Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa

Data: 2009-05-19 22:34:06
Autor: Marcin
Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa
Witam

Z 'sasiedniego' watku o zamykaniu konto AQ w Multibanku
wiem, ze Multi wprowadza oplate za karte VE do Multikonta
Ja Active. Zgodnie z TOiP obowiazujaca od 15 maja 2009
oplata wynosi 2 PLN/m-c. Ale moze ktos sie orientuje
czy jak zastrzege karte dzisiaj to policza oplate za karte czy nie?
No i jaka oplata za maj za karte? Przeciez do 14.05.2009
karta byla za darmo. To platna jest tylko pol miesiaca
czy caly miesiac?

BTW. jak ktos sie nie lapie na zwolnienie
z oplaty za konto Multi Active to jest to chyba najdrozsze
konto obecnie na rynku w segmencie popularnym
i do tego chca jeszcze 7,5 PLN za wyciag papierowy...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-19 22:45:23
Autor: Mithos
Marcin pisze:
[...]

IMO policzą proporcjonalnie, za dni.

Ja nie mam karty, ponieważ zmieniałem typ konta i nowej nie otrzymałem więc nawet jej nie aktywuję, a jutro ją zastrzegam i jak przyjdzie to pójdzie do kosza.

BTW. jak ktos sie nie lapie na zwolnienie
z oplaty za konto Multi Active to jest to chyba najdrozsze
konto obecnie na rynku w segmencie popularnym
i do tego chca jeszcze 7,5 PLN za wyciag papierowy...

Najdroższe to może i nie jest (vide PKO BP czy Peako) ale jest jednym z droższych i w dodatku nic nie oferuje (rachunek bieżący 0%, Multimax jakieś nędzne %, sieć bankomatów tylko standardowa).

--
Mithos

Data: 2009-05-19 22:55:20
Autor: Marcin

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:guv5q7$j3n$4news.onet.pl...

Najdroższe to może i nie jest (vide PKO BP czy Peako) ale jest jednym z droższych i w dodatku nic nie oferuje (rachunek bieżący 0%, Multimax jakieś nędzne %, sieć bankomatów tylko standardowa).

Konto Multi Ja Active to 9,50 + karta 2 + wyciag papierowy 7,50
to razem daje 19 PLN/m-c za zwykle konto! Oczywiscie
wyciagu paierowego nie trzeba brac (sam nie mam)
ale jednak konkurencja daje taki wyciag w ramach oplat za konto.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-19 23:03:32
Autor: Mithos
Marcin pisze:
[...]

Nie każdy daje taki wyciąg. Poza tym po co mi on ?

Aczkolwiek 11,5 PLN za konto + kartę to jest IMO sporo chociaż w Multi jest możliwość zwolnienia z opłaty (łatwa do spełnienia), a w innych bankach nie ma. Tylko, że BRE zamiast się rozwijać to równa do najgorszych. Szkoda.

--
Mithos

Data: 2009-05-19 23:39:02
Autor: Marcin

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:guv6s7$nia$2news.onet.pl...

Nie każdy daje taki wyciąg. Poza tym po co mi on ?

Wlasciwie wyciag (papierowy i elektorniczny ) jest mi po nic.
I tak jest wszystko w historii jak sie zaloguje.
Za to jakby mi sie cos stalo to wyciag papierowy
ze skrzynki na listy latwiej wyciagnac przez
rodzine niz uzyskac dostep do konta.

Aczkolwiek 11,5 PLN za konto + kartę to jest IMO sporo chociaż w Multi jest możliwość zwolnienia z opłaty (łatwa do spełnienia),

Dla jednych latwa, dla innych nie. Trzeba jednak ponad srednia
krajowa zarabiac zeby byl zwrot. Oczywiscie mozna kombinowac
z wlasnym przelewem itp.
Oferty bankow PKO BP czy Pekao sa w podobnej cenie
i bez zwrotu oplat ale maja inne zalety, np:
lokalziacja oddzialow czy bankomatow w mniejszych
miastach gdzie nic innego nie ma i wtedy lepiej placic
za takie konto niz jezdzic gdzies dalej. Sam mam
w zasadzie tylko do jednego bankomatu PKO BP
konto w Inteligo:)

Tylko, że BRE zamiast się rozwijać to równa do najgorszych. Szkoda.

Niestety....

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-20 00:36:58
Autor: donald
Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa
Konto Multi Ja Active to 9,50 + karta 2 + wyciag papierowy 7,50
to razem daje 19 PLN/m-c za zwykle konto! Oczywiscie

19x12 to juz  228 zl.
Za samo konto, karte i wyciag. Bez przelewow, wplat, wyplat, bankomatow i reszty dadtkow.
To masakrycznie drogo!
Dwa lata temu Balcerowicz powiedzial, ze w Polsce jest ok 22 000 000 kont. Biorac tylko srednio, ze oplata za konto to 10zl (z karta i wyciagniem) da nam kwote ok 220 000 000 zl miesiecznie tylko za utrzymanie bazy danych.......
Czy istnieje drugi rozwiniety kraj na swiecie gdzie mozna tyle w miesiac zarobic?

Data: 2009-05-19 22:51:35
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin" <unknow@unknown.eu> napisał w wiadomości news:guv545$d12$1inews.gazeta.pl...

BTW. jak ktos sie nie lapie na zwolnienie
z oplaty za konto Multi Active to jest to chyba najdrozsze
konto obecnie na rynku w segmencie popularnym
i do tego chca jeszcze 7,5 PLN za wyciag papierowy...

A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy Active?

Data: 2009-05-19 21:07:06
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 19 May 2009 22:51:35 +0200, MarekZ napisał(a):

A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy
Active?

Chyba taki, że mam nową zakładkę do książek ;-) będzie się ładnie komponować z mBank/Orange.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-19 23:04:46
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy Active?

A jaki jest sens istnienia jednocześnie Multibanku i mBanku ? :)

--
Mithos

Data: 2009-05-19 23:06:48
Autor: Marcin

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:guv5h8$pm7$1srv.cyf-kr.edu.pl...

A może to jednak pomyłka banku?

Karte zastrzeglem. Na razie konta nie likwiduje. Jak sie
okaze, ze to jednak nie pomylka to zmienie taryfe na Comfort,
doprowadze przelewy do konca i zmieniam bank.
A jak to pomylka to sobie zamowie nowa karte:)

Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy Active?

Wyciagniecie pieniedzy od klientow:)
Teoretycznie moze to byc pomylka, ale
po tym co obecnie prezentuje BRE spodziewam
sie, ze jest to celowe dzialanie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-20 07:31:22
Autor: Mariusz
MarekZ <brak@adresu.pl> napisał(a):
A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy Active?
Pomylka banku :) - ubawilem sie setnie :).   Sens jest jednoznaczny - bank przesadzil ze zbyt darmowymi uslugami i teraz
zaczyna je likwidowac. Ot i wszystko. Przez kilka lat multibank mial
praktycznie darmowe konta oferujace stosunkowo duzo roznych funkcjonalnosci -
zwykle takze bardzo atrakcyjnych.
 Ja mialem w ciagu 5 lat posiadania u nich konta takie "bonusy" jak kredyt
hipoteczny z bilansowaniem na ktorym w sumie zarobilem a nie "zaplacilem",
mialem swietnie oprocentowane tygodniowej lokaty, mialem konto z duzym kredytem odnawialnym, ktory mialem calkowicie za darmoche i przydzielonym
praktycznie w trakcie jednej wizyty w placowce, karty za darmoche, w miare
dobra obsluge reklamacji jaka musialem u nich zalatwiac - i pewnie kilka
innych spraw o ktorych juz zapomnialem :). Ba, nawet za wydanie papieru do
likwidacji wpisu na hipotece nie zaplacilem ani grosika - choc standardem na
rynku jest 150pln... Za to wszystko nigdy nie zaplacilem ani grosza - a biorac
pod uwage ze intensywnie wykorzystalem takze mechanizm bilansowania i kredyt
odnawialny w koncie to glownie oni doplacali do mojego konta.

 Cel jest jednoznaczny - jest praktycznie jedno sensowne konto, ktore jest
darmowe przy 500pln operacji na karcie (co pewnie wynika z zysku banku na
operacjach i wyrownuje koszt utrzymania konta) - za cala reszte trzeba teraz
sporo zaplacic, chociazby samym trzymaniem tam gotowki ;). Wg mnie - wszystko
zmierza do "wygaszenia popytu" na multibank - wiekszosc klientow unikajacych
oplat i tak wyladuje w mbanku. Wizja malego banku dla klientow "bogatszych"
najwyrazniej sie nie sprawdzila, kiedy targetem byli mlodzi myslacy ludzie. Ot
i wszystko.  --

Data: 2009-05-20 09:39:47
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mariusz " <maniek_ok.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv0bka$mgh$1inews.gazeta.pl...
MarekZ <brak@adresu.pl> napisał(a):
A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy
Active?

Pomylka banku :) - ubawilem sie setnie :).

To bardzo miło i historia która była poniżej bardzo urzekająca, ale czy potrafisz uzasadnić sens istnienia taryfy Active w kontekście taryfy Comfort? To znaczy jakie są przewagi taryfy Active po wprowadzeniu zmian dotycząccych karty debetowej? :)

[...]

W każdym razie na przygotowanie do sprzedaży Multi to nie wygląda, bo wtedy raczej się sztucznie zwiększa bazę klientów a nie zmniejsza.

Data: 2009-05-20 08:50:14
Autor: Mariusz
[...]

Sprowokowales mnie :) Taryfa Comfort:
0 zł za przelew wykonany przez Internet
5 zł za przelew wykonany przez multilinię
10 zł za przelew wykonany w oddziale MultiBanku
Taryfa Active:
0 zł za przelew wykonany przez Internet
3 zł za przelew wykonany przez multilinię
5 zł za przelew wykonany w oddziale MultiBanku  Poza tym jest to przeciez jasne :) - taryfa Active jest dla ludzi aktywnych,
uwielbiajacych przygody i szybkie tempo zycia, zas taryfa Comfort to taryfa
dla dziadkow w papuciach ;).   Ostatnio typowe jest "dojenie" klientow przez BRE - wg mnie to jest kolejna
odslona tego samego spektaklu. Czesc uzytkownikow kapnie sie dopiero po jakims
czasie ze placi za konto, czesci nie bedzie sie chcialo isc do banku i przez
30minut wypelniac tam sterte papierzysk, a czesc ugrzezla w funduszach,
akcjach i ubezpieczeniach - dojonko jak sie patrzy. Czyms trzeba wyrownac
koszmarny bilans na depozytach.  --

Data: 2009-05-20 10:53:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mariusz " <maniek_ok.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv0g86$bec$1inews.gazeta.pl...

Poza tym jest to przeciez jasne :) - taryfa Active jest dla ludzi aktywnych,
uwielbiajacych przygody i szybkie tempo zycia, zas taryfa Comfort to taryfa
dla dziadkow w papuciach ;).

Cholercia, masz rację, zapomniałem o tym! :)

Data: 2009-05-20 18:14:45
Autor: Bogdan B.
MarekZ wrote:

[...]

Ja potrafię :-)
Wezmę w taryfie Active kartę dla pełnomocnika, bo jest darmowa.
Do bankomatu jak znalazł, a do płacenia mi niepotrzebna.

Data: 2009-05-20 23:23:09
Autor: Krzysztof

"Bogdan B." <boguxx98xx@wpxx.pl> wrote in message news:gv1adl$72o$1atlantis.news.neostrada.pl...
MarekZ wrote:

[...]

Czy mozna miec karte dodatkowa bez karty glownej?? Wydaje mi sie, ze nie.

Data: 2009-05-20 21:30:01
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 May 2009 23:23:09 +0200, Krzysztof napisał(a):

[...]

Oczywiście, że nie.

Wczoraj dorobiłem się nowej zakładki do książek, a dziś zmieniłem taryfę "aktywną" na "komfort" i bimbam sobie na nich (na razie).

BTW to naprawdę nieeleganckie, że Multi nie powiadomił w jakiś przystępny sposób o zmianie TOiP.

Data: 2009-05-20 23:32:32
Autor: Bogdan B.
Olgierd wrote:

[...]

A skąd ta oczywista oczywistość? Próbowałeś?
Ja zastrzegłem w kwietniu kartę główną i w maju zamówiłem dla pełnomocnika
kartę podstawową. Przyszła kilka dni temu.

Data: 2009-05-21 06:38:51
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 May 2009 23:32:32 +0200, Bogdan B. napisał(a):

Czy mozna miec karte dodatkowa bez karty glownej?? Wydaje mi sie, ze
nie.

Oczywiście, że nie.

A skąd ta oczywista oczywistość? Próbowałeś?

Nie próbowałem, ale jest dla mnie jakoś oczywiste zważywszy na leksykalne znaczenie słów "dodatkowy" w zestawieniu ze słowem "główny".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-21 21:38:53
Autor: Bogdan B.
Olgierd wrote:

[...]

Rozumiem.
Ja podszedłem mniej leksykalnie a bardziej empirycznie.
W każdym razie - da się.

Data: 2009-05-21 20:02:17
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 May 2009 21:38:53 +0200, Bogdan B. napisał(a):

[...]

Zdumiewa mnie ten bank.
Oby się za czas jakiś nie okazało, że to luka w systemie, którą zajmie się prokurator (vide Polbank).

Data: 2009-05-20 15:15:07
Autor: Krzysztof
[...]

Zawsze sa inne banki, a teraz praktycznie konto AQ w wersji podstawowej przy wplywach 8tys. jest calkowicie darmowe bo nie wprowadzili oplaty za karte. Ciekawy jestem, kiedy zmienia zasady, ze wplywy zwalniaja z oplaty za konto, bo jezeli ktos ma troche oszczednosci w innym banku a wynagrodzenie/emeryture <8tys. to bez problemu mozna robic te wplywy. Przetestowalem to przelewajac kase z Eurobanku do Multi I-sesja i z powrotem do Eurobanku III-sesja- wplywy robie i Multi nie obraca tymi wplywami nawet jeden dzien. Zastanawia mnie tylko co oni z tego maja, ale na razie rozwiazanie jest korzystne dla klienta.

Data: 2009-05-20 07:24:20
Autor: luc
On 20 Maj, 15:15, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Zostałem 'ożeniony' z AQ przez kredyt hipoteczny i też robię podobne
wygibasy co m-c... Chyba trzeba będzie przekształcić AQ na coś
najprostszego z oferty Multi. Tylko 'horera' mam do tego AQ czarna
Visę, z której jednak się korzysta.
A jak na razie odnowienie karty darmowe za 10 transakcji miesięcznie.
Więc wątpliwej jakości prestiż (strasznie się ściera, już złota rybka
mbanku lepiej znosiła eksploatację) jeszcze zostanie w portfelu...

pzdrwm
luc

Data: 2009-05-21 08:47:14
Autor: Player
[...]

Mozesz miec AQ KK bez AQ.

Data: 2009-05-21 01:14:35
Autor: luc
Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa
On 21 Maj, 08:47, Player <pla...@w.pl> wrote:
Mozesz miec AQ KK bez AQ.

Ooo, ale jak to zrobić? Robiłeś coś takiego?
Wystarczy przekształcic konto AQ na zwykłe, a kartę zostawić samopas?
Czy też wykonać 'niemożliwe' i po długich walkach odpiąć AQ KK od
konta, jak to zrobił jeden z grupowiczów?

pzdrwm
luc

Data: 2009-05-22 19:52:28
Autor: Lukasz
Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa
Użytkownik "luc" <bananek@gmx.net> napisał

[...]

Gdy mi przyznano KK AQ to w systemie pojawil sie rachunek: "RACH. DO SPŁATY KARTY KREDYT.". Karta MultiZet tez jest do niego podpieta ;)

Ale to pikus.  W pewnym momencie mialem 2 konta AQ :))

--
Pozdrawiam,

Łukasz M. Pychyński

Data: 2009-05-20 19:33:47
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 20 May 2009 07:31:22 +0000 (UTC), Mariusz wrote:

[...]

Pomijając klientów hipotecznych wydaje mi się, że darmowe konta (opcje
zwrotu opłat pod warunkiem wpływów/płatności kartą) pojawiły się rok temu.

Raz już rezygnowałem z Multi po podwyżkach kilka lat temu, teraz zrezygnuję
ponownie.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-05-20 03:08:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa

"Marcin" guv545$d12$1@inews.gazeta.pl

[...]

Multi to złodziejski bank. :) Karta bankomatowa, sprawdzenie konta
i niezwrócenie opłaty za prowadzenie konta pomimo spełnienia warunku
zwrócenia... :) Karty (2 złote) już nie było, trzykrotne sprawdzenie
salda (3 złote) w ich bankomacie zgodne z ich TOiP, no i (3 złote
i 50 groszy) niezwrócenie...

Data: 2009-05-20 12:28:17
Autor: Milton
Tabela opłat i str.www
Na stronie internetowej :

http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/BinaryPL/976/1491920/taryfa_pr
owizji_i_oplat_1491920.pdf

Strona 35 rozdział IX punkt w tabeli 6. widnieje, że karta w taryfie Active jest 'bez opłat'
tabela obowiazuje od 15.05.2009

co pozostaje w sprzeczonści z informacją na stronie http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/ja/taryfy_ja/

Czy to kolejny ( po 31 czerwca ) chłyt mayketingowy ??

Data: 2009-05-20 11:00:19
Autor: Mariusz
Tabela opłat i str.www
Milton <miltonWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
[...]

Chyba pomyliles wiersze - brak oplaty miesiecznej jest przy karcie dodatkowej.

Data: 2009-05-20 11:08:32
Autor: Mariusz
Tabela opłat i str.www
Choc moze nie ma co sie tym przejmowac - w koncu w pozycji 20 tej samej
tabelki prowizja od wyplaty gotowki z wlasnego konta typu ja Active w placowce
wlasnego banku wynosi ni mniej ni wiecej a 950pln ;)  Strasznie sie ne taryfe uwzieli ;)

Data: 2009-05-20 17:28:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tabela opłat i str.www

"Mariusz " gv0obg$epv$1@inews.gazeta.pl

Choc moze nie ma co sie tym przejmowac - w koncu w pozycji 20 tej samej
tabelki prowizja od wyplaty gotowki z wlasnego konta typu ja Active w placowce
wlasnego banku wynosi ni mniej ni wiecej a 950pln ;)

Niedużo, ;) zważywszy wygodę używania konta... ;)

Data: 2009-05-20 13:09:34
Autor: Milton
Tabela opłat i str.www
> [...]
> owizji_i_oplat_1491920.pdf
> tabela obowiazuje od 15.05.2009
> Chyba pomyliles wiersze - brak oplaty miesiecznej jest przy karcie

Ano tak , masz racje , moje niedopatrzenie , bez opłat jest karta dodatkowa. Za karte głowną trzeba płacic 2 pln. Sorki za zamieszanie.

--

Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa