
modlitwę Simili modo http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z28

Następnie kapłan pochyla się nad kielichem i wypowiada formułę:

HIC EST ENIM CALIX SANGUINIS MEI, NOVI ET AETERNI TESTAMENTI: MYSTERIUM
FIDEI: QUI PRO VOBIS ET PRO MULTIS EFFUNDETUR IN REMISSIONEM PECCATORUM.

czyli TO JEST BOWIEM KIELICH KRWI MOJEJ, NOWEGO I WIECZNEGO PRZYMIERZA:
TAJEMNICA WIARY: KTÓRY ZA WAS I ZA WIELU WYLANY BĘDZIE NA ODPUSZCZENIE
GRZECHÓW.

Potem kapłan mówi "Haec quotiescumque feceritis, in mei memoriam facietis"
czyli "To ile razy czynić będziecie, na moją czyńcie pamiątkę" i podnosi
kielich. Ministrant dzwomi, wierni adorują wypowiadając po cichu słowa św.
Tomasza: "Dominus meus et Deus meus" czyli "Pan mój i Bóg mój".

Przeistoczenie chleba i wina w Ciało i Krew Pańską jest kulminacyjnym
punktem w Ofierze Mszy Świętej, a w kościele panuje cisza.

Następnie kapłan wspomina Tajemnicę Odkupienia, modli się o przyjęcie Ofiary
bezkrwawej, http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z29 , a potem
odmawia Drugą Modlitwę Wstawienniczą
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117#z31

A teraz można ze zrozumieniem obejrzeć film:
http://www.youtube.com/watch?v=NVq_DnWB6cA&feature=related

Data: 2011-01-30 14:14:25
Autor: abc
Msza św. - Prefacja -Sanctus -Kanon Lefebrystyczny
j.w.

Msza św. - Prefacja -Sanctus -Kanon Rzymski