Multiroom w NC+ - jak to dziala?

Data: 2011-12-14 13:43:33
Autor: Jarmin
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Jak dziala multiroom w tv N oraz C+ ?
Jakie sa koszty aby programy dzialaly na dwoch tv?
Jak wyglada podlaczenie tej uslugi w praktyce?
Idzie nowy kabel od talerza z dachu? CZyli w sumie wychodza dwa kable? A moze kabel idzie do jednego odbiornika pvr a stad idzie do drugiego?

Czy da sie ta uruchomic multiroom jak juz jest podpisana umowa z N albo C+ ?
Sporzadza sie wtedy jakis aneks?

Data: 2011-12-15 10:58:37
Autor: pawell32
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
W dniu 2011-12-14 13:43, Jarmin pisze:
Jak dziala multiroom w tv N oraz C+ ?
Jakie sa koszty aby programy dzialaly na dwoch tv?

w n doliczają 10 lub 20 zł do abonamentu,
w zależności który multiroom wybierzesz.
w c+ chyba nie było takiej opłaty, ale kasowali dzierżawę
na karty, nie wiem czy w każdej promocji.

Jak wyglada podlaczenie tej uslugi w praktyce?
Idzie nowy kabel od talerza z dachu? CZyli w sumie wychodza dwa kable? A
moze kabel idzie do jednego odbiornika pvr a stad idzie do drugiego?

w n jest tak:
multiroom prestiż - do dekodera master (turbo) muszą iść dwa niezależne
sygnały czyli dwa kable. obydwa dekodery muszą być połączone
kablem komputerowym, czyli spięte bezpośrednio lub poprzez istniejącą
sieć. do dekodera slave antena dołączana jest opcjonalnie.
oznacza to iż na samym kablu komputerowym pracuje normalnie, wszystkie
informacje łącznie z obrazem idzie po dlna z dekodera turbo.
obydwa dekodery korzystają z jednego dysku. ta opcjonalna antena
przydaje się jak chcesz nagrywać i oglądać różne programy na dwóch
dekoderach, a drugie to przy podłączonej antenie do slave po sieci
idą same uprawnienia bez obrazu.
z doświadczenia wychodzi, iż max. obciążenie (przy kanałach hd) nie przekracza 13Mbit.

multiroom standard - dekodery wpinamy w sieć, do każdego dekodera
osobny kabel antenowy. po sieci idą wyłącznie uprawnienia,
nie mamy dostępu do nagrań i vod z poziomu dekoderów podrzędnych,
ale w przeciwieństwie do ww możemy podłączyć do 6 dekoderów, a nie 2.

połączenie dekoderów można dokonać kablem, bezprzewodowo, lub z użyciem
homeplug - po sieci energetycznej

w c+ :
podobnie jak w n standard, do każdego dekodera sygnał antenowy,
w przypadku pvr można 2.
dekodery c+ nie są połaczone, uprawnienia przesyłane są pomiędzy kartami
bezprzewodowo.
to urządzenie spokojnie możemy zastąpić swoim spliterem, którym zamiast 2 obsłużymy do 8 dekoderów.
splitery mamy przewodowe (po kablu telefonicznym - 2 żyły) lub bezprzewodowe.
istnieje jeszcze możliwość z użyciem dekoderów bazujących na linux`ie,
gdyż karta c+ nie jest sparowana z dekoderem.
dekodery komunikują się po sieci komputerowej.

Czy da sie ta uruchomic multiroom jak juz jest podpisana umowa z N albo
C+ ?
Sporzadza sie wtedy jakis aneks?

w n jest oferta dla obecnych klientów, ale z tego co wiem, na razie
dostępny multiroom prestiż. standard tylko dla nowych.
podpisujesz nową umowę, ale szczegółów nie znam.

w c+ nie wiem, dzwoń na infolinie.

Data: 2011-12-15 12:28:26
Autor: Big Jack
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
W wiadomości
*pawell32* napisał(-a):

dekodery c+ nie są połaczone, uprawnienia przesyłane są pomiędzy
kartami bezprzewodowo.

Doprecyzuję: to są dwie niezależne karty, na które uprawnienia lecą "z nieba". Odmienna jest sytuacja kiedy ktoś ma moduły zamiast kart. Wtedy rzeczywiście uprawnienia co klika godzin trzeba, wprawdzie bezprzewodowo, ale zbliżeniowo przesłać od karty "master" do karty "slave". Ale obecnie do multiroomu wydawane są dwie karty. Mam nadzieję, że moduły do łask już nie wrócą.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-15 17:15:38
Autor: Cavallino
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4ee9c4d4$1news.home.net.pl...
[...]

Nie, zawsze to była usługa osobno płatna, choć ceny jej były przeróżne.

dekodery c+ nie są połaczone, uprawnienia przesyłane są pomiędzy kartami
bezprzewodowo.

Nieprawda, uprawnienia są przesyłane tradycyjnie, przy czym karta satelicka musi być co jakiś czas aktywowana podczas fizycznego zbliżenia do karty głównej.

Data: 2011-12-16 10:00:00
Autor: Robert_J
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Nieprawda, uprawnienia są przesyłane tradycyjnie, przy czym karta satelicka musi być co jakiś czas aktywowana podczas fizycznego zbliżenia do karty głównej.

Nieprawda :-). Brałem ostatnio 4 MR i dostałem normalne, "pełnowartościowe" karty. Co zresztą było w moim przypadku warunkiem żeby w ogóle wziąć MR...

Data: 2011-12-16 17:31:08
Autor: Cavallino
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcf1ah$3re$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też tak się zdarza.
Ja pisałem o sytuacji z modułami, które użytkuję do końca zeszłego miesiąca. ;-)

Data: 2011-12-19 10:05:17
Autor: BaX
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
[...]

W przypadku nowych dekoderów HD /tych bez dysku/ zdaje się philipsa o spliterach można zapomnieć. Chyba nikt obecnie nie ma w ofercie działających z tymi tunerami.

Data: 2011-12-19 11:44:37
Autor: pawell32
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
W dniu 2011-12-19 10:05, BaX pisze:
W przypadku nowych dekoderów HD /tych bez dysku/ zdaje się philipsa o
spliterach można zapomnieć. Chyba nikt obecnie nie ma w ofercie
działających z tymi tunerami.

bzdura, philipsy działają tak samo jak pace (hd i sd).
problemy są z sagemcom.

Data: 2011-12-19 12:20:35
Autor: BaX
Multiroom w NC+ - jak to dziala?

[...]

"zdaje sie" widział?
fakt chodzi o sagemcom-a ale obecnie i tak nie ma nic innego HD oprocz pace z dyskiem. /na stronie C+/

Data: 2011-12-19 14:47:14
Autor: pawell32
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
W dniu 2011-12-19 12:20, BaX pisze:

"zdaje sie" widział?
fakt chodzi o sagemcom-a ale obecnie i tak nie ma nic innego HD oprocz
pace z dyskiem. /na stronie C+/

to prawda, oficjalnie odeszli od philipsów i wciskają te padliny
sagemcom`a. pace jest ok, ale jego nie sprzedają, więc jak ktoś
chce kupić hd to ma problem.

Data: 2011-12-19 16:19:22
Autor: Cavallino
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4eef4035$1news.home.net.pl...
[...]

Takie to złe?
Bo skończyła mi się umowa, więc w ciągu kilku miesięcy pewnie będę brał następną, a właśnie sagecom dają za free.
Szczerze mówiąc nie bardzo sobie wyobrażam jak mogłyby być gorsze od philipsów hd, tych bez dysku.
Plus mają niezaprzeczalny, bo można do nich podłączyć własny dysk i zrobić sobie pvr za friko.

Data: 2011-12-15 12:29:57
Autor: Robert_J
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Czy da sie ta uruchomic multiroom jak juz jest podpisana umowa z N albo C+ ?
Sporzadza sie wtedy jakis aneks?

W C+ na 100% da się, sam robiłem dwa tygodnie temu. Podpisujesz aneks, trwa to kwadrans razem z aktywacją karty :-).

Data: 2011-12-15 17:13:35
Autor: Cavallino
Multiroom w NC+ - jak to dziala?
Użytkownik "Jarmin" <Brandysie@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ee9af0e$0$1466$65785112news.neostrada.pl...
Jak dziala multiroom w tv N oraz C+ ?
Jakie sa koszty aby programy dzialaly na dwoch tv?

Zależy od promocji.
WC+ od 5 do 15 zł/m-c.

Jak wyglada podlaczenie tej uslugi w praktyce?
Idzie nowy kabel od talerza z dachu?

Jak ma być niezależnie to tak musi być.

Czy da sie ta uruchomic multiroom jak juz jest podpisana umowa z N albo C+ ?
Sporzadza sie wtedy jakis aneks?

Wykupuje nową usługę.

Multiroom w NC+ - jak to dziala?