MultiBank - kredyt hipoteczny - 2 ubezpieczenia bez OWU?!

Data: 2011-06-08 04:38:37
Autor: Marcin
MultiBank - kredyt hipoteczny - 2 ubezpieczenia bez OWU?!
Witam.

Do podpisania umowy kredytowej "potrzebna" jest zgoda na następujące
warunki:
Prawne zabezpieczenie Kredytu na okres przejściowy do dnia
uprawomocnienia się wpisu hipoteki, [...]
ustanowionej na rzecz Banku:
[X] Ubezpieczenie pomostowe.
[...]
Na dzień wydania Decyzji kredytowej przez Bank oprocentowanie Kredytu
wynosi X,XX%, marża Banku wynosi X,XX%
z zastrzeżeniem par [...] Dniem wydania Decyzji kredytowej jest [...].
W okresie ubezpieczenia pomostowego, o którym mowa w par [jak
powyżej], marża Banku ulega podwyższeniu o X,XX p.p.
i wynosi X,XX%. Po zakończeniu okresu tego ubezpieczenia marża Banku
ulega obniżeniu o X,XX p.p. poczynając
od dnia następnego po dniu uprawomocnienia się wpisu do hipoteki na
rzecz Banku. [...]
Ubezpieczenie niskiego wkładu Kredytu na okres 36-miesięczny okres
ubezpieczenia.
Jeśli z upływem pełnych 36 miesięcy okresu ubezpieczenia licząc od
pierwszego dnia miesiąca następującego
po miesiącu, w którym nastąpiła wypłata Kredytu nie nastąpi całkowita
spłata zadłużenia objętego ubezpieczeniem
ani inne zdarzenie kończące okres ubezpieczenia, ochrona ubezpieczenia
podlega przedłużeniu na kolejny 36 miesięczny
okres, przy czym łączny okres ubezpieczenia nie może przekroczyć 180
miesięcy.
Kredytobiorca upoważnia Bank do pobrania kosztów związanych z
podwyższonym ryzykiem spłaty Kredytu
w wysokości 4,5% kwoty Kredytu objętej ubezpieczeniem, tj X XXX,00 zł,
w tym także w przypadku przedłużenia ochrony
ubezpieczeniowej, z rachunku wskazanego w par 6 ust. 2 bez odrębnej
dyspozycji.
Kwota Kredytu objęta ubezpieczeniem niskiego wkładu na dzień podjęcia
decyzji kredytowej wynosi XXX XXX,00 zł

I teraz pytanie kto jest tutaj ubezpieczającym, a kto ubezpieczonym?
Według pracownika banku:
-- -- -- -- -- -- --
Nie mogę wysłać Panu OW Ubezpieczń: NWW PZU oraz ubezpieczenia
pomostowego, ponieważ jest to ubezpieczenie pomiędzy Bankiem a TU.
Klient przystępuję do Grupowego Ubezpieczenia i Bank ma obowiazek
poinformować Klienta o wysokosci naliczonych skladek i warunkach.
To wszystko jest zawarte w Umowie kredytowej. Nic wiecej Klient nie
otrzymuje. Informacja potwierdzona u pracownika Centrali
-- -- -- -- -- -- -- -
Czyli mam z tego wnioskować,  że ubezpieczającym i ubezpieczonym jest
bank - jeśli tak, to kim ja w tej umowie ubezpieczenia
jestem skoro płacę za bank składkę ubezpieczeniową?
Nawet nie jest mi dane (bank odmawia OWU) poznać mojego statusu w tej
umowie, chociaż bank twierdzi "Klient przystępuje
do Grupowego Ubezpieczenia...".
Czy to nie dziwne?

Do jakiej instytucji można to "zgłosić", jeśli końcowo nie uzyskam
OWU ?

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2011-06-08 23:50:06
Autor: RobertS
[...]

najlepiej zwróć się do kogoś kto udzieli Ci kredytu w banku, w którym nie ma takich problemów z OWU...

RobertS

Data: 2011-06-09 10:07:30
Autor: Kris
MultiBank - kredyt hipoteczny - 2 ubezpieczenia bez OWU?!

Użytkownik "Marcin" <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał w wiadomości news:d01921c0-1e71-463d-8d60-3976903dc4fcgh5g2000vbb.googlegroups.com...
Witam.

Czyli mam z tego wnioskować,  że ubezpieczającym i ubezpieczonym jest
bank - jeśli tak, to kim ja w tej umowie ubezpieczenia
jestem skoro płacę za bank składkę ubezpieczeniową?

Osoba płacącą składke;))

Krzysiek

Data: 2011-06-10 01:02:52
Autor: Marcin
> [...]
>bank - jeśli tak, to kim ja w tej umowie ubezpieczenia
>jestem skoro płacę za bank składkę ubezpieczeniową?

Czyli co? Bank płaci od tego (mojego świadczenia na rzecz Banku)
podatek dochodowy?

Marcin

Data: 2011-06-10 12:35:59
Autor: Kris
Użytkownik "Marcin" <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał w wiadomości news:2b0fb18e-be29-4ca8-b13d-81223952838cj25g2000vbr.googlegroups.com...
Czyli co? Bank płaci od tego (mojego świadczenia na rzecz Banku)
podatek dochodowy?

Bo w sumie tam strona nie jestes. ani z zadnym roszczeniem przy tych polisach nie wystapisz przweciez. W przypadku pierwszej polissy bank zabezpiecza sie przed tym że dał Tobie kase już a może nie dojśc do prawomocnego wpisuy do hipoteki- albo inaczej- dzięki tej polisie otrzymałes kasę zanim uprawomocnił się wpis hipoteki(a to moze trwac i do roku czasu)
W drugim przypadku dzięi polisie dostales więcej kasy bez tzw wkłądu własnego,. I tez nie jestes stroną. Więc po co Tobie OWU

Krzysiek

MultiBank - kredyt hipoteczny - 2 ubezpieczenia bez OWU?!