Multibank-zmiany?

Data: 2010-07-28 19:28:59
Autor: Maxi
Multibank-zmiany?
Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakie¶ martwe konto -czy mog± mnie obci±żyć opłatami?

Data: 2010-07-28 20:00:11
Autor: Borys Pogoreło
Multibank-zmiany?
Dnia Wed, 28 Jul 2010 19:28:59 +0200, Maxi napisał(a):

Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakie¶ martwe konto -czy mog± mnie obci±żyć opłatami?

 Oczywi¶cie, od pierwszego wrze¶nia, je¶li konto należy do
wyszczególnionych w tym pi¶mie.

 Okres wypowiedzenia masz zapewne 30 dni, więc lepiej się streszczaj.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-28 20:11:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Multibank-zmiany?
Borys Pogoreło pisze:

Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakieś martwe konto -czy mogą mnie obciążyć opłatami?

wyszczególnionych w tym piśmie.

  Okres wypowiedzenia masz zapewne 30 dni, wiÄ™c lepiej siÄ™ streszczaj.

Prościej niż wypowiadać - po prostu nie przyjąć nowych warunków. Nie ma wtedy ryzyka, że konto zahaczy swym "istnieniem" o okres, za który należą się opłaty.

--
MiCHA

Data: 2010-07-28 20:15:28
Autor: george
Multibank-zmiany?

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:i2prst$ee2$1inews.gazeta.pl...
Borys Pogoreło pisze:

[...]

a jak wygląda procedura nieprzyjęcia ?

george

Data: 2010-07-28 20:44:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Multibank-zmiany?
george pisze:

Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakieś martwe konto -czy mogą mnie obciążyć opłatami?

Oczywiście, od pierwszego września, jeśli konto należy do
wyszczególnionych w tym piśmie.

Okres wypowiedzenia masz zapewne 30 dni, więc lepiej się streszczaj.

Prościej niż wypowiadać - po prostu nie przyjąć nowych warunków. Nie
ma wtedy ryzyka, ĹĽe konto zahaczy swym "istnieniem" o okres, za ktĂłry
należą się opłaty.

a jak wygląda procedura nieprzyjęcia ?

Po prostu informujesz bank, że nie przyjmujesz. Jest na to jakiśtam okres (30 dni?) od daty zawiadomienia o nowych warunkach. I skutkuje to oczywiście rozwiązaniem umowy o prowadzenie rachunku, ale istotne jest to, że nowe warunki nigdy nie wchodzą w życie - nawet jakby okres wypowiedzenia skończył się już po oficjalnym wejściu w życie nowego regulaminu.

--
MiCHA

Data: 2010-07-28 21:55:43
Autor: george
Multibank-zmiany?

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:i2ptqv$ma5$1inews.gazeta.pl...
george pisze:

[...]

czyli ide do oddziaĹ‚u dajmy na to 30 sierpnia (nowe opĹ‚aty wchodzÄ… 1 wrzeĹ›nia) i oĹ›wiadczam ĹĽe "nowego regulaminu nie przyjmuje i albo Ĺ›wiadczÄ… tak jak do tej pory albo majÄ… prawo wypowiedzieć mi umowÄ™ ? ze skutkiem na 30 sierpnia i w zwiÄ…zku z tym nie mogÄ… mnie zaczargować za kolejny  miesiÄ…c z tymi nowymi opĹ‚atami...

george

Data: 2010-07-28 22:29:49
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Multibank-zmiany?
george pisze:

[...]

jest to, ĹĽe nowe warunki nigdy nie wchodzÄ… w ĹĽycie - nawet jakby okres
wypowiedzenia skończył się już po oficjalnym wejściu w życie nowego
regulaminu.

czyli ide do oddziału dajmy na to 30 sierpnia (nowe opłaty wchodzą 1
września) i oświadczam że "nowego regulaminu nie przyjmuje i albo
świadczą tak jak do tej pory albo mają prawo wypowiedzieć mi umowę ? ze
skutkiem na 30 sierpnia i w związku z tym nie mogą mnie zaczargować za
kolejny miesiąc z tymi nowymi opłatami...

O ile pamiętam, to nie decyduje data wejścia w życie nowych warunków, tylko data powiadomienia klienta o nich, więc teoretycznie to chyba nawet wstecznie da się zrobić już po wejściu ich w życie. Pogrzeb w prawie bankowym, umowach i regulaminach...

Acha, i w sumie to sam jestem ciekaw co by było, gdyby klient odmówił przyjęcia nowej (niższej) tabeli oprocentowania rachunków? Czy przez miesiąc miałby jeszcze stare (wyższe) oprocentowanie depozytów? :-)

--
MiCHA

Data: 2010-07-30 19:46:07
Autor: Piotr B
Multibank-zmiany?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c508b40$0$17085$65785112news.neostrada.pl...

george pisze:

[...]

Pro¶ciej niż wypowiadać - po prostu nie przyj±ć nowych warunków. Nie
ma wtedy ryzyka, że konto zahaczy swym "istnieniem" o okres, za który
należ± się opłaty.

a jak wygl±da procedura nieprzyjęcia ?

Po prostu informujesz bank, że nie przyjmujesz. Jest na to jaki¶tam okres (30 dni?) od daty zawiadomienia o nowych warunkach. I skutkuje to oczywi¶cie rozwi±zaniem umowy o prowadzenie rachunku, ale istotne jest to, że nowe warunki nigdy nie wchodz± w życie - nawet jakby okres wypowiedzenia skończył się już po oficjalnym wej¶ciu w życie nowego regulaminu.

-- MiCHA

czyli ide do oddziału dajmy na to 30 sierpnia (nowe opłaty wchodz± 1 wrze¶nia) i o¶wiadczam że "nowego regulaminu nie przyjmuje i albo ¶wiadcz± tak jak do tej pory albo maj± prawo wypowiedzieć mi umowę ? ze skutkiem na 30 sierpnia i w zwi±zku z tym nie mog± mnie zaczargować za kolejny miesi±c z tymi nowymi opłatami...

george

Witam,
Na nie przyjęcie nowych reguł masz 14 dni od dnia opublikowania informacji o zmianie reguliminu/toip, ponieważ na stronie multibanku ta informacja była już na pocz±tku lipca, to jest już po ptakach.

Pozdrawiam
PB

Data: 2010-07-28 20:13:41
Autor: george
Multibank-zmiany?

"Maxi" <MaxiWYTNIJTO@op.p> wrote in message news:i2ppcq$svr$1news.onet.pl...
Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakie¶ martwe konto -czy mog± mnie obci±żyć opłatami?

Zmienili taryfe Comfort bezpłatn± na płatn± bez mozliwo¶ci zwrotu, badajże 4.5 pln / miech.

george

Data: 2010-07-30 06:48:16
Autor: Marcin
Multibank-zmiany?
Zmienili taryfe Comfort bezpłatn± na płatn± bez mozliwo¶ci zwrotu, badajże
4.5 pln / miech.

george

plus
naliczanie za debetówke VClassic zmieniaj± z rocznej na miesięczna -
5PLN i nie podlega zwrotowi
dla kont Ja/My Comfort zmiana za używanie głównych i dodatkowych
debetowych Visa Electron i MasterCard Debit - 5 PLN miesięcznie i też
nie podlega zwrotowi

Data: 2010-07-30 16:21:59
Autor: wromek
Multibank-zmiany?

Użytkownik "Marcin" <kniazix@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:25bb12b3-8b71-4dee-a6c1-4fff2c94b3c8i31g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
zgadza sie i dlatego zabieram st±d ojca do mbanku.
sam zostane na aq mimo, ze bede musial placic za karte....

Data: 2010-07-31 11:50:51
Autor: Marcin Krzyzanowski
Multibank-zmiany?
On 2010-07-28 20:13:41 +0200, "george" <george___@vp.pl> said:

[...]

w mbanku też takie zmiany zrobili? bo nie widzę powodu żeby zostawać przy multi po takiej zmianie.

Data: 2010-07-31 12:17:28
Autor: george
Multibank-zmiany?

On 2010-07-28 20:13:41 +0200, "george" <george___@vp.pl> said:

[...]

tez nie widze. quit.

george

Data: 2010-07-31 11:48:44
Autor: Stiwi
Multibank-zmiany?
Maxi <MaxiWYTNIJTO@op.p> napisał(a):
Witam, dostałem pismo z Multibanku nt. zmian taryf.
Mam tam jakie¶ martwe konto -czy mog± mnie obci±żyć opłatami?

Mam rachunek w MultiBanku od 8 lat, jak dla mnie zawsze to był bank nr 1 pod względem systemu online, jak i rozwi±zań. Jako jeden z nielicznych banków, kartę Visa Classic traktował jak normaln± VE z możliwo¶ciami karty wypukłej. Chodzi tu głównie o prowizje od wypłat z bankomatu, zwykle banki dla VC maj± np 3% min. 5pln, a MultiBank miał za darmo z bankomatów "zaprzyjaĽnionych", a 5pln niezależnie od kwoty z bankomatów obcych.

Z żon± mamy rachunek wspólny, VC która do tej pory kosztowała 30pln rocznie, teraz kosztować będzie 60. A rachunek, który był darmowy, teraz 54pln / rok.

Zatem konto z kart± VC, które do tej pory kosztowało mnie z żon± 60pln / rok, teraz będzie o 114pln droższe. Wydaje mi się to delikatnym przegięciem, ale i tak nie widzę lepszej alternatywy od MultiBanku, a mBank nie ma VC złotówkowej.

Na plus, że znie¶li opłatę od wypłat gotówkowych w placówkach, z drugiej strony Eurokonto Net w PEKAO SA idealnie sprawdzało się w tym przypadku. Mogliby przynajmniej w cenie 5pln / miesi±c za kartę zaoferować wszystkie bankomaty bez prowizji.

Data: 2010-07-31 12:25:39
Autor: Stiwi
Multibank-zmiany?
[...]

Widzę, że jednak zrobili bankomaty bez prowizji:
"wprowadzenie bezprowizyjnych wypłat gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju kartami debetowymi Visa Electron, Visa Classic i MasterCard Debit"

Przynajmniej tak podaj± na stronie, gdyż w pi¶mie, który od nich otrzymałem odno¶nie zmiany regulaminu i opłat o tym nie wspomnieli.

Wniosek: trzeba zmienić Comfort na Active lub Aquarius. Pytanie jak MultiBank reaguje na sztuczne przelewy w AQ?

Data: 2010-07-31 14:39:38
Autor: MarekZ
Multibank-zmiany?
Użytkownik "Stiwi" <stiwipl@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i314o3$4r0$1@inews.gazeta.pl...

Pytanie jak MultiBank reaguje na sztuczne przelewy w AQ?

A jakie to s±: sztuczne?

Data: 2010-07-31 12:51:28
Autor: Stiwi
Multibank-zmiany?
> Pytanie jak MultiBank reaguje na sztuczne przelewy w AQ?

A jakie to s±: sztuczne?

Mam na my¶li np przelew ze swojego rachunku w innym banku do MultiBanku.

Data: 2010-07-31 15:02:14
Autor: MarekZ
Multibank-zmiany?
Użytkownik "Stiwi" <stiwipl@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i3168g$9gp$1@inews.gazeta.pl...

Mam na my¶li np przelew ze swojego rachunku w innym banku do MultiBanku.

Jest to traktowane tak samo jak każdy inny przelew z zewn±trz Multi.

Data: 2010-07-31 14:49:16
Autor: Borys Pogoreło
Multibank-zmiany?
Dnia Sat, 31 Jul 2010 12:25:39 +0000 (UTC), Stiwi napisał(a):

Pytanie jak MultiBank reaguje na sztuczne przelewy w AQ?

 Zwracaja miesięczn± opłatę za prowadzenie konta ;)

 (babka w banku zapytana o to wprost tylko przytaknęła, dodaj±c, że jedyne
co się nie liczy to przelewy wewnętrzne między własnymi kontami - co jest
oczywiste)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl