Data: 2010-05-10 12:52:14 | |
Autor: Misiu | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Mam tam konto niemal od początku istnienia tego banku. Przez długie lata bardzo sobie chwaliłem, praktycznie wszystko dawało się załatwić przez i-net, kontakt z linią był OK. Do czasu.
Drobne problemy zaczęły się jakieś 3 lata temu. Zmniejszono liczbę znaków do wydrukowania na kartach. Niby nieważna duperela, ale w końcu to klient powinien decydować o tym w jakim brzmieniu ma być zapisane jego imię i nazwisko, a nie magiczny SYSTEM. Nieco poważniejszy problem to czas rozpatrywania reklamacji. Kilka lat temu wystarczało im na to kilkanaście dni. Ostatnio zajęło im to ponad 4 miesiące. Sprawa była prosta: nie zwrócono mi opłaty za używanie karty. Przez 3 miesiące po złożeniu reklamacji otrzymywałem maile, że "sprawa jest skomplikowana" i "jest w toku". Rozumiem, że bank może borykać się z problemami kadrowymi, ale rozpatrywanie chyba najprostszego z możliwych problemów przez 4 miechy trudno traktować w innych kategoriach niż kompletne olewanie klienta. Dziś bank pobrał mi niewielką sumę za wykorzystanie kredytu w koncie ("kapitalizacja odsetek - obciążenie"). Oczywiście w zeszłym miesiącu żadnego korzystania z pieniędzy banku nie było. Pani na infolinii rozłożyła mnie na łopatki informując, że to "miesięczna opłata za możliwość korzystania z kredytu w koncie" (tak jak w większości banków, Multibank pobiera raz na rok opłaty za udostepnienie linii kredytowej, potem odsetki tylko jeśli korzysta się z tych pieniędzy). Pani na szczęście dość łatwo dała się przekonać, że nie powinna wciskać kitu klientom i wzięła się do spisywania reklamacji. Ciekawe jestem czy w tym przypadku rok im wystarczy na jej rozpatrzenie. Może warto dodać, że linię kredytową w koncie mam od dawna, a to pierwszy taki przypadek. Za bardzo coś "usprawnili" w swoim systemie. Kilka lat temu, Multibank był rzeczywiście elitarnym bankiem, z dobrą obsługą za stosunkowo niewielkie pieniądze. Od mniej więcej 2 - 3 lat robi wiele by to dobre wrażenie zatrzeć. W międzyczasie spotkałem się z kilkoma sytuacjami, w których obsługa usiłowała wciskać idiotyzmy nie mające pokrycia w żadnych regulaminach banku. Do tego dochodzi coraz więcej "pomyłek systemu" i totalna olewka klienta jeśli chodzi o sposób obsługi reklamacji. Szkoda, to naprawdę dobry bank kiedyś był. Trezba będzie sprawdzić co u konkurencji słychać. Ostatnio dobrą ofertę ma ING ... -- http://voip.stegny.net |
|
Data: 2010-05-10 04:28:12 | |
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Zgadzam się z Tob±, rzeczywi¶cie Multi zszedł na psy, mówi±c
kolokwialnie. Najgorsze to, że za bardzo nie widzę za bardzo innej instytucji, która by mogła poprowadzić moje podstawowe konto w Multi. Z kart w Multi już zrezygnowałem, bo miałem same problemy i reklamacja goniła poprzedni± reklamację. Wygl±da na to, że tam w Multi to najlepiej mieć tylko rachunek, korzystać z najprostszych usług i nie wydziwiać za bardzo. Zapytam jeszcze o jedn± rzecz, słowo "ostatnio" to ile to mniej więcej jest? Wczoraj, tydzień, miesi±c, kwartał czy pół roku, a może kilka lat temu? |
|
Data: 2010-05-10 15:00:14 | |
Autor: Misiu | |
MultiBank - schodzi na psy | |
W dniu 2010-05-10 13:28, krzysztof_krawczyk@gazeta.pl pisze:
Zgadzam się z Tob±, rzeczywi¶cie Multi zszedł na psy, mówi±c Je¶li pytasz o zdanie, że ostatnio dobr± ofertę ma ING, to miałem na mysli powiedzmy ostatnie tygodnie. Wprowadzili wreszcie wykonywanie przelewów wewn. 24h/dobę, no i wypłaty ze wszystkich bankomatów za rozs±dn± cenę (w koszcie karty). Je¶li pytasz o zdanie: Nieco poważniejszy problem to czas rozpatrywania reklamacji. Kilka lat temu wystarczało im na to kilkana¶cie dni. Ostatnio zajęło im to ponad 4 miesi±ce. To tutaj ostatnio znaczny jakie¶ 5 miesięcy temu. :) -- http://voip.stegny.net |
|
Data: 2010-05-10 16:56:12 | |
Autor: Ranger | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Misiu pisze:
Je¶li pytasz o zdanie, że ostatnio dobr± ofertę ma ING, to miałem na mysli powiedzmy ostatnie tygodnie. Obawiam się, że Cię zmartwię, ale skoro ING udało się dopiero teraz wprowadzić co¶ co inni maj± od dawna to jasno pokazuje ich operatywno¶ć i reakcję na potrzeby rynku. Rok, może 2 temu tez byłem skuszony pierwszymi reklamami z Kondratem - zdaje się że wtedy slogan, "jak mówi± tak robi±" był na topie, i jak spojrzałem na toip tych bezpłatnych kont... a jak sobie jeszcze poczekałem z pytaniami do okienka obserwuj±c sposób pracy obsługi, to cieszyłem się, że akurat nic nie jadłem, bo bym pu¶cił pawia na to wszystko. Niestety jak chcesz być zadowolony z obsługi musisz mieć zajebi¶cie dużo kasy, po to żeby ew. groĽba odej¶cia z banku spowodowała zainteresowanie się Tob±. Je¶li jeste¶ zwykłym szaraczkiem z comiesięczn± pensyjk±, zapomnij że psa z kulaw± noga obejdzie Twoja sprawa. Abstra(c)huj±c - czy pogorszenie usług nie zbiegło się w czasie z wprowadzeniem tej reklamy co go¶ciowi za plecami gania kilka osób co to pomagaj± obsługiwać klienta? Masz odpowiedĽ - kiedy¶ dymała Cię jedna osoba, teraz podpada to pod gwałt zbiorowy ;) ŻADEN bank w Polsce nie jest przyjazny dla klienta - s± (podobno) tylko takie (ale nie powiem jakie, bo nie wiem) które dymaj± Cię tak subtelnie, że jeste¶ podniecony zbliżaj±cym się stosunkiem :) Bez dużej bańki na koncie to se możesz... ponarzekać na grupie. Pzdr Ranger (dawny pracownik kilku banqw) |
|
Data: 2010-05-10 17:05:01 | |
Autor: MarekZ | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Użytkownik "Ranger" <news@finaro.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4be81e6d$1@news.home.net.pl...
Niestety jak chcesz być zadowolony z obsługi musisz mieć zajebi¶cie dużo kasy, po to żeby ew. groĽba odej¶cia z banku spowodowała zainteresowanie się Tob±. Jest to wielka przesada. Obsługa reklamacji normalnych klientów w ING jest na wysokim poziomie. Zaznaczam, że mam na my¶li obsługę reklamacji, a nie kompetencje pracowników pierwszej linii w losowo wybranej placówce, bo z tym wszędzie różnie bywa. A Multibank w kwestii jako¶ci obsługi reklamacji, to obecnie poziom Sygma Banku itp. W każdym razie nawet na mBank to powinni obecnie spogl±dać w kierunku do góry i przez lornetkę. |
|
Data: 2010-05-10 17:12:01 | |
Autor: Ranger | |
MultiBank - schodzi na psy | |
MarekZ pisze:
A Multibank w kwestii jako¶ci obsługi reklamacji, to obecnie poziom Sygma Banku itp. Hahaha, no wła¶nie pracowałem w sygmie, podpisuję się 5 członkami pod tym :)) Pzdr Ranger |
|
Data: 2010-05-10 17:51:21 | |
Autor: Misiu | |
MultiBank - schodzi na psy | |
W dniu 2010-05-10 16:56, Ranger pisze:
Misiu pisze: Kontakty z ING też mam od wielu lat, więc zgrubsza wiem co mnie tam czeka. Z mojego punktu widzenia najgorsze nie s± "marmury" i kolejki w oddziałach, tylko mniejsza liczba spraw, które można załatwić przez i-net czy telefon. Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesi±cu człowiek będzie musiał pofatygować się do banku i odstać kilkanascie minut to tragedii nie będzie. Najwazniejsze dla mnie jest powazne traktowanie człowieka. Chodzi o to, by pracownik nie wprowadzał cię w bł±d tylko po to by zarobić na tobie, a reklamacje były rozpatrywane w sensownym czasie. Oczywi¶cie, w każdym banku może się trafić czarna owca. Zawsze też może się zdarzyć, że twoja reklamacja zniknie przypadkowo w jakiej¶ szufladzie. Ale to co się dzieje w Multibanku na przestrzeni ostatnich 2 - 3 lat woła o pomstę do nieba. Nie będę opisywać wszystkich problemów, szkoda na to czasu. W ING, z którym jak pisałem też ł±cz± mnie długotrwałe i niekiedy też bolesne zwi±zki, aż takiego mułu i jednak wodorostów nie zauważyłem. Nie wiem, co się stało przez ostatnie lata, ale to pewnie efekt braku reakcji na nieprawidłowo¶ci, być może ograniczenia możliwo¶ci awansu i niezbyt wygórowanych płac (duża rotacji kadr w placówkach jest ewidentna). Szkoda tylko, że ruszy ich dopiero jak zobacz± odpływ klientów. -- http://voip.stegny.net |
|
Data: 2010-05-11 09:26:56 | |
Autor: Sebastian | |
MultiBank - schodzi na psy | |
W dniu 2010-05-10 17:51, Misiu pisze:
[...] Najwazniejsze dla mnie jest powazne traktowanie człowieka. Chodzi o to, Nie wiem jak teraz ale ING przez lata był na pierwszym miejscu je¶li chodzi o liczbę naruszeń interesów klientów i zakwestionowanych zapisów w umowach i regulaminach. Mam tam konto Direct i musiałem być po założeniu w banku jeszcze 2 razy bo najpierw nie aktywowano mi dostępu przez net - Do konta DIRECT ! :) Po miesi±cu okazało się, że mam wł±czony płatny pakiet SMS mimo, że wtedy dla konta Direct był bepłatny. Przez telefon usłyszałem, że to efekt mojego zlecenia w czasie otwierania konta. Na moje pytanie co takiego zleciłem skoro w ich TOiP jest informacje że pakiet który posiadam jest bezpłatny, poproszono mnie żeby udać się do placówki i to wyja¶nił. Z konta Direct jestem zadowolony, ale kredytu raczej w ING bym nie brał. -- Pozdrawiam Sebastian |
|
Data: 2010-05-11 18:52:01 | |
Autor: Misiu | |
MultiBank - schodzi na psy | |
W dniu 2010-05-11 09:26, Sebastian pisze:
Nie wiem jak teraz ale ING przez lata był na pierwszym miejscu je¶li Miałem i mam tam konto Direct. Jako¶ bardziej Ľle niż w innych bankach tam nie jest IMHO. Mam tam konto Direct i musiałem być po założeniu w banku jeszcze 2 razy Wyj±tek potwierdza regułę. My¶lę, że każdy na tej grupie będzie w stanie napisać co¶ niefajnego o każdym banku. Też miałem problemy z aktywacj±, na szczę¶cie gdzie¶ znalazłem jaki¶ "magiczny numer" (jakie¶ id nadany w banku chyba 10 lat temu) i problem na szczę¶cie udało się rozwi±zać telefonicznie. IMHO mój przypadek z Multi jest nieco inny. Nie pisałem o cało¶ci moich przebojów z Multibankiem, ale skala problemu jest IMHO znacznie większa spora. W pewnym sensie "opiekuję" się kontami moich rodziców w tym banku. Praktycznie z roku na rok jest coraz gorzej, coraz więcej problemów z każdej strony: pocz±wszy od OSZUKIWANIA klienta typu "nic Pan za to nie zapłaci", albo to "załatwi Pan tylko u mnie, na Multilinii już nie", przez rozpatrywanie reklamacji miesi±cami (dosłownie), po NOTORYCZNE problemy jak u Ciebie z aktywacj± róznych dupereli (kto¶ czego¶ nie dopilnował, nie klikn±ł gdzie trzeba, etc). Trzy konta, trzy różne osoby, te same problemy w dużych ilo¶ciach. Z konta Direct jestem zadowolony, ale kredytu raczej w ING bym nie brał. A ja już kiedy¶ tam miałem i wcale Ľle nie było. IMHO największym problemem ING jest brak elastyczno¶ci. Przykładowo: maj± dla Ciebie ofertę "pożyczki dostępnej od ręki" na powiedzmy 50.000 zł, ale zamienić się tego na kartę kredytow± z dużo niższym limitem, albo linię kredytow± w koncie już nie da. Tak maj± od lat (przynajmniej w moim przypadku) i tu niestety nic się nie zmienia. -- http://voip.stegny.net |
|
Data: 2010-05-11 09:52:43 | |
Autor: xbartx | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Dnia Mon, 10 May 2010 17:51:21 +0200, Misiu napisał(a):
Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesiÄ…cu Raz na rok to moĹĽe i tak, ale raz na miesiÄ…c to zdecydowanie tragedia i to w dodatku grecka ;) -- xbartx |
|
Data: 2010-05-11 18:55:40 | |
Autor: Misiu | |
MultiBank - schodzi na psy | |
W dniu 2010-05-11 11:52, xbartx pisze:
Dnia Mon, 10 May 2010 17:51:21 +0200, Misiu napisał(a): Samochodem do najbliższego oddziału mam 10 minut, do kolejnych 3 czy 4 powiedzmy 20. Wiem, będzie ciężko zimą przy -20 stopniach, ale jakoś przeżyję :) -- http://voip.stegny.net |
|
Data: 2010-05-11 20:51:25 | |
Autor: mvoicem | |
MultiBank - schodzi na psy | |
(11.05.2010 18:55), Misiu wrote:
W dniu 2010-05-11 11:52, xbartx pisze: 10 minut samochodem to jest jakieś 10 km, czyli od 1/2 do 1 litra paliwa. Czyli od 2 do 4 zł miesięcznie, zimą więcej. Ludzie się tutaj potrafią zabijać o 1zł/mc :). p. m. |
|
Data: 2010-05-11 20:44:16 | |
Autor: xbartx | |
MultiBank - schodzi na psy | |
Dnia Tue, 11 May 2010 20:51:25 +0200, mvoicem napisał(a):
10 minut samochodem to jest jakieś 10 km, czyli od 1/2 do 1 litra Mi nie chodziło o koszty, tylko o sam fakt pojawiania się raz w miesiącu w marmurku. Po co? Pomijam tutaj konta firmowe i jakieś specyficzne sytuacje jak przelewy z kk w getinie, które nota bene już getin wykończył, niestety. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2010-05-10 12:04:16 | |
Autor: Rafal M | |
MultiBank - schodzi na psy | |
On 10 Maj, 12:52, Misiu <mgriz...@ymail.com> wrote:
Mam tam konto niemal od pocz±tku istnienia tego banku. Przez długie lata Swieta racja. Rowniez konto mam praktycznie od poczatku istnienia banku (i to od zawsze traktowane jako konto glowne) i tez potwierdzam, ze jest co raz gorzej :( Ostatnio na odpowiedz na moja reklamacje czekalem prawie 6 miesiecy (!!!). Swoja droga - tylko co zamiast Multi? Bo ostatnio sie rozgladalem, i nie znalazlem ani jednej ciekawej oferty :( A az tak mi za skore nie zalezli, zebym sie w trybie awaryjnym od nich ewakuowal ;) Pozdrawiam Rafal |