Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Data: 2009-12-16 19:41:03
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
"Zeznający przed sądem 35-letni Tomasz M. odszedł z CBA w marcu tego roku;
wcześniej był operacyjnym funkcjonariuszem stołecznej policji. Obecnie jest
na policyjnej emeryturze. "

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Agenci-CBA-ujawnili-kulisy-zatrzymania-Sawickiej,wid,11784462,wiadomosc.html?ticaid=194ac

35 lat i emeryt ??????? Kto za to placi? To powinien byc skandal.

Masakra jakas.

Icek

Data: 2009-12-16 10:47:20
Autor: Rowerex
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
On 16 Gru, 19:41, "Icek" <i...@do.pl> wrote:

35 lat i emeryt ???????

Spróbuj odebrać policji uprawnienia do wcześniejszych emerytur

Kto za to placi?

Krasnoludki

To powinien byc skandal

Skandal to będzie za kilkadziesiąt lat, gdy zaczną się wypłaty
emerytur z OFE.

Obecnie najlepszym wyjściem jest rozpoczęcie planowania skoku na jakiś
bank - kilkadziesiąt lat to sporo by wszystko dobrze zaplanować -
jeśli skok się uda, to egzotyczne kurorty będą stały otworem, jak w
reklamach OFE; jeśli się nie uda, to przez kilka lat będzie darmowy
dach nad głową i wyżywienie w celi więziennej. Ta drug możliwość
będzie prawdopodobnie znacznie lepsza niż próba wyżycia z
emerytury... ;-p

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-16 20:36:34
Autor: Michał
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Skandal to będzie za kilkadziesiąt lat, gdy zaczną się
wypłaty emerytur z OFE.

Dokładnie. Wówczas jakiś matoł, ślicznie to argumentując, będzie mówił emerytom, czemu "nie wyszło" i dlaczego kasy nie ma. Już dzisiaj tupet mają niesamowity: otrzymałem pismo z wyliczeniami, ile kasy dostanę na emeryturze. Wyliczenia zakładały przejście na emeryturę w wieku 95 lat.

Data: 2009-12-17 08:27:36
Autor: Danusia

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:192ad211-26dc-422a-804a-83ea68afe2b6s19g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Tylko ze emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS i OFE więc co to ma wspólnego z OFE.

Data: 2009-12-17 13:39:46
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:hgcnqj$2qd$1inews.gazeta.pl...

Tylko ze emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS i OFE więc co to ma wspólnego z OFE.

    Trzeba płacić na emeryturę 35 letniego policjanta i przez to nie ma na emerytury dla 65 letniego emeryta. Skarb Państwa jest jeden.

Data: 2009-12-17 17:44:55
Autor: boropi
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Tylko ze emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS i OFE więc co to ma wspólnego z OFE.

Nie wiem jak w policji, ale w wojsku już od wielu ładnych lat, nowo przyjmowani zawodowi żołnierze opłacają składki między innymi do OFE, jest tak co najmniej od 2000r.
I nie mają już możliwości przejścia na wcześniejszą emeryturę.
Tak więc dyskusja ewentualnie powinna dotyczyć tego, czy można zabrać komuś uprawnienia nabyte.

boropi

Data: 2009-12-17 21:44:25
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "boropi" <boropi_cyfrajeden@wp.pl> napisał w wiadomości news:hgdnqn$cp3$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Zgadza się. Tak jest.
I nie mają już możliwości przejścia na wcześniejszą emeryturę.
Pan raczy żartowac. Nic się nie zmieniło w tej sprawie. Dalej żołnierz zawodowy może odejść na emeryturę po 15 latach (40%), za każdy rok, po 15 latach, doliczne jest 2,6%.

Tak więc dyskusja ewentualnie powinna dotyczyć tego, czy można zabrać komuś uprawnienia nabyte.
Oczywiście. Trzeba dokonać, niestety, rewolucji w emeryturach. Naszego państwa nie stać, na wypłacanie emerytur młodym emerytom.

boropi
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-16 19:10:06
Autor: Jenka
Icek wrote:

35 lat i emeryt ??????? Kto za to placi? To powinien byc skandal.

Jakoś trzeba młodych, sprawnych ludzi do pracy w policji czy strazy
pożarnej zachęcać.
Sądzisz, że powinni pracować dla idei?
A może wyobrażasz sobie, że pensje w służbach mundurowych są w
wysokości, która może motywować do podjęcia tej ciężkiej, często
niebezpiecznej pracy.

--
Statystyczny Polak mądry jest po szkodzie, martwi się po meczu.

Pozdrawiam
Jenka

Data: 2009-12-16 22:00:15
Autor: Arek
Jenka pisze:
wysokości, która może motywować do podjęcia tej ciężkiej, często
niebezpiecznej pracy.

Ciężka i niebezpieczna praca?
Chyba za dużo telewizji oglądasz.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 13:55:43
Autor: BK
On 16 Gru, 22:00, Arek <a...@eteria.net> wrote:
Jenka pisze:

> wysokości, która może motywować do podjęcia tej ciężkiej, często
> [...]

Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

ps. ten post nie jest zaproszeniem do wytocenia mi procesu ;)

Data: 2009-12-16 23:08:30
Autor: Arek
BK pisze:
Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

Rozumiem, że wszyscy to są operacyjni przez 15 lat?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 00:04:00
Autor: BK
On Dec 16, 11:08 pm, Arek <a...@eteria.net> wrote:
BK pisze:

> Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

Rozumiem, że wszyscy to są operacyjni przez 15 lat?

Arek

-- www.arnoldbuzdygan.com

Zazwyczaj tak. Wielu operacyjnych zaczyna i konczy w operacyjnych.
Zwykle nie bardzo jest sens brac kogos do operacji, kto ma np.
doswiadczenie w drogowce czy prewencji bo wiesz podczas operacji moze
byc trudno ukryc, ze jest policjantem... Jak by ktos mial watpliwosci
to "operacyjni" to Ci, ktorzy w ramach swoich obowiazkow sluzbowych
udaja kogos innego niz faktycznie sa ;) Generalnie bierze sie tam
mlodych ludzi bez doswiadczenia, ktorym latwiej wyrobic jakas
historie.

Data: 2009-12-17 10:48:51
Autor: ąćęłńóśźż
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Czyli operacyjni oprócz policyjnych zarobków mają jeszcze normalną cywilną pensję - tą z drugiej tożsamości.
Na kasie w markecie nie siedzą, więc biedy nie mają.
BTW ciekawe co z emeryturą od "drugiej tożsamości", przez 15 lat się trochę składek uzbierało??
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-17 08:39:55
Autor: Danusia

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgblpi$12p$3inews.gazeta.pl...
BK pisze:
Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

Rozumiem, że wszyscy to są operacyjni przez 15 lat?

A ja nie rozumiem dlaczego jeszcze nie wstąpiłeś do policji, na takie super waruki, na co czekasz?

Data: 2009-12-17 10:36:18
Autor: Arek
Danusia pisze:
A ja nie rozumiem dlaczego jeszcze nie wstąpiłeś do policji, na takie super waruki, na co czekasz?

Dlatego, że to w absolutnej większości są zwykli zbrodniarze.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 11:42:46
Autor: Danusia

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgcu37$n3t$2inews.gazeta.pl...
Danusia pisze:
A ja nie rozumiem dlaczego jeszcze nie wstąpiłeś do policji, na takie super waruki, na co czekasz?

Dlatego, że to w absolutnej większości są zwykli zbrodniarze.

Arek

Za takie pomówienie należy Ci sie Sąd z odpowiednimi paragrafami KK.
Chyba nie przypuszczasz że jesteś anonimowy i możesz szkalować wszystkich, bo taki masz kaprys.

Data: 2009-12-17 11:53:57
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 11:42, Danusia pisze:

Dlatego, że to w absolutnej większości są zwykli zbrodniarze.

Arek

Chyba nie przypuszczasz że jesteś anonimowy

Napisz, że od niedawna używasz internetu? Pleaseee... ;)

--
spp

Data: 2009-12-17 12:45:45
Autor: Icek
> [...]

Za takie pomówienie należy Ci sie Sąd z odpowiednimi paragrafami KK.
Chyba nie przypuszczasz że jesteś anonimowy i możesz szkalować wszystkich,

buahahaha. Dobre. Dawno sie tak nie usmialem.

Mam materialne dowody na to, ze w polciji pracuja przestepcy. Do tego
komendant kryje zachowania przestepcze oraz takie ktore moze nie podpadaja
pod KK ale napewno pod zachowanie, ktore policjantowi nie przystoi.

Kogo bedziesz scigac? Tych co ujawniaja prawde? Czy tych co sa przestepcami
schowani pod parasolem pseudo prawa i pseudo walki z przestepczoscia ?

Tu nie ma mowy o szkalowaniu. Tu jest mowa o prawdzie. A ta widze Cie
strasznie boli skoro tak walczysz o patologie jakimi sa emerytury
mundurowych.

Icek

Data: 2009-12-17 18:08:50
Autor: Arek
Danusia pisze:
Za takie pomówienie należy Ci sie Sąd z odpowiednimi paragrafami KK.
Chyba nie przypuszczasz że jesteś anonimowy i możesz szkalować wszystkich, bo taki masz kaprys.

Oczywiście, że jestem anonimowy! :)

ubawiony po pachy

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 18:02:00
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Dec 2009 08:39:55 +0100, Danusia napisał(a):

A ja nie rozumiem dlaczego jeszcze nie wstąpiłeś do policji, na takie super waruki, na co czekasz?

Może dlatego, że się dobrze uczył?

--
marcin

Data: 2009-12-17 19:10:49
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 18:02, zly pisze:

A ja nie rozumiem dlaczego jeszcze nie wstąpiłeś do policji, na takie super
waruki, na co czekasz?

Może dlatego, że się dobrze uczył?

Albo nie zdał testów w czasie naborów do Policji?

--
spp

Data: 2009-12-17 00:35:45
Autor: op23
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

> [...]

Arek

-- www.arnoldbuzdygan.com

Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

A w innych zawodach to niby kaszka ???

Data: 2009-12-17 00:13:57
Autor: BK
On Dec 17, 12:35 am, "op23" <o...@rt.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com>

> [...]

> Arek

> -- www.arnoldbuzdygan.com

Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.

A gdzie ja cos takiego napisalem? Mozesz mi zacytowac bo jakos nie
moge sie doszukac :) :) :)

Ja nie wnikam czy slusznie/nieslusznie przyznaje sie emeryture
policjantom w tym wieku. Osobiscie uwazam, ze prog "stazu" powinien
byc wiekszy niz te 15 lat. A i to co dostanie sie po tych np. 20
latach powinno byc nie "emerytura" a zasadniczo "renta" dla tych,
ktorym taka robota "rozwali" zdrowie psychiczne lub fizyczne. Nie
wyobrazam sobie zeby ktos kto np. cale zycie pracowal na posterunku w
wydziale postepowan administracyjnych [i de facto byl urzednikiem
wydajacym pozwolenia na bron] dostawal wczesniejsza emeryture.

Natomiast jestem w stanie zrozumiec, ze sa ludzie ktorym kilkanascie
lat sluzby w operacjach, CBS, kryminalkach, PZ'etach i innych takich
bardzo stresujacych miejscach pracy moze zniszczyc zdrowie - zwlaszcza
psychiczne.

Moim zdaniem problem polega na tym, ze wiekszosc z was patrzy na
policje jako jakis jednolity organizm zatrudniajacy tylko wasatych
grubych sierzantow drogowki, lub gamoniowatych mlodzikow z prewencji.
A to przeciez nie jest takie proste. To jest ok. 100 000 ludzi ktorzy
wykonuja najrozniejsza robote na najrozniejszym poziomie.

Koles ktory jest w policji urzednikiem [wiekszosc logistyki, sluzb
pomocniczych, magazynierzy, sekretarki - bo takich nadal sa tysiace -
mimo ucywilnienia] powinnien byc cywilem lub policjantem ale bez prawa
do takich bonusow jak wczesniejsza emerytura. Powinien byc objety
normalnym systemem jak kazdy pracownik. Bez zadnych wyroznien.

Natomiast koles, ktorego w wielu 18-19 lat rekrutuje sie po to zeby
wykonywal jakies specjalne zadania [operacyjni, AT itp itd] powinien
miec zapewniona jakas ochrone ze strony panstwa. Nie powinna byc to
emerytura w wieku lat 35 ale tez trudno sobie wyobrazic sytuacje, w
ktorej np. facet po 15 latach sluzby operacyjnej - ktory pod
przykrywka walczyl z jakimis gangami - byl grzecznie splawiany.
Powinno sie go w sposob odpowiedni zagospodarowac np. przenoszac  do
mniej stresujacych zajec [nie wiem nauka mlodych, szkolenia ect. ect.]
i powinno sie zadbac o to, zeby mial przyzwoity poziom zycia. Raz, ze
mu to jego firma jest winna, dwa, zeby swoja wiedze i umiejetnosci
zachowal dla siebie.

Ale rozumiem, ze moje poglady moga byc zbyt obiektywne i najlepiej dla
niektorych jakby policji nie bylo wcale :)

Data: 2009-12-17 21:51:10
Autor: op23
> [...]

--

A w innych zawodach to niby kaszka ???

A gdzie ja cos takiego napisalem? Mozesz mi zacytowac bo jakos nie

Nie napisałeś i dlatego ja napisałem, że po 15 latach w dowolnie wybranym zawodzie można mieć dosyć, więc wspierać policji nie ma potrzeby. Zwykła praca.

Zasadniczo nie rozumiem po co w ogóle ustalać wiek emerytalny. A niechże sobie ludzie pracują jak długo/krótko chcą. Bylebym nie musiał składać się na świadczenia dla nich.

Data: 2009-12-19 18:17:51
Autor: Flo
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
op23 pisze:

Zwykła praca.

I tu pomyliłeś pojęcia.
Praca w policji ustawowo określana jest "służbą"

Zwykła nie jest bo jest to jedyna w RP forma służby/pracy, która w zakresie obowiązków służbowych ma narażanie własnego życia.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-12-19 18:20:22
Autor: Liwiusz
Flo pisze:
op23 pisze:

[...]

  Więcej osób ginie podczas prac na budowie, niż na 'służbie' w policji.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-19 18:29:59
Autor: Flo
Liwiusz pisze:

 Więcej osób ginie podczas prac na budowie, niż na 'służbie' w policji.

Z jakiego powodu giną?
Kodeks Pracy nie nakazuje im narażania własnego życia, a przepisy BHP wręcz je chronią.
W policji sytuacja jest odwrotna o czym mogą zaświadczyć rodziny poległych policjantów. Policjantów, którzy poświęcili swoje życie zarówno w potyczkach z przestępcami jak i chociażby ratując tonących ludzi.

Podobna sytuacja w MSWiA dotyczy również strażaków.
Strażak Ciebie nie wpuści do płonącego budynku ale jeśli będzie taka potrzeba to sam tam wejdzie.

Data: 2009-12-19 18:32:46
Autor: Liwiusz
Flo pisze:
Liwiusz pisze:

 Więcej osób ginie podczas prac na budowie, niż na 'służbie' w policji.

Z jakiego powodu giną?
Kodeks Pracy nie nakazuje im narażania własnego życia, a przepisy BHP wręcz je chronią.

   Sama praca niesie ryzyko. Coś jak odpowiedzialność na zasadzie ryzyka, a nie na zasadzie winy. Wypadki śmiertelne się zdarzają nawet przy zachowaniu środków bezpieczeństwa.

W policji sytuacja jest odwrotna o czym mogą zaświadczyć rodziny poległych policjantów. Policjantów, którzy poświęcili swoje życie zarówno w potyczkach z przestępcami jak i chociażby ratując tonących ludzi.

   I czym się ich śmierć różni np. od śmierci górnika?

Podobna sytuacja w MSWiA dotyczy również strażaków.
Strażak Ciebie nie wpuści do płonącego budynku ale jeśli będzie taka potrzeba to sam tam wejdzie.

   Jest mnóstwo podobnych zawodów. Choćby ratownik wodny. Albo kaitan statku. I co z tego ma wynikać?

--
Liwiusz

Data: 2009-12-19 18:56:56
Autor: Flo
Liwiusz pisze:

[...]

I właśnie o to chodzi.
Co byś zrobił jakby w ramach zakresu obowiązku na twoim stanowisku pracodawca umieścił zapis o obowiązku narażania własnego życia?
Oni (policjanci i strażacy) robili to z obowiązku mając oczywiście świadomość ryzyka natomiast w przypadku górnika jest to zazwyczaj kwestia pecha lub nie przestrzegania przepisów BHP.

Jest mnóstwo podobnych zawodów. Choćby ratownik wodny. Albo kaitan statku. I co z tego ma wynikać?

Widzę, że nie jesteś w temacie.
Ratownik wodny ma prawo oszacować własne ryzyko i jeśli jest zbyt duże to zaniechać niesienia pomocy (przynajmniej jak w 1987 roku robiłem uprawnienia to taki stan prawny obowiązywał).

Data: 2009-12-21 09:48:55
Autor: Icek
[...]

ale policjant gdyby przestrzegal regulaminu, zachowywal sie w sposob
cywilizowany tez nie umieralby na sluzbie.

Smierc na sluzbie w imie ojczyzny zdarza sie raz na ruski rok. Inne
przypadki to przypadki lamania regulaminu, braku zdrowego rozsadku, braku
wyobrazni i braku umiejetnosci (np. brak umiejetnosci szybkiej jazdy
radiowozem w przypadku poscigu)

Icek

Data: 2009-12-21 12:55:42
Autor: Flo
Icek pisze:

ale policjant gdyby przestrzegal regulaminu, zachowywal sie w sposob
cywilizowany tez nie umieralby na sluzbie.

Powiedz to rodzinie policjanta z Mikołajek, którego zastrzelono tylko dlatego, że był w mundurze. Nawet interwencji nie rozpoczął.

[...]

Znam z mojego miasta przykład gdy młody chłopak na służbie zimą choć nie musiał z Wisły kobietę wyciągał i sam niestety utonął.

To jest właśnie poświęcenie. Rota ślubowania nas do tego zobowiązuje.

Niestety taki biurowy policjant w większości przypadków na ulicy nie pomoże bo się na tym nie zna lub ze swej niewiedzy boi się.
Gdyby uprawnienia emerytalne mieli tylko policjanci pracujący na co dzień na ulicy nie było by tego problemu. Nikt by się nie pchał na ciepłą posadkę za biureczko.

Tutaj jest patologia.
Ustawą emerytalną objęto wszystkich. Takiego co przy -25 na ulicy ludziom pomaga i takiego co w tym samym czasie przy +20 przy biureczku siedzi i niekoniecznie czysto policyjna robotę wykonuje..

Data: 2009-12-21 14:06:50
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Powiedz to rodzinie policjanta z Mikołajek, którego zastrzelono tylko
dlatego, że był w mundurze. Nawet interwencji nie rozpoczął.

ale powiedz to rodzinie tego goscia co go ostatynio ugodzili nozem za to ze
stal na przystanku.

Albo powiedz to rodzino 2 obcokrajowcow co na wroclawskim rynku zostali
ugodzeni nozem przez jakiegos fanatyka.

Idiotow jest duzo i trzeba ich eliminowac ze spoleczenstwa. To nie dowod na
to, ze policjant ma miec przedwczesna emeryture.

Jak mu sie umrze na sluzbie to moze jakas specjalna renta dla rodziny ale
nie dla wszystkich emerytura!

> [...]

musiał z Wisły kobietę wyciągał i sam niestety utonął.

To jest właśnie poświęcenie. Rota ślubowania nas do tego zobowiązuje.

ehh, a ja znam takie przypadki co ratowal nie policjant tylko zwykly szary
obywatel. I co jemu tez emeryture ?

[...]

Nie, patologia jest wtedy gdy niewlasciwy przywilej dostaje ktos komu sie on
nie nalezy. Emerytura to jest utrzymywanie sie obywatela za odlozone
wczesniej skladki w czasie gdy nie moze on juz swiadczyc pracy. Czyli np. po
przekroczeniu jakiegos wieku.

Wiec nie mam nic przeciwko aby policjanci jak kazdy inny obywatel odkladali
sobie na emeryture i przechodzili na nia kiedytylko im sie zechce. Jak
uzbiera na emeryture w wieku 30 lat to niech sobie pierdzi w stolek do konca
zycia. Mnie to nie interesuje.

Zaczym sie bulwersowac jak publiczne pieniadze ida w smietnik.

Icek

Data: 2009-12-21 16:24:21
Autor: Flo
Icek pisze:

Wiec nie mam nic przeciwko aby policjanci jak kazdy inny obywatel odkladali
sobie na emeryture i przechodzili na nia kiedytylko im sie zechce.

W 1999 roku wprowadzono takie rozwiązanie pozostawiając nadal wcześniejsze emerytury bo nikt nie był w stanie przewidzieć czy to zda egzamin.
Okazało się, że taniej dać nawet wcześniejszą emeryturę niż odprowadzać za policjanta składki na OFE i z pomysłu się wycofano.

Data: 2009-12-21 17:32:46
Autor: Icek
> [...]

Okazało się, że taniej dać nawet wcześniejszą emeryturę niż odprowadzać
za policjanta składki na OFE i z pomysłu się wycofano.

ale to nie jest prawda. Taniej jest dac mu zbierac na emeryture i dac
zadecydowac kiedy chce na nia odejsc.

Icek

Data: 2009-12-21 17:46:51
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgo7fh$jjf$1node2.news.atman.pl...
> [...]

za policjanta składki na OFE i z pomysłu się wycofano.

ale to nie jest prawda. Taniej jest dac mu zbierac na emeryture i dac

Tak być powinno, ale to nie jest taniej. Z punktu widzenia premiera i ministra MSW emeryture będą płacić policjantowi przyszli ministrowie, a składki obciążałyby mój budżet, teraźniejszy. Nie trudno wyobrazić sobie bieżące płace, wypłacane dotychczas emerytury i dodatkowo składki emerytalne od bieżących płac. Wszystkie radiowozy stałyby na kołkach.
No i jeszcze ponieważ to na baczność, to jest też bat, w przypadku zwolnienia dyscyplinarnego tracisz policyjne uprawnienia emerytalne. Gdyby były płacone wcześniej składki to funkcjonariusz mógłby powiedzieć "pocałujcie mnie w .... pa, pa, pa".

Data: 2009-12-21 17:52:34
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Tak być powinno, ale to nie jest taniej. Z punktu widzenia premiera i
ministra MSW emeryture będą płacić policjantowi przyszli ministrowie, a

to ze emerytury beda placic przyszli ministrowie to oczywiste. Ale ze taniej
jest nie placic przedwczesnej emerytury tez jest raczej oczywiste.

Przedwczesna emerytura mundurowym sie nie nalezy ! Emerytura to zycie za
odlozone pieniadze na starosc gdy nie mozna prowadzic pracy zarobkowej. A
nie pseudo dodatek motywacyjny

Icek

Data: 2009-12-21 18:04:17
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgo7hv$j21$1node1.news.atman.pl...

Przedwczesna emerytura mundurowym sie nie nalezy ! Emerytura to zycie za
odlozone pieniadze na starosc gdy nie mozna prowadzic pracy zarobkowej. A
nie pseudo dodatek motywacyjny

Ależ bredzisz Icek. Skąd wytrzasnełeś taką definicję emerytury? Może z jakiejś encyklopedii?
Dla mundurowych wcześniejsza emerytura to bezpiecznik przed idiotycznymi przełożonymi. Pamiętaj że w służbach mundurowych się służy a nie pracuje, tu jest na baczność a nie na spocznij. W cywilu możesz swojemu kierownikowi który wydał Ci głupie polecenie powiedzieć "pocałuj mnie w d..." co Ci zrobi, zwolni dyscyplinarnie. No to zwolni. W służbach mundurowych są paragrafy Kodeksu Karnego za niewykonanie rozkazu.
Wielu ludzi krytykując zapomina o tym że jest zasadnicza różnica między pracą na "baczność" a "spocznij". Mam znajomych którzy twierdzą (i takich jest olbrzymia większość), że nie ma takich pieniędzy za które zgodziliby się na prace na "baczność". Wolą zarabiać dużo, dużo mniej, nie mieć żadnych przywilejów, ale na "spocznij".
Ty Icek też wyraźnie o tym zapominasz. Chyba że ktoś Ci płaci za mącenie, za szczucie jednych na drugich.

Data: 2009-12-22 08:00:03
Autor: op23
[...]

Z życia

Dla mundurowych wcześniejsza emerytura to bezpiecznik przed idiotycznymi przełożonymi.

Wymyśl jeszcze coś ciekawego

Pamiętaj że w służbach mundurowych się służy a nie pracuje, tu jest na baczność a nie na spocznij.

Zwykła praca. Ktoś Ci wydaje polecenie, Ty robisz albo nie robisz.

W cywilu możesz swojemu kierownikowi który wydał Ci głupie polecenie powiedzieć "pocałuj mnie w d..." co Ci zrobi, zwolni dyscyplinarnie. No to zwolni.

Tak i nie będzie miał z czego żyć. Taki mały feler

[...]

Pierdoły. Każdy wybiera taką pracę jaka mu odpowiada. Jeśli jeden musi pracować do późnej starości a drugi w wieku 35 lat ma zapewnione bytowanie do późnej starości to trzeba mieć naprawdę nieróno pod sufitem by uważać ten stan rzeczy za normalny.

Data: 2009-12-22 11:16:57
Autor: Flo
op23 pisze:

Zwykła praca. Ktoś Ci wydaje polecenie, _Ty robisz albo nie robisz_.

Życzyłbym Ci powodzenia z takim podejściem.
Jeszcze byś dobrze służby nie rozpoczął, a już na konsekwencje swojego postępowania byś się naraził.
Ta wypowiedź świadczy o jednym.
Nie masz żadnego pojęcia o służbie.

[...]

To co stoi na przeszkodzie, żeby wstępować do służby?
Wszyscy wokoło trąbią, że prawie żadnych wymagań dla kandydatów nie ma, a jak był przesiew i setki chętnych odpadły to były żale.

Spróbuj się załapać do którejś ze służb i też będziesz mógł z tego korzystać.

Za chwilę zaczniesz płakać, że zarabiasz 3,4 czy 5 tyś, a twój prezes 20.
Zostań prezesem i zarabiaj.

Data: 2009-12-22 19:36:01
Autor: op23

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgq6aq$eck$1inews.gazeta.pl...
op23 pisze:

[...]

Pierdoły. Gadasz jakbyś nie miał pojęcia o innej pracy niż w policji.

[...]

Np konieczność przepracowania tam 15 lat

Wszyscy wokoło trąbią, że prawie żadnych wymagań dla kandydatów nie ma, a jak był przesiew i setki chętnych odpadły to były żale.

Nie zauważyłem by nie było żadnych wymagań. Jest np wzrost oraz wiek.

Spróbuj się załapać do którejś ze służb i też będziesz mógł z tego korzystać.

Nie jestem zainteresowany.

Za chwilę zaczniesz płakać, że zarabiasz 3,4 czy 5 tyś, a twój prezes 20.
Zostań prezesem i zarabiaj.

P..isz. Wyraźnie napisałem co jest chore i dlaczego. Nie tylko ja. Wystarczy poczytać.

Data: 2009-12-23 17:16:04
Autor: Flo
op23 pisze:

Pierdoły. Gadasz jakbyś nie miał pojęcia o innej pracy niż w policji.

I tu Cię zaskoczę.
Poza służbą w różnych formacjach mój życiorys zawodowy obejmuje dość spory okres pracy w cywilu i to zarówno przed jak i po 90 roku.

Np konieczność przepracowania tam 15 lat

Aaaaaa.
Czyli znalazłeś jakiś minus "służby"

Wszyscy wokoło trąbią, że prawie żadnych wymagań dla kandydatów nie ma, a jak był przesiew i setki chętnych odpadły to były żale.

Nie zauważyłem by nie było żadnych wymagań. Jest np wzrost oraz wiek.

Wzrost może i tak (wymóg fakultatywny) ale wieku nie ma.

Spróbuj się załapać do którejś ze służb i też będziesz mógł z tego korzystać.

Nie jestem zainteresowany.

Obawa przed służbą w organizacji hierarchicznej?

P..isz. Wyraźnie napisałem co jest chore i dlaczego. Nie tylko ja. Wystarczy poczytać.

Wypowiedzi garstki osób bijących pianę jaki to niesprawiedliwy kraj?

Data: 2009-12-23 18:46:01
Autor: Piotr Zawiły
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgtfo6$8tq$1inews.gazeta.pl...

(...)

Np konieczność przepracowania tam 15 lat

Aaaaaa.
Czyli znalazłeś jakiś minus "służby"

Ale mi minus :-)

(...)
Spróbuj się załapać do którejś ze służb i też będziesz mógł z tego korzystać.

Nie jestem zainteresowany.

Obawa przed służbą w organizacji hierarchicznej?

A w firmie prywatnej nie ma hierarchiczności?

P..isz. Wyraźnie napisałem co jest chore i dlaczego. Nie tylko ja. Wystarczy poczytać.

Wypowiedzi garstki osób bijących pianę jaki to niesprawiedliwy kraj?

Bijących pianę? Garstka osób? Niesprawiedliwy kraj? A jaki jest sprawiedliwy Twoim zdaniem? Może zechcesz nam wszystkim napisać, jaki, według Ciebie, miałby wyglądać ten sprawiedliwy kraj? Sprawiedliwe jest to, że gówniarz 35 letni z 15-letnim stażem może odejść na emeryturę, a ktoś, kto przepracował 20 lat nie może odejść bo nie ma wieku emerytalnego, już o stażu nie wspominając? To jest sprawiedliwe? A sprawiedliwe, według Ciebie jest to, że ten gówniarz 35 letni, po 15 latach tej "ciężkiej" niejednokrotnie za biurkiem, służby pobiera taką samą emeryturę, jak ktoś, kto ma 60-65 lat i przepracował 30 czy 40 lat? Poczytaj fora normalnych ludzi, (nie służb mundurowych, bo tam bzdury piszą i nie wyściubiają nosa poza swoje fora), a zobaczysz, jakie nastroje panują odnośnie przywilejów emerytalnych służb mundurowych. Uwierz mi, że znajdzie się prędzej, czy później formacja polityczna, która z hasłem "wszyscy równi wobec prawa" i "odebrać przywileje" wejdzie na podium polityki i spokojnie zajmie ławy sejmowe swoją większością. Przy prawie 40 milionowej populacji ta garstka uprzywilejowanych nie będzie miała nic do powiedzenia. Ludzie chcą normalności. Ludzie już widzieli w swoim życiu (większość tej prawie 40 milionowej populacji), tych równych i równiejszych wobec prawa. Naród to nie hołota i nie banda idiotów. Umieją patrzeć i wyciągać wnioski.

Data: 2009-12-23 20:05:33
Autor: op23
[...]

Ale tu nie o chwalenie chodzi. Chodzi o to czy w tej pracy ktoś wydawał Ci jakieś polecenia. Może Ci nie wydawał. Może faktycznie znalazłeś sobie luźne zajęcie, nie wymagające wykonywania poleceń przełożonych to i żadnych konsekwencji ich niewykonywania nie mogło być. Normalnie są. Sprowadzają się do braku środków na swoje utrzymanie, główny wręcz jedyny cel podejmowania pracy zawodowej.

Np konieczność przepracowania tam 15 lat

Aaaaaa.
Czyli znalazłeś jakiś minus "służby"

Nie kojarzę. Nie wydaje mi się tylko by ludzie chcieli gdzieś pracować przez 15 lat tylko dlatego, że będą mogli pójść na wcześniejszą emeryturę.

[...]

Czy teraz poradzisz zakup butów na wysokich obcasach ?

Spróbuj się załapać do którejś ze służb i też będziesz mógł z tego korzystać.

Nie jestem zainteresowany.

Obawa przed służbą w organizacji hierarchicznej?

Czyja ? Jeśli uważasz, że ludzie tutaj piszą bo chcieliby pracować w policji ale mają jakieś obawy to jesteś w obłędzie.

P..isz. Wyraźnie napisałem co jest chore i dlaczego. Nie tylko ja. Wystarczy poczytać.

Wypowiedzi garstki osób bijących pianę jaki to niesprawiedliwy kraj?

Jaki znowu "kraj" ? Chore uwarunkowanie. Tłumy ludzi zapierda...ą do późnej starości a górnicy, nauczyciele i policjanci mają w wieku 35 lat przechodzić na emerytury ?! To ja mówię TAK, niech idą oni i my, ale najpierw nazbierajmy na swoje emerytury !!! To nie jest kwestia "kiedy" tylko "za czyje pieniądze". Żadne tam "trudna praca". To zupełnie zwykłe zawody. Jak we wszystkich można zdrowie stracić albo po prostu wypadlić się nim dotrwa się do późnej starości.

Data: 2009-12-23 20:40:04
Autor: Flo
op23 pisze:

[...]

A czy ja się chwalę?
Zasugerowałeś, że nie mam pojęcia, a jednak mam.

Chodzi o to czy w tej pracy ktoś wydawał Ci jakieś polecenia.

Wydawał.
Z częścią z nich się nie zgadzałem i zmieniałem pracodawcę.

[...]

Ale to tylko takie konsekwencje (zwolnienie/odejście).
W służbie jak nie wykonasz polecenia (pod warunkiem, że nie stanowi ono czyny zabronionego) niemal na pewno masz postępowanie dyscyplinarne, a nawet karne.
Tego w cywilu nie masz bo najwyżej Cię zwolnią lub sam odejdziesz.

Nie kojarzę. Nie wydaje mi się tylko by ludzie chcieli gdzieś pracować przez 15 lat tylko dlatego, że będą mogli pójść na wcześniejszą emeryturę.

Mylisz pojęcia.
15 lat to jest furtka.
Nikt nikogo nie wygoni na emeryturę po 15 latach.
Jeśli nie będzie chciał lub nie będzie w stanie służyć to może odejść ale ..... za 40% ostatniej pensji.
Struktura jest tak skonstruowana, że poza nielicznymi przypadkami (plecakami) taka emerytura to około 800-1200zł

Czy teraz poradzisz zakup butów na wysokich obcasach ?

Nie.
Jeśli kwalifikacje są odpowiednie to niektóre wymogi właśnie są fakultatywne (chyba nie muszę tłumaczyć co to znaczy)

Czyja ? Jeśli uważasz, że ludzie tutaj piszą bo chcieliby pracować w policji ale mają jakieś obawy to jesteś w obłędzie.

Czyli zwykłą zawiść.
"Ja nie chciałem, a On chciał i warował jak pies (dziwne skojarzenie ;)   ) na służbie i mimo tego mu nie dam. A co tam. Ja każde święta z rodziną spędzałem, a On pod moim oknem miał służbę".

Wiem, że inne służby mają dyżury w takie dni ale przynajmniej mają za to płacone.

W policji nie ma płatnych nadgodzin, nie ma płatnych nocek, nie ma innych przywileji wynikających z kodeksu pracy.
Tego nikt tego nie widzi bo to jest niewygodne.
Lepiej trąbić wszem i wobec, że oto polski naród jest niemalże okradany przez grupę uprzywilejowaną w taki czy inny sposób.

[...]

Tylko te tłumy jakoś w ostatnich latach nie dobijały się do drzwi różnego rodzaju służb.

Data: 2009-12-24 09:31:09
Autor: Icek
[...]

1200 zl to i tak wiecej niz duza czesc emerytow w wieku poznoemerytalnym co
przepracowali 30 lat i wiecej.

Czyli zwykłą zawiść.

to nie zawisc. Jak sobie uzbierasz na emeryture to sobie idz  nawet w wieku
20 lat.

[...]

juz Ci biedni policjanci sie przepracowywuja. Banda niedouczonych idiotow
(nie wszyscy).

Za swoja prace dostajesz kase nie? To nie biadol, ze Ci jest zle bo chyba
zanim zaczelas prace to wiedzialas za jakie wynagrodzeni ?

A emerytura jak juz wielokrotnie pisalem to nie wynagrodzenie za prace w
nocy czy w nadgodzinach.

Icek

Data: 2009-12-26 23:11:11
Autor: op23
[...]

Nic na to nie wskazuje

Chodzi o to czy w tej pracy ktoś wydawał Ci jakieś polecenia.

Wydawał.
Z częścią z nich się nie zgadzałem i zmieniałem pracodawcę.

No to chyba w porządku. Każdy wybrał co chciał. Przywileje nie pomogły.

[...]

Nie słyszałem by policjantom działa się jakakolwiek krzywda.

[...]

Po 40 też nie.

Jeśli nie będzie chciał lub nie będzie w stanie służyć to może odejść ale ..... za 40% ostatniej pensji.
Struktura jest tak skonstruowana, że poza nielicznymi przypadkami (plecakami) taka emerytura to około 800-1200zł

Gros społeczeństwa tyle zarabia

Czy teraz poradzisz zakup butów na wysokich obcasach ?

Nie.
Jeśli kwalifikacje są odpowiednie to niektóre wymogi właśnie są fakultatywne (chyba nie muszę tłumaczyć co to znaczy)

Ilu ludzi może zatrudnić jeden komisariat w 75 tysięcznym mieście ?

[...]

Daj spokój, nie tylko na służbie pracuje się w święta.

Wiem, że inne służby mają dyżury w takie dni ale przynajmniej mają za to płacone.

W policji nie ma płatnych nadgodzin, nie ma płatnych nocek, nie ma innych przywileji wynikających z kodeksu pracy.

Nigdzie nie ma. Może Ci się śni, że ludzie pracują na kilka etatów albo nadgodziny a to rzadko w przyrodzie występuje.

Policjantów brakuje czy co ?

Data: 2009-12-26 23:56:59
Autor: Flo
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
op23 pisze:

Nic na to nie wskazuje

Raczej moja wiedza i doświadczenie nie pasują do Twojego wyobrażenia.

Nie słyszałem by policjantom działa się jakakolwiek krzywda.

No cóż. Nie moja wina że słyszysz tylko to co chcesz usłyszeć.

Gros społeczeństwa tyle zarabia

No i co z tego?
Może teraz przyczepisz się do osób które zarabiają 10-cio krotnie więcej z twoich pieniędzy (prezesi spółek skarbu państwa) i będziesz postulował o ograniczenie ich zarobków?
Za chwilę zajrzysz sąsiadowi do portfela bo będzie zarabiał więcej od Ciebie?

Nie rozumiesz jednej rzeczy.
Jeden jest prezesem bo ma wykształcenie i inne kwalifikacje, drugi jest tokarzem bo na tym poprzestał z takich czy innych powodów, a trzeci jest mundurowym poddając się dobrowolnie ograniczeniom ale w zamian korzystając z pewnych przywileji.

Ilu ludzi może zatrudnić jeden komisariat w 75 tysięcznym mieście ?

A czemu ograniczasz możliwość zatrudnienia do jednego miasta?
Czy na własnej mieścinie świat się kończy?

Daj spokój, nie tylko na służbie pracuje się w święta.

Ale przynajmniej za święta, nadgodziny, nocki otrzymuje się dodatkowe wynagrodzenie. W służbach mundurowych co najwyżej możesz w tygodniu odebrać te godziny o ile nie ściągną Cię do służby bo...... różne powody można podawać.

Nigdzie nie ma. Może Ci się śni, że ludzie pracują na kilka etatów albo nadgodziny a to rzadko w przyrodzie występuje.

Nie chcę Cię obrażać ale wydaje mi się, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Coś Cię ogranicza.

Stawiam na niewiedzę.

Mógłbym bez problemu podawać przykłady firm w których się za to płaci.
Nawet więcej.
Moja żona przykładowo dostaje dodatkowe wynagrodzenie za to, że nie bierze urlopów na żądanie, za to że nie pali w pracy.

Jak widzisz nie masz pojęcia o tym co oferują zakłady pracy swoim pracownikom, a dodatkowo tylko w tym jednym cytacie powyżej podałeś stwierdzenie, a w kolejnym zdaniu mu zaprzeczyłeś.
Zdecyduj się.
Albo "nigdzie nie ma" albo "rzadko występuje"

Policjantów brakuje czy co ?

Nie tylko.
Największe braki ma Straż Pożarna.

O tym też nie masz zielonego pojęcia.

Na chwilę obecną EOT.
Nie ma sensu z tobą rozmawiać skoro nie masz pojęcia o temacie w którym zabierasz głos.

Data: 2009-12-27 19:36:36
Autor: op23

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hh64bv$7ti$5inews.gazeta.pl...
op23 pisze:

Nic na to nie wskazuje

Raczej moja wiedza i doświadczenie nie pasują do Twojego wyobrażenia.

Spoko. Aż tak nie studiowałem, mogę się mylić.

Nie słyszałem by policjantom działa się jakakolwiek krzywda.

No cóż. Nie moja wina że słyszysz tylko to co chcesz usłyszeć.

Media kłamią

Gros społeczeństwa tyle zarabia

No i co z tego?

To, że gros społeczeństwa po 40 latach będzie miało mniejsze emerytury od policjantów przechodzących po 15-tu.

Może teraz przyczepisz się do osób które zarabiają 10-cio krotnie więcej z twoich pieniędzy (prezesi spółek skarbu państwa) i będziesz postulował o ograniczenie ich zarobków?

Co mają prezesi do policjantów ?

Za chwilę zajrzysz sąsiadowi do portfela bo będzie zarabiał więcej od Ciebie?

Jeśli z moich pieniędzy finansowane jest jego wynagrodzenie to mam pełne prawo wiedzieć ile.

Nie rozumiesz jednej rzeczy.

Ty nie rozumiesz.

[...]

Przywilej w postaci możliwości przejścia na emeryturę po 15 latach to nieporozumienie.

Ilu ludzi może zatrudnić jeden komisariat w 75 tysięcznym mieście ?

A czemu ograniczasz możliwość zatrudnienia do jednego miasta?

A temu, że w kolejnych miastach są kolejni zainteresowani pracą.

Czy na własnej mieścinie świat się kończy?

Czy Ty w ogóle ogarniasz elementarne podstawy dedukcji ?

Daj spokój, nie tylko na służbie pracuje się w święta.

Ale przynajmniej za święta, nadgodziny, nocki otrzymuje się dodatkowe wynagrodzenie.

Zwykle nie otrzymuje się.

W służbach mundurowych co najwyżej możesz w tygodniu odebrać te godziny o ile nie ściągną Cię do służby bo...... różne powody można podawać.

ROTFL. Tak jest niemal WSZĘDZIE

[...]

Ty ?

Stawiam na niewiedzę.

Twoją ?

Mógłbym bez problemu podawać przykłady firm w których się za to płaci.

Tak, są takie firmy, ale to raczej wyjątki.

Nawet więcej.
Moja żona przykładowo dostaje dodatkowe wynagrodzenie za to, że nie bierze urlopów na żądanie, za to że nie pali w pracy.

ROTFL. Niezły cyrk

Jak widzisz nie masz pojęcia o tym co oferują zakłady pracy swoim pracownikom, a dodatkowo tylko w tym jednym cytacie powyżej podałeś stwierdzenie, a w kolejnym zdaniu mu zaprzeczyłeś.

Pier..isz

Policjantów brakuje czy co ?

Nie tylko.
Największe braki ma Straż Pożarna.

Skończyły się argumenty ?

O tym też nie masz zielonego pojęcia.

To o straży też będziesz plótł androny ?

Na chwilę obecną EOT.

Właśnie odpowiadasz to nie na chwilę obecną tylko przyszłą ROTFL

Nie ma sensu z tobą rozmawiać skoro nie masz pojęcia o temacie w którym zabierasz głos.

Z Tobą nie ma sensu rozmawiać

Data: 2009-12-28 09:16:39
Autor: Tomasz Kaczanowski
Flo pisze:
[...]

Jeśli będzie niekompetentny, to jako pracodawca (płatnik podatków), jak najbardziej. Nie ma znaczenia jak dużo zarabia, tylko jak wykonuje pracę, którą ma zakontraktowaną.

Za chwilę zajrzysz sąsiadowi do portfela bo będzie zarabiał więcej od Ciebie?

Nie interesuje nie ani to ile zarabia sąsiad, ani współpracownik, on sobie negocjował płacę z pracodawcą, jeśli wynegocjował więcej, to jego zysk. Kwestia jest taka, że jest to płacone z prywatnych pieniędzy firmy, a nie z budżetu, do którego dokładam. Pisałem niejednokrotnie, że zgadzam sie z tym, że policjanci czy nauczyciele powinni lepiej zarabiać, jest jednak kwestia nieuzasadnionych przywilejów.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-28 09:43:33
Autor: Icek
> [...]

> Nie słyszałem by policjantom działa się jakakolwiek krzywda.

No cóż. Nie moja wina że słyszysz tylko to co chcesz usłyszeć.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7400465,Na_kolege_policjanta_sie_nie_donosi__Wynocha_ze_sluzby.html

tu ladnie opisuja jak jedna policyjna menda kryje przestepce.

Tak jest na kazdym kroku.

Icek

Data: 2009-12-24 09:41:58
Autor: Herald
Dnia Wed, 23 Dec 2009 17:16:04 +0100, Flo napisał(a):

Poza służbą w różnych formacjach mój życiorys zawodowy obejmuje dość spory okres pracy w cywilu i to zarówno przed jak i po 90 roku.

A ja takich ludzi co mają kilka/naście/dziesiąt świadectw pracy, uważam za
antyspołeczne indywidua. Są to ludzie którzy nie potrafią się
zaaklimatyzować i dostosować do środowiska, są konfliktowi przez co musza
zmieniać pracę. Mowa o rodakach.
Co innego gdyby to było na gruncie amerykańskim, gdzie społeczeństwo jest
raczej "mobilne" i taka maja naturę że nie zagrzewają zbyt długo miejsca
(oczywiście prócz np. Berverly Hills) ;)

Data: 2009-12-24 13:34:34
Autor: Flo
Herald pisze:

[...]

Rozumiem, że twój model to skończyć kształcić się w danej specjalności (tokarz, spawacz, księgowy itp) i do usranej śmierci to robić?
Mój życiorys zawodowy to kolejne nowe wyzwania.
Tylko raz powtórzyło mi się stanowisko, a tak zawsze coś nowego rozpoczynałem zawsze idąc do przodu. Kolejne stanowiska były ewolucją poprzednich zajęć. Nawet w obrębie jednej firmy zdarzało mi się "przebranżawiać" aby iść do przodu.
Czyżbym według Ciebie był jednostką aspołeczną tylko dlatego, że nie lubię stagnacji?
Dlatego, że szukam nowych wyzwań, nowych pól działania?

Co innego gdyby to było na gruncie amerykańskim, gdzie społeczeństwo jest
raczej "mobilne" i taka maja naturę że nie zagrzewają zbyt długo miejsca
(oczywiście prócz np. Berverly Hills) ;)

Starymi schematami żyjesz. W Polsce jest podobnie. Ludzie zaczynają wędrować za pracą, mieszkaniami, rodziną.
Mało przykładów było w ostatnich chociażby 5 latach?
Całe rodziny migrowały zarówno w obrębie kraju jak i poza jego granice.
Troszkę nie trafiłeś z tym amerykańskim przykładem.

Data: 2009-12-29 11:22:10
Autor: Herald
Dnia Thu, 24 Dec 2009 13:34:34 +0100, Flo napisał(a):

Mój życiorys zawodowy to kolejne nowe wyzwania.
Tylko raz powtórzyło mi się stanowisko, a tak zawsze coś nowego rozpoczynałem zawsze idąc do przodu.

Nie chciałbym cię oceniać, bo cię nie znam.
Ale najwidoczniej jesteś alfą i omegą, po prostu jest ql i wszystko wiesz
:) Zapewne wykorzystujesz co najmniej 15 albo i więcej procent mózgu :))
Czyli w każdej "branży" jesteś profesjonalistą :))))
Wybacz - nie wierzę w twe przechwałki - jeszcze się taki nie urodził co by
wszystkie rozumy pozjadał :)

Kolejne stanowiska były ewolucją poprzednich zajęć. Nawet w obrębie
jednej firmy zdarzało mi się "przebranżawiać" aby iść do przodu.

Pochwal się tymi swoimi "stanowiskami", bo może masz coś innego na myśli i
o czym innym piszemy :)

Starymi schematami żyjesz. W Polsce jest podobnie. Ludzie zaczynają wędrować za pracą,

Delegacja itp - spoko - sam pracowałem w "terenie" przez dwanaście lat.
Ale to była praca "na wyjeździe" a nie przeprowadzka "tam".

mieszkaniami,

Tego jest wszędzie od zatrzęsienia.

rodziną.

A to musisz wędrować by znależć rodzinę .. współczuję. Ale nie każdemu jest
to pisane, więc się nie przejmuj za bardzo ;)

Mało przykładów było w ostatnich chociażby 5 latach?

Nie wiem :)
Podaj kilka :)

Całe rodziny migrowały zarówno w obrębie kraju jak i poza jego granice.
Troszkę nie trafiłeś z tym amerykańskim przykładem.

Doprawdy?
Wśród moich znajomych raptem jedna *rodzina* wyjechał do hiszpanii, i to
tylko dlatego że chłopak ma tam ojca. Jeden kolega )kawaler= wyjechał parę
lat temu na zmywak do anglii, teraz jest mu wstyd wrócić, nie dorobił się
zbytnio.... Masz tam coś jeszcze w zanadrzu?  ;)

Data: 2009-12-26 23:12:03
Autor: op23
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu>

[...]

ROTFL

Data: 2009-12-22 11:07:46
Autor: Herald
Dnia Mon, 21 Dec 2009 18:04:17 +0100, Danusia napisał(a):

W służbach mundurowych są paragrafy Kodeksu Karnego za niewykonanie rozkazu.

Nie pierdol laska :)
Rozkaże ci stary pierd....ąć barana w ścianę (a to by ci się przydało!!) i
jeżeli nie wykonasz to masz zarzuty z KK?  :))))
Rozwaliłaś mnie na łopaty .. ale jesteś zabawna....spadaj już stąd siewco
debilizmów.

Data: 2009-12-22 08:13:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
Flo pisze:
Icek pisze:

[...]

Jeśli sie popatrzy w kontekście kadencji - to jest to prawda, ale rośnie dług publiczny (ukryty). Więc w rozliczeniu obywatele wychodzą na tym gorzej. Gorzej też wychodzą ludzie, którzy po przejściu na tą wcześniejszą emeryturę, później pracują po za służbą...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-22 00:52:14
Autor: op23
[...]

Pierdoły do kwadratu.

Data: 2009-12-22 11:18:45
Autor: Flo
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
op23 pisze:

Pierdoły do kwadratu.

Pierdoły do kwadratu.

CTRL + V Ci się zacięło

Może coś rzeczowego byś napisał?

Data: 2009-12-19 22:22:14
Autor: Arek
Flo pisze:
Zwykła nie jest bo jest to jedyna w RP forma służby/pracy, która w zakresie obowiązków służbowych ma narażanie własnego życia.

Przestań gadać głupoty. Nie jedyna to po pierwsze po drugie więcej zginęło niewinnych ludzi z rąk policjantów niż policjantów zabitych przez przestępców, a po trzecie gościu siedzący za biurkiem to czym
ryzykuje niby?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-20 09:04:15
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgjg67$1js$1inews.gazeta.pl...
Flo pisze:
[...]

I niejednokrotnie jest tak, że siedzący za biurkiem ma wyższe uposażenie, niż ten, który naraża  życie będąc w służbie operacyjnej :-) To są dopiero paradoksy. I proszę powiedzieć, jak tu przejść obojętnie obok takiej sytuacji i nie domagać się zniesienia przywilejów emerytalnych? Przecież ludzie nie są idiotami i widzą, jak to wszystko funkcjonuje.
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-20 10:38:43
Autor: Flo
Piotr Zawiły pisze:

Przestań gadać głupoty. Nie jedyna to po pierwsze .......

Skoro nie jedyna to pokaż mi inną, której ustawowo taki obowiązek nałożono.

I niejednokrotnie jest tak, że siedzący za biurkiem ma wyższe uposażenie, niż ten, który naraża  życie będąc w służbie operacyjnej :-)

I tu jest właśnie problem.

Data: 2009-12-20 10:39:43
Autor: Flo
Flo pisze:

Przestań gadać głupoty. Nie jedyna to po pierwsze .......

Skoro nie jedyna to pokaż mi inną, której ustawowo taki obowiązek nałożono.

Sorry, źle cytaty przyciąłem. To nie do Ciebie było.

Data: 2009-12-21 09:50:36
Autor: Icek
[...]

ale to moze wydawac sie oczywiste. Ten za biurkiem moze byc lepiej
wyedukowany, inteligentny. Ten w terenie moze byc fizolem i idiota. Nie zna
przepisow. Jest od tlumienia zamieszek. Pracuje palka i kajdankami. Ew poza
protokolem jeszcze butem i lokciem.

Icek

Data: 2009-12-22 00:44:27
Autor: op23
[...]

Pierdoły. Zwykła praca. Ludzie narażają własne zdrowie i życie w niemal wszystkich zawodach tylko trzeba umieć to zauważyć.

Data: 2009-12-22 00:53:48
Autor: Arek
op23 pisze:
Pierdoły. Zwykła praca. Ludzie narażają własne zdrowie i życie w niemal wszystkich zawodach tylko trzeba umieć to zauważyć.

Z danych jakie kiedyś widziałem to najgroźniejszą pracę jest ta domu,
w kuchni :)

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 22:54:51
Autor: Icek
[...]

emerytura to pomoc Panstwa aby utrzymac Cie przy godnym zyciu na starosc jak nie bedziesz mogl pracowac. A nie dodatek motywacyjny!
Nie te czasy.

Ciezkiej pracy? Ciezkie to moze u nich sa godziny pracy. Ciezkie to sa przypadki idiotow w policji. Ciezkie to sa braki
organizacyjne a nie warunki pracy.

Icek

Data: 2009-12-17 00:41:29
Autor: op23
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl>

[...]

Emerytura to nie pomoc państwa obywatelom tylko ubezpieczenie państwa przed koniecznością utrzymywania swoich obywateli by np nie strzelali do polityków.

Data: 2009-12-17 07:48:33
Autor: Liwiusz
op23 pisze:

Emerytura to nie pomoc państwa obywatelom tylko ubezpieczenie państwa przed koniecznością utrzymywania swoich obywateli by np nie strzelali do polityków.

   Tak jakby przed Bismarckiem tysiące emerytów wzniecało rewolucje...

--
Liwiusz

Data: 2009-12-17 21:33:48
Autor: op23
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

[...]

Wiesz co to przykład ? A skrót "np" rozumiesz ?

Data: 2009-12-17 08:39:57
Autor: Big Jack
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
W wiadomości
*Icek* napisał(-a):

emerytura to pomoc Panstwa aby utrzymac Cie przy godnym zyciu na starosc
jak nie bedziesz mogl pracowac. A nie dodatek motywacyjny! Nie te czasy.

Emerytura to nie pomoc państwa, tylko odbiór własnych składanych przez lata pieniędzy. Tak, wiem że to gówno prawda. Ale prawdą jest, że pieniądze się odkładało.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-12-17 09:02:34
Autor: Icek
> [...]

lata
pieniędzy. Tak, wiem że to gówno prawda. Ale prawdą jest, że pieniądze się

i on przez te 15 lat naskladal sobie 800 tys zlotych aby mu pozniej to
wyplacic ?? To musialby skladac po 4,4 tys miesiecznie (bez uwzglednienia
waloryzacji/oprocentowania)

Gowno prawda.

Icek

Data: 2009-12-17 18:14:18
Autor: Big Jack
*Icek* napisał(-a):

i on przez te 15 lat naskladal sobie 800 tys zlotych aby mu pozniej to
wyplacic ?? To musialby skladac po 4,4 tys miesiecznie (bez uwzglednienia
waloryzacji/oprocentowania)

Nie pisałem o nim, tylko o Twojej definicji emerytury

Data: 2009-12-17 08:45:53
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgbkql$d6d$1node2.news.atman.pl...

emerytura to pomoc Panstwa aby utrzymac Cie przy godnym zyciu na starosc jak nie bedziesz mogl pracowac. A nie dodatek motywacyjny!
Nie te czasy.

Bredzisz, jaka pomoc, po reformie od 10 lat emeryture sam tworzysz na kontach w ZUS i OFE.

Ciezkiej pracy? Ciezkie to moze u nich sa godziny pracy. Ciezkie to sa przypadki idiotow w policji. Ciezkie to sa braki
organizacyjne a nie warunki pracy.

Jak tak dobrze w policji to wstąp jak najszybciej, na co czekasz. Posiedzisz za biurkiem od 7-15 przez 15 lat a potem bedziesz miał emeryture wyższą od średniej krajowej, więc do 80 lat życia tylko dolce vita.

Data: 2009-12-17 09:27:48
Autor: Icek
[...]

taaaaaaa. Juz sie widze. Przebywanie zima w temperaturze +13 st bo
oszczednosci. Brak mozliwosci grzania czajnikiem elektrycznym bo
oszczednosci. Nic tak nie cieszy jak patrol pieszy bo oszczednosci na
paliwie. Jak przejade ponad limit to raport. Jak chce urlop to musze brac
zwolnienie bo urlopu nie dostane. Jak jestem kobieta w ciazy to nie moge
pracowac za biurkiem bo nie ma miejsc tylko musze pracowac w patrolu wiec
biore zwolnienie.

No sa tez plusy:
- moge jechac autem ponad dozwolona predkosc i gowno mi koledzy zrobia
- moge parkowac gdzie popadnie
- moge czasami jak mam nerwa kogos podczas zatrzykmania pobic i sie
rozladowac na nim i tak mi nic nie zrobioa
- jak mi ktos podpadnie to moge przywalic mandat za fikcyjne wykroczenie
- ktos tez moze byc pod wplywem jak tak powiem albo przejechac na czerwonym
bo kolega z radiowozu tez oswiadczy, ze taka byla prawda
- jak trzeba wjechac na zakaz nie ma problemu
- jak trzeba zaparkowac na miejscu dla iwalidow to nie ma problemu
- jak trzeba wjechac do rynku na frytki to nie ma problemu
- jak mi zone/.meza zlapie kolega z pracy na wyprzedzaniu pod gorke, na
podwojnej ciaglej z przekroczeniem dozwolonej predkosci o 60km/h co
doprowadzilo niemal do zderzenia czolowego to bedziemy sie smiac przy wodce
pozniej no bo mandat nie przystoi

coprawda czasami trzeba lizac dupe komendantowi ale generalnie jak sie nie
wychylasz to wszystko powyzsze da rade. Zle jest jak podkablujesz kolegow
albo komendanta, ze ten nie ma nalepki, blachy albo jedzie na podwojnym
gazie. Wtedy na bank zaraz wylecisz albo za korupcje, albo za kradziez z
policyjnego magazynu (bo kogos trzeba wywalic)

Mam znajomych w policji i wiem jak jest. Nie twi3erdze, ze kazdy to bandyta
ale wystarczy, ze 10% jest burakami i prostakami i dostaja mala wladze do
reki. Pojawiaja sie wtedy dziwne problemy z chorymi ambicjami.

Icek

Data: 2009-12-17 11:53:48
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgcpi8$l1e$1node2.news.atman.pl...

Mam znajomych w policji i wiem jak jest. Nie twi3erdze, ze kazdy to bandyta
ale wystarczy, ze 10% jest burakami i prostakami i dostaja mala wladze do
reki. Pojawiaja sie wtedy dziwne problemy z chorymi ambicjami.

Małą władze ma prawie każdy. Kierownik w pracy który wydaje Ci polecenie niezgodne z Twoim podstawowym zakresem obowiązków, a jak odmówisz to wywali Cie z pracy przy pierwszej nadającej się okazji, lub bez okazji.
Dozorczyni w bloku bo jak nie wytrzesz butów to Cie opieprzy.
Urzędnik, lekarz, nawet rejestratorka w przychodni bo zapisze Cie na dużo dłuższy termin do lekarza itd. itd...
Ty masz małą władzę nad swoimi dziećmi (spytaj sie co sądzą o szlabanie) ?
Uważasz że w gronie kierowników nie ma 10% buraków i prostaków???

Dlatego pisze wyraźnie, jak tak dobrze w policji to wstępujcie, wstępujcie taka okazja, lepiej niż wyjazd za chlebem np. do Angli, czy Irlandi.

Data: 2009-12-17 13:38:11
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Dozorczyni w bloku bo jak nie wytrzesz butów to Cie opieprzy.

wow, tez mi kara.

Uważasz że w gronie kierowników nie ma 10% buraków i prostaków???

zazwyczaj kierownikiem jest ktos kto ma do tego predyspozycje. I to od jego
woli zalezy czy zamiatasz podloge czy myjesz okna czy akurat odbierasz
telefon.

a w policji? Byle imbecyl co dostanie mundur ma wladze. Nie ma do tego
predyspozycji ale wladze ma. Moze sobie podejsc np. do kierowcy na swiatlach
i powiedziec: "widzialem jak dziadu przejechales na czerwonym. Skieruje
sobie teraz wniosek do sadu grodzkiego bo mandat Ci sie nie nalezy".

I co? Ty sie gesto tlumaczysz a i tak grzywne dostaniesz. Czemu? Bo psu sie
chcialo pokazac kto ma wladze. A niech taki powie: "ten Pan chcial mi dac 50
zlotych zebym mu nie wlepial mandatu". Co wtedy? 3 miechy aresztu.

Icek

Data: 2009-12-17 18:08:22
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Dec 2009 13:38:11 +0100, Icek napisał(a):

[...]

Osobiście dostałem w taki sposób mandat za niezapięte pasy :/

--
marcin

Data: 2009-12-19 14:36:25
Autor: KRZYZAK
Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:53:48 +0100, Danusia napisał(a):

Dlatego pisze wyraźnie, jak tak dobrze w policji to wstępujcie, wstępujcie taka okazja, lepiej niż wyjazd za chlebem np. do Angli, czy Irlandi.

Jak policjantom jest niedobrze, to niech wystapia. Chyba nikt ich na sile w
robocie nie trzyma, co?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-19 17:30:36
Autor: Danusia

Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:17yfnxbwy9ech$.19dw8dtvwbne5.dlg40tude.net...
[...]

To nie o to chodzi, tylko o nagonke na emerytury mundurowe i o Icków na usługach tych co tą nagonke robią.

Data: 2009-12-19 17:50:26
Autor: Icek
> [...]
sile
> robocie nie trzyma, co?

To nie o to chodzi, tylko o nagonke na emerytury mundurowe i o Icków na

czyli wg Ciebie wszystko jest OK? I cale to zamieszanie to z igly widly ?

Dramat.

Icek

Data: 2009-12-20 08:36:03
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgiumt$e9e$1node1.news.atman.pl...

czyli wg Ciebie wszystko jest OK? I cale to zamieszanie to z igly widly ?

Dramat.

Icek

Przenieś się do dyskusji z wczoraj (początek grupy) na temat "Emerytury mundurowe".

Data: 2009-12-19 18:20:48
Autor: Flo
Icek pisze:

Mam znajomych w policji i wiem jak jest.

Mam kolegę miliardera i wiem jak to jest wydać na waciki 1mln zł ;)

Data: 2009-12-18 00:28:13
Autor: Jacek_P
Danusia napisal:
Bredzisz, jaka pomoc, po reformie od 10 lat emeryture sam tworzysz na kontach w ZUS i OFE.

Ehm, nic nie tworzysz. Wplacasz pieniadze, ktore ida na biezace finansowanie
wyplat ZUS albo bezposrednio (skladka do ZUS), albo posrednio (skladka do OFE,
ktore kupuja obligacje rzadowe). W jednym i w drugim przypadku posiadasz
jedynie tzw. jednostki uczestnictwa, ktore kiedys moga sie okazac zero warte.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-18 10:55:50
Autor: Arek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Jacek_P pisze:
[..]
jedynie tzw. jednostki uczestnictwa, ktore kiedys moga sie okazac zero warte.

Już są zero warte.
I banki i OFE w 75% jako "aktywy" mają dziurę budżetową.
Szykuje się nam powtórka z rozrywki '88 roku.
Wtedy były książeczki mieszkaniowe i bony na auta itd. a teraz  jednostki ;)

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 19:45:30
Autor: Arek
Icek pisze:
35 lat i emeryt ??????? Kto za to placi? To powinien byc skandal.

Tak. Pewnie przepracował 15 lat i już ma tłustą emeryturkę.
Kto za to płaci?
Ty za to płacisz, ja za to płacę , Pan i Pani płaci.
Tylko Władza się śmieje z nas dojnych frajerów.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 20:22:16
Autor: Piotr [trzykoty]
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
"Arek" <arek@eteria.net> wrote
Tak. Pewnie przepracował 15 lat i już ma tłustą emeryturkę.

Tłustą to może nie, 60% wynagrodzenia. Ale jako dodatek do pensji, którą będzie otrzymywał (bo w tym wieku pewnie w domu siedział nie będzie) to całkiem nieźle...

Data: 2009-12-16 22:24:11
Autor: boropi
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Tłustą to może nie, 60% wynagrodzenia. Ale jako dodatek do pensji, którą będzie otrzymywał (bo w tym wieku pewnie w domu siedział nie będzie) to całkiem nieźle...

Nie 60 a 40% plus może jakieś dodatki za szkodliwość skoro to był operacyjny.

boropi

Data: 2009-12-17 09:39:22
Autor: Danusia

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgb9su$ajs$1inews.gazeta.pl...
Icek pisze:
[...]

Ależ wypisujecie brednie panowie.:)
Nie istnieje żadne państwo na świecie gdzie nie ma policji. W żadnym państwie na świecie policja nie jest na zasadach emerytalnych takich jak cywile. I dotyczy to wszystkich państw i tych dużo bogatszych od Polski i tych dużo biedniejszych. Wszędzie policjat może  przejść na emeryturę dużo wcześniej niż cywil.
To jest reguła! To jest to norma! Nawet w najbiedniejszym kraju w Afryce!
A jak ktoś uważa że w policji tak dobrze to czemu jeszcze nie wstąpil do policji, taka okazja, na co czekacie?

Data: 2009-12-17 10:01:04
Autor: andreas

http://www.isp.policja.pl/portal/isp/12/338/Emerytury_policyjne_w_Europie.html

--
andreas

Data: 2009-12-17 10:45:22
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
> biedniejszych. Wszędzie policjat może  przejść na emeryturę dużo
> [...]

taaaaa. Po 15 lat emerytem ? Wskaz Danusia moze w ktorym kraju tak jest.

Co innego renta za utracone zdrowie (jak taka sytuacja sie zdarzy). A co
innego norma pod tytulem 15 lat w policji to juz emeryturka.

Icek

Data: 2009-12-17 11:00:53
Autor: Herald
Dnia Thu, 17 Dec 2009 10:01:04 +0100, andreas napisał(a):

[...]

I tyle po "danusi" :)))))
Zamilkła na wieki :)))))))))))))))))))

Data: 2009-12-17 11:33:49
Autor: Danusia
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:x34z19fezzme.xlu5epvecke4.dlg40tude.net...

I tyle po "danusi" :)))))
Zamilkła na wieki :)))))))))))))))))))

Nie zamilkła. Poczytajcie niezależne fora policjantów, nie oficjalne bzdury MSW.
Wskazujecie na niezwykle tendencyjny artykuł, który jest trendy, czyli na czasie i w dodatku nie całkiem prawdziwy, są tam elementy wogóle nie występujące, zwykłe kłamstwo. Bo teraz jest czas na nagonke na emerytury mundurowe. Ogłosił to oficjalnie rząd i jego poplecznicy.
Jak tak Was to boli to dlaczego nie krytykujecie zarobków kadry kierowniczej banków. Taki prezes zarabia rocznie (włącznie z nagrodami i premiami) więcej niz ja przez całe życie a przecież nic nie wytwarza, jego zyski to żerowanie na ludziach i firmach. Gdyby obniżyć dochody banków to w wyniku obniżki kosztów kredytu wzrósł by PKB i wszystkim byłoby lepiej (z wyjątkiem prezesów).

Data: 2009-12-17 11:17:03
Autor: jureq
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:33:49 +0100, Danusia napisał(a):

Jak tak Was to
boli to dlaczego nie krytykujecie zarobkĂłw kadry kierowniczej bankĂłw.

Bo kadra kierownicza banków nie jest finansowana z budżetu państwa czyli z moich podatków.

Data: 2009-12-17 13:39:33
Autor: Piotr
jureq pisze:
[...]

Narodowego Banku Polskiego teĹź nie ????

Data: 2009-12-17 06:06:28
Autor: BK
On Dec 17, 1:39 pm, Piotr <piotrp26no_s...@wp.pl> wrote:
jureq pisze:> Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:33:49 +0100, Danusia napisał(a):

> Bo kadra kierownicza banków nie jest finansowana z budżetu państwa czyli
> z moich podatków.

Narodowego Banku Polskiego też nie ????

Tez nie. NBP jest platnikiem do budzetu. Nie otrzymuje dotacji z
budzetu tylko sam swoj zysk w pewnym % przeznacza na dotacje dla
budzetu.

Swoja droga  Prezes NBP nie zarabia jakos oszalamiajaco duzo ;)

Data: 2009-12-17 13:47:10
Autor: ąćęłńóśźż
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Żartujesz sobie - a gdzie trzymają pieniądze takie miasta, gminy, urzędy centralne, państwowe firmy itp. itd?

Wiesz jak powstały pierwsze postkomunistyczne fortuny nomenklaturowe?

Komuch z komuchem zakładali bank z kapitałem 50 mln starych zł i na drugi dzień w tym banku na mocno dla siebie niekorzystnych
warunkach lokowały środki państwowe firmy i instytucje opanowane przez nomenklaturę kolesi tych komuchów.

Te fortuny i te wpływy istnieją do dziś.
JaC

-- -- -

Bo kadra kierownicza banków nie jest finansowana z budżetu państwa czyli z moich podatków.

Data: 2009-12-17 10:40:45
Autor: Arek
Danusia pisze:
[...]

Doprawdy!?

tych dużo biedniejszych. Wszędzie policjat może  przejść na emeryturę dużo wcześniej niż cywil.

Ależ to jest dopiero kosmiczna bzdura.

To jest reguła! To jest to norma! Nawet w najbiedniejszym kraju w Afryce!

Chyba za bardzo przejęłaś się totalitarnymi rozwiązaniami, gdzie policja jest najważniejszą instytucją chroniącą dupy Władzy.
W normalnych krajach jest to zwykła praca i nic więcej.

A jak ktoś uważa że w policji tak dobrze to czemu jeszcze nie wstąpil do policji, taka okazja, na co czekacie?

Może ktoś chciał, ale go nie przyjęli i co wtedy?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 13:08:46
Autor: mi
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Nie istnieje żadne państwo na świecie gdzie nie ma policji. W żadnym państwie na świecie policja nie jest na zasadach emerytalnych takich jak cywile.

W miłościwie nas uciskającej II RPL jest to uważane za normę, ale pogląd ten nie
ma poparcia w świecie.

Przywileje (jakiekolwiek) są zawsze najlepszym sposobem atomizacji
społeczeństwa. Czego dobrym przykładem jest niniejszy wątek. Przywileje są
parszywe, ale idealnie polaryzują postrzeganie ludzi na "my" i "oni". To zaś
podnosi prawdopodobieństwo, że mi-, policja lub inne służby będą bardziej wierne
władzy niż społeczeństwu, prawu czy zdrowemu rozsądkowi.

I ten motyw będzie ćwiczyła lewacka Unia Europejska przez polaryzację
homoseksualni-reszta, ateiści-reszta, wierzący-reszta, rolnicy-reszta, klasa
polityczna - reszta, kobiety-reszta, dotowani-reszta. Widać to już w ręcznym
sterowaniu i promowaniu programów typu "równouprawnienie przez uprzywilejowanie"
czy "tolerancja przez przymus akceptacji".

mi

Data: 2009-12-17 21:54:36
Autor: op23

Icek pisze:
[...]

Tyle co w Polsce to chyba nigdzie. Nieważne, nie chcemy na to płacić i tyle.

A jak ktoś uważa że w policji tak dobrze to czemu jeszcze nie wstąpil do policji, taka okazja, na co czekacie?

Nie lepiej by został płatnym mordercą ? To jest dopiero okazja.

Data: 2009-12-16 19:46:27
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgb842$34k$1node1.news.atman.pl...
[...]

Musiał mieć 19 lat, jak się przyjmował, albo ma ponad 35 lat życia.

Data: 2009-12-16 19:51:16
Autor: ONYX
[...]

Nie wiem co to za masakra. Do policji wstąpił pewnie w wieku 19 - 20 lat. Przepracował niezbędne minimum, gdyż dłużej nie dał rady - jest psychicznym wrakiem człowieka. Pracował świątek piątek i niedziela, codziennie kładąc na szali swoje życie. Pobiera pewnie jakieś 1200 - 1500 złotych emerytury, czyli niewiele więcej jak przypada na czeczenia który wystepując w markowej odzieży przed kamerą  potrafi jedynie narzekać na warunki samemu nie robiąc nic i nieco mniej jak wynosi koszt utrzymania przestępcy w więzieniu. To faktycznie powinien być skandal.

--
ONYX

Data: 2009-12-16 20:28:56
Autor: Michał
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Pracował świątek piątek i niedziela, codziennie kładąc na szali swoje życie.

:)

Strach się bać. A mógł przecież zostać np. nauczycielem i bezstresowo przepracować kilkadziesiąt lat w gimnazjum. Albo pracować przy azbeście.

BTW Polscy Policjanci jakoś specjalnie często nie umierają na służbie, chyba, że jest spisek i dane są fałszowane/utajnione.

Data: 2009-12-16 21:59:32
Autor: Arek
ONYX pisze:
psychicznym wrakiem człowieka. Pracował świątek piątek i niedziela, codziennie kładąc na szali swoje życie. Pobiera pewnie jakieś 1200 -

Ale brednie opowiadasz.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 22:53:08
Autor: Icek
[...]

buahahaha.

A prywatny przedsiebiorca? Kowalski prowadzacy DG ? To on pracuje od 7-15 od poniedzialku do piatku. Po godzinach pracy ma
wszystkich w dupie (zwlaszcza klientow), wylacza komorke i nic nie robi ?

Juz to widze jak ten pies sie przepracowal. A 1500 zlotych emerytury przez kolejne 45 lat to daje teraz bez waloryzacji kwote
810.000 zlotych. I kto za to zaplaci ? Jak cale zycie trwa 80 to pracowac sie powinno 40 a nie 15!

Jak do tego doda sie, ze przyrost naturalny mamy ujemny, ze wyciagajacych reke po emerytury, renty, zasilki jest oraz wiecej a
pracujacych coraz mniej. jak sie dolozy do tego fakt, ze niebawem wiecej osob bedzie konczyc kariere zawodowa niz zaczynac to ja juz
widze ten system za 30 lat. Pieprznie wszystko.

Icek

Data: 2009-12-16 17:42:48
Autor: witek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Icek wrote:
Nie wiem co to za masakra. Do policji wstÂąpiÂł pewnie w wieku 19 - 20 lat.
PrzepracowaÂł niezbĂŞdne minimum, gdyÂż dÂłuÂżej nie daÂł rady - jest psychicznym
wrakiem czÂłowieka. PracowaÂł ÂświÂątek piÂątek i niedziela, codziennie kÂładÂąc na
szali swoje Âżycie. Pobiera pewnie jakieÂś 1200 - 1500 zÂłotych emerytury,
czyli niewiele wiĂŞcej jak przypada na czeczenia ktĂłry wystepujÂąc w markowej
odzieÂży przed kamerÂą  potrafi jedynie narzekaĂŚ na warunki samemu nie robiÂąc
nic i nieco mniej jak wynosi koszt utrzymania przestĂŞpcy w wiĂŞzieniu. To
faktycznie powinien byĂŚ skandal.

[...]

jak to sie mowi czysta ekonomia i wolny rynek.
zaproponuj 1500 zl i prace do 80 roku i zobacz ilu chetnych znajdziesz.
nastepnie tak modyfikuj parametry abyś znalazł z góry założoną liczbę chętnych.

I nie zapomnij daj znać na czym stanąłeś.

Data: 2009-12-17 00:46:22
Autor: Arek
witek pisze:
I nie zapomnij daj znać na czym stanąłeś.

Dostaliby średnią krajową i chętni by byli.

Nie widzę ŻADNEGO uzasadnienia żeby KTOKOLWIEK ustawowo przechodził na emeryturę w takim wieku ani podobnym.

A jeśli ktoś rzeczywiście staje się wrakiem z powodu pracy to od tego są renty.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-16 22:04:03
Autor: tg
"Icek" <icek@do.pl> wrote in message news:hgbknh$d5r$1node2.news.atman.pl...
Jak cale zycie trwa 80 to pracowac sie powinno 40 a nie 15!

jak cale zycie trwa 80 to pracowac sie powinno - dokladnie tyle ile trzeba zeby miec kase na zycie na takim poziomie na jakim sie chce, jak sie ma troche mozgu i checi to moze to byc 5 lat na rozkrecenie interesu, 10 lat w ktorym wszystko dziala i reszte zycia wakacji ;)

wysylanie 35 latka na emeryture jest smieszne, ale kto nie chcialby byc na
jego miejscu? :P

Data: 2009-12-17 08:36:50
Autor: Danusia

Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:ebc32$4b295968$59647da4$209news.upc.ie...
"Icek" <icek@do.pl> wrote in message news:hgbknh$d5r$1node2.news.atman.pl...
wysylanie 35 latka na emeryture jest smieszne, ale kto nie chcialby byc na
jego miejscu? :P

Więc dlaczego nie zapisujesz się do policji, na co czekasz, taka super okazja.

Data: 2009-12-17 17:58:10
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Dec 2009 08:36:50 +0100, Danusia napisał(a):

Więc dlaczego nie zapisujesz się do policji, na co czekasz, taka super okazja.

Ewidentnie masz kompleksy. Skoro tak ci tam źle to zmień pracę na taką z
lepszymi warunkami i płacą. Chyba, że nie za bardzo masz kwalifikacje, ale
to już nie nasza wina.
--
marcin

Data: 2009-12-17 08:35:32
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgbknh$d5r$1node2.news.atman.pl...

[...]

Bredzisz facet. 40% i 1500 zł to oznaczałoby że na rękę miał 3750 zł (ostatnie zarobki w policji).

[...]

Dalej powtarzasz brednie innych. Od trzech lat mamy dodatni przyrost, a dwa jeszcze wcześniejsze byly zerowe. I to nie dlatego że emeryci umierają na potegę lecz dlatego że na porodówkach nie ma miejsc a o miejscu w przedszkolu dla dziecka to możesz pomarzć.
Tylko że te dane nijak nie przystoją do teori różnych polityków i pseudo naukowców.

Data: 2009-12-17 10:35:08
Autor: Arek
Danusia pisze:
Dalej powtarzasz brednie innych. Od trzech lat mamy dodatni przyrost, a dwa

Buacha cha cha cha...
Za mojej szczeniackiej młodości rodziło się w Polsce 400 tys. dzieci, teraz w szczycie 250 tys.
To nawet 10 lat urodzeń nie zrównoważy skali emigracji, nie mówiąc już o umierających ludziach.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 11:39:33
Autor: Danusia

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgcu11$n3t$1inews.gazeta.pl...
Danusia pisze:
[...]

Ale bez względu na lata Twojej młodości, mamy oficjalnie (dane GUS) dodatni przyrost naturalny. I jest to straszny kłopot, dla pseudo naukowców i polityków nawołujących do zabrania ludziom emerytur i wydłużenia lat pracy.
A sądząc z Twojego śmiechu to o miejscach w przedszkolach nie masz pojęcia, pewnie niewiele lat mineło od czasu jak do nich uczęszczałeś.

Data: 2009-12-17 11:57:15
Autor: Tomek

UÂżytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisaÂł w wiadomoÂści
Danusia pisze:
Dalej powtarzasz brednie innych. Od trzech lat mamy dodatni przyrost, a
dwa

Buacha cha cha cha...
Za mojej szczeniackiej mÂłodoÂści rodziÂło siĂŞ w Polsce 400 tys. dzieci,
teraz w szczycie 250 tys.
To nawet 10 lat urodzeĂą nie zrĂłwnowaÂży skali emigracji, nie mĂłwiÂąc juÂż o
umierajÂących ludziach.

Ale bez wzglĂŞdu na lata Twojej mÂłodoÂści, mamy oficjalnie (dane GUS)  dodatni
przyrost naturalny. I jest to straszny kÂłopot, dla pseudo naukowcĂłw i
politykĂłw nawoÂłujÂących do zabrania ludziom emerytur i wydÂłuÂżenia lat  pracy.

Dodatni przyrost naturalny oznacza że więcej ludzi się urodziło niż zmarło.
Oznacza to że porównuje się dwa odległe pokolenia - co z kolei oznacza
Ĺźe jeśli ktĂłryś rocznik w przeszłości był z jakiegoś powodu  zdziesiątkowany,
to moĹźemy osiągnąć dodatni przyrost nawet wtedy gdy faktyczna ilość  urodzeń zmalała.

To co się liczy naprawdę, to zastępowalność pokoleń - aby społeczeństwo  przetrwało
potrzeba podobno 2,11 dzieci na parę rodzicĂłw. Z tego co  czytałem/słyszałem,
poniĹźej 1,9 albo 1,6 historycznie wiadomo Ĺźe społeczeństwo odpada z  wyścigu.

I my właśnie odpadamy, tylko że nie każdy chce to zauważyć,
bo przecież w tej chwili tego nie widać.

--
Tomek

Data: 2009-12-17 12:10:35
Autor: Danusia

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.u42wpppil60ql1tmr.mshome.net...
Dnia 17-12-2009 o 11:39:33 Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):

U?ytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisa3 w wiadomo?ci
Ale bez wzgledu na lata Twojej m3odo?ci, mamy oficjalnie (dane GUS) dodatni
przyrost naturalny. I jest to straszny k3opot, dla pseudo naukowców i
polityków nawo3uj?cych do zabrania ludziom emerytur i wyd3u?enia lat pracy.

Dodatni przyrost naturalny oznacza że więcej ludzi się urodziło niż zmarło.
Oznacza to że porównuje się dwa odległe pokolenia - co z kolei oznacza
że jeśli któryś rocznik w przeszłości był z jakiegoś powodu
zdziesiątkowany,
to możemy osiągnąć dodatni przyrost nawet wtedy gdy faktyczna ilość
urodzeń zmalała.
Bredzisz!
Załatw se miejsce w przedszkolu to wtedy zobaczysz jak wygląda zdziesiątkowane społeczeństwo. Za dwa, trzy lata w szkołach podstawowych bedzą klasy Ia, Ib, Ic, Id ... w ramach zdzisiątkowanego społeczeństwa.

Data: 2009-12-17 12:17:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
Danusia pisze:
[...]

Inteligentna (chyba inaczej) osobo. A teraz policz ile przedszkoli i żłobków zamknięto na przełomie wieków i będziesz znać odpowiedź, dlaczego tak trudno znaleźć miejsce... Ale to trzeba chcieć. Ostatnie 2, 3 lata - mamy odbicie na + z ujemnego przyrostu, no ale zapewne wiesz więcej, bo w pralni mówili...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 12:23:28
Autor: Tomek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Dnia 17-12-2009 o 12:10:35 Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):

Dodatni przyrost naturalny oznacza Âże wiĂŞcej ludzi siĂŞ urodziÂło niÂż  zmarÂło.
Oznacza to Âże porĂłwnuje siĂŞ dwa odlegÂłe pokolenia - co z kolei oznacza
Âże jeÂśli ktĂłryÂś rocznik w przeszÂłoÂści byÂł z jakiegoÂś powodu
zdziesiÂątkowany,
to mo¿emy osi¹gn¹Ì dodatni przyrost nawet wtedy gdy faktyczna iloœÌ
urodzeĂą zmalaÂła.
Bredzisz!
ZaÂłatw se miejsce w przedszkolu to wtedy zobaczysz jak wyglÂąda
zdziesiÂątkowane spoÂłeczeĂąstwo. Za dwa, trzy lata w szkoÂłach podstawowych
bedzÂą klasy Ia, Ib, Ic, Id ... w ramach zdzisiÂątkowanego spoÂłeczeĂąstwa.

Tristan (sądząc po "se", bo chyba prawnicy tak nie piszą) ?

Ad rem - wycięłaś:

Data: 2009-12-17 18:07:46
Autor: Arek
Danusia pisze:
Ale bez względu na lata Twojej młodości, mamy oficjalnie (dane GUS) dodatni przyrost naturalny.

Tak to jest jak manipuluje się danymi.
Dodatni to może był, ale jak się patrzy 3 lata wstecz, jak więcej to jest MINUS aż boli.
A jak popatrzy się na emigrację to już zęby ze strachu same wypadają.
Policz sobie ile te 35 tys. ludzi co przybyło będą zapełniać 3 mln dziurę emigracyjną. No niech policzę... hm... hmm... 85 lat!
Tyle, że w tym czasie wymrze całe pokolenie, które jeszcze się nie narodziło ;)

Dla Twojej uwagi:
"Przeciętnie - na każde 10 tys. ludności - przybyło 9 osób (w 2007 roku - 3 osoby, a na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia - ponad 40 osób"

> I jest to straszny kłopot, dla pseudo naukowców i
polityków nawołujących do zabrania ludziom emerytur i wydłużenia lat pracy.

Nie wiem jaki masz problem, ale zafiksowałaś gdzieś ostro w postrzeganiu     świata.

A sądząc z Twojego śmiechu to o miejscach w przedszkolach nie masz pojęcia, pewnie niewiele lat mineło od czasu jak do nich uczęszczałeś.

Jak już chcesz o kimś sobie roić to najpierw sprawdź cokolwiek :)

Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-17 14:44:20
Autor: szerszen
[...]

szczerze ci powiem ze ch.. mnie obchodzi ten prywatny przedsiebiorca, czy ktokolwiek inny, biorac pod uwage place w policji, to czym chcesz zachecic ludzi do pracy w tym gownie?
jak nie bedzie policji, to ten twoj prywatny przedsiebiorca nic nie zrobi, chyba ze chcesz miec drugi meksyk

Data: 2009-12-17 15:01:20
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:
szczerze ci powiem ze ch.. mnie obchodzi ten prywatny przedsiebiorca, czy ktokolwiek inny, biorac pod uwage place w policji, to czym chcesz zachecic ludzi do pracy w tym gownie?

I tak i nie. Bo zauważ, że policjanci walczą cały czas o podwyżki. Więc gdzie tu logika? Powinni dobrze zarabiać, ale przywileje należy likwidować. Tak jest zdrowiej.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 15:22:37
Autor: szerszen

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgddje$v91$1news.onet.pl...

I tak i nie. Bo zauważ, że policjanci walczą cały czas o podwyżki. Więc gdzie tu logika? Powinni dobrze zarabiać, ale przywileje należy likwidować. Tak jest zdrowiej.

to ze walczy nie znaczy ze dostaje

Data: 2009-12-17 15:40:39
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Co nie znaczy, że nie warto by podnieść kosztem uprawnien do wcześniejszych emerytur. Bo tak na prawdę, jest to dług przerzucany na później...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 15:40:55
Autor: szerszen

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgdft5$6e5$1news.onet.pl...

Co nie znaczy, że nie warto by podnieść kosztem uprawnien do wcześniejszych emerytur. Bo tak na prawdę, jest to dług przerzucany na później...

no nie do konca sie to tym u steru oplaca, bo policjanci tak chetnie na te emeryturki nie odchodza, gowniana emerytura z gownianej pensji to troche malo aby zyc, wiec pracuja dalej, i tylko nieliczni jej pobieraja, wiec i koszty male, a przywilej jest pelna geba, a podwyzki trzebaby placic wszystkim wiec i koszta wieksze

Data: 2009-12-17 15:55:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Niekoniecznie - zalezy z jakiego stołka przechodzi. Jak z wysokiego, idzie na emeryturę i jednocześnie zatrudnia się w policji jako pracownik cywilny... Takie myki też się robi....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 16:24:32
Autor: szerszen

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgdgop$93l$1news.onet.pl...

Niekoniecznie - zalezy z jakiego stołka przechodzi. Jak z wysokiego, idzie na emeryturę i jednocześnie zatrudnia się w policji jako pracownik cywilny... Takie myki też się robi....

ale nie wszyscy na tych stolkach chca, pozatym, moze sie nie znam, ale do emerytury chyba zbyt duzo dorobic nie mozna

Data: 2009-12-18 09:12:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Jakieś ograniczenia, przynajmniej kiedyś były, jak jest teraz - nie wiem, ale wiem, że kilku znajomych znajomych w ten sposób postąpiło - w sumie nie dostają mniej niż wcześniej, a jako pracownicy cywilni mają mniej ograniczeń.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-19 17:49:58
Autor: Flo
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Tomasz Kaczanowski pisze:

Jakieś .......... jak jest teraz - nie wiem,

I tak powstają bajki

ale wiem, że kilku znajomych znajomych w ten sposób postąpiło - w sumie nie dostają mniej niż wcześniej, a jako pracownicy cywilni mają mniej ograniczeń.

Ale na pewno nie odeszli po 15 bo trudno aby 40% było niewiele mniej niż 100%

Data: 2009-12-17 21:49:14
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hgdg8h$ige$1news.task.gda.pl...

[...]

Ale zawsze komfort psychiczny jest. Ja coś się dzieje, może odejść na taką emeryturę. Takiego komfort psychicznego nie ma przysłowiowy Pan Y-kowski, pracujący jako tokarz w prywatnym lub państwowym przedsiębiorstwie.
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-18 08:53:21
Autor: szerszen

Użytkownik "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu> napisał w wiadomości news:hge5h5$5ft$1news.onet.pl...

Ale zawsze komfort psychiczny jest. Ja coś się dzieje, może odejść na taką emeryturę. Takiego komfort psychicznego nie ma przysłowiowy Pan Y-kowski, pracujący jako tokarz w prywatnym lub państwowym przedsiębiorstwie.

tylko pan y-kowski ma spokojna prace, a i flaszke obali na przerwie sniadaniowej, a jak ma troche wiecej oleju w glowie i umiejetnosci, to zarabia kilka razy tyle co ten policjant

Data: 2009-12-18 11:04:34
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hgfcoj$dj9$1news.task.gda.pl...

[...]

O ile pracę przy tokarce można nazwać spokojną :-) 8-10 godzin stania przy maszynie+hałas+przerwa na śnidanie, no i jak pali, to zrobi sobie kilka przerw na papierosa, ale to jest niemile widziane w oczach kierownika, dyrektora i prezesa więc nie robi. A Pan Policjant, jak nie zrobi sobie przerwy na papierosa, bo Pan inspektor, czy inny Pan komisarz krzywo patrzą, to zawsze można powiedzieć przedstawicielowi związków zawodowych, że stary się czepia i nie można spokojnie wypalić ;-) A Pan Y-kowski gdzie się może odwołać? Chyba przez okno w ubikacji i to pocichu, bo jak kierownik usłyszy, to już jutro będzie ktoś inny stał za niego przy tokarce, a Pan Y-kowski spokojnie będzie wypalał kolejnego papierosa w domu ;-)

, a i flaszke obali na przerwie
sniadaniowej,

A Panu Policjantowi to flaszka na przerwie się już nie należy, tak? ;-)

a jak ma troche wiecej oleju w glowie i umiejetnosci, to
zarabia kilka razy tyle co ten policjant

No a Pan Policjant też, jak ma olej w głowie, a ma, bo nie spotkałem takich, którzy by nie mieli, to zarobi kilka razy więcej, niż ten Pan Y-kowski przy tokarce i poza nią :-)

Piotr Zawiły

Data: 2009-12-18 11:20:27
Autor: szerszen

Użytkownik "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu> napisał w wiadomości news:hgfk3t$bd2$1news.onet.pl...

No a Pan Policjant też, jak ma olej w głowie, a ma, bo nie spotkałem takich, którzy by nie mieli, to zarobi kilka razy więcej, niż ten Pan Y-kowski przy tokarce i poza nią :-)

to niech sie pan y-kowski zamieni z panem policjantem jak mu tak zle na tokarce, czy ktos mu broni?

Data: 2009-12-18 12:09:11
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hgflc9$1np$1news.task.gda.pl...

[...]

OK. Szanowny Panie. Trochę się pośmialiśmy, pożartowaliśmy, teraz czas, żeby napisać coś konkretnego. Nie jestem ekonomistą, działam w innej branży. Żeby mnie Pan dobrze zrozumiał. Ja jestem za przywilejami pewnych grup zawodowych. Jestem za przywilejami emerytalnymi wojska i policji, ale zadajmy sobie pytanie: Czy w obecnej sytuacji, w sytuacji, gdzie szuka się oszczędności na różnych grupach społecznych, gdzie szpitale egzystują z potężnymi długami, gdzie nie ma pieniędzy na leczenie, gdzie szwankuje szkolnictwo, gdzie tysiące dzieci wyrusza rano do szkół głodne, gdzie zwalnia się steki tysięcy ludzi, bo upadają zakłady, przedsiębiorstwa, czy w takich czasach, ciężkich czasach,  jest nas stać na to, żeby utrzymywać przywileje emerytalne lub inne przywileje pewnych grup społecznych? Czy nie powinniśmy dokonać reformy systemu emerytalnego, całego? Wszak Konstytucja stanowi,  art.32

 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym

z jakiejkolwiek przyczyny.

Proszę mi powiedzieć, czytając powyższy artykuł, czy, według Pana, dając, czy zachowując przywileje emerytalne pewnych grup społecznych, działa się zgodnie z ustawą zasadniczą?

Szanowny Panie, jak już wspomniałem, nie jestem przeciwnikiem przywilejów grup społecznych, ale ustanówmy te przywileje, jak nie będą kulały nasze finanse. Jak już zostanie uszczelniony system finansowy, jak ktoś napisał, będzie nas stać na godziwe życie, emeryt, czy rencista nie będzie musiał żebrać na leki, czy chleb, policjant będzie zarabiał godziwie, szpitale będą funkcjonowały normalnie bez żadnych ograniczeń, wtedy będzie można przywołać przywileje emerytalne i nikt nie będzie miał pretensji, że policjant, czy żołnierz, pomimo młodego wieku są już na emeryturze.

Data: 2009-12-18 13:27:09
Autor: szerszen

Użytkownik "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu> napisał w wiadomości news:hgfnsv$m7o$1news.onet.pl...

Szanowny Panie, jak już wspomniałem, nie jestem przeciwnikiem przywilejów grup społecznych, ale ustanówmy te przywileje, jak nie będą kulały nasze finanse.

zrezygnujmy z tego patetycznego tonu, a bedzie sie nam latwiej dogadac, tutaj nie piszemy o roznych grupach spolecznych, tylko o jednej konkretnej

owszem nie jestem za szczegolnymi przywilejami dla gornikow, rolnikow, stoczniowcow, czy innych robotnikow, poza tymi niezbednymi wynikajacymi ze szkodliwosci pracy, jednak majac na uwadze zarobki w policji, dosc czeste nagonki na nia za rozmaite przekraczenie uprawnien itd, uwazam ze jest to ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje, uprzednio nie podnoszac zarobkow do takich, aby zachecic ludzi do pracy w niej

poczytaj co sie dzieje obecnie w meksyku, moze wtedy spojrzysz na ten problem inaczej
bez pana y-kowskiego z jego tokarka damy sobie rade, bez policjanta juz nie

Data: 2009-12-18 13:39:31
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Ja wolałbym, aby zlikwidować jednak większość przywilejów.

owszem nie jestem za szczegolnymi przywilejami dla gornikow, rolnikow, stoczniowcow, czy innych robotnikow, poza tymi niezbednymi wynikajacymi ze szkodliwosci pracy,

Od chorób zawodowych jest instytucja renty inwalidzkiej.

[...]

Niestety jeśli będzie się wabić przywilejami, dając w zamian nędzne zarobki, będzie to samo co w szkole, dobrzy nauczyciele uciekają stamtąd. Sam znam kilku takich, wolą iść później na emeryturę, ale zarabiać pieniądze lepsze i być nagradzanym za dobrą pracę. Są jeszcze w szkołach dobrzy nauczyciele, ale jest ich coraz mniej... Następuje negatywna selekcja.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-18 13:54:02
Autor: szerszen

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgft61$5h0$1news.onet.pl...

[...]

ale ja sie z toba zgadzam, tylko chyba nie musze tlumaczyc co sie bedzie dzialo, jak zabierzemy przywileje i pozostawimy gowniana place

Data: 2009-12-18 14:21:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Ale ja przecież pisałem, żeby odebrać przywileje w zamian lepiej wynagradzając....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-18 14:01:29
Autor: Arek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
szerszen pisze:
[..]
czeste nagonki na nia za rozmaite przekraczenie uprawnien itd, uwazam ze jest to ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje,

Nie.
Jest to PIERWSZA grupa, która natychmiast powinna mieć odebrane przywileje.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-18 14:14:14
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hgfspr$gtg$1news.task.gda.pl...

[...]

Proszę Pana, ja też jestem za przywilejami emerytalnymi policji. Zgadzam się w kwestii, że policjant powinien godnie zarabiać.Uważam jednak, że jak dojdziemy do dobrej kondycji finansowej państwa wtedy należy przywrócić przywileje emerytalne dla policji. Jeszcze raz powtarzam, że w obecnej sytuacji finansowej nie jest nas stać na jakichkolwiek młodych emerytów, czy w policji, wojsku, górnictwie, czy innej grupie społecznej.

poczytaj co sie dzieje obecnie w meksyku, moze wtedy spojrzysz na ten problem inaczej
bez pana y-kowskiego z jego tokarka damy sobie rade, bez policjanta juz nie

Oczywiście. Zgadzam się. Jednak zależy, jak spojrzymy na pracę Pana Y-kowskiego.
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-18 14:23:56
Autor: Tomasz Kaczanowski
Piotr Zawiły pisze:

[...]

A ja sądzę, że nie należy nic robić w ten dorywczy sposób, ale należy to systemowo zmieniać. Zlikwidować przywileje w zamian za lepszą płace.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-18 14:36:34
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
nie jest nas stać na jakichkolwiek młodych emerytów, czy w policji,
wojsku,
górnictwie, czy innej grupie społecznej.

w PKP !! Im trzeba zostawic. Bo pani w  okienku kasowym to nie moze pracowac
tak dlugo.

Icek

Data: 2009-12-18 16:30:09
Autor: szerszen

Użytkownik "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu> napisał w wiadomości news:hgfv8b$bks$1news.onet.pl...

Oczywiście. Zgadzam się. Jednak zależy, jak spojrzymy na pracę Pana Y-kowskiego.

jakkolwiek by na niego nie patrzec, jesli y-kowski czegos nie wytoczy, to kupimy to na zewnatrz, a jak policjant nie zlapie zlodzieja i nie zaprowadzi porzadku, to kto to zrobi?

Data: 2009-12-18 17:40:57
Autor: Icek
> [...]

jakkolwiek by na niego nie patrzec, jesli y-kowski czegos nie wytoczy, to
kupimy to na zewnatrz, a jak policjant nie zlapie zlodzieja i nie

Czy stac nas na to aby policjant w wieku 35 lat byl emerytem ? Tak. Jak
sobie na to uzbiera. A jak bedzie mial duzo kasy to nawet niech w wieku 30
lat idzie w diably na emeryture. Mnie to zgrzewa. Ale mowie NIE emeryturom w
wieku 35 lat po 15 latach przepracowanych za publiczne pieniadze.

Icek

Data: 2009-12-18 17:55:27
Autor: szerszen

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hggaql$509$1node2.news.atman.pl...

Ale mowie NIE emeryturom w
wieku 35 lat po 15 latach przepracowanych za publiczne pieniadze.

zawisc przez ciebie przemawia?
pytam sie jak nie podniesiesz im pensji i zabierzesz emerytury to kto tam pojdzie pracowac?

Data: 2009-12-18 18:02:28
Autor: Arek
szerszen pisze:
zawisc przez ciebie przemawia?
pytam sie jak nie podniesiesz im pensji i zabierzesz emerytury to kto tam pojdzie pracowac?

Ci sami i Ci co zawsze.

Myślisz, że ta wizja emerytury po 15 latach skłania do pójścia w to bagno?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-19 18:03:57
Autor: Flo
Arek pisze:

Myślisz, że ta wizja emerytury po 15 latach skłania do pójścia w to bagno?

Jest to PIERWSZA grupa, która natychmiast powinna mieć odebrane przywileje.

Zdecyduj się.
Najpierw chcesz zabierać wszystko i wszystkim, czyli dobić tą grupę, a kilka wypowiedzi dalej mówisz o służbie w policji, że to bagno.

Data: 2009-12-19 18:10:59
Autor: Icek
> [...]

Najpierw chcesz zabierać wszystko i wszystkim, czyli dobić tą grupę, a
kilka wypowiedzi dalej mówisz o służbie w policji, że to bagno.

zadnych przywilejow. Odebrac wszystkim wszystkie.

Bagno w jakiejkolwiek pracy nie powinno wplywac na przywilej emerytalny.
Chcesz szybcioej na emeryture to sobie uskladaj i sobie wyplacaj.

Icek

Data: 2009-12-19 22:20:48
Autor: Arek
Flo pisze:
Zdecyduj się.
Najpierw chcesz zabierać wszystko i wszystkim, czyli dobić tą grupę, a kilka wypowiedzi dalej mówisz o służbie w policji, że to bagno.

Jestem zdecydowany.
Gdyby to zależało ode mnie to 31 grudnia o godz. 23:59 WSZYSCY obecni policjanci ,prokuratorzy, sędziowie i inni członkowie takich "organizacji" (CBA,CBS itd.) nakaz opuszczenia swoich stanowisk i na
ich miejsce 2 minuty później przyszliby CAŁKOWICIE NOWI ludzie.
Nie umoczeni podłości, świństwa, lizydupstwo, a nawet zwykłe zbrodnie.
Nie może zostać NIKT ze starych, kompletnie nikt bo zrobiłby szybko zakalca i z nowych.

Oczywiście, nie ma mowy o żadnych przywilejach to ma być po prostu praca jak w normalnych krajach.
I skończyłaby się negatywna selekcja.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-19 23:21:40
Autor: grzech
[...]

Nie jest to nowatorskie rozwiązanie. Już wcześniej niemal takie samo zastosował towarzysz Jóźwiak ksywa Witold. Ubocznym efektem tego były między innymi dowcipy o milicjantach.
Jak widać idee Lenina pozostaną wiecznie żywe.

Data: 2009-12-20 01:45:25
Autor: Arek
grzech pisze:
[...]

Jak widać kolega niedoedukowany - to jest jeszcze wcześniejsze. Dużo wcześniejsze :)

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-20 10:36:37
Autor: Flo
Arek pisze:

Jak widać kolega niedoedukowany - to jest jeszcze wcześniejsze. Dużo wcześniejsze :)

Co nie zmienia faktu że głupie.

Wyobraź sobie, że Ciebie doświadczonego pracownika ze swoimi przyzwyczajeniami, ułomnościami nagle zwalniają i przyjmują 20-to latka świeżo po szkole.
A teraz pomyśl, że przychodzisz jako klient, petent do takiego, a On dopiero swoje magiczne przewodniki otwiera aby się nauczyć jak cię obsłużyć. Teraz dołóż do tego fakt iż nie ma z boku nikogo starszego, doświadczonego, który by coś podpowiedział.

Chciałbym Cię wówczas zobaczyć jak z wściekłością bulteriera nie możesz doczekać się zakończenia sprawy, którą doświadczona osoba załatwiłaby w 5 minut.

Data: 2009-12-18 19:10:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-18 17:55, Użytkownik szerszen napisał:

[...]

Ci którzy teraz stoją w kolejce do prywaciarza po pracę ze tysiąc
miesięcznie często na czarno.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-21 08:17:14
Autor: szerszen

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:hgggb1$5o9$1node2.news.atman.pl...

Ci którzy teraz stoją w kolejce do prywaciarza po pracę ze tysiąc
miesięcznie często na czarno.

jasne, to dlaczego teraz nie ida do policji?
nabory sa
powtorze tylko jedna drobra kwestie, w policji jak i w wielu innych zawodach nie liczy sie ilosc tylko jakosc, aby miec jakosc, trzeba tycch ludzi czyms zacheci, pensja nie zacheca

Data: 2009-12-21 10:10:35
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-21 08:17, Użytkownik szerszen napisał:

[...]

Bo widać są miejsca gdzie policja ma braki ja znam tylko takie
gdzie do policji czeka się aż się miejsce zwolni.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-18 18:12:23
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hgg7gv$5q5$1news.task.gda.pl...

[...]

OK. To, w takim razie, jak się ma zapis ustawy zasadniczej, który przytoczyłem (art.32),  do przywilejów emerytalnych służb mundurowych?
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-18 18:11:04
Autor: KRZYZAK
Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:53:21 +0100, szerszen napisał(a):

tylko pan y-kowski ma spokojna prace, a i flaszke obali na przerwie sniadaniowej, a jak ma troche wiecej oleju w glowie i umiejetnosci, to zarabia kilka razy tyle co ten policjant

To niech pan policjant pojdzie pracowac na tokarce. Bedzie mial 3x wiecej.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-19 10:30:39
Autor: Icek
> [...]
> zarabia kilka razy tyle co ten policjant

To niech pan policjant pojdzie pracowac na tokarce. Bedzie mial 3x wiecej.

do tego trzeba kwalifikacji

Icek

Data: 2009-12-17 15:53:21
Autor: Icek
> [...]

> I tak i nie. Bo zauważ, że policjanci walczą cały czas o podwyżki. Więc
> gdzie tu logika? Powinni dobrze zarabiać, ale przywileje należy

no tak czy siak dostaje. Jak nie teraz to pozniej. Ale dostaje.

Gdyby bylo tak zle w tej policji to by funkcjonariusze odchodzili.

Icek

Data: 2009-12-17 21:59:46
Autor: KRZYZAK
Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:44:20 +0100, szerszen napisał(a):

szczerze ci powiem ze ch.. mnie obchodzi ten prywatny przedsiebiorca, czy ktokolwiek inny, biorac pod uwage place w policji, to czym chcesz zachecic ludzi do pracy w tym gownie?

A tym, czym zacheca do pracy ten prywatny przedsiebiorca - pensja, premiami
za dobre wyniki.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-18 08:54:38
Autor: szerszen

Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:ueo4sfoj5mla.om0dypoy4d24.dlg40tude.net...

A tym, czym zacheca do pracy ten prywatny przedsiebiorca - pensja, premiami
za dobre wyniki.

no to najpierw zrob te zarobki, a potem odbieraj przywileje, dziwne ze wszyscy co sie tak burza przeciw przywilejom, jakos nie garna sie do tej pracy mimo iz taka "swietna"

Data: 2009-12-18 12:23:40
Autor: Herald
Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:54:38 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

Przestań już szczekać i do budy ;)
Ty bronisz przywilejów gliniarzy, ktoś inny broni przywilejów rolników,
jeszcze inny broni przywilejów górników a ktoś tam - przywilejów
energetyków.
Suma sumarum - kurwa zamiast REALNYCH zarobków są ciulate gówna i na
dokładkę przywileje..... Bo żadnych przywilejów nie mają "zwykłe grupy
zawodowe" które de facto PRACUJĄ na PKB i na to by takie grupy jak policja,
straż miały "na chlebek".
Przywilej do pieca i tyle.
A jak tak pierdolisz o tym że nikt nie będzie pracował w policji... dupcys
jak mały kaziu po ogromnym piwie :)))
Po zlikwidowaniu przywilejów branżowych, należałoby urealnić płące - i bez
obawy - będą chętni.
Kiedyś pluto na "wojsko", nie było chętnych "na trepa". Powiedz jak to
wygląda teraz - nadal jest taka tendencja? czy może się zmieniła?  :))
Ludzie się garną "na trepa" :))))
Po prostu ludzie będą wypełniać deficytowe gałęzie i tyle.
Tylko że tobie się kurwa urwałyby przywileje i tego się obawiasz.

Data: 2009-12-18 13:29:02
Autor: szerszen

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:t7l98kkb7w6g$.bjdmcw48gycn$.dlg40tude.net...

Przestań już szczekać i do budy ;)

nie bede ci odbieral dachu nad glowa

Data: 2009-12-18 17:50:03
Autor: KRZYZAK
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:54:38 +0100, szerszen napisał(a):

no to najpierw zrob te zarobki, a potem odbieraj przywileje,

No wlasnie odwrotnie. Najpierw nalezy zabrac przywileje, a pozniej tak
dostosowac place, zeby byli chetni na prace.
Rzad chetnie daje przywileje, poniewaz nic to go nie kosztuje. Zaplaca za
to nasze dzieci. Cwaniaczki...

 --
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-18 17:51:40
Autor: Arek
KRZYZAK pisze:
Rzad chetnie daje przywileje, poniewaz nic to go nie kosztuje. Zaplaca za
to nasze dzieci. Cwaniaczki...

Po 15 latach to i my płacimy.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-18 17:57:25
Autor: szerszen

Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:g6eg45r1iw6p.1h7cyl8vzv8mj$.dlg40tude.net...

No wlasnie odwrotnie. Najpierw nalezy zabrac przywileje, a pozniej tak
dostosowac place, zeby byli chetni na prace.

nie no zajebiusty pomysl ;)
a wiesz ze w tej robocie duzo wazniejsza jest jakosc a nie ilosc?
zdjesz sobie z tego sprawe czy nie zaspecjalnie, bo potem bedziesz plakal na grupie i prosil o pomoc, bo cie jakis niedouczony kraweznik potraktuje nie tak jak potrzeba, a sad przyzna racje jemu, jako przedstawicielowi "wymiaru prawa"

Data: 2009-12-18 18:10:38
Autor: Icek
[...]

ale teraz to juz jest banda idiotow i przestepcow. Gorzej raczej byc nie
moze.

Nie trzeba tez robic wszystkiego w jeden dzien. Zacznijmy od tych co maja
zaczac pracowac w policji. A moze starzy wyjadacze zobacza, ze jak sie innym
oplaca to moze im tez ?

Icek

Data: 2009-12-21 08:19:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hggcib$598$1node2.news.atman.pl...

[...]

i co chcesz od nich zaczynac?
jak chcesz przyciagnac do tej roboty inteligentnych i silnych, a nie tylko silnych?

Data: 2009-12-21 09:45:55
Autor: Icek
> [...]

i co chcesz od nich zaczynac?
jak chcesz przyciagnac do tej roboty inteligentnych i silnych, a nie tylko

no jak to? m.in. dobrymi warunkami finansowymi. Ale na dobra prace sklada
sie szereg warunkow. Lepsze ubezpieczenie zdrowotne, telefon sluzbowy,
samochod sluzbowy, dobry komputer zamiast maszyny do pisania, temperatura na
komisariacie wyzsza niz +13 st. w zimie, czajnik elekt5ryczny, posilki
regeneracyjne+stolowka firmowa. Jest masa bonusow, ktore mozna dac
pracownikowi. Popatrz na firmy dzialajace na wolnym konkurencyjnym rynku.
Jak one trzymaja pracownikow ? To dokoladnmie tak samo postepowac musi
policja.

Icek

Data: 2009-12-21 12:03:56
Autor: szerszen

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgnb1k$8el$1node1.news.atman.pl...

no jak to? m.in. dobrymi warunkami finansowymi.

ok, to zacznijmy najpierw od polepszania warunkow finansowych, a za ograniczanie przywilejow zabierzmy sie potem, nie na odrot, bo znajac po0lska mentalnosc, skasujemy przywileje, a podwyzki odlozmymy na swiete nigdy

Data: 2009-12-21 12:17:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Nie - zamiana - lepsze warunki finansowe za ograniczenie przywilejów. Kij i marchewka.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-21 13:59:29
Autor: Icek
> [...]

ograniczanie przywilejow zabierzmy sie potem, nie na odrot, bo znajac
po0lska mentalnosc, skasujemy przywileje, a podwyzki odlozmymy na swiete

nie nie, jak damy podwyzki, ludzie przyzwyczaja sie do podwyzek to myslisz,
ze zaraz nie bedzie protestow jak sie uprawnienia emerytalne bedzie zabierac
?

COs za cos znaczy zabieramy jedno dajemy drugie. W tym samym czasie.  Bo
inaczej to taki ktos dostanie podwyzke i ucieknie na szybsza emeryture bo
40% od takiej po podwyzce to juz cos.

Icek

Data: 2009-12-21 08:58:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

[...]

Sorki, ale nieduczonych to i teraz jest wielu. Jeśli policjant w drogówce nie zna PRoD, to o czym my rozmawiamy?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-21 09:15:45
Autor: Piotr Zawiły
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgn9rd$nb6$1news.onet.pl...
(...)
[...]

Może trochę off topic, ale tą jakość widać przy kontakcie na linii policjant-obywatel szczególnie w trakcie wypisywania mandatów. Na moje pytanie, dlaczego mandat został wypisany nieprawidłowo (błąd w wyrazie "tszysta"), policjant powiedział, "proszę pokazać", po czym stwierdził, że żadnych błędów nie widzi, a jak nie zgadzam się na przyjęcie, to sprawa zostanie skierowana do Sądu Grodzkiego :-) Następny kruczek na mandacie (tym razem nie mój), w wyrazie "szejset". Widać, że ta jakość troszkę kuleje. Ale jesteśmy na dobrej drodze :-)

--

Piotr Zawiły

Data: 2009-12-21 12:05:15
Autor: szerszen
[...]

to znaczy ze ma byc ich jeszcze wiecej?

Data: 2009-12-21 14:01:10
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Sorki, ale nieduczonych to i teraz jest wielu. Jeśli policjant w
drogówce nie zna PRoD, to o czym my rozmawiamy?

ale takich jest masa. To tylko swiadczy o zle prowadzonych szkoleniach w
ramach pracy.

Jak dzwonisz na infolinie i pracownik inforlinii bedzie niekompetentny to
kto ponosi za to wine? ustawodawca? ministerstwo? Czy moze pracodawca?.

Wiec jak policjant jest niedouczonym idiota to kto ponosi za to
odpowiedzialnosc ?? Podpowiedz: pracodawca.

Icek

Data: 2009-12-21 16:15:55
Autor: Flo
Icek pisze:

ale takich jest masa. To tylko swiadczy o zle prowadzonych szkoleniach w
ramach pracy.

O jakich szkoleniach mówisz?
Ze względu na brak kasy wycięto wszystko co sie dało.
Policja działa siłą rozpędu.
Można powiedzieć nawet, że gdyby nie zaangażowanie (sponsorowanie) poszczególnych policjantów to aby zgłosić kradzież, czy jakiekolwiek zdarzenie musiałbyś papier i długopis ze sobą przynieść.

Przez wszystkie lata służby dostałem od państwa 1 (słownie jeden) ołówek.
Na szczęście odszedłem w dobrym momencie. jak rozmawiam z byłymi współpracownikami to okazuje się, że prawie każdemu państwo jest winne zaległe świadczenia. Są to różne kwoty ale w skali całego kraju liczone już w mln złotych.

To pokazuje, że nie stać nas zarówno na ten system emerytalny jak i na zmiany (podwyżki) w zamian za odebranie wcześniejszych emerytur.

Dopóki nie będzie kasy to nie będzie prawdziwej reorganizacji.

Co do szkoleń to w ostatnich miesiącach mojej służby były tylko szkolenia BHP i P-Poż i to tylko dlatego, że nie wymagają inwestycji.

Co z tego, że w 200 tysięcznym mieście jest kilka tysięcy policjantów skoro na nocną służbę wyjeżdża ich 6 bo...... nie ma ludzi, nie ma kasy na paliwo, ....... i tak można pisać i pisać.

Tak można pisać i pisać ale lepiej wejść sobie na www.ifp.pl i samemu poczytać z jakimi problemami stykają się w służbie policjanci.

Data: 2009-12-21 17:31:38
Autor: Icek
[...]

ale ja wiem jakie to sa problemy. Mam kolezanke w policji. Mieszka w malym
miescie. Na nocny patrol jedzie sluzbowym autem. Robi noca 150-200 km. Do
objechania ma kilka malych miast na slasku. Ostatnio sytuacja wyglada tak,
ze limit jest ustawiony na 20km / sluzbe. Wiec nic tak nie cieszy jak patrol
pieszy. A jak jest interwencja to biegusiem do komisariatu, odpalasz auto i
jedziesz na interwencje. Tylko o limicie trzeba pamietac bo jak przekroczysz
to piszesz raport.

Smieszy mnie to ale to jest problem policji. Zlej organizacji. Wywalania
pieniedzy w bloto.

czemu policjant nie moze isc normalnie na urlop? Czemu nieuczciwi ida wtedy
na zwolnienie? Kto za to placi ?

Czemu za zarzadzanie w policji nie zabieraja sie specjalisci od zarzadzania
a stare smierdzace pierdzoace w stolki fajfusy, ktore maja niewielkie
pojecie o zarzadzaniu i ekonomii a niby wielkie doswiadczenie w policji?

Czemu jak kobieta zachodzi w ciaze to nie daje sie jej pracy w biurze tylko
zmusza do pracy w terenie? Oficjalna odpowiedz: "nie ma pieniedzy na wiecej
etatow biorowych". Wiec co robi kobieta? Idzie na zwolnienie bo praca w
terenie z widoczna ciaza to nieporozumienie. Kto za to placi ?

Czemu (na przykladzie wroclawia) jak sie kogos zatrzyma to kiedys siedzial w
PDoZecie na komisariacie. Teraz jest centralny. Wiec zatrzymany jest
pilnowany 2 godziny przez 2 funkcjonariuszy (z ulicy) na komisariacie.
Sklada depozyt (ktos to obsluguje). Nastepnie 2 innych oddelegowanych do
konwoju zabiera czlowieka. Jedzie do centralnego PDoZ. Tam sie okazuje ze
przyjechal ze sznurowkami. Z racji takiej, ze w centralnym nie przyjmuje sie
depozytow to taki soobnik trafia do zrodlowego komisariatu, poprawia sie
depozyt nastepnie konwoj ponownie jedzie do centralnego PDOZ. Tam zostawia
sie czlowieka. Po paru godzinach jedzie kolejny konwoj ktory zabiera
czlowieka na przesluchanie do komisariatu poczatkowego.

Oszczednosci trzeba wprowadzac z glowa. To nie sztuka zabornic jechac autem
bo oszczedzamy na paliwie. To nie sztuka powiedziec sorry ale nie bedzie
komputerow, papieru, drukarek, dlugopisow. To jest bez sensu. To jest
instytucja, ktora powinna byc zarzadzana z uwzglednieniem normalnych
rynkowych zasad. Powinna oszczedzac. Organizowac nie ustawione przetargi.
Kupowac najtaniej, najrozsadniej, najlepiej.

Ci co na gorze dbaja o finanse polciji to maja w dupie czy wydadza milion
mniej czy wiecej.

Tak czy inaczej przedwczesne emerytury nie sa wytlumaczeniem dla problemow
policji. Sadze, ze lepsza organizacja moznaby zaoszczedzic naprawde duzo
kaski.

Icek

Data: 2009-12-21 18:14:50
Autor: Flo
Icek pisze:

[...]

Jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie uprawnione do wcześniejszych emerytur służby to dużo więcej niż wyliczane tu teoretycznie oszczędności na zmianach systemu emerytalnego służb mundurowych można zaoszczędzić tylko i wyłącznie fachowo zarządzając finansami.

Jest jeszcze jeden worek który praktycznie w policji nie ma dna. Jest to fundusz operacyjny. Tutaj dopiero można oszczędności znaleźć.
Jak przychodzi koniec roku to grube miliony wydaje się bez przetargów byleby wydać otrzymaną kasę.

Data: 2009-12-17 21:54:18
Autor: KRZYZAK
Dnia Wed, 16 Dec 2009 19:51:16 +0100, ONYX napisał(a):

[...]

A kazal mu ktos? Jak sie nie podoba, to niech sie zatrudni w bibliotece.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-16 20:31:27
Autor: Big Jack
*Icek* napisał(-a):

[...]

Ty m.in. płacisz. Tak samo jak płacisz na 75-letniego emerytowanego górnika. Oczywiście zakładając, że w ogóle coś płacisz. Dziwne, że nikogo nie oburza cena za jaką ktoś nabywa przywileje.
I żołądków też nie mamy jednakowych jakby ktoś miał wątpliwość.

Data: 2009-12-16 23:59:50
Autor: Jacek_P
Big Jack napisal:
[...]

Wiesz, sa zawody nazwijmy to 'niszczace', przy ktorych faktycznie
powinno sie miec wczesniejsza emeryture. Ale na ten przywilej
pracodawca powinien placic odpowiednio podwyzszone skladki ZUS.
I wowczas najprawdopodobniej okazaloby sie, ze nagle oplaca sie
wdrozyc rozmaite zabezpieczenia, innowacje lub inne warianty
typu przesuniecie na inne stanowisko, aby tylko tych skladek
nie placic, a pracownika pozostawic w pracy. Skandalem nie sa
same emerytury, skandalem jest to, ze ani beneficjent, ani
jego pracodawca nie zaplacili za to odpowiednio podwyzszonych
skladek, a koszt obciaza innych ubezpieczonych. Te niezaplacone
skladki to dodatkowy, ukryty koszt posiadania hutnikow, gornikow,
policji i wojska, o ktorym w ogole sie nie mowi. O ile outsourcing
policji i wojska jest raczej ciezko sobie wyobrazic, o tyle bez
trudu moge sobie wyobrazic, ze wegiel ukrainski jest tanszy
w kosztach calkowitych od polskiego, ktory powinien byc raczej
trzymany na okres przyszlego kryzysu energetycznego. Analogicznie
postepuja Szwedzi, ktorzy importuja drewno chociaz swojego maja
pod dostatkiem.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-17 08:50:19
Autor: Danusia

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hgbs9m$l4e$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Big Jack napisal:
[...]

Tylko że emerytur mundurowych nie płaci ZUS. Nie obciążają one FUSu (Funduszu Ubezpieczeń Społecznych) z którego wypłacane są renty i emerytury cywilne.

Data: 2009-12-17 09:04:06
Autor: Icek
[...]

czyli nie obciazaju budzetu Panstwa ???

Darmozjady. 15 lat pracy to stanowczo za malo

Icek

Data: 2009-12-17 09:33:04
Autor: Danusia

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgco5r$kp8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ty jesteś prawdziwy Icek ;) Ktoś Ci nakład głupot do głowy a Ty wyskoczyłes z nimi jak Filip z konopi..
FUS to FUS a budżet to budżet. FUS żywi sie składkami na ubezpieczenie społeczne, a budżet podatkami. Jak tego nie rozróżniasz to uczą takich rzeczy w gimnazjum.

Data: 2009-12-17 09:47:56
Autor: Tomasz Kaczanowski
Danusia pisze:
[...]

A pieniądze w budżecie to biora się automagicznie z księżyca?.

[...]

z tym dużo wcześniej to bym polemizował: http://gazeta.policja.pl/wai/997/620/28515/Jak_to_robia_w_Europie.html

I to tylko część krajów jest wymienionych, ale już widać, że Twoja insynuacja, ma się nijak do rzeczywistości.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 12:02:34
Autor: Danusia

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgcr82$8eh$1news.onet.pl...
Danusia pisze:
[...]

Boże znów za dyskusje zabrał się osobnik nie umiejący czytać ze zrozumieniem (ja to nazywam wtórny analfabeta).
Jak pisze że budżet żywi sie podatkami, to znaczy że powstaje z podatków płaconych przez ludzi i firmy. Czy trzeba może bardziej łopatologicznie?

[...]

Ten artykuł jest w dużej części kłamliwy, napisany na zamówienie. To nie jest żadne źródło naukowe czy oficjalne. Jest to lep w ramach oficjalnej propagandy rządowej mającej urobić maluczkich, uzasadnić nagonke i nastawić pozytywnie do proponowanych zmian w emeryturach.
Poczytaj niezależne fora policyjne, tam są prawdziwe dane.

Data: 2009-12-17 12:13:53
Autor: Tomasz Kaczanowski
Danusia pisze:
[...]

Teraz wykaż proszę skąd biorą sie jedne i drugie pieniądze Jedne i drugie - choć inaczej się nazywają, są podatkami.

[...]

Fakt jest faktem (i ktoś mi tu pisał, że jestem wtórnym analfabetą, a samemu dzieli fakty). Jak dane nie pasują do rzeczywistości - gorzej dla danych? Podaj oficjalne dane, a nie odwołanie do forów, bo to jest niepoważne. Z jednej strony piszesz, że dane są łamliwe, a z drugiej odsyłasz na fora? To tak jakby napisać, że dane GUS są kłamliwe, a o prawdziwych to dowiesz się w kolejce do fryzjera.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 13:20:21
Autor: andreas

http://www.dpolg-bw.de/archiv/aktuelles/archiv2006/regelungen_pensionsalter_europa.pdf

--
andreas

Data: 2009-12-17 18:09:39
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:02:34 +0100, Danusia napisał(a):
[...]

Hehe, dopiero coś pisałaś o pomówieniach

--
marcin

Data: 2009-12-19 14:37:33
Autor: KRZYZAK
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:02:34 +0100, Danusia napisał(a):

Ten artykuł jest w dużej części kłamliwy,

Bzdura. Jest prawdziwy.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-12-17 22:01:08
Autor: Piotr Zawiły

Big Jack napisal:
[...]

Tak? To zechce Szanowna Pani wyjaśnić, z jakiego źródła wypłacane są emerytury?
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-18 09:17:16
Autor: Danusia

Użytkownik "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu> napisał w wiadomości news:hge673$7bv$1news.onet.pl...

[...]

Emerytury mundurowe wypłacane są z budżetu MSW, a nie z FUS. Gdyby zlikwidowano 100% emerytur mundurowych w MSW to jego budżet byłby mniejszy, ale jeżeli myślisz ze te zaoszczędzone pieniądze zasiliłby FUS aby poprawić sytuacje cywilnych emerytów to jesteś w grubym błędzie.  Cała tą kasę przechwyciliby politycy na swoje potrzeby. O to właśnie chodzi w tej nagonce. Politycy w rządzie mają za mało kasy na wykazanie sie (pomimo 100 mld deficytu), a przecież strzyc polskie owieczki nie tylko wypada ale trzeba.

Data: 2009-12-18 09:34:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
Danusia pisze:
[...]

Nie byłby mniejszy, bo te pieniądze jako pracodawca MSW musiałoby płacić za pracujących policjantów do ZUS i OFE. Dodatkowo policjanci pracowali by dłużej, więc opłacać trzeba by mniej osób (ale to dopiero za kilka lat). Więc obecnie oszczędności teoretycznie były by żadne, bilans wyszedłby na 0. Jednak nie tworzyłby się ukryty dług publiczny...

Cała tą kasę przechwyciliby politycy na swoje potrzeby. O to właśnie chodzi w tej nagonce.

Nie przechwyciliby. Bo jak pokazałem teraz nie byłoby różnicy. Ona powstałaby dopiero po kilku latach, a wtedy będzie rządziła inna opcja polityczna. W związku z tym - jak na razie wszyscy rządzący to olewają, bo nie mają doraźnych bonusów. Jednak krytykowana przez wielu reforma emerytur, która była w 1999, o ile nie pozbawiona błędów, obnaża i pokazuje prawdziwy dług publiczny, a zapisy w konstytucji powodują, że politycy muszą w końcu zacząć reformować finanse publiczne.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-18 09:45:14
Autor: Liwiusz
Tomasz Kaczanowski pisze:

pokazuje prawdziwy dług publiczny, a zapisy w konstytucji powodują, że politycy muszą w końcu zacząć reformować finanse publiczne.

   Łatwiej zmienić konstytucję. O konsensus w tym zakresie będzie wyjątkowo łatwo. Reformować finanse publiczne będzie trzeba, jak już nikt nie kupi polskich obligacji, nawet rodzimi emeryci i gospodynie domowe molestowane reklamami w Pani Domu.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-18 09:56:45
Autor: Tomasz Kaczanowski
Liwiusz pisze:
Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Może i tak, ale jest szansa, że ktoś postraszy jednak referendum... A to jak wiadomo zawsze jest niepewne, a w debacie mogłoby jeszcze coś za dużo wypłynąć na światło dziennie i można by za dużo stracić....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-18 09:59:51
Autor: Liwiusz
Tomasz Kaczanowski pisze:

Może i tak, ale jest szansa, że ktoś postraszy jednak referendum... A to jak wiadomo zawsze jest niepewne, a w debacie mogłoby jeszcze coś za dużo wypłynąć na światło dziennie i można by za dużo stracić....

   Nie ma takiej siły, aby w imię łatania dziury budżetowej społeczeństwo samo się pozbawiło swoich socjalistycznych przywilei. I ma rację - problem budżetu, to problem budżetu. Ważniejszy jest mój własny portfel. Im mniejszy budżet, tym więcej pieniędzy u obywateli.

   Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że istnieje ryzyko, że społeczeństwo wybierze w wyborach partię, która zlikwiduje ZUS. To nierealne. ZUS będzie zlikwidowany wyłącznie na drodze bankructwa, z nieuniknionymi niepokojami społecznymi.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-17 09:08:29
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jacek_P pisze:
Big Jack napisal:
[...]

Nie emeryturę, a rentę.

> Ale na ten przywilej
pracodawca powinien placic odpowiednio podwyzszone skladki ZUS.

Tak - i wtedy pomysł (chyba jeden z nielicznych) pani Fedak ma racje bytu i zaczyna byc rozsądną propozycją.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 10:30:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Icek pisze:
35 lat i emeryt ??????? Kto za to placi? To powinien byc skandal.

To czemu nie zostałeś takim policjantem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-17 10:42:21
Autor: Icek
Icek pisze:
> 35 lat i emeryt ??????? Kto za to placi? To powinien byc skandal.

To czemu nie zostałeś takim policjantem?

bo gdybys przeczytal caly watek to bys sie dowiedzial. Opisalem dokladnie

Icek

Data: 2009-12-17 11:16:37
Autor: ąćęłńóśźż
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Bo jak przyjmowali to same komusze sq...ny szły do milicji/policji?
Kto dziś w policji pełni funkcje dowódcze?
Rozpoczynający pierwszą pracę przed 1989 rokiem!
JaC

-- -- -

To czemu nie zostałeś takim policjantem?

Data: 2009-12-17 11:32:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
O! Kolejny Wielki Patriota z Paranoją.

Data: 2009-12-17 02:54:45
Autor: BK

ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
> Kto dziś w policji pełni funkcje dowódcze?
> Rozpoczynający pierwszą pracę przed 1989 rokiem!

Swoja droga nie przesadzajmy. Takie rzeczy to moze kompletny laik
czasu wymiane blisko 100% komendatow. kadra kierownicza Policji sie
odmlodzila. Pozbyto sie wiekszosci starych oficerow zaczynajacych
sluzbe przed 1989.

Wiekszosc kadry kierowniczej Poliscji - w skarli kraju - to nabory
1989 i pozniejsze.

Data: 2009-12-17 13:40:37
Autor: Icek
Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
Swoja droga nie przesadzajmy. Takie rzeczy to moze kompletny laik
wypisywac. Komendat gen. Bienkowski powolany przez PiS zrobil swego
[...]

========================

i gowno to dalo. We wroclawiu jest banda idiotow wzajemnie sie oslaniajacych
tak aby nikomu czapka z glowy nie spadla. Pospolici przestepcy i tyle. Nawet
gorzej bo byle przestepca nie kamufluje sie jako komendant.

Icek

Data: 2009-12-17 13:28:37
Autor: mi
[...]

Ten przywilej ma wiele celów, ale na pewno cel ekonomiczny dla byłego
funkcjonariusza jest jednym z najmniej ważnych.

Przywileje takie mają za zadanie atomizację społeczeństwa (rozbicie więzów
społecznych niezależnych od państwa totalitarnego), polaryzację postrzegania
(myślenie w kategoriach my-oni) i ekonomiczne uzależnienie od państwa byłego już
funkcjonariusza.

Proszę zwrócić uwagę, że emerytura po 15 latach służby dla państwa nominalnie
jest równa podwojeniu pensji przez owe 15 lat służby (ale wtedy bez emerytury).
Drugi wariant jest o wiele klarowniejszy, uczciwszy, ALE nie uzależnia
funkcjonariuszy od kaprysów władzy.

Piękny instrument socjotechniczny, nieprawdaż?

mi

--

Mundurowym sie w dupach poprzewracalo