Musimy powrócić do Boga

Data: 2010-01-21 19:51:29
Autor: abc
Musimy powrócić do Boga
Wobec rozstroju w wszystkich dziedzinach życia i wobec rozpadania się
kultury wieków nie można się tym łudzić, że skoro jakimś nieprzewidzianym
sposobem poprawią się warunki rolnictwa, przemysłu i handlu, wrócą same
przez się minione czasy uczciwe i dostatnie.

To, co się w Europie rozgrywa, jest gwałtownym zmierzchem epoki, której
ducha zatruto.

Tę niemoc powoduje bezwładność duchowa.

To przesilenie jest następstwem kryzysu moralnego.

Ten wstrząs ogólny jest zapadaniem się wszystkiego, co zawisło w próżni, gdy
z życia ludów usunięto Boga i Jego prawo.

Ten ostry załom rozwoju ludzkości to dowód, że bez pierwiastka bożego narody
nie wytrzymują brzemienia własnych dziejów.

Ten bezład, to gmatwanie się stosunków, to rysowanie i kruszenie się
ustrojów jest bankructwem bezbożnictwa wszelkiego stopnia i wszelkich
rodzajów, bankructwem bezbożnictwa w etyce, bankructwem bezbożnictwa w życiu
prywatnym i zbiorowym, bankructwem bezbożnictwa w życiu publicznym i w
stosunkach międzynarodowych.

Hasła, odmawiające Bogu prawa do ludzkości, zapowiadały przyszłość skąpaną w
błyskach postępu ziemskiego, prorokowały rajskie szczęście, nieskrępowane
niczym i nikim.

A oto narody przekonywują się, że są na bezdrożach i że zamiast pomyślności
idzie ku nim poprzez pustkę ludzkich wieszczb i zwodzeń jakaś wielka
mścicielna godzina.

Więcej http://www.piotrskarga.pl/ps,3586,32,0,1,B,biblioteka.html

Data: 2010-01-21 23:12:08
Autor: J-23
Musimy powrócić do Boga
On 21 Sty, 19:51, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Co Ty pierdo....? Nigdy jeszcze ludkosc Europy nie zyla tak dostatnio
jak teraz. Na ogol kazdemu jest cieplo. Malo kto przymiera glodem.
Ludzie zyja zdrowiej i dluzej. Oczywiscie jednym jest lepiej, inny
gorzej. Ale, nigdy jeszcze w dzejach ludzkosci nie dyla tak stosunkowo
lagodnyego wspolistnienia, jakie jest teraz.

PS. nie strasz nie strasz, bo sie ze....

Data: 2010-01-22 08:18:04
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Musimy powrócić do Boga

"J-23" <khanula@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

-- --
abc ma racje.  dzisiejsza europa (z jej wojnami balkanskimi) to
lewicowa barbaria.

ar

Data: 2010-01-21 23:37:52
Autor: J-23
Musimy powrócić do Boga
On 22 Sty, 08:18, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
"J-23" <khan...@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitragnews:24b60c5b-fcbf-4c89-9962-dbf5839e0fc5r19g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

PS. nie strasz nie strasz, bo sie ze....

-- --
abc ma racje.  dzisiejsza europa (z jej wojnami balkanskimi) to

Balkanskie wojny sa wynikiem konfilkow religijnych glownie.
Czyli ze jest to raczej prawicowy nurt, majacy na celu
eliminacje tureckich wplywow na polityke krajow balkanskich.
Na rzecz carskiej a wiec chrzescijanskiej, Rosji.
To co sie dziej aktualnie w tym rejonie, jest niejako poklosiem
konfliktow sprzed 1 WS.
Czyli o d... potluc wszelkie religie, co bardziej dziela niz lacza.
Popatrz na karty historii Europy, kiedy byla ona teatrem wojen
roznych.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_ba%C5%82ka%C5%84skie

J-23 itede...

Data: 2010-01-22 09:07:26
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Musimy powrócić do Boga

wrote:
> [...]

Czyli o d... potluc wszelkie religie, co bardziej dziela niz lacza.
Popatrz na karty historii Europy, kiedy byla ona teatrem wojen

Wojny balkanskie pokazaly dowodnie jak Zjednoczona Europa,
glownie Niemcy, traktuja suwerennosc niepodleglych panstw.
Mnie wiecej przykladow podobnej podlosci nie potrzeba, by
o EU miec jak najgorsze zdanie.  Wywolywanie konfliktow
na tle etnicznym, badz religijnym to tez specjalnosc tych panstwa.
Na miejscu Polakow zastanowilbym sie, co w blizszej lub dalszej
przyszlosci stanie sie z polskim Slaskiem lub Pomorzem albo Prusami.

AR

Data: 2010-01-22 00:27:55
Autor: J-23
Musimy powrócić do Boga
On 22 Sty, 09:07, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
"J-23" <khan...@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitragnews:d6d86f83-f4a3-4ecf-beef-ddaaf0b2a270b10g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

Na miejscu Polakow zastanowilbym sie, co w blizszej lub dalszej
przyszlosci stanie sie z polskim Slaskiem lub Pomorzem albo Prusami.

Etam. To sa jedynie dowody na to jak sztuczny jest podzial
terytorialny i polityczny panstw europejskich.
Nie wylaczajac Niemiec, ktore sa jednym z najmlodszych organizmow
panstwowych, Europy.
Slask jest polski jedynie w wyniku sfalszowanego wyniku plebiscytu.
Historycznie rzecz ujmujac, Slask polski nie byl nigdy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Al%C4%85sk
Pomorze i Prusy, to inna dluzsza bajka?!

J-23 itede...

Data: 2010-01-22 09:44:16
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Musimy powrócić do Boga

wrote:
> [...]

Historycznie rzecz ujmujac, Slask polski nie byl nigdy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Al%C4%85sk
Pomorze i Prusy, to inna dluzsza bajka?!

Historycznie rzecz ujmujac Slask byl jak najbardziej polski.
Pomorze i Prusy to nieco inna, choc niekoniecznie wylacznie
niemiecka, historia.

AR

Data: 2010-01-22 02:59:37
Autor: J-23
Musimy powrócić do Boga

s.com...> On 22 Sty, 08:18, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
> [...]

niemiecka, historia.

AR

"Historycznie rzecz ujmujac Slask byl jak najbardziej polski."

Sa nieustanne wysilki historykow, i przedstawicieli innych pokrewnych
dziedzin wiedzy, majace na celu udowodnienie polskosci Slaska.
Etnicznie, chyba da sie te polskosc uzasadnic, ale w ubieglym
tysiacleciu Slask czesciej nie stanowil czesci terytorium Polski, niz
do niej nalezal. W gwarze mieszkancow tegoz Slaska rownie duzo jest
nalecialosci polskich jak i niemieckich. Uwagi te glownie odnosza sie
do Gornego Slaska, bo Dolny Slask niemal zawsze nalezal do czesko-
niemieckiej czesci Europy.

J-23 itede...

Data: 2010-01-22 12:15:23
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Musimy powrócić do Boga

wrote:
> [...]

Etnicznie, chyba da sie te polskosc uzasadnic, ale w ubieglym
tysiacleciu Slask czesciej nie stanowil czesci terytorium Polski, niz

To oczywista prawda.

 W gwarze mieszkancow tegoz Slaska rownie duzo jest
nalecialosci polskich jak i niemieckich.

-- --
To nieprawda, slaska gwara jest dialektem jezyka polskiego.

 Uwagi te glownie odnosza sie
do Gornego Slaska, bo Dolny Slask niemal zawsze nalezal do czesko-
niemieckiej czesci Europy.

-- --
NIEMAL!!!  To teraz bedzie polski tak dlugo, jak dlugo bedzie
istniec panstwo polskie.

J-23 itede...

AR

Data: 2010-01-22 03:19:29
Autor: J-23
Musimy powrócić do Boga

s.com...> On 22 Sty, 09:07, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
> wrote:> "J-23" <khan...@gazeta.pl> schrieb im

Newsbeitragnews:d6d86f83-f4a3-4ecf-beef-ddaaf0b2a270b10g2000yqa.googlegroup> s.com...> On 22 Sty, 08:18, "Wlodzimierz Zabotynski"

> [...]

niemieckiej czesci Europy.

-- --
NIEMAL!!!  To teraz bedzie polski tak dlugo, jak dlugo bedzie

Ciekawe!

Data: 2010-01-22 12:38:37
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Musimy powrócic do Boga

wrote:
> [...]

AR

Ciekawe!
...."jak dlugo bedzie istniec panstwo polskie"??????

Do czasu jego ,regionalizacji'.

AR

Musimy powrócić do Boga