Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [lpg][tech][poz] Mulcia :)

[lpg][tech][poz] Mulcia :)

Data: 2013-12-06 21:53:59
Autor: Trybun
[lpg][tech][poz] Mulcia :)
W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:
Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Miejsce to Poznań i okolice.

Wszelkie porady mile widziane!


Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą. Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.

Data: 2013-12-06 21:40:20
Autor: Budzik
[lpg][tech][poz] Mulcia :)
Osobnik posiadający mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą. Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.

Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na 500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.

Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie obruszył i stwierdził coś w s tylu:
"jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
I bądz tu mądy...

W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
przez 2500 - 2600 PITEK
do 2650 u Domańskiego.

Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

Data: 2013-12-07 11:05:45
Autor: Trybun
[lpg][tech][poz] Mulcia :)
W dniu 2013-12-06 22:40, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.
Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na
500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.

Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić
tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch
miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie
obruszył i stwierdził coś w s tylu:
"jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak
wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
I bądz tu mądy...

W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
przez 2500 - 2600 PITEK
do 2650 u Domańskiego.

Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.


Tak żeby wyszło najtaniej. Mój niedawny przykład - w Vectrze konieczna była wymiana butli, no to podjażdżam do renomowanej na okolicę  firmy z wielkim szyldem  i pytam o cenę takiej wymiany - facet sprawdza w komputerze ceny takiej butli - no mówi 550 zł +100 za wymianę.. oczywiście trzeba się zapisać na termin bo jest kolejka.  Trochę mi sie wydawało drogo, kupilem miejscową gazetę i patrzę po ogłoszeniach, w niedalekim Zagórowie ogłasza sie jeden warsztat,  chwyt za telefon i pytam o termin i cenę - "może pan od razu podjeżdżać, a cena -  butla + wymiana = 500 zł". Wyregulawał mi ją przy okazji i przeczyścił filtr, oczywiście gratis.

Wszyscy podają  Ci wersję która dla mnie osobiście byłaby nie do przyjęcia - gaz zakładam ze względów oszczędnościowych, a nie po to aby tracić kupę kasy.

Że nie jest to urządzenie jakoś specjalnie awaryjne to wiem z doświadczeń brata - na gazie jeździ od zawsze, już w polonezie miał instalację gazową, później Sierra, Audi, a teraz Passat, montował zawsze najtańsze instalacje, ale nigdy nie miał jakichś problemów z nimi. Ja w Vectrze też miałem taką bez markową ale kilka lat eksploatacji i zero problemów.
Co do spalania to nie wiem czy na zasilaniu gazowym auto spala więcej. Moja Vectra 1.8 spalała średnio 8,5 litra gazu. Czy na benzynie spalałaby mniej to nie mam pojęcia, nigdy nie sprawdziłem. Jednak odnosiłem wrażenie że na gazie jest trochę słabsza, ale w takim stopniu że może było to istotnie tylko wrażenie.

Tak, w Multipli to chyba najlepsze rozwiązanie - butla w koło zapasowe i cała powierzchnio bagażowa do dyspozycji. A na zapas jeżeli masz standardowo  szerokie koła dokupić małą dojazdówkę.

[lpg][tech][poz] Mulcia :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona