Data: 2010-07-23 06:40:51 | |
Autor: luc | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Zmiany, związane z rekomendacją T:
http://www.multibank.pl/co_nowego/aktualnosci?_a=49466 Ciekawe jest to: "W trakcie okresu kredytowania Bank dokonuje weryfikacji zdolności kredytowej Kredytobiorcy. Kredytobiorca jest zobowiązany do przedstawienia na żądanie Banku, jednak nie częściej niż raz na rok informacji i dokumentów niezbędnych do zbadania jego zdolności kredytowej" pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr. http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi... |
|
Data: 2010-07-23 20:51:27 | |
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
luc wrote:
Zmiany, związane z rekomendacją T: Nic specjalnie nowego. Multi to wprowadził, a BPH już jakiś kwartał nie dość że dokumentów się domaga, to i dokonuje przeliczeń limitów KK. Znany jest mi przypadek gdy poprosili o dosłanie papierów "jeśli Pani/ Pana dochód się zmienił*", u klienta zmiana nastąpiła, a owszem, na korzyść (spory wzrost dochodów), co było spokojnie do sprawdzenia w BIK przez bank, więc klient to zignorował, zaś .. bank cykl rozliczeniowy później był raczył limit obniżyć. Dzięki czemu karta została jako pierwsza zakwalifikowana do "odstrzelenia" przez klienta. Bankowi BPH gratulujemy procedur i analityków. * przybliżone brzmienie -- Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert Einstein (1879-1955) |
|
Data: 2010-07-23 21:06:10 | |
Autor: Robert Kois | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Dnia Fri, 23 Jul 2010 20:51:27 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a): u klienta zmiana nastąpiła, a Niby jak. W BIKu nie ma danych o dochodach. -- Kojer |
|
Data: 2010-07-23 21:26:50 | |
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Robert Kois wrote:
Dnia Fri, 23 Jul 2010 20:51:27 +0200, Maciej 'AbrahaM' Bezpośrednio faktycznie nie. Natomiast są tam dane o produktach finansowych z których klient korzysta, jak korzysta, i jak wyglądają jego zobowiązania. Jak bank się zachowuje jak się zachowuje, do dostępnych danych nie chce mu się sięgnąc, to u tego klienta BPH ma już przeplachapane. -- Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert Einstein (1879-1955) |
|
Data: 2010-07-24 11:08:44 | |
Autor: Robert Kois | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Dnia Fri, 23 Jul 2010 21:26:50 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a): Bezpośrednio faktycznie nie. Natomiast są tam dane ou klienta zmiana nastąpiła, aNiby jak. W BIKu nie ma danych o dochodach. Dość dziwnie wnioskujesz. Z tego co piszesz wynika, że zwiększyły ci się zobowiązania kredytowe (albo możliwości zaciągnięcia kredytu). Bank zauważa, że według jego danych nie masz aktualnie zdolności kredytowej na jego produkt. Grzecznie prosi o uaktualnienie danych. Ty to olewasz, więc czemu się dziwisz? -- Kojer |
|
Data: 2010-07-24 19:34:13 | |
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Robert Kois wrote:
Dnia Fri, 23 Jul 2010 21:26:50 +0200, Maciej 'AbrahaM' Nie mnie. to raz. _Zmniejszyły_ zobowiązania*, to dwa. A więc _potencjalnie_ temu klientowi zwiększyły się możliwości, w związku z czym ma zdolność na sporo więcej (i go inne instytucje od czasu do czasu z ofertami bezskutecznie "molestują"). A tu bank BPH robi to co robi. Więc jak klient ma nie mieć zdolności na produkt, jak ma większą zdolność niż wcześniej (żadnym zwiększaniem limitu nie jest także zainteresowany). Trzy. Klientowi "to rybka", produkt BPH poleci na odstrzał jako pierwszy, dla klienta to "tylko tyle", dla banku "AŻ tyle", bo traci klienta i psuje sobie skutecznie opinie. O sprawie piszę z "kronikarskiego obowiązku" by pokazac że: 1) banki JUŻ domagają się papierków / dokonują przeliczeń, 2) bank strzela sobie w kolano, zamiast mieć klienta, przez arogancje mieć go nie będzie. Założenia/przesłanki rozumiem (rekomendacja T / pilnowanie portfela) ale nie realizację. Przy okazji mam szczątkową nadzieję że może ktoś z sektora bankowego to przeczyta, przemyśli procedury projektowane, aby "kwiatków" jak ten wyżej opisany uniknąc. Acz szanse na to oceniam jako niskie. * wydawało mi się że dość jasno to napisałem. Temat uznaję za wystarczająco naświetlony i zakończony, nie widzę powodu kontynuować, nie ma po co.. -- Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert Einstein (1879-1955) |
|
Data: 2010-07-25 19:19:55 | |
Autor: Robert Kois | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Dnia Sat, 24 Jul 2010 19:34:13 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a): Więc jak klient ma nie mieć zdolności Tego bank nie wie. A jak podejrzewam klient zgodził się podpisując umowę/regulamin na mozliwość powtórnej weryfikacji dochodów. -- Kojer |
|
Data: 2010-07-25 19:58:15 | |
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Robert Kois wrote:
Dnia Sat, 24 Jul 2010 19:34:13 +0200, Maciej 'AbrahaM' kwestia interpretacji, ma dostęp do BIK, danych tam zawartych, które.. A jak podejrzewam klient zgodził się podpisując umowę/regulamin Być może, albo podobnie jak w multibanku pojawił się nowy regulamin w przepisach którego umocowano taką możliwość. O czym warto czytelników p.b.b. poinformować. kropka. -- Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert Einstein (1879-1955) |
|
Data: 2010-07-26 10:07:41 | |
Autor: Robert Kois | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Dnia Sun, 25 Jul 2010 19:58:15 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a): kwestia interpretacji, ma dostęp do BIK, danych tam Pokazują tylko zmniejszenie zadłużenia. I nic więcej. Klient mógł np. stracić pracę i zrezygnował z 4 kart na rzecz jednej. A jak podejrzewam klient zgodził się podpisując umowę/regulaminByć może, albo podobnie jak w multibanku pojawił się nowy Ależ oczywiście, co nie zmienia tego, że klient marudzący że bank mu wypowiedział umowę gdy olał uzasadnioną prośbę o dostarczenie papierka jest zabawny. Podejrzewam, że wystarczyłby telefon nawet. -- Kojer |
|
Data: 2010-07-24 00:43:24 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Multibank - zmiany w regulaminie KK | |
Dnia Fri, 23 Jul 2010 06:40:51 -0700 (PDT), luc napisał(a):
"W trakcie okresu kredytowania Bank dokonuje weryfikacji zdolności Gdyby bank mi rzucił takie coś przy regularnie spłacanej karcie, to chyba bym ich wyśmiał przez ten telefon... Choć mnie nękali raczej w drugą stronę, ale ich wysyłałem na drzewo. W końcu odpuścili. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |