Mulenie komputera

Data: 2011-03-11 06:19:29
Autor: BAREK
Mulenie komputera
Dzień Dobry,

Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.
Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że jest ok.
Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?
--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-03-11 07:08:43
Autor: G Nowak
Mulenie komputera
Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.
Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że jest ok.
Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

Bedziemy potrzebowac
-szklanej kuli
-logu systemowego
-dokladnego opisu problemu i sprzetu

--
Pozdr

Data: 2011-03-11 08:53:35
Autor: M1SLQ
Mulenie komputera
Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

Sprawdź temperatury.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-11 09:02:27
Autor: Smok Eustachy
Mulenie komputera
Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:19:29 +0100, BAREK napisał(a):

[...]

Linux Live Cd + memtest, plus lspci, plus lsusb.
+ otwarcie obudowy i sprawdzenie wiatraków.

Data: 2011-03-11 10:40:12
Autor: Jarosław Kłopotek
Mulenie komputera
W dniu 2011-03-11 10:02, Smok Eustachy pisze:

> Linux Live Cd + memtest, plus lspci, plus lsusb.
> + otwarcie obudowy i sprawdzenie wiatraków.

to chyba najprostrza opcja, pozatym jest coś takiego jak Hirens Boot CD/USB który ma o wiele więcej softu do testowania.

do zestawu linuksowego dorzuciłbym CPUburn ;>

Pozdrawiam Serdecznie

--
Jarosław Kłopotek

Data: 2011-03-11 09:57:16
Autor: Doxent
Mulenie komputera
Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

sprawdzić dysk twardy. Mulenie to często też przechodzenie kontrolera w tryb PIO.

Data: 2011-03-11 12:59:50
Autor: BUNIEK
Mulenie komputera
Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.
Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że jest ok.
Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

Mi ostatnio komp sie przycinał jak byl nieoznaczony bad na dysku, oznaczył i jakby jest lepiej.

Buniek

Data: 2011-03-12 13:36:35
Autor: Rados³aw Sokó³
Mulenie komputera
W dniu 11.03.2011 06:19, BAREK pisze:
Komputer z Win XP siê zaczyna muliæ/zacinaæ.

Rozwiñ, proszê.

Za³ó¿my, ¿e od strony oprogramowania wszystko ju¿ zosta³o sprawdzone i wygl±da, ¿e jest ok.

Sk±d wiesz, ¿e wszystko?

Jak zdiagnozowaæ, czy nie ma problemów z jakim¶ elementem sprzêtu?

Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
oprogramowanie. W przypadku sprzêtu mo¿liwe jest g³ównie prze-
grzewanie siê procesora i wynikaj±ce z tego jego spowalnianie
lub problemy z uszkodzeniem sprzêtu lub zg³aszaniem przerwañ
skutkuj±ce wstrzymywaniem pracy.

Wszystko to jednak rzadko¶æ w porównaniu z b³êdnym ustawieniem
trybu DMA dysków, b³êdami w programach obs³ugi urz±dzeñ, insta-
lowaniem jakich¶ dziwnych optymalizatorów pamiêci i tak dalej.
A to wszystko s± przyczyny le¿±ce po stronie oprogramowania.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-03-12 15:33:25
Autor: animka
Mulenie komputera
W dniu 2011-03-12 13:36, Rados³aw Sokó³ pisze:
Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
oprogramowanie.

Indeksowanie plików i jak WU zaczyna pracê na czyim¶ dysku (instalowanie w tle poprawek, robienie kopii zapasowych). Najlepiej wy³±czyæ (jak siê da) harmonogram zadañ czy usun±æ z zadañ wszystko co tam jest zaplanowane.

--
animka

Data: 2011-03-12 15:50:34
Autor: BQB
Mulenie komputera
[...]

Ja ostatnio mia³em przypadek z dyskiem twardym w laptopie, system dzia³a³, wszystko by³o OK, tyle, ¿e niesamowicie wolno. Dysk mia³ strasznie niski transfer. Szybko¶æ pracy dysku by³a na tyle niska, ¿e podczas logowania siê do systemu XP Home na odpowiedni profil, d¼wiêk siê przycina³. Skanowanie dysku, wraz ze skanowaniem powierzchni trwa³o 17 godzin i na 5 etapie mia³o 60%. Skanowanie wykonywane by³o przez narzêdzie systemowe po restarcie komputera a jeszcze przed za³adowaniem siê systemu. Dysk by³ wymieniony 3 miesi±ce temu, w serwisie stwierdzono uszkodzenie pamiêci w twardym dysku. Dysk mia³ chyba 160GB pojemno¶ci.

Mulenie komputera