Multiroom w N a polaczenia tunerow.

Data: 2010-11-29 16:04:41
Autor: roxy
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
Witam
Moje pytanie dotyczyc bedzie przepustowosci polaczenia sieciowego pomiedzy tunerami.
Aby korzystac z multiroom w ofercie N trzeba tunery polaczyc skretka ethernetowa.
Zakladam ze kazdy z tunerow posiada niezalaezna instalacje antenowa (turbodekoder z konwertera twin monobloc) a dodatkowy dekoder z innego zestawu antenowego (zez dwoch konwerterow polaczonych przelacznikiem disec).
Moj problem to polaczenie kablem sieciowym ethernet, nie moge sobie pozwolic na wiercenie dziur w scianach i przeciaganie kabli po scianach pomiedzy kondegnacjami.
Rozwiazanie komunikacji po sieci energetycznej tez odpada ( kondegnacje posiadaja dwa osobne liczniki energii ktore skutecznie tłumia sygnal).
Pozostaje tylko bezprzewodowo wi-fi. Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w standardzie N. Czy moge ją wykorzystać do komunikacji pomiedzy tunerami?
Realny transfer pomiedzy dwoma komputerami (w pokojach w ktorych docelowo beda sie znajdowac tunery) jest na poziomie 400kBps (kilobajtow na sekunde) czyli okolo pol megabita ( niestety tak slabo bo scianek tlumiacych sygnal jest dosc duzo)
Czy to wystarczy do prawidlowej wspolpracy tunerow w multiroom?

Dopisze ze nie interesuja mnie na tunerze slave takie funkcje jak time shift,  nagrywanie na HDD, korzystanie z zasobow  HDD czy przegladanie witryn internetowych. Ma byc tylko ogladanie aktualnie nadawanego programu na tunerze slave.
Czy ta przepustowosc  lacza 0,5Mbps wystarcza do polaczenia tunerow?
Jezeli nie to jaka jest minimalna przepustowosc gwarantujaca poprawna wspolprace?

Czy operatorator dodaje jakiegos switcha bo chce turbodekoder polaczyc z tunerem slave i jednoczesnie chce miec na Turbodekoderzemozliwosc przegladania wybranych witryn internetowych?
Pozdrawiam
roxy

Data: 2010-11-29 18:03:51
Autor: konieczko
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
Standardowa predkosc kart dostepowych to 9600bps  czyli z palcem w dupie dasz rade po wifi.

Data: 2010-11-29 19:08:25
Autor: VSS
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
W wiadomości:id0mdm$5jv$1@news.onet.pl,
konieczko <troll@ops.pl> nastukał:
Standardowa predkosc kart dostepowych to 9600bps  czyli z palcem w
dupie dasz rade po wifi.

obudź się

--
VSS

Data: 2010-11-29 20:03:15
Autor: konieczko
W dniu 2010-11-29 19:08, VSS pisze:
W wiadomości:id0mdm$5jv$1@news.onet.pl,
konieczko<troll@ops.pl>  nastukał:
Standardowa predkosc kart dostepowych to 9600bps  czyli z palcem w
dupie dasz rade po wifi.

obudź się

Ja mam sie obudzic ?

Nie masz zielonego pojecia o kartach chipowych wiec nie pierdol.

Data: 2010-11-29 22:45:32
Autor: VSS
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
W wiadomości:id0tdi$s1o$1@news.onet.pl,
[...]

jak ja robiłem karty chipowe to Ty  na dywan po drabinie wchodziłeś. poza tym "znawco" roxy pytał o transmisję po skrętce a nie o transmisję w karcie chipowej. czytaj ze zrozumieniem i obudź się !

--
VSS

Data: 2010-11-29 23:08:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:id16tu$14e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po co z koliną dyskutować próbujesz?

Data: 2010-11-29 18:15:31
Autor: pawell32
W dniu 29.11.2010 16:04, roxy pisze:
[...]

do uprawnień wystarczy (antene masz osobno)

[...]

coś mieszasz. 400kB/s to ok 3Mbps,
a dwa o jakim standardzie n piszesz skoro TYLKO 3Mbps?

( niestety tak slabo bo scianek tlumiacych sygnal
jest dosc duzo)
Czy to wystarczy do prawidlowej wspolpracy tunerow w multiroom?

powinno
ja jeszcze nie testowałem.

Czy operatorator dodaje jakiegos switcha bo chce turbodekoder polaczyc z
tunerem slave i jednoczesnie chce miec na Turbodekoderzemozliwosc
przegladania wybranych witryn internetowych?

tak i wysyła montera do podłączenia

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-29 19:04:08
Autor: roxy
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
Pozostaje tylko bezprzewodowo wi-fi. Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w
standardzie N.

do uprawnień wystarczy (antene masz osobno)

No wlasnie do samych uprawnien napewno wystarczy tylko czy przez ten kabel nie idzie transmisja video? Na stronie z N'ki jest pokazany schemat polaczenia tunerow w ktorym tuner slave nie posiada instalacji antenowej. Pozatym Nka chwali sie ze na tunerze master jest mozliwosc odbioru cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T z anteny podlaczonej do tunera slave wiec transmisja video idzie po ethernecie a to juz wymaga wiekszej przepustowosci łącza.

[...]

Przepraszam. pomylilem sie, moja wina, oczywiscie 400kB/s to okolo 3Mbps.
Niestety duza ilosc scianek działowych oraz strop tłumi dosc znacznie sygnał a to wpływa na pogorszenie transferu tak wiec standard N nie bardzo moze rozwinac tu skrzydła i pracowac na pełnej szybkosci.

[...]

Jezeli by tak nie bylo to jest to znaczne ograniczenie funkcjonalnosci bo nie mozna by bylo jednoczesnie korzystac z internetu (np. zdalne planowanie nagrań) i multiroom.

Data: 2010-11-29 22:35:57
Autor: pawell32
W dniu 29.11.2010 19:04, roxy pisze:
[...]

tego nie wiem. do turbo boxa jest w sprzedaży usb dvb-t

[...]

jest w opisie, kupujesz switcha i podłączasz dekoder i net.

Data: 2010-11-29 19:20:21
Autor: boxfish
W dniu 2010-11-29 16:04, roxy pisze:
Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w
standardzie N. Czy moge jďż˝ wykorzystaďż˝ do komunikacji pomiedzy tunerami?
[...]

Pytanie tylko jest takie, co tym kabelkiem ethernetowym leci ? , bo to że gniazdo sieciowe wykorzystane jest wcale nie oznacza że jak podepniesz do tego gniazda instalacje sieciową to zadziała....

Data: 2010-11-29 20:04:41
Autor: konieczko
W dniu 2010-11-29 19:20, boxfish pisze:
[...]

Ĺźe gniazdo sieciowe wykorzystane jest wcale nie oznacza Ĺźe jak
podepniesz do tego gniazda instalacje sieciową to zadziała....

Uprawnienia leca kazdy dzieciak to wie.

Data: 2010-11-29 21:55:00
Autor: roxy

Użytkownik "konieczko" <troll@ops.pl> napisał w wiadomości news:id0tg8$s1o$2news.onet.pl...
W dniu 2010-11-29 19:20, boxfish pisze:
W dniu 2010-11-29 16:04, roxy pisze:
Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w
standardzie N. Czy moge j? wykorzysta? do komunikacji pomiedzy tunerami?
[...]

Uprawnienia to mogą lecieć, one beda zajmowac conajwyzej ułamek dostepnej szybkosci. A pozatym poco transmitowac uprawnienia jak dekoder slave posiada wlasna karte.
Podejrzewam ze po ethernecie moze leciec sygnal video (ale nie jestem przekonany). Dlatego zadam inne pytanie dla znawcow - jakiej szybkosci łącza wymaga transmisja video w standardach:
SD, HD i FULL HD?

Data: 2010-11-29 22:01:25
Autor: konieczko
[...]

Jak masz kabel w.cz. do tunera podlaczony to zadne wideo nie leci po ethernecie nie sadze zeby debile z ADb na cos takiego wpadli te ich tunery to wielka porazka.

Data: 2010-11-30 08:58:09
Autor: VSS
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
W wiadomości:id14b4$jin$1@news.onet.pl,
konieczko <troll@ops.pl> nastukał:
Jak masz kabel w.cz. do tunera podlaczony to zadne wideo nie leci po
ethernecie nie sadze zeby debile z ADb na cos takiego wpadli te ich
tunery to wielka porazka.

porażka to Ty masz na drugie.
--
VSS

Data: 2010-11-29 22:30:51
Autor: pawell32
W dniu 29.11.2010 21:55, roxy pisze:
> [...]
przekonany). Dlatego zadam inne pytanie dla znawcow - jakiej szybkosci łącza

lecą uprawnienia i obraz.
nie wiem jeszcze jak to rozwiązali.
z opisów rozumiem, że można zrezygnować z anteny na dekoderze slave
i odbierać obraz po skrętce.

Data: 2010-11-29 23:09:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

z opisów rozumiem, że można zrezygnować z anteny na dekoderze slave
i odbierać obraz po skrętce.

Pytanie czy przypadkiem nie trzeba.

Data: 2010-11-29 23:39:00
Autor: [MF] PL
2010-11-29 23:09, Cavallino napisal (a):
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

z opisów rozumiem, że można zrezygnować z anteny na dekoderze slave
i odbierać obraz po skrętce.

Dokładnie tak. Możesz je połączyć tylko i wyłącznie skrętką. Lecą po niej uprawnienia, video, masz dostęp do VOD, nagrań na dysku tunera master. Na tunerze slave nie działa timeshift.
Podłączenie tunera slave do anteny jest opcjonalne. W niektórych sytuacjach może się jednak przydać. Turbo ma wbudowane dwie głowice i w momencie gdy oglądasz jeden kanał a nagrywasz drugi zaczyna brakować sygnału dla slave'a. Są do tego konkretne ustawienia w menu tunera master (prawa i opcje do "przejmowania" sygnału dla tunera slave. Podłączenie tunera slave do anteny sat znosi te ograniczenia. Ciekawą opcją jest to, że tuner master może korzystać z wbudowanego w slave tunera dvb-t. Można oglądać na tunerach rózne kanały ale w ramach jednego mux-a.
Po odłączeniu skrętki tuner slave przestaje działać.
Co do połączenia przez wifi to oficjalne info iti, mówi że nie jest ono wskazane. 802.11g nie radzi sobie z HD więc takie połączenie pójdzie tylko jeśli slava podłączy się pod antenę (nie będzie działało odtwarzanie materiału HD z dysku mastera). Być może połączenie przez 802.11n będzie działać bez żadnych problemów.

Data: 2010-12-07 20:44:16
Autor: [MF] PL
2010-11-29 23:39, [MF] PL napisal (a):

Być może połączenie przez
802.11n będzie działać bez żadnych problemów.

Sprawdziłem i niestety też jest kupa. Testowałem streaming z dreamboxa, bo multiroomu z n nie mam i nie przewiduję mieć.

Data: 2010-11-29 23:06:49
Autor: Jerzy Pastusiak
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
          Witam Serdecznie Szanownych Kolegow!

On Mon, 29 Nov 2010, roxy wrote:

| Podejrzewam ze po ethernecie moze leciec sygnal video (ale nie jestem | przekonany). Dlatego zadam inne pytanie ... - jakiej szybkosci łącza | wymaga transmisja video w standardach:
| SD, HD i FULL HD?

to zalezy od jakosci kompresji (MPEG-2, MPEG-4 - skutecznosc kompresora), wymaganej jakosci obrazu oraz tresci (zawartosci) obrazu

czesto liczba linii, czy pikseli jest wtorna

nie ma standardu technicznego FULL HD, jest to standard
handlowy, a HD z ITV HD, czy BBC HD, jest znacznie lepsze,
niz niejedno 1920x1080 (widzialem dawniej polskie NG HD
ze strumieniem 3 Mbps!)
-=-=-=-=-

strumienie bitowe:
SD: 1 - 10 Mbps (.Lolitki, do max - np. dawna szwajcarska SD)
HD: 1 Mbps (nieruchomy lub rozmazany obraz), do 15 a nawet 30 Mbps,
      np. Demo Astra HD+

dodatkowo, czesto zaklada sie, ze statystycznie przekaz kanalu
nie zajmuje pelnego pasma i na jeden transponder "upycha sie"
18 - 20 kanalow SD (rumunskie, czy bulgarskie platformy)

przy przepelnieniu pasma transpondera wystepuje charakerystyczna
pikseloza, mimo ze SNR (stosunek sygnlu do zaklocen) jest
bardzo dobry.
-=-=-=-=-

inne typowe strumienie:
5 Mbps (typowo) -  DVD, MPEG-2
29.4 Mbps max.  -  HD DVD
40 Mbps max     -  Blu-ray Disc

jp

Data: 2010-11-29 22:46:20
Autor: VSS
Multiroom w N a polaczenia tunerow.
W wiadomości:id0tg8$s1o$2@news.onet.pl,
konieczko <troll@ops.pl> nastukał:
Uprawnienia leca kazdy dzieciak to wie.

widocznie Ty jestes jeszcze w tej grupie, bo tam leci też video.

--
VSS

Multiroom w N a polaczenia tunerow.