Data: 2009-07-09 02:53:21 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Natomiast na zaświadczenie o zamknięciu czeka się 14 dni roboczych i w Ale pieczatke + podpis na kopii wypowiedzenia daja od reki? Po co komu takie zaswiadczenie? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-09 18:30:48 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Ale pieczatke + podpis na kopii wypowiedzenia daja od reki? Takie wypowiedzenie nie potwierdza absolutnie nic. W ciągu 30 dni można je przecież cofnąć. Tak więc co komu po takim wypowiedzeniu zwłaszcza jak w BIK dany produkt występuje nadal jako aktywny ? -- Mithos |
|
Data: 2009-07-09 19:25:06 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Ale pieczatke + podpis na kopii wypowiedzenia daja od reki? Smiale twierdzenie. W ciągu 30 dni Drugie smiale twierdzenie. Nie mozna samemu cofnac. Mozna sie umowic nieoficjalnie z bankiem na takie "cofniecie", ale obawiam sie ze zaden regulamin itp. o niczym takim nie wspomina. KC takze nie. Tak więc co komu po takim wypowiedzeniu Taka potwierdzona kopia pozwala latwo udowodnic ze sie nie jest wielbladem, i nie potrzeba do tego zadnego wspoldzialania ze strony banku. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-09 20:28:41 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Smiale twierdzenie. Wypowiedzenie potwierdza złożenie wypowiedzenia, a nie zamknięcie produktu. Drugie smiale twierdzenie. Składasz pismo, iż cofasz wypowiedzenie. Czy w przypadku banku spotkałeś się z sytuacją aby bank odmówił takiego żądania (w sytuacji produktu takiego jak rachunek osobisty/karta kredytowa gdy drugą stroną jest zwykła osoba fizyczna - w rozumieniu banku dobry klient) ? Taka potwierdzona kopia pozwala latwo udowodnic ze sie nie jest Tym niemniej nie potwierdza tego, że produkt kredytowy został zamknięty. W końcu na karcie mogło być np. zadłużenie albo po dokonaniu wypowiedzenia spłynęły jakieś transakcje zdalne i wypowiedzenie nie doszło do skutku. -- Mithos |
|
Data: 2009-07-10 00:28:34 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Składasz pismo, iż cofasz wypowiedzenie. Czy w przypadku banku Ale to jest tylko i wylacznie wybor banku. Rownie dobrze mozesz przyjsc po dwoch miesiacach i dokladnie tak samo, jesli bank sie zgodzi, mozecie zlikwidowac skutki wypowiedzenia. Samego wypowiedzenia nie mozna formalnie cofnac, mozna tylko spowodowac (przy zgodzie obu stron), zeby nie mialo praktycznych skutkow. Nie mam w zwyczaju "cofac" wypowiedzen, wiec trudno pisac o spotykaniu sie z odmowa. Swoja droga, jak myslisz - jaka jest procedura "cofania wypowiedzenia" przez bank? Obawiam sie, ze w takim przypadku oryginalny kwit wraz ew. z tym "cofajacym" ląduje w koszu. Moze byc ryzykowne jesli klient dysponuje potwierdzona kopia tego pierwszego. Tym niemniej nie potwierdza tego, że produkt kredytowy został "Zamkniecie produktu kredytowego" to nie jest sprawa formalna, a tak w ogole to jest wewnetrzna sprawa banku. Kopia wypowiedzenia pozwala na okreslenie, ze umowa przestaje obowiazywac w konkretnym momencie, i jesli jedna lub obie strony maja po tym momencie jakies roszczenia do siebie, to moga ich dochodzic na normalnych zasadach. Splyniecie transakcji zdalnych lub innych nie powoduje, ze "wypowiedzenie nie doszło do skutku", aczkolwiek moze uniemozliwic zamkniecie rachunkow (bo do tego potrzebne jest zerowe saldo). Bylego juz klienta nie powinno to interesowac (pomijajac uregulowanie roszczen/zobowiazan). Jesli dane w BIKu itp. sa niezgodne z prawda to mozna żądać ich korekty albo np. isc na inna wojne z bankiem podpierajac sie wlasnie potwierdzona kopia wypowiedzenia. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-10 18:29:12 | |
Autor: Ra | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Mithos <fake@adres.pl> writes:patrz niżej Żadne śmiałe twierdzenie. Co roku wielu z nas składa wypowiedzenie kk, po czym otrzymuje telefon że może jednak opłata nie zostanie pobrana w zamian dalsze użytkowanie karty. Już bez żadnego papierkaW ciągu 30 dni |
|
Data: 2009-07-10 20:13:43 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Ra <aa@aa.com> writes:
Żadne śmiałe twierdzenie. Co roku wielu z nas składa wypowiedzenie kk, To wszystko prawda, ale napisalem ze jest to a) nieformalne, b) srednio bezpieczne dla banku, c) w takim przypadku potwierdzona kopia wypowiedzenia wciaz udowadnia, ze umowa przestala w odpowiednim momencie obowiazywac :-) -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-10 20:36:46 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
To wszystko prawda, ale napisalem ze jest to a) nieformalne, b) srednio Wypowiedzenie udowadnia jedynie złożenie wypowiedzenia. Nie oznacza tego, iż dany produkt kredytowy został zamknięty, czy też tym bardziej iż zdolność kredytowa została przywrócona. Może ono (wypowiedzenie) spowodować rozwiązanie umowy co nie jest jednoznaczne z tym, że nagle cudownie znika dług wobec banku. -- Mithos |
|
Data: 2009-07-10 21:00:05 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Nie oznacza tego, iż dany produkt kredytowy został zamknięty, czy też Oczywiscie ze nie, przeciez w praktyce nic nie udowania zdolnosci kredytowej. Moze ja co najwyzej uprawdopodobnic. Może ono Wypowiedzenie formalnie rzecz biorac powoduje po prostu rozwiazanie umowy. co nie jest jednoznaczne Oczywiscie ze nie. Zamkniecie rachunkow tez tego nie powoduje, obciazenie moze przyjsc pozniej. Konkretnie: Alior czy kto to tam jest żąda kwitu na rozwiazanie umowy i nie interesuje go potwierdzone przez bank wypowiedzenie? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-10 21:34:58 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Konkretnie: Alior czy kto to tam jest żąda kwitu na rozwiazanie umowy Alior chce potwierdzenia zamknięcia rachunku karty ponieważ karta w BIK widnieje jako aktywna. -- Mithos |
|
Data: 2009-07-10 22:03:19 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Konkretnie: Alior czy kto to tam jest żąda kwitu na rozwiazanie umowy To nieco inna sprawa. Czy mozesz stwierdzic ze moja teza, ta na gorze, jest prawdziwa? Sam nie wiem jak u nich jest, moze byc jakkolwiek. Przyklad: kiedys bank żądał ode mnie potwierdzonego przez US PIT-5 lub rocznego. Dostarczylem im zaswiadczenie z US i takze nie bylo problemow. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-10 22:41:58 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
To nieco inna sprawa. Czy mozesz stwierdzic ze moja teza, ta na gorze, Wypowiedzenie, oczywiście potwierdzone przez inny bank ich nie interesuje. -- Mithos |
|
Data: 2009-07-12 16:45:15 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Wypowiedzenie, oczywiście potwierdzone przez inny bank ich nie interesuje. Ale, tak zeby na pewno bylo to jasne, pytales ich i tak odpowiedzieli? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-12 16:51:00 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Ale, tak zeby na pewno bylo to jasne, pytales ich i tak odpowiedzieli? Nawet zostawiłem im kopię. -- Mithos |
|
Data: 2009-07-12 18:15:39 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Ale, tak zeby na pewno bylo to jasne, pytales ich i tak odpowiedzieli? Mam wrazenie ze odpowiadasz tak, by w rezultacie nie odpowiedziec. Ale nic to. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-12 19:55:32 | |
Autor: Mithos | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Mam wrazenie ze odpowiadasz tak, by w rezultacie nie odpowiedziec. Pytałem ich czy takie wypowiedzenie jest honorowane. Odpowiedź Aliorbank : NIE Pomimo tego postanowiłem takie wypowiedzenie im dołączyć (a nuż się pracownik nie zna) do dokumentacji, skoro i tak je miałem przy sobie. Odpowiedź Aliorbank : nie honorujemy czegoś takiego. Potrzebne jest zaświadczenie o zamknięciu karty. Czy teraz wyraziłem się wystarczająco jasno ? -- Mithos |
|
Data: 2009-07-12 23:09:40 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Pytałem ich czy takie wypowiedzenie jest honorowane. Teraz tak. Tylko dlaczego to musialo az tak dlugo trwac to nie mam pojecia. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-07-11 09:00:03 | |
Autor: Ra | |
Multibank - syf raz jeszcze | |
Krzysztof Halasa pisze:
Ra <aa@aa.com> writes:możliwe, ale że to dość powszechne zjawisko to taka umowa mówi tylko że klient złożył dyspozycje i nic więcej inny bank nie może zakładać Taka była główna teza autora |