Mulenie komputera

Data: 2011-03-12 13:36:35
Autor: Radosław Sokół
Mulenie komputera
W dniu 11.03.2011 06:19, BAREK pisze:
Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.

Rozwiń, proszę.

Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że jest ok.

Skąd wiesz, że wszystko?

Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
oprogramowanie. W przypadku sprzętu możliwe jest głównie prze-
grzewanie się procesora i wynikające z tego jego spowalnianie
lub problemy z uszkodzeniem sprzętu lub zgłaszaniem przerwań
skutkujące wstrzymywaniem pracy.

Wszystko to jednak rzadkość w porównaniu z błędnym ustawieniem
trybu DMA dysków, błędami w programach obsługi urządzeń, insta-
lowaniem jakichś dziwnych optymalizatorów pamięci i tak dalej.
A to wszystko są przyczyny leżące po stronie oprogramowania.

Data: 2011-03-12 15:33:25
Autor: animka
Mulenie komputera
W dniu 2011-03-12 13:36, Radosław Sokół pisze:
Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
oprogramowanie.

Indeksowanie plików i jak WU zaczyna pracę na czyimś dysku (instalowanie w tle poprawek, robienie kopii zapasowych). Najlepiej wyłączyć (jak się da) harmonogram zadań czy usunąć z zadań wszystko co tam jest zaplanowane.

--
animka

Data: 2011-03-12 15:50:34
Autor: BQB
Mulenie komputera
[...]

Ja ostatnio miałem przypadek z dyskiem twardym w laptopie, system działał, wszystko było OK, tyle, że niesamowicie wolno. Dysk miał strasznie niski transfer. Szybkość pracy dysku była na tyle niska, że podczas logowania się do systemu XP Home na odpowiedni profil, dźwięk się przycinał. Skanowanie dysku, wraz ze skanowaniem powierzchni trwało 17 godzin i na 5 etapie miało 60%. Skanowanie wykonywane było przez narzędzie systemowe po restarcie komputera a jeszcze przed załadowaniem się systemu. Dysk był wymieniony 3 miesiące temu, w serwisie stwierdzono uszkodzenie pamięci w twardym dysku. Dysk miał chyba 160GB pojemności.

Mulenie komputera