Msza z czytnikiem linii papilarnych.

Data: 2010-01-29 08:17:37
Autor: Artur Borubar
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
W kościele w Gryfowie Śląskim obecność gimnazjalistów na mszach ksiądz sprawdza czytnikiem linii papilarnych.

 System jak z filmu "Mission Impossible" od tego roku obowiązuje w parafii św. Jadwigi. W zakrystii kościoła zamontowano czytnik, do którego gimnazjaliści przykładają palce przed i po mszy św. Wymyślił go wikariusz ks. Grzegorz Sowa. Najpierw tłumaczył nam, że to bezpieczne i zgodne z prawem. Gdy w szkole próbowaliśmy mu zrobić zdjęcie, wezwał policję. Nie wpuścił do kościoła.

Dzieci, które przygotowują się do bierzmowania, palce w czytniku mają odciskać przez trzy lata. Powinny uczestniczyć w mszach świętych w niedziele i pierwsze piątki oraz w nabożeństwach różańcowych i roratach. Jeśli zaliczą 200 obecności, są zwolnione z egzaminu.

Gimnazjaliści ks. Sowę lubią ("poświęca nam mnóstwo czasu", "świetnie prowadzi religię", "jest autorytetem"). I generalnie podoba im się pomysł z czytnikiem. - Wygodny. Nie musimy stać w kolejce do księdza, żeby dał podpis w książeczce do bierzmowania - opowiada Karolina z drugiej klasy.

Ale już pani Jarosława, matka Grzegorza z drugiej klasy, zabroniła mu przykładać palec w kościele do czytnika. - Nie podoba mi się. Sami prowadzimy synowi zeszyt, gdzie wpisujemy, kiedy był na mszy, co było na kazaniu i który ksiądz odprawiał mszę.

Mamę innego ucznia Grzegorza zdenerwował sposób wprowadzenia czytnika. - Przed wakacjami od części dzieci pobrano odciski bez naszej wiedzy. Syn wrócił do domu przestraszony.

A mama Kasi dodaje: - Ksiądz na zebraniu w szkole opowiedział nam o nowym systemie. Potem spytał, kto jest za, a kto przeciw. To kłopotliwa sytuacja, bo ciężko się w takiej sytuacji wyłamać. Jak większość podniosłam więc rękę za. Ale pomysł jest zły. Kościół to nie posterunek.

Od wtorku, gdy o pomyśle księdza na Alercie24 Gazety.pl napisał czytelnik, w Gryfowie mówi się tylko o tym. "Głupi wymysł", "superpomysł", "wracają czasy państwa policyjnego", "nareszcie będzie dyscyplina" - mówią mieszkańcy miasta, z którymi rozmawialiśmy na ulicy.

Sprawą zainteresował się generalny inspektor ochrony danych osobowych. - Dostaliśmy zgłoszenie od mieszkańca Gryfowa Śląskiego. Zajmujemy się sprawą - mówi Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik GIODO.

Gryfowskiemu czytnikowi przyjrzy się też rzecznik praw obywatelskich. - Pobieranie odcisków palców to kwestia wysoce wątpliwa z punktu widzenia ochrony danych osobowych - mówi Mirosław Wróblewski z biura RPO. - Administrator bazy musi zapewnić bezpieczeństwo przechowywanych danych, co szczegółowo określają przepisy.

- Cały ten hałas o odciski jest bez sensu, bo robimy to dobrowolnie. Ksiądz wytłumaczył nam, że urządzenie sprawdza tylko nasze punkciki na liniach papilarnych, i stąd wie, że są nasze, ale nigdzie nie przechowuje naszych danych. Zresztą jak ktoś nie chce, to może nadal brać podpisy na kartce - mówi gimnazjalistka Karolina z drugiej klasy.

http://wyborcza.pl/1,75248,7505893,Msza_z_czytnikiem_linii_papilarnych.html

Przemek
--
 Z dokumentu wynika, że w CBA nie było jasnych
kryteriów, według których przyznawano nagrody i premie. Premiowymi

Data: 2010-01-29 08:47:17
Autor: Grzegorz Z.
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
hehehe straszny ateista musi być z tego księdza skoro nawet swoim owieczkom
nie wierzy na słowo.

To niby dlaczego ja mam wierzyć na słowo Czarnej Stonce że Jahwe jest?

Data: 2010-01-29 08:58:02
Autor: Artur Borubar
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał

hehehe straszny ateista musi być z tego księdza skoro nawet swoim owieczkom
nie wierzy na słowo.

To niby dlaczego ja mam wierzyć na słowo Czarnej Stonce że Jahwe jest?

Częśc katabasów w istnienie Jahwe też nie wierzy. Gdyby wierzyli, to strach przed otchłanią byłby silniejszy niż przyjemnośc czerpana z tyłka ministranta...

Przemek

Data: 2010-01-29 11:33:42
Autor: *.heÂŽsk.*
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
On Fri, 29 Jan 2010 08:58:02 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Czę¶c katabasów w istnienie Jahwe też nie wierzy. Gdyby wierzyli, to strach przed otchłani± byłby silniejszy niż przyjemno¶c czerpana z tyłka ministranta...

 opowiedz nam o swoich doswiadczeniach. moga byc interesujace.
 czy juz pamiec ci wrocila czy wciaz szukasz klechy ktorego  twarzy nie mozesz sobie przypomniec, no bo jak ?

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-29 21:38:29
Autor: raff
Artur Borubar pisze:
[...]

Wy Kawecki to macie tylko kosmate mysli.

Idzcie na dworzec, dajcie upust swoim chuciom to i grupie wyjdzie na dobre.

R.

Data: 2010-01-29 21:52:26
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 29 Jan 2010 21:38:29 +0100, raff napisał(a):

Artur Borubar pisze:
[...]

Na dworzec to nie Jacek tylko Piotr uczęszczał.

Data: 2010-01-29 10:25:15
Autor: awe
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
NO postep idzie a wy kawecki dalej obora
awe

Data: 2010-01-29 11:33:42
Autor: *.heÂŽsk.*
Msza z czytnikiem linii papilarnych.
On Fri, 29 Jan 2010 08:17:37 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

W ko¶ciele w Gryfowie ¦l±skim obecno¶ć gimnazjalistów na mszach ksi±dz sprawdza czytnikiem linii papilarnych.

 [litosciwie wyciete]

  widzisz komuszku, klecha wprowadzil nowoczesne rozwiaznie
 o ktorym ty tylko marzysz. walcz ze swoja antyklerykalna  fobia, mozemy udzielic ci wsparcia ;o)))