Mulenie laptopa

Data: 2015-09-29 18:41:40
Autor: Wiktor S.
Mulenie laptopa
System (XP) w lapku uruchamia sie kilkanaście minut. Dostęp do dysku
trwa minutę/dwie. Programy też uruchamiaja się długo. Czego szukać?
Transfer dysku? Jak to się bada? Pamięć, chipset? Robactwa nie ma.
Zajętość procesora 5-10%. Proszę o rady.

Sprawdzić czy dysk działa w trybie UDMA, czy przypadkiem nie przełączyło go na PIO.
W menedżerze urządzeń, pod kontrolerem dysków.

--
Wiktor S.

Data: 2015-09-30 00:38:43
Autor: Kamil
Mulenie laptopa
Użytkownik "Wiktor S." napisał:

Sprawdzić czy dysk działa w trybie UDMA, czy przypadkiem nie przełączyło go na PIO.
W menedżerze urządzeń, pod kontrolerem dysków.

Dzięki za podpowiedź. Rzuć okiem tu:

http://zapodaj.net/0af0b33079a10.jpg.html

To screen z tego lapka. Podejrzewam, że ten PIO to HDD.

Zwykle daję takie obrazki na swoja stronę, ale h... z Republiki zablokowali mi stronę. Na FTP jest, a pod przeglądarką blokada. Można z tym coś zrobić?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-01 03:24:17
Autor: \(c\)RaSz
Mulenie laptopa
30 września 2015 00:38 Użytkownik "Kamil" <nospam@tlen.pl> napisał w
news:muf4et$t35$1speranza.aioe.org ...
:
: (...)
: To screen z tego lapka. Podejrzewam, że ten PIO to HDD.
:

Nie wiem czy nie masz przypadkiem stareńkiego BIOS-u, bo drzewiej bywała w nich
możliwość ustawienia owego PIO właśnie. Może tam leży problem (tak sobie
gdybam).

A dodatkowa ewentualność to pofragmentowany dysk: dawno temu go porządkowałeś?
No bo ja mam taki problem ze swoją antyczną "tą-szybą" ;)

  - otóż jej O-eS, czyli Win XP nie ma S. Pack'u trzeciego, a jedynie 2-kę, co
skutkuje brakiem... defragmentacji! Dziwne, ale prawdziwe. Mógłbym niby
zainstalować wersję zawierającą SP-3, ale mam pewne obawy: a nóż-widelec i
przepadnie mi toshibowe firmware, np. to, które odpowiada za różne opcje
zasilania, dość to przecież ważne!

Sądzę, że jeśli dysk masz pobałaganiony, to może bardzo wydatnie wydłużać czas
ładowania programów. Zapisz czasy tych, które to robią nadzwyczaj ślamazarnie,
zdefragmentuj dysk, i porównaj! I napisz koniecznie, czy pomogło.

:
: Zwykle daję takie obrazki na swoja stronę, ale h... z Republiki
: zablokowali mi stronę.
:

Hm, jak tam komuś nawrzucałeś od h***w to i zablokować mogli ;(

Ale jest też możliwość inna: pamiętasz o konieczności wchodzenia z FTP co czas
jakiś (pół roku chyba)? Bo jeśli zaniedbałeś, to ichni system *może* stronę
zablokować. Choć moja nie była przeze mnie "odświeżana" tym sposobem baaardzo
długo, a jakoś nie zniknęła, no ale to może przez jakieś ich niedopatrzenie
tylko. W każdym bądź razie jest zdaje się tak, że ona nie jest (przynajmniej nie
od razu) kasowana, a tylko nakładają na nią blokadę właśnie, a kasują z dużym
poślizgiem.

:
:Na FTP jest, a pod przeglądarką blokada. Można z tym coś zrobić?
:

Co się pytasz? Przecież to chyba jasne, że musisz się skontaktować z ichnim
sysop'em / admin'em! Wszak jeśli Ty nie dałeś rady, no to nikt inny tego za
Ciebie tu nie zrobi...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Mulenie laptopa