Data: 2013-12-05 18:38:57 | |
Autor: Cavallino | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:05122013.077AB154@budzik61.poznan.pl... Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Słusznie. Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś. Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych w fabryce.
Nie wierz w to, jak będzie 5% to po prostu instalacja jest źle ustawiona. Stosunek spalanego gazu do benzyny jest stały i zakładając że instalacja benzynowa jest dobra, nie może się zmieniać. |
|
Data: 2013-12-05 18:26:07 | |
Autor: Budzik | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Jednak spróbuje.Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Za duzo znajomych ma i sobie chwali. No i tylko i wyłącznie z takim założeniem kupiłem zonie duze auto. Bo na pb to ona nie zarobi :)
Tak mi sie własnie wydawało, ze to sciema zeby u nich załozyć. W sumie biore pod uwage tylko Domanskiego i Pitek bo tylko oni potwierdzili, ze regulują instalację z odczytów w czasie jazdy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!" kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo |
|
Data: 2013-12-05 22:19:08 | |
Autor: Cavallino | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:05122013.78C19948@budzik61.poznan.pl... Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach..... A ilu klnie? |
|
Data: 2013-12-05 22:00:27 | |
Autor: Budzik | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
No własnie praktycznie sie nie zdarza.Jednak spróbuje. Jedna znajoma kupiła nowa fabie juz ladnych pare lat temu od razu z instalacją i bardzo narzekała. Ostatnio mnie nawet jeden znajomy zdziwił, bo miał auto uzywane na co dzien w celach keriersko-transportowych na LPG. A zyłem w przekonaniu, ze takie auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną" |
|
Data: 2013-12-05 23:22:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 5 Dec 2013 22:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
A zyłem w przekonaniu, ze takie auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON. Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :) |
|
Data: 2013-12-05 23:00:39 | |
Autor: Budzik | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Osobnik posiadający mail hellfire@spam.spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Hmm, jest jakis kruczek?A zyłem w przekonaniu, ze takie auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON. Wysoka cena? Niska wytrzymałośc? Bo jednak z jakiegos powodu sie tego nie robi... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może", ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą." Henry Louis Mencken |
|
Data: 2013-12-06 00:18:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Osobnik posiadający mail hellfire@spam.spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Robić się robi: http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/ Ale faktycznie nie jest to tak popularne jak przerabianie Polonezów na LPG ;) |
|
Data: 2013-12-05 23:58:58 | |
Autor: Budzik | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Osobnik posiadający mail hellfire@spam.spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Hmm, jest jakis kruczek?A zyłem w przekonaniu, ze takie auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON. Ciekawe. Widze, ze generalnie opłaca sie to przy wiekszych samochodach, chociaż niestety na stronie trudno znaleśc cenę instalacji. Ja jeżdze obecnie najczescie Scudo 1,9D który zuzywa srednio 6,5 litra, wiec podejrzewam, ze ciezko byłoby duzo zyskac. Ale juz auto wielkości Ducato... Wszystko zalezy od tego ile instalacja i jak to sie odbija na trwałosci. Ostatnio wczytuje sie w temat CNG ale tutaj równiez pozostaje pytanie o trwałośc takich silników. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców, a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer |
|
Data: 2013-12-05 22:55:43 | |
Autor: Lewis | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:
Jednak spróbuje. Wkładają szmelc to klną :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-12-06 17:17:31 | |
Autor: Cavallino | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7qspk$dkv$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze: A nie mówiłem że wina jest zawsze klienta? Ja dokładnie tak samo do tego podchodzę i aby nie być winnym trzymam się od tematu gazowego druciarstwa z daleka. |
|
Data: 2013-12-06 23:30:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 05 Dec 2013 22:55:43 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze: Ale taka trochę specyfika branży LPG. Bo technicznie jest to podobne zagadnienie co poważne modyfikacje silnika. Założenie LPG jest poodobnie dużą ingerencją jak założenie instalacji podtlenku azotu, turbosprężarki do silnika wolnossącego, grzebanie przy wałkach rozrządu itp. itd. Oczywiście specyficzni są też klienci - zainteresowanie tuningiem to wynik posiadania nadmiaru pieniędzy, a zainteresowanie LPG wręcz przeciwnie. Ale wystarczy popatrzeć co jak się robi (i co ile kosztuje). Ile pracy poświęca się programowaniu ECU silnika po tuningu, a ile robi to gazownik po założeniu LPG? Nie żeby LPG często montuje się byle taniej, a więc byle szybciej i na byle tańszych komponentach. Nie żeby z kolei tuning miał być wart swojej ceny, ale pewnie prawda leży gdzieś po środku. |
|
Data: 2013-12-05 23:21:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 5 Dec 2013 18:26:07 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tzn. żeby była jasność - nie ma żadnego problemu w ustawieniu instalacji tak żeby zużycie gazu w litrach było takie samo jak benzyny, albo nieznacznie większe. Tyle że oznacza to bardzo ubogą mieszankę paliwową (i przy okazji utrata mocy). Póki będziesz ledwo muskał gaz to nawet jest szansa że nic się nie stanie, ale jeżeli użyjesz od czasu do czasu pedału gazu, to silnik się zniszczy. Mity związane z LPG - utrata mocy, konieczność częstej wymiany świec, uszczelki pod głowicą, wypalanie się zaworów, to są skutki właśnie ubogiej mieszanki. Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam symboliczny), a zużycie gazu musi być o około 20% wyższe niż benzyny. Każde inne ustawienie jest zwczajnie nieprawidłowe. |
|
Data: 2013-12-05 23:43:45 | |
Autor: Maciek | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam Hm, moj samochod nie ma odczuwalnego spadku mocy, a spalanie gazu (realne) jest o ok. 15-17% wyzsze niz benzyny (zliczanego przez komputer). 20% roznicy nigdy nie bylo. Za malo? Regulowany byl niedawno... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-12-06 00:22:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:43:45 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Może być ok - tak naprawdę to co mówisz to się jeszcze mieści w błędzie pomiaru. Zresztą nawet jakieś pojedyńcze procenty w te czy w tamte silnika nie wykończą. 20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości LPG i benzyny. Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa niż benzyny. Groźni są gazownicy który mówią o: - wzroście zużycia LPG o mniej niż te 15% (a bywa że mówią o takim samym zużyciu jak benzyny) - że samochód na LPG musi być słabszy niż na benzynie - wymaganej częstej wymianie świec (na zasadzie że taki urok LPG). |
|
Data: 2013-12-06 01:14:19 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Powitanko, 20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości To sie zgadza. Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa A to juz nie do konca: http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zakladac-gaz/ Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2013-12-06 01:54:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Dnia Fri, 06 Dec 2013 01:14:19 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa No mniej więcej właśnie tak - pamiętaj że w mieszance stechiometrycznej objętość LPG jest o te 20% wyższa niż analogicznie objętość benzyny. Co kompensuje tą około 20% niższą kaloryczność litra paliwa. W efekcie wychodzi na jedno - moc nie powinna się zmienić jeśli silnik pracuje na tak samo bogatej mieszance. Jak to kiedyś dokładnie policzyłem w oparciu o jakieś tam dane (plus minus pewne rozbieżności podawane przez różne źródła), to wychodziła mi mieszanka LPG o 1% bardziej kaloryczna. Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy. |
|
Data: 2013-12-08 22:07:59 | |
Autor: Lewis | |
[lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
W dniu 2013-12-06 01:54, Tomasz Pyra pisze:
Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG A ja bym liczył bo nieraz doświadczyłem zestrojenia silnika z turbo i porządną instalacją LPG, przez to że LPG jest odporniejsze na spalanie stukowe śmiało można było dorzucić zapłonu i wychodziło jakieś 10KM więcej na LPG :) (przy mocy 250+) -- Pozdrawiam Lewis |
|