Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   MultiBank - schodzi na psy

MultiBank - schodzi na psy

Data: 2010-05-10 12:52:14
Autor: Misiu
MultiBank - schodzi na psy
Mam tam konto niemal od początku istnienia tego banku. Przez długie lata bardzo sobie chwaliłem, praktycznie wszystko dawało się załatwić przez i-net, kontakt z linią był OK. Do czasu.

Drobne problemy zaczęły się jakieś 3 lata temu. Zmniejszono liczbę znaków do wydrukowania na kartach. Niby nieważna duperela, ale w końcu to klient powinien decydować o tym w jakim brzmieniu ma być zapisane jego imię i nazwisko, a nie magiczny SYSTEM.

Nieco poważniejszy problem to czas rozpatrywania reklamacji. Kilka lat temu wystarczało im na to kilkanaście dni. Ostatnio zajęło im to ponad 4 miesiące.

Sprawa była prosta: nie zwrócono mi opłaty za używanie karty. Przez 3 miesiące po złożeniu reklamacji otrzymywałem maile, że "sprawa jest skomplikowana" i "jest w toku". Rozumiem, że bank może borykać się z problemami kadrowymi, ale rozpatrywanie chyba najprostszego z możliwych problemów przez 4 miechy trudno traktować w innych kategoriach niż kompletne olewanie klienta.

Dziś bank pobrał mi niewielką sumę za wykorzystanie kredytu w koncie ("kapitalizacja odsetek - obciążenie"). Oczywiście w zeszłym miesiącu żadnego korzystania z pieniędzy banku nie było.

Pani na infolinii rozłożyła mnie na łopatki informując, że to "miesięczna opłata za możliwość korzystania z kredytu w koncie" (tak jak w większości banków, Multibank pobiera raz na rok opłaty za udostepnienie linii kredytowej, potem odsetki tylko jeśli korzysta się z tych pieniędzy). Pani na szczęście dość łatwo dała się przekonać, że nie powinna wciskać kitu klientom i wzięła się do spisywania reklamacji. Ciekawe jestem czy w tym przypadku rok im wystarczy na jej rozpatrzenie.

Może warto dodać, że linię kredytową w koncie mam od dawna, a to pierwszy taki przypadek. Za bardzo coś "usprawnili" w swoim systemie.

Kilka lat temu, Multibank był rzeczywiście elitarnym bankiem, z dobrą obsługą za stosunkowo niewielkie pieniądze. Od mniej więcej 2 - 3 lat robi wiele by to dobre wrażenie zatrzeć. W międzyczasie spotkałem się z kilkoma sytuacjami, w których obsługa usiłowała wciskać idiotyzmy nie mające pokrycia w żadnych regulaminach banku. Do tego dochodzi coraz więcej "pomyłek systemu" i totalna olewka klienta jeśli chodzi o sposób obsługi reklamacji.

Szkoda, to naprawdę dobry bank kiedyś był. Trezba będzie sprawdzić co u konkurencji słychać. Ostatnio dobrą ofertę ma ING ...

--
http://voip.stegny.net

Data: 2010-05-10 04:28:12
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
MultiBank - schodzi na psy
Zgadzam się z Tob±, rzeczywi¶cie Multi zszedł na psy, mówi±c
kolokwialnie. Najgorsze to, że za bardzo nie widzę za bardzo innej
instytucji, która by mogła poprowadzić moje podstawowe konto w Multi.
Z kart w Multi już zrezygnowałem, bo miałem same problemy i reklamacja
goniła poprzedni± reklamację. Wygl±da na to, że tam w Multi to
najlepiej mieć tylko rachunek, korzystać z najprostszych usług i nie
wydziwiać za bardzo.
Zapytam jeszcze o jedn± rzecz, słowo "ostatnio" to ile to mniej więcej
jest? Wczoraj, tydzień, miesi±c, kwartał czy pół roku, a może kilka
lat temu?

Data: 2010-05-10 15:00:14
Autor: Misiu
MultiBank - schodzi na psy
W dniu 2010-05-10 13:28, krzysztof_krawczyk@gazeta.pl pisze:
Zgadzam się z Tob±, rzeczywi¶cie Multi zszedł na psy, mówi±c
kolokwialnie. Najgorsze to, że za bardzo nie widzę za bardzo innej
instytucji, która by mogła poprowadzić moje podstawowe konto w Multi.
Z kart w Multi już zrezygnowałem, bo miałem same problemy i reklamacja
goniła poprzedni± reklamację. Wygl±da na to, że tam w Multi to
najlepiej mieć tylko rachunek, korzystać z najprostszych usług i nie
wydziwiać za bardzo.
Zapytam jeszcze o jedn± rzecz, słowo "ostatnio" to ile to mniej więcej
jest? Wczoraj, tydzień, miesi±c, kwartał czy pół roku, a może kilka
lat temu?

Je¶li pytasz o zdanie, że ostatnio dobr± ofertę ma ING, to miałem na mysli powiedzmy ostatnie tygodnie. Wprowadzili wreszcie wykonywanie przelewów wewn. 24h/dobę, no i wypłaty ze wszystkich bankomatów za rozs±dn± cenę (w koszcie karty).

Je¶li pytasz o zdanie: Nieco poważniejszy problem to czas rozpatrywania reklamacji. Kilka lat temu wystarczało im na to kilkana¶cie dni. Ostatnio zajęło im to ponad 4 miesi±ce. To tutaj ostatnio znaczny jakie¶ 5 miesięcy temu. :)

--
http://voip.stegny.net

Data: 2010-05-10 16:56:12
Autor: Ranger
MultiBank - schodzi na psy
Misiu pisze:
Je¶li pytasz o zdanie, że ostatnio dobr± ofertę ma ING, to miałem na mysli powiedzmy ostatnie tygodnie.

Obawiam się, że Cię zmartwię, ale skoro ING udało się dopiero teraz wprowadzić co¶ co inni maj± od dawna to jasno pokazuje ich operatywno¶ć i reakcję na potrzeby rynku.
Rok, może 2 temu tez byłem skuszony pierwszymi reklamami z Kondratem - zdaje się że wtedy slogan, "jak mówi± tak robi±" był na topie, i jak spojrzałem na toip tych bezpłatnych kont... a jak sobie jeszcze poczekałem z pytaniami do okienka obserwuj±c sposób pracy obsługi, to cieszyłem się, że akurat nic nie jadłem, bo bym pu¶cił pawia na to wszystko.

Niestety jak chcesz być zadowolony z obsługi musisz mieć zajebi¶cie dużo kasy, po to żeby ew. groĽba odej¶cia z banku spowodowała zainteresowanie się Tob±.
Je¶li jeste¶ zwykłym szaraczkiem z comiesięczn± pensyjk±, zapomnij że psa z kulaw± noga obejdzie Twoja sprawa.

Abstra(c)huj±c - czy pogorszenie usług nie zbiegło się w czasie z wprowadzeniem tej reklamy co go¶ciowi za plecami gania kilka osób co to pomagaj± obsługiwać klienta?
Masz odpowiedĽ - kiedy¶ dymała Cię jedna osoba, teraz podpada to pod gwałt zbiorowy ;)

ŻADEN bank w Polsce nie jest przyjazny dla klienta - s± (podobno) tylko takie (ale nie powiem jakie, bo nie wiem)  które dymaj± Cię tak subtelnie, że jeste¶ podniecony zbliżaj±cym się stosunkiem :)

Bez dużej bańki na koncie to se możesz... ponarzekać na grupie.

Pzdr
Ranger
(dawny pracownik kilku banqw)

Data: 2010-05-10 17:05:01
Autor: MarekZ
MultiBank - schodzi na psy
Użytkownik "Ranger" <news@finaro.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4be81e6d$1@news.home.net.pl...

Niestety jak chcesz być zadowolony z obsługi musisz mieć zajebi¶cie dużo kasy, po to żeby ew. groĽba odej¶cia z banku spowodowała zainteresowanie się Tob±.
Je¶li jeste¶ zwykłym szaraczkiem z comiesięczn± pensyjk±, zapomnij że psa z kulaw± noga obejdzie Twoja sprawa.

Jest to wielka przesada. Obsługa reklamacji normalnych klientów w ING jest na wysokim poziomie. Zaznaczam, że mam na my¶li obsługę reklamacji, a nie kompetencje pracowników pierwszej linii w losowo wybranej placówce, bo z tym wszędzie różnie bywa. A Multibank w kwestii jako¶ci obsługi reklamacji, to obecnie poziom Sygma Banku itp. W każdym razie nawet na mBank to powinni obecnie spogl±dać w kierunku do góry i przez lornetkę.

Data: 2010-05-10 17:12:01
Autor: Ranger
MultiBank - schodzi na psy
MarekZ pisze:
A Multibank w kwestii jako¶ci
obsługi reklamacji, to obecnie poziom Sygma Banku itp.

Hahaha, no wła¶nie pracowałem w sygmie, podpisuję się 5 członkami pod tym :))
Pzdr
Ranger

Data: 2010-05-10 17:51:21
Autor: Misiu
MultiBank - schodzi na psy
W dniu 2010-05-10 16:56, Ranger pisze:
Misiu pisze:
Je¶li pytasz o zdanie, że ostatnio dobr± ofertę ma ING, to miałem na
mysli powiedzmy ostatnie tygodnie.

Obawiam się, że Cię zmartwię, ale skoro ING udało się dopiero teraz
wprowadzić co¶ co inni maj± od dawna to jasno pokazuje ich operatywno¶ć
i reakcję na potrzeby rynku.

Kontakty z ING też mam od wielu lat, więc zgrubsza wiem co mnie tam czeka. Z mojego punktu widzenia najgorsze nie s± "marmury" i kolejki w oddziałach, tylko mniejsza liczba spraw, które można załatwić przez i-net czy telefon. Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesi±cu człowiek będzie musiał pofatygować się do banku i odstać kilkanascie minut to tragedii nie będzie.

Najwazniejsze dla mnie jest powazne traktowanie człowieka. Chodzi o to, by pracownik nie wprowadzał cię w bł±d tylko po to by zarobić na tobie, a reklamacje były rozpatrywane w sensownym czasie.

Oczywi¶cie, w każdym banku może się trafić czarna owca. Zawsze też może się zdarzyć, że twoja reklamacja zniknie przypadkowo w jakiej¶ szufladzie. Ale to co się dzieje w Multibanku na przestrzeni ostatnich 2 - 3 lat woła o pomstę do nieba. Nie będę opisywać wszystkich problemów, szkoda na to czasu. W ING, z którym jak pisałem też ł±cz± mnie długotrwałe i niekiedy też bolesne zwi±zki, aż takiego mułu i jednak wodorostów nie zauważyłem.

Nie wiem, co się stało przez ostatnie lata, ale to pewnie efekt braku reakcji na nieprawidłowo¶ci, być może ograniczenia możliwo¶ci awansu i niezbyt wygórowanych płac (duża rotacji kadr w placówkach jest ewidentna). Szkoda tylko, że ruszy ich dopiero jak zobacz± odpływ klientów.

--
http://voip.stegny.net

Data: 2010-05-11 09:26:56
Autor: Sebastian
MultiBank - schodzi na psy
W dniu 2010-05-10 17:51, Misiu pisze:
[...]
Najwazniejsze dla mnie jest powazne traktowanie człowieka. Chodzi o to,
by pracownik nie wprowadzał cię w bł±d tylko po to by zarobić na tobie,
a reklamacje były rozpatrywane w sensownym czasie.

Oczywi¶cie, w każdym banku może się trafić czarna owca. Zawsze też może
się zdarzyć, że twoja reklamacja zniknie przypadkowo w jakiej¶
szufladzie. Ale to co się dzieje w Multibanku na przestrzeni ostatnich 2
- 3 lat woła o pomstę do nieba. Nie będę opisywać wszystkich problemów,
szkoda na to czasu. W ING, z którym jak pisałem też ł±cz± mnie
długotrwałe i niekiedy też bolesne zwi±zki, aż takiego mułu i jednak
wodorostów nie zauważyłem.

Nie wiem jak teraz ale ING przez lata był na pierwszym miejscu je¶li
chodzi o liczbę naruszeń interesów klientów i zakwestionowanych zapisów
w umowach i regulaminach.

Mam tam konto Direct i musiałem być po założeniu w banku jeszcze 2 razy
bo najpierw nie aktywowano mi dostępu przez net - Do konta DIRECT ! :)
Po miesi±cu okazało się, że mam wł±czony płatny pakiet SMS mimo, że
wtedy dla konta Direct był bepłatny. Przez telefon usłyszałem, że to
efekt mojego zlecenia w czasie otwierania konta. Na moje pytanie co
takiego zleciłem skoro w ich TOiP jest informacje że pakiet który
posiadam jest bezpłatny, poproszono mnie żeby udać się do placówki i to
wyja¶nił.

Z konta Direct jestem zadowolony, ale kredytu raczej w ING bym nie brał.

--
Pozdrawiam
Sebastian

Data: 2010-05-11 18:52:01
Autor: Misiu
MultiBank - schodzi na psy
W dniu 2010-05-11 09:26, Sebastian pisze:

Nie wiem jak teraz ale ING przez lata był na pierwszym miejscu je¶li
chodzi o liczbę naruszeń interesów klientów i zakwestionowanych zapisów
w umowach i regulaminach.

Miałem i mam tam konto Direct. Jako¶ bardziej Ľle niż w innych bankach tam nie jest IMHO.

Mam tam konto Direct i musiałem być po założeniu w banku jeszcze 2 razy
bo najpierw nie aktywowano mi dostępu przez net - Do konta DIRECT ! :)
Po miesi±cu okazało się, że mam wł±czony płatny pakiet SMS mimo, że
wtedy dla konta Direct był bepłatny. Przez telefon usłyszałem, że to
efekt mojego zlecenia w czasie otwierania konta. Na moje pytanie co
takiego zleciłem skoro w ich TOiP jest informacje że pakiet który
posiadam jest bezpłatny, poproszono mnie żeby udać się do placówki i to
wyja¶nił.

Wyj±tek potwierdza regułę. My¶lę, że każdy na tej grupie będzie w stanie napisać co¶ niefajnego o każdym banku. Też miałem problemy z aktywacj±, na szczę¶cie gdzie¶ znalazłem jaki¶ "magiczny numer" (jakie¶ id nadany w banku chyba 10 lat temu) i problem na szczę¶cie udało się rozwi±zać telefonicznie.

IMHO mój przypadek z Multi jest nieco inny. Nie pisałem o cało¶ci moich przebojów z Multibankiem, ale skala problemu jest IMHO znacznie większa spora. W pewnym sensie "opiekuję" się kontami moich rodziców w tym banku. Praktycznie z roku na rok jest coraz gorzej, coraz więcej problemów z każdej strony: pocz±wszy od OSZUKIWANIA klienta typu "nic Pan za to nie zapłaci", albo to "załatwi Pan tylko u mnie, na Multilinii już nie", przez rozpatrywanie reklamacji miesi±cami (dosłownie), po NOTORYCZNE problemy jak u Ciebie z aktywacj± róznych dupereli (kto¶ czego¶ nie dopilnował, nie klikn±ł gdzie trzeba, etc).

Trzy konta, trzy różne osoby, te same problemy w dużych ilo¶ciach.

Z konta Direct jestem zadowolony, ale kredytu raczej w ING bym nie brał.

A ja już kiedy¶ tam miałem i wcale Ľle nie było. IMHO największym problemem ING jest brak elastyczno¶ci. Przykładowo: maj± dla Ciebie ofertę "pożyczki dostępnej od ręki" na powiedzmy 50.000 zł, ale zamienić się tego na kartę kredytow± z dużo niższym limitem, albo linię kredytow± w koncie już nie da. Tak maj± od lat (przynajmniej w moim przypadku) i tu niestety nic się nie zmienia.

--
http://voip.stegny.net

Data: 2010-05-11 09:52:43
Autor: xbartx
MultiBank - schodzi na psy
Dnia Mon, 10 May 2010 17:51:21 +0200, Misiu napisał(a):

Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesiÄ…cu
człowiek będzie musiał pofatygować się do banku i odstać kilkanascie
minut to tragedii nie będzie.

Raz na rok to moĹĽe i tak, ale raz na miesiÄ…c to zdecydowanie tragedia i to w dodatku grecka ;)


--
xbartx

Data: 2010-05-11 18:55:40
Autor: Misiu
MultiBank - schodzi na psy
W dniu 2010-05-11 11:52, xbartx pisze:
Dnia Mon, 10 May 2010 17:51:21 +0200, Misiu napisał(a):

Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesiÄ…cu
człowiek będzie musiał pofatygować się do banku i odstać kilkanascie
minut to tragedii nie będzie.

Raz na rok to moĹĽe i tak, ale raz na miesiÄ…c to zdecydowanie tragedia i
to w dodatku grecka ;)

Samochodem do najbliższego oddziału mam 10 minut, do kolejnych 3 czy 4 powiedzmy 20. Wiem, będzie ciężko zimą przy -20 stopniach, ale jakoś przeżyję :)

--
http://voip.stegny.net

Data: 2010-05-11 20:51:25
Autor: mvoicem
MultiBank - schodzi na psy
(11.05.2010 18:55), Misiu wrote:
W dniu 2010-05-11 11:52, xbartx pisze:
Dnia Mon, 10 May 2010 17:51:21 +0200, Misiu napisał(a):

Ale powiedzmy sobie szczerze, jak raz w miesiÄ…cu
człowiek będzie musiał pofatygować się do banku i odstać kilkanascie
minut to tragedii nie będzie.

Raz na rok to moĹĽe i tak, ale raz na miesiÄ…c to zdecydowanie tragedia i
to w dodatku grecka ;)

Samochodem do najbliższego oddziału mam 10 minut, do kolejnych 3 czy 4
powiedzmy 20. Wiem, będzie ciężko zimą przy -20 stopniach, ale jakoś
przeĹĽyjÄ™ :)

10 minut samochodem to jest jakieĹ› 10 km, czyli od 1/2 do 1 litra
paliwa. Czyli od 2 do 4 zł miesięcznie, zimą więcej.

Ludzie się tutaj potrafią zabijać o 1zł/mc :).

p. m.

Data: 2010-05-11 20:44:16
Autor: xbartx
MultiBank - schodzi na psy
Dnia Tue, 11 May 2010 20:51:25 +0200, mvoicem napisał(a):

10 minut samochodem to jest jakieĹ› 10 km, czyli od 1/2 do 1 litra
paliwa. Czyli od 2 do 4 zł miesięcznie, zimą więcej.

Ludzie się tutaj potrafią zabijać o 1zł/mc :).

Mi nie chodziło o koszty, tylko o sam fakt pojawiania się raz w miesiącu w marmurku. Po co? Pomijam tutaj konta firmowe i jakieś specyficzne sytuacje jak przelewy z kk w getinie, które nota bene już getin wykończył, niestety.



--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide

Data: 2010-05-10 12:04:16
Autor: Rafal M
MultiBank - schodzi na psy
On 10 Maj, 12:52, Misiu <mgriz...@ymail.com> wrote:
Mam tam konto niemal od pocz±tku istnienia tego banku. Przez długie lata
bardzo sobie chwaliłem, praktycznie wszystko dawało się załatwić przez
i-net, kontakt z lini± był OK. Do czasu.


Swieta racja. Rowniez konto mam praktycznie od poczatku istnienia
banku (i to od zawsze traktowane jako konto glowne) i tez potwierdzam,
ze jest co raz gorzej :(
Ostatnio na odpowiedz na moja reklamacje czekalem prawie 6 miesiecy
(!!!).

Swoja droga - tylko co zamiast Multi? Bo ostatnio sie rozgladalem, i
nie znalazlem ani jednej ciekawej oferty :( A az tak mi za skore nie
zalezli, zebym sie w trybie awaryjnym od nich ewakuowal ;)


Pozdrawiam
Rafal

MultiBank - schodzi na psy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona