Data: 2009-08-10 17:58:13 | |
Autor: Camel | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Witam
Zdazylo mi sie, ze bede powozil auta moich szefow, do wawy jade BMW X5 a wracam Audi A6, obudwa silniki 3.0 diesla i skrzynie automatyczne. Wiem, ze to sie moze wydawac glupie ale w zyciu nie jechalem automatem, ratujcie !! Rozumiem, ze D - drive czyli jazda, P - parking czyli zostawiam na tym jak parkuje, R - to reverse czyli wsteczny a zmieniam miedzy biegami naciskajac hamulec ? Pomozcie plis bo sie zabije jadac tymi potworami ... Cos powinienem jeszcze wiedziec ? Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-10 09:41:26 | |
Autor: tadek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On 10 Sie, 17:58, Camel <"camel[no-spam]"@hoga.pl> wrote:
Witam Prawdopodobnie przy "odpalaniu" musisz mieć wciśnięty hamulec. Przynajmniej ja tak mam w Subaru i przełączam na D też przy wciśniętym hamulcu. I WAŻNE lewa noga na podnóźku bo jak nie to będziesz "szukał" nią sprzęgła i trafisz na hamulec z wiadomym skutkiem. Potem sama przyjemność |
|
Data: 2009-08-10 18:03:00 | |
Autor: adamo | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Zdazylo mi sie, ze bede powozil auta moich szefow, do wawy jade BMW X5 a wracam Audi A6, obudwa silniki 3.0 diesla i skrzynie automatyczne. Wiem, ze to sie moze wydawac glupie ale w zyciu nie jechalem automatem, ratujcie !! Rozumiem, ze D - drive czyli jazda, P - parking czyli zostawiam na tym jak parkuje, R - to reverse czyli wsteczny a zmieniam miedzy biegami naciskajac hamulec ? Pomozcie plis bo sie zabije jadac tymi potworami ... Lewa noga na "podnóżek", działasz tylko prawą hamulec i gaz, najlepiej jak ją podkurczysz pod fotel, ale nie wiem jak długo tak wytrzymasz. Literki poprawnie odczytałes, zmieniaj nalepiej podczas zatrzymanego pojazdu i wciśniętym hamulcu, na pewno czasami będziesz musiał wcisnąć przycisk na lewarki zmiany biegów - dotyczy wstecznego. Automaty mają to do siebie, że jak puszczasz hamulec to od razu powolutku ruszaja, super sprawa w korkach. Szybko sie nauczysz, automat jest bardzo wygodny. Powodzenia ;] |
|
Data: 2009-08-10 18:22:53 | |
Autor: Krzysztof Stachlewski | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
adamo pisze:
wciśniętym hamulcu, na pewno czasami będziesz musiał wcisnąć przycisk na lewarki zmiany biegów - dotyczy wstecznego. Automaty mają to do siebie, że jak puszczasz hamulec to od razu powolutku ruszaja, super sprawa w korkach. To naprawdę jest takie super? Wymieniasz trzymanie nogi na sprzęgle w ręcznej skrzyni, na trzymanie nogi na hamulcu? Nie jeździłem automatem, ale ta właściwość wydawała mi się zawsze nieco dziwna. Stach -- http://stachlewski.info |
|
Data: 2009-08-10 18:40:07 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
pon, 10 sie 2009 o 18:22 GMT, Krzysztof Stachlewski napisał(a):
adamo pisze: To sproboj, i niech inni tez sproboj zanim wypowiedza sie na temat automatow A co do samego pytania, to zeby wcisnac sprzeglo, to trzeba uzyc sporo sily, i wciasnac je do konca..., hamulec wystarczy tylko lekko wcisnac, wlasciwie tylko polozyc na nim noge... Jezeli mowa o X5(nowym), to nie trzeba trzymac nogi na hamulcu, wystarczy sie zatrzymac, i mozna zdjac noge z hamulca i samochod ruszy dopiero po dodaniu gazu... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-10 20:56:58 | |
Autor: Marcin Jan | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Brzezi pisze:
pon, 10 sie 2009 o 18:22 GMT, Krzysztof Stachlewski napisał(a): BTW co szkodzi producentom zrobić takie wspomaganie pedału sprzęgła żeby chodziło z lekkością pedału gazu? -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" |
|
Data: 2009-08-10 21:40:10 | |
Autor: Adam Franik | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Mon, 10 Aug 2009 20:56:58 +0200, Marcin Jan napisał(a):
Bo jest taka grupa kierowców, która wręcz uwielbia trzymać na nim noge i nie przetłumaczysz, ze w trasie służy o tego podstopnica. Gdyby tam było takie serwo, to tarcza naawalaby się po tygodniu do wymiany. -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 |
|
Data: 2009-08-10 23:12:38 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Mon, 10 Aug 2009 21:40:10 +0200, Adam Franik napisał(a):
Bo jest taka grupa kierowców, która wręcz uwielbia trzymać na nim noge i I to by ich szybko nauczyło trzymać nogę gdzie trzeba... Producenci części powinni od dawna lobbować za takim rozwiązaniem. :) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2009-08-11 14:15:05 | |
Autor: monowalker | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Adam Franik pisze:
Bo jest taka grupa kierowców, która wręcz uwielbia trzymać na nim noge i Mnie tak na kursie uczyli. :o -- monowalker |
|
Data: 2009-08-11 09:23:15 | |
Autor: Arek (G) | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Marcin Jan pisze:
Brzezi pisze: Nic, u mnie np. sprzęgło chodzi bardzo lekko (vw). A. |
|
Data: 2009-08-13 22:34:48 | |
Autor: Marcin Jan | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Arek (G) pisze:
Marcin Jan pisze: hej bo nie które auta mają wspomaganie sprzęgła, ale nadal nie jest to z tak jak pedał gazu. Powiem więcej wówczas taki pedał mógłby wystawać z podłogi - tak jak gaz np. w golfie. Choć z drugiej strony po co tak kombinować sokoro można jeździć automatem. -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" |
|
Data: 2009-08-10 19:06:42 | |
Autor: Mumin | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Krzysztof Stachlewski pisze:
To naprawdę jest takie super? Wymieniasz trzymanie nogi na sprzęgle w ręcznej skrzyni, na trzymanie nogi na hamulcu? Nie. Lewa nogą idzie w ogóle w odstawkę. Używasz tylko prawej - albo gaz albo hamulec. Jakbyś spróbował wcisnąć hamulec lewą nogą to mógłbyś się zdziwić.:) -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2009-08-10 21:26:58 | |
Autor: Irek N. | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Nie. Lewa nogą idzie w ogóle w odstawkę. Używasz tylko prawej - albo gaz albo hamulec. Jakbyś spróbował wcisnąć hamulec lewą nogą to mógłbyś się zdziwić.:) Nieraz się znalazło sprzęgło w automacie :) Raz ktoś z tyłu przeleciał do przodu, raz czółko o tapicerkę wytarł... Mnie zdarzyło się na parkingu przy śladowej ilości (pieszy wszedł - odruch był szybszy niż świadomość że to automat). Słowem - na początku normalka. __ Pzd, Irek.N. |
|
Data: 2009-08-10 19:19:25 | |
Autor: Krzychu | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Krzysztof Stachlewski pisze:
adamo pisze: Jest super :) do wygodnej jazdy po mieście. Hamulec wystarczy trzymać lekko. Nie trzeba cisnąć tak jak większość pedałów sprzęgła - albo można zaciągnąć delikatnie ręczny. "Autoturlanie" w korkach - świetna sprawa. Brak staczania się do tyłu przy ruszaniu pod górkę - świetna sprawa. Nie myślenie o tym "czy 2 czy 3" na skrzyżowaniu - świetna sprawa. Jedna ręka wolna "do czegokolwiek" - świetna sprawa. Trochę gorzej jak trzeba depnąć - jak autko nie ma "dużego" silnika - to bywa różnie. U mojej TŻ w kijance jest 110KM - które normalnie odpychałyby to autko naprawdę zwinnie (jest leciutkie). Z automatem jedzie "tylko" poprawnie. Ja jestem na tak (po pół roku posiadania ASB). Mój następny też prawdopodobnie będzie z automatem :) Tyle że min. 150KM :) Pozdrawiam Krzychu |
|
Data: 2009-08-11 00:36:38 | |
Autor: ss1 | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <stach@fr.pl> napisał w wiadomości news:h5phgt$muh$1inews.gazeta.pl... To naprawdę jest takie super? Wymieniasz trzymanie nogi na sprzęgle w ręcznej skrzyni, na trzymanie nogi na hamulcu? Tak. Naprawde jest to SUPER!!! Kto nie sproboeal - ten sie nie dowie. |
|
Data: 2009-08-11 08:38:45 | |
Autor: pluton | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Nie jeździłem automatem, ale ta właściwość wydawała mi się zawsze nieco Jako 5-letni ujezdzacz automatu zapewniam cie, ze jest to wlascowosc zajebista. pozdrawiam pluton |
|
Data: 2009-08-10 18:03:24 | |
Autor: Marcin | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Mon, 10 Aug 2009 17:58:13 +0200, Camel <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał:
Cos powinienem jeszcze wiedziec ? Brać auta na hol :-) |
|
Data: 2009-08-10 18:04:05 | |
Autor: Adampio | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel pisze:
Cos powinienem jeszcze wiedziec ? Odplasz przy wcisnietym hamulcu.Blykawicznie sie czlowiek przyzwyczaja, a w korku to juz superluksus ;-) |
|
Data: 2009-08-10 18:08:08 | |
Autor: CUT_INZ | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel pisze:
Witam Sprawa jest prosta. 1) Zapalasz i gasisz auto na P (dobry nawyk) 2) Po odpaleniu naciskasz prawą nogą hamulec i wbijasz D 3) Puszczając hamulec poczujesz, że auto ruszy 4) Prawą nogą obsługujesz gaz i hamulec. 5)Jeśli chcesz jechać do tyłu to zatrzymujesz się (o ile nie stoisz) wciskasz prawą nogą cha,ulec i dajesz R. Po zwolnieniu hamulca auto samo delikatnie ruszy w tył. Uwagi: 1) Lewa noga całkowicie wyłączona, możesz sobie ją przywiązać ;p 2) Jednoczesne naciskanie gazu i hamulca nie jest zdrowe. W korkach używasz w zasadzie tylko hamulca. -- Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02 Honda VFR 800A V-TEC '08 NIE JESTEM Z WARSZAWY |
|
Data: 2009-08-10 18:23:25 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
pon, 10 sie 2009 o 18:08 GMT, CUT_INZ napisał(a):
Sprawa jest prosta. Biorac pod uwage ze to nowe X5 to auto nie ruszy po puszczeniu hamulca 4) Prawą nogą obsługujesz gaz i hamulec. jw. Uwagi: Moje uwagi: jazda automatem jest niebezpieczna, jak raz sie przejedziesz, uzaleznisz sie i nie bedziesz chcial juz manuala... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-10 20:31:21 | |
Autor: Tadeusz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Brzezi" <> napisał w wiadomości npl...
jestes pewien ze wszystkie maja automatyczny elektroniczny hamulec ręczny? :) nawet jeżeli to można go zaprogramować żeby się sam nie załączał... -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2009-08-10 19:21:43 | |
Autor: Krzychu | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
CUT_INZ pisze:
Camel pisze: W niektórych (np. moim) nie wyciągniesz kluczyka, jak wajcha nie jest na P - ergo - nie odpalisz, jak wcześniej nie ustawisz wajchy na P :) Ponadto w moim nie odpalisz nawet na P - jak uprzednio nie wciśniesz hamulca. Pozdrawiam Krzychu |
|
Data: 2009-08-10 19:30:02 | |
Autor: CUT_INZ | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Krzychu pisze:
CUT_INZ pisze: Prawie na pewno odpalisz na N z wciśniętym hamulcem. Masz gwiazdę? -- Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02 Honda VFR 800A V-TEC '08 NIE JESTEM Z WARSZAWY |
|
Data: 2009-08-10 20:08:21 | |
Autor: Krzychu | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
CUT_INZ pisze:
Krzychu pisze: W niektórych (np. moim) nie wyciągniesz kluczyka, jak wajcha nie jest na P - ergo - nie odpalisz, jak wcześniej nie ustawisz wajchy na P :) Masz rację - odpalę. Chodziło mi o to - że aby odpalić na którymkolwiek z dopuszczalnych do uruchomienia biegów - musi byc wciśnięty hamulec. A mam (a właściwie żona) Kia Rio :) Pozdrawiam Krzychu |
|
Data: 2009-08-10 18:41:53 | |
Autor: kukuryk | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel na pierwsze kilka km bo sobie zeby wybijesz.
Nie ruszaj lewej nogi, pracujesz tylko prawą ! |
|
Data: 2009-08-10 20:12:57 | |
Autor: ToMasz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
kukuryk pisze:
Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel nato nie jest śmieszne. Zrób tak,(jak przedpiśca radzi) bo jak sie pomylisz ( wnagłej sytuacji) to narobisz kłopotów. ToMasz |
|
Data: 2009-08-10 20:20:11 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Mon, 10 Aug 2009 20:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, ToMasz
napisał(a): Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel na to nie jest śmieszne. Zrób tak,(jak przedpiśca radzi) bo jak sie zdecydowanie TAK. Tez zalecam kawałek sznurowadła i proste przywiązanie nogi na kilka pierwszych kilometrow. Poza tym po zajeciu miejsca w pojezdzie z automatem nalezy wykonac kilka prob. Po pierwsze spokojnie uruchomic silnik, z noga na hamulcu wrzucic D lub R i delikatnie ruszyc. Potem delikatnie zatrzymac. Potem ruszyc znowu, ale juz z gazem, ostrzej i ponownie zatrzymac. Tak zeby wyczuc roznice. Starac sie przy tym swiadomie nie napinac miesni lewej nogi. Starac sie kontrolowac to ze ona ma lezec spokojnie. Po kilkuset kilometrach bedzie juz ok. Po kilku tysiacach - całkiem spoko i wowczas bez problemu czlowiek przesiada sie miedzy automatem a manualem. Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala. Po 200 tys. km automatem - traktuje sie manual jako cos barbarzynskiego... Najgorzej jak ma sie tak jak ja 500 tys. km na szafie zyciowej, z czego polowa z automatem, a nagle sluzbowym manualem jezdze;-) ALe pociesza mnie prywatny automat i prywatny skuter z automatem;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-10 23:52:58 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat.
JaC -- -- - Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala. |
|
Data: 2009-08-11 10:20:08 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Mon, 10 Aug 2009 23:52:58 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a): Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat. nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z automatem jezdzic;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-11 10:23:10 | |
Autor: bartekk | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
PB pisze:
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat. Ja tez. Szczegolnie posiadajac lopatki przy kierownicy do zmiany biegow:) |
|
Data: 2009-08-11 11:14:22 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tue, 11 Aug 2009 10:23:10 +0200, na pl.misc.samochody, bartekk
napisał(a): Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat. nie mam łopatek, anwet jakbym mial to bym nie uzywal. Brzydzę się zmaina biegów. Zrobiłem kiedys dłuższa trasę w A6 z łopatkami. Przełączylem na próbe na sekwencje, pobawilem sie 2 minuty i stwierdzilem ze to glupie;-) Wrocilem do automatycznej zmiany i luz. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-11 11:22:39 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach.
JaC -- -- - nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z automatem jezdzic |
|
Data: 2009-08-11 15:27:37 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tue, 11 Aug 2009 11:22:39 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a): To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach. jeszcze raz - nie lubie zmieniac biegow. Nie podnieca mnie sportowa jazda samochodem z miotaniem sie przy dzwigni zmiany biegow, jak rowniez myslenie o sobie podczas tego zabiegu - "kurcze, ale jestem zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. Cieszy mnie plynnosc zmiany biegow i mozliwosc niespiesznej jazdy a nie zapierdalanie bez opamietania i ciagle wachlowanie biegami... Czy teraz kolega zrozumial ze sa tacy ktorzy sa inni niz on sam??? -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-11 15:44:53 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello PB,
Tuesday, August 11, 2009, 3:27:37 PM, you wrote: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach. jeszcze raz - nie lubie zmieniac biegow. Nie podnieca mnie sportowa Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu. Czy teraz kolega zrozumial ze sa tacy ktorzy sa inni niz on sam??? Jasne. Jesteś inny. :P -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-11 15:50:10 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tue, 11 Aug 2009 15:44:53 +0200, na pl.misc.samochody, RoMan
Mandziejewicz napisał(a): Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza. Doswiadczony user automatu zapina blokade i jedzie spokojnie. Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac gazem. Powtarzam po raz ostatni- ja nie zapierdalam. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-11 16:03:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello PB,
Tuesday, August 11, 2009, 3:50:10 PM, you wrote: Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmianaTy naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana Czyli macha drążkiem. i jedzie spokojnie. Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może. Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac Jasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie zgrzytają zębami, bo wyprzedzanie na górskiej drodze łatwe nie jest a jaśnie pan karawaniarz się przecież nie spieszy. Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jak Ty prowokują do wyjątkowo niebezpiecznych zachowań na drodze. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-11 16:21:26 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tue, 11 Aug 2009 16:03:03 +0200, na pl.misc.samochody, RoMan
Mandziejewicz napisał(a): Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana czyli wlacz blokade - raz. i jedzie spokojnie. Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może. Moze, ale nie chce i nie potrzebuje. Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac Jasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie Jade spokojnie, co nie znaczy ze powoli. Jesli nie umiesz mnie wyprzedzic - to nie moj problem. Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jak tak, bo takie 'miszcze kierownicy' jak Ty koniecznie musza wyprzedzic i mknac z predkoscia swiatla. Jesli dajesz sie sprowokowac - to znaczy ze jestes podatny na manipulacje - zrob cos z tym bo zalew reklam Cie zabije;-))))) Z mojej strony staranny EOT -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-11 16:31:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello PB,
Tuesday, August 11, 2009, 4:21:26 PM, you wrote: czyli wlacz blokade - raz.Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. NiespodziewanaCzyli macha drążkiem. I wlecze się 40 km/h? Moze, ale nie chce i nie potrzebuje.i jedzie spokojnie.Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może. Ale nie jest sam na drodze. Jade spokojnie, co nie znaczy ze powoli. Jesli nie umiesz mniePomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujacJasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie Jasne. Pan i hrabia. Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jaktak, bo takie 'miszcze kierownicy' jak Ty koniecznie musza wyprzedzic Bardziej głupawego argumentu dawno nie widziałem. Z mojej strony staranny EOT Nie masz pojęcia o jeździe górskimi drogami i uciekasz od normalnej dyskusji. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-11 17:07:17 | |
Autor: masti | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia piÄknego Tue, 11 Aug 2009 16:31:51 +0200, osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz wystukaĹ: Hello PB, nie masz pojÄcia o AT jak widaÄ. Blokada to nie tylko szpera -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2009-08-12 08:53:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello masti,
Tuesday, August 11, 2009, 7:07:17 PM, you wrote: nie masz pojęcia o AT jak widać.I wlecze się 40 km/h?czyli wlacz blokade - raz.Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach.Czyli macha drążkiem. Większe niż mój przeciwnik o jeździe górskimi drogami. Blokada to nie tylko szpera Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym biegu i brak zmian oznacza jazdę w ściśle określonym zakresie prędkości. Podobnie jak w skrzyni manualnej - można górską drogę przejechać w całości na np. 3 biegu ale gwarantuję, że będzie się prowadziło kondukt za sobą. Bo na odcinkach, gdzie trzeba/można przyśpieszyć po prostu braknie prędkości albo odporności na wycie silnika. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 10:03:34 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym ty NA PRAWDE nie wiesz jak dziala automat..... Przestawienie dzwigni na "3" nie oznacza wymuszenia na skrzyni biegu trzeciego, ale ogranieczenie do zmian 1-2-3. Analogicznie przelozenia "4", "2", "1" lub L. I w kazdym momencie mozna przyspieszyc wciskajac energiczniej gaz, powoduje to tak zwany kick-down i redukcje biegu. R |
|
Data: 2009-08-12 10:51:30 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Oj szanowny miszczu...
Jak ustawi na "2" na bardzo stromym zjeździe, i się zjazd wypłaszczy np. chwilowo, to trzeba będzie przewachlować na "3" lub nawet "D". I o tym przeciez zrozumiale napisał. JaC -- -- - Przestawienie dzwigni na "3" nie oznacza wymuszenia na skrzyni biegu trzeciego, ale ogranieczenie do zmian 1-2-3. |
|
Data: 2009-08-12 10:55:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello Robson,
Wednesday, August 12, 2009, 10:03:34 AM, you wrote: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^przyśpieszyć po prostu braknie prędkości albo odporności na wycie ^^^^^^^silnika. ty NA PRAWDE nie wiesz jak dziala automat..... Przestawienie dzwigni na "3" Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie w dół. Cały czas piszę o tworzeniu konduktu. Ja doskonale wiem, że przy wrzuceniu 3 w AT mogę jechać _wolniej_. Tylko ja piszę o braku możliwości jazdy _szybszej_. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 11:46:05 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie tydzien temu wrocilem z Czarnogory i jakos nie widzialem ciagnacego sie za mna konduktu .... R |
|
Data: 2009-08-12 20:51:02 | |
Autor: Karolek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:102440791.20090812105512pik-net.pl... Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie Oj RoMan, ja tam w automacie na 3 biegu to tak gdzies do 120-140km/h ciagne, na 2 kolo 100 pewnie bedzie.... dasz rade szybciej manualem po gorskich drogach? :P Proponuje Ci pojezdzic z automatyczna skrzynia, a potem pieprzyc bzdury. Karolek |
|
Data: 2009-08-13 17:16:47 | |
Autor: Massai | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Jak już mowa o starszych skrzyniach czterobiegowych, to przełożenia są takie, że 3 wystarczy na KAŻDĄ górską drogę... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-11 21:51:59 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.
JaC -- -- - Doswiadczony user automatu zapina blokade i jedzie spokojnie. |
|
Data: 2009-08-12 06:20:41 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Tue, 11 Aug 2009 21:51:59 +0200, ąćęłńóśźż na pl.misc.samochody
napisał(a): Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej. A co wynika ? -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Słowa to najpoważniejsza broń. Kipling R." |
|
Data: 2009-08-12 10:46:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello Marcin,
Wednesday, August 12, 2009, 6:20:41 AM, you wrote: Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tegoA co wynika ? To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to grzejesz hamulce bez sensu, bo hamowania silnikiem niet. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 11:58:24 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Wed, 12 Aug 2009 10:46:10 +0200, RoMan Mandziejewicz na
pl.misc.samochody napisał(a): Hello Marcin, Wednesday, August 12, 2009, 6:20:41 AM, you wrote: Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego A co wynika ? To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to Szczerze ? Nie widziałem ASB ( pomijam skrzynie CVT bo ich nie znam ) bez możliwości zblokowania skrzyni na chociaż jednym przełożeniu. Większość ma blokadę 1,2,3 i czasem dodatkowo coś co jest oznaczane jako "L" - ale to jest zamienne z "1". Więc nie rozumiem, jaki jest problem w zjeździe ze stromej góry :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Stare wino, żona młoda, niejednemu życia doda. Polskie" |
|
Data: 2009-08-12 13:02:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello Marcin,
Wednesday, August 12, 2009, 11:58:24 AM, you wrote: Szczerze ? Nie widziałem ASB ( pomijam skrzynie CVT bo ich nie znam ) bezTo, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, toNadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tegoA co wynika ? Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A w tej całej drobnej awanturce chodzi o to, że jakoby dało się jeździć _normalnie_ po górach nie ruszając drążka. Ja twierdze, że się nie da zrobić tego z sensem. Można albo jechać w tempie karawanu na zblokowanej skrzyni, przeszkadzając innym albo używając drążka i wtedy ginie przewaga AT nad MT. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 13:13:06 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
śro, 12 sie 2009 o 13:02 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A w Nie ginie, nie musisz uzywac sprzegla, nie musisz zdejmowac nogi z gazu Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-12 13:16:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello Brzezi,
Wednesday, August 12, 2009, 1:13:06 PM, you wrote: Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A wNie ginie, nie musisz uzywac sprzegla, nie musisz zdejmowac nogi z gazu I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanie biegami, sprzęgłem, hamulcem i gazem. Cieszę się, że choć przyznmajesz, że nieużywanie drążka w górach to absurd. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 13:39:16 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
śro, 12 sie 2009 o 13:16 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanie Mi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-12 13:45:04 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello Brzezi,
Wednesday, August 12, 2009, 1:39:16 PM, you wrote: I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanieMi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown Jasne. I prosta 400 metrów do tego. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 14:28:10 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Zanim Twoja automatyczna skrzynia się zastanowi przez sekundę nad kick-downem w połączeniu z wejściem silnika pod obciązeniem na obroty odpowiednie dla turbiny, to za manualem zobaczysz tylko obłoczek spalin z rury.
JaC -- -- - Mi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown |
|
Data: 2009-08-12 15:51:13 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
śro, 12 sie 2009 o 14:28 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a):
Zanim Twoja automatyczna skrzynia się zastanowi przez sekundę nad kick-downem w połączeniu z wejściem silnika pod obciązeniem na obroty odpowiednie dla turbiny, to za manualem zobaczysz tylko obłoczek spalin z rury. Tylko Ci sie tak wydaje, do zmiany w MT wez pod uwage jeszcze czas przygotowania do zmiany biegu: mysl, zdjecie reki z kierownicy i polozenie jej na lewarku, do tego sprzeglo, przegazowka(bo redukujesz), bieg, sprzeglo, gaz.... nie bedzie to w sumie jako calos trwalo krocej niz nawet powolna zmiana w AT... NIE, nie staram sie powiedziec ze AT jest lepsze od MT, jedynie zaprzeczam tylko, ze MT jest lepsze od AT Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-12 16:45:29 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem. JaC -- -- - do tego sprzeglo, przegazowka(bo redukujesz), bieg, sprzeglo |
|
Data: 2009-08-12 17:41:33 | |
Autor: jarry | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem. JaC Nie wiem na jakim świecie żyjecie :D ale czasy odjazdu na manualu dawno minęły... Jakoś tak w 2003 roku :) No chyba że jak zwykle powiecie że spisek żydów, masoneria, Japońce nie potrafią etc. dowodzik -> http://www.youtube.com/watch?v=2ScBruTdjaI j. |
|
Data: 2009-08-12 20:57:51 | |
Autor: Karolek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h5uki8$b0d$1news.wp.pl... No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)? Taa, a potem e34 2.5tds kontra crx przy starcie ze swiatel wyglada tak... 1 bieg crx wyrywa do przodu i wyprzedza e34 o jakas dlugosc samochodu, 2 bieg w crx i juz nie widac przyspieszenia hondy, 3 bieg i hondzina wciaga sadze z wydechu tdsa... dalej juz nie warto komentowac bo honda dostala zadyszki. Karolek |
|
Data: 2009-08-13 09:20:54 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz >znacznie szybciej, niż automatem. ROTFL. Nigdy nie jezdziles automatem, a jesli jakis widziales to co najwyzej pseudo pod nazwa CVT... R |
|
Data: 2009-08-13 08:53:02 | |
Autor: Waldek Godel | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:20:54 +0200, Robson napisał(a):
JaC trolla karmisz.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-13 14:25:52 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
trolla karmisz.. zauwazylem i juz przestalem na jego posty odpowiadac ;) R |
|
Data: 2009-08-13 15:16:16 | |
Autor: DxS | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
"ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> schrieb im Newsbeitrag news:h5uki8$b0d$1news.wp.pl... No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)? Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem. JaC -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Nie jezdziles automatem i bzdury wypisujesz |
|
Data: 2009-08-13 14:24:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:16:16 +0200, DxS napisał(a):
Nie jezdziles automatem i bzdury wypisujesz Nie karm trolla... pls -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-08-12 14:25:20 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Jazda w górach bez dotykania pedału hamulca też jest ciekawa.
Nie to, żebym nie lubił ;-)) JaC -- -- - nie musisz zdejmowac nogi z gazu |
|
Data: 2009-08-12 14:30:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello ąćęłńóśźż,
Wednesday, August 12, 2009, 2:25:20 PM, you wrote: Jazda w górach bez dotykania pedału hamulca też jest ciekawa. Dla mnie - normalna. Nie to, żebym nie lubił ;-)) Zdecydowanie tak lubię - przed zakrętem redukcja i ładne shamowanie silnikiem, w zakręcie najpierw delikatnie gaz a potem mocniej i już ten leń a AT został daleko w tyle :) JaC -- -- - nie musisz zdejmowac nogi z gazu -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-12 13:14:35 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Wed, 12 Aug 2009 13:02:01 +0200, RoMan Mandziejewicz na
pl.misc.samochody napisał(a): Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. No. Trzeba ... raz na jakiś czas ... co w dalszym ciągu będzie wielokrotnie mniej niż przy MT. Świat nie jest 0-1, a określenia "nigdy, zawsze" są stanowczo źle postrzegane. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl |
|
Data: 2009-08-31 10:20:28 | |
Autor: wojtek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Czytam Twoje wypociny i nie wiem o co Tobie chodzi!?. Mam najgorszą ze skrzyń ASB-multitronik w A6 i jadąc w górach nie widze najmniejszego problemu!, BA! skrzybnia sama "wiedziała" jak reagować bo się nauczyła ze ma sporo obciążenia przy małych prędkościach i nie robiła numerów. Po drugie jak potrzebuje stały bieg, to włączam funkcje tiptronik i problem z głowy. I nie pisz że sama przełączy bieg, bo zrobi to albo przy 5500rpm (diesel) albo przy około 1100 i nigdy inaczej. -- wojtek |
|
Data: 2009-08-13 17:14:40 | |
Autor: Massai | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello PB, Hm, a na czym ma polegac ta "niespodziewana zmiana" żeby zagroziła bezpieczeństwu? Ok, napęd na tył, śnieg, ostry zakręt i sandał w połowie zakrętu. Ale żeby to dało rzeczywiście efekt, to trzeba mieć sporo pod maską, a w takim to już są spore szanse na trzyliterowe skróty które zadbają żeby koła zbytnio nie napędzić... Przejechałem automatem niedużo, może z 80 tysięcy km, ale jakoś NIGDY ta zmiana biegu mnie nie zaskoczyła. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-14 01:14:58 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia 11.08.2009 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:
A niby co ma sie wtedy wydażyć? Sądzisz że auto zmieniając bieg przyspieszy albo zwoli? niby jak? gaz masz wcisnięty jak był - silnik dopasuje obroty do przełożenia skrzyni w "funkcji otwarcia przepustnicy" ;) i już. Jedyne co w takim wypadku zobaczę to to że wskazówka obrotomierza skoczy w górę lub w dół (zależy czy redukcja czy w górę) i to wszystko. Co do jazdy po górach, to po drogach i bezdrożach - automatem - np przez szczyty Świdowca, Bieszczady, Połonina Krasna, Przełęcz Legionów itd. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-08-11 17:33:46 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Rzeczywiście nie zauwazyłem wielkości kolegi z Towarzystwa.
JaC -- -- - Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. |
|
Data: 2009-08-11 19:14:55 | |
Autor: PB | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tue, 11 Aug 2009 17:33:46 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a): Rzeczywiście nie zauwazyłem wielkości kolegi z Towarzystwa. wierszyk nizej w sigu to raz, a dwa - naucz sie odpowiadac w watku i cytowac. Clio to jest sluzbowy odkurzacz na miasto... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-12 16:55:06 | |
Autor: DoQ | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
PB pisze:
zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego Duzy silnik, z duzym plasko rozwijanym momentem nie wymaga czestych redukcji nawet w manualu :P Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-11 12:36:07 | |
Autor: Hants | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
"PB" <piotr.spam@biegala.pl> wrote in message news:19lx14ccbsthk.tmihlndnni4h.dlg40tude.net...
manualem. Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala. Po ;-) Pamietam jak rok temu pytalem na liscie o to jak sie jezdzi asb.. 30 tysiecy km wystarczylo aby mnie zupelnie zniechecic do manuala :-D |
|
Data: 2009-08-10 18:52:40 | |
Autor: Grejon | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel pisze:
Witam Obie ręce na kierownicy, lewa noga sztywno :) Ja się szybko przyzwyczaiłem do jazdy automatem. Tak szybko, że kilka razy chciałem odpalić manuala bez wysprzęglania :) Pozdrawiam -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-08-10 21:32:41 | |
Autor: Irek N. | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Ja się szybko przyzwyczaiłem do jazdy automatem. Tak szybko, że kilka razy chciałem odpalić manuala bez wysprzęglania :) Fakt, ale to na początku tylko. Pamiętam, że po przesiadce do manuala strasznie zarzynałem silnik (w dół też - a może przede wszystkim). Po prawie 2 latach już nie mam z manualem problemu - jak gdyby dwa osobne tryby jazdy, albo po prostu mocniej się skupiam jadąc manualem. Generalnie pół roku, może rok i odruchy zaczynają być zdrowe w obu przypadkach. __ Pzd, Irek.N. |
|
Data: 2009-08-11 00:04:32 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel pisze:
WitamChyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. Nie ma potrzeby. Trzymasz noge na hamulcu albo zaciagasz reczny. Najgorsze dla skrzyni jest zmienianie reczne biegow wiec staraj sie robic to jak najrzadziej. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE Trafic 1.9dCi serwis Perkins |
|
Data: 2009-08-11 07:59:21 | |
Autor: Grejon | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. "Obie ręce na kierownicy" :-P -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-08-11 09:55:18 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. Mozliwe tylko w pozycjach P i N. Jak ktos nie wie i zgasnie mu silnik to moze sie zdziwic, ze na D nie kreci rozrusznik (na R i innych tez) ;) R |
|
Data: 2009-08-11 01:20:37 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 9:55 am, "Robson" <alber...@z.pl> wrote:
I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. I gaszenie silnika - również na P. -- Gom |
|
Data: 2009-08-11 12:57:05 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:c9531c92-90c1-450f-a364-dd39a04d65b1h21g2000yqa.googlegroups.com... On Aug 11, 9:55 am, "Robson" <alber...@z.pl> wrote: I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. I gaszenie silnika - również na P. Serio? pojde sprawdze ... (5min)... nie masz racji, zgasic silnik sie da, natomiast kluczyk wyjac oczywscie tylko w pozycji P (dodge caravan). Sprawdze wieczorem u zony w Golfie, ale na pewno jest tak samo. R |
|
Data: 2009-08-11 05:11:31 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 12:57 pm, "Robson" <alber...@z.pl> wrote:
> I gaszenie silnika - również na P. Widzisz, to że _da się_ zgasić nie oznacza, że tak _powinno się_ robić. Tylko to miałem na myśli :-) Autor wątku jest automatowym laikiem, więc niech nie kombinuje. Wajcha na P i dopiero wtedy gasimy silnik. -- Gom |
|
Data: 2009-08-11 14:43:42 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Autor wątku jest automatowym laikiem, więc niech nie kombinuje. Wajcha Swiete slowa :). jechalem kiedys za gosciem, co na kazdym skrzyzowaniu przelaczal na P.... Najpierw nie skojarzylem, dlaczego jak sie zatrzyma to na chwile wsteczne swiatlo sie zapala, po 4 skrzyzowaniu bylem prawie pewien, na parkingu pod sklepem wiedzialem na 100%... R |
|
Data: 2009-08-11 12:46:10 | |
Autor: jarry | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. Nie ma potrzeby. Trzymasz noge na hamulcu albo zaciagasz reczny. Najgorsze dla skrzyni jest zmienianie reczne biegow wiec staraj sie robic to jak najrzadziej. Hmm... nie wiem co masz za automata, ale w moim jak na D zaciągniesz ręczny to po chwili masz spalone sprzęgło (dużymi wołami w instrukcji obsługi auta napisane), auto na półsprzęgle będzie się gotować. No chyba że są jakieś automaty że ten ręczny wrzuca im na luz, ale szczerze wątpię... j. PS. A propos jazdy po górach z automatem, to wrzucam na sekwencję i bardzo ale to bardzo niewiele brakuje to odczuć z jazdy z manualem, powiedziałbym że to wręcz pomijalna różnica, choć purysta może powiedzieć że to jednak nie to. |
|
Data: 2009-08-11 13:17:32 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
wto, 11 sie 2009 o 12:46 GMT, jarry napisał(a):
Hmm... nie wiem co masz za automata, ale w moim jak na D zaciągniesz ręczny to po chwili masz spalone sprzęgło (dużymi wołami w instrukcji obsługi auta napisane), auto na półsprzęgle będzie się gotować. No chyba że są jakieś automaty że ten ręczny wrzuca im na luz, ale szczerze wątpię... mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia recznego? hamulec nozny hamuje i przedni i tylnie kola, reczny jedna os tylko, najczesciej tylna..., jedno i drugie unieruchamia samochod, dla ASB zupelnie bez znaczenia i mozesz jeszcze wytlumaczyc, bo to mnie bardzo zainteresowalo, co to jest polsprzeglow w kontekscie ASB? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-11 13:41:13 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia Nie do konca i nie w kazdym samochodzie ;). Komputer skrzyni nie ma informacji o zaciagnietym recznym hamulcu, natomiast o wcisnietym pedale - tak. W golfie (skrzynia Jatco JF506E) w momencie nacisnecia hamulca "noznego" wlacza sie dodatkowe sprzeglo - cos jak luz w manualu, ale samochod stoi, bo ma wlaczony hamulec. W momencie odpuszczenia hamulaca nastepuje zasprzeglenie i samochod zaczyna jechac. W caravanie juz tego nie ma, skrzynia ciagnie caly czas, trzymasz hamulec czy nie. R |
|
Data: 2009-08-11 14:04:03 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Tue, 11 Aug 2009 13:41:13 +0200, Robson napisał(a):
nacisnecia hamulca "noznego" wlacza sie dodatkowe sprzeglo - cos jak luz w manualu, ale samochod stoi, bo ma wlaczony hamulec. W momencie odpuszczenia hamulaca nastepuje zasprzeglenie i samochod zaczyna jechac. W caravanie juz tego nie ma, skrzynia ciagnie caly czas, trzymasz hamulec czy nie. To ja tu czegoś nie rozumiem. Oszczędzili 10 centów na czujniku czy ma to jakieś głębsze przesłanie? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2009-08-11 14:15:16 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1g9xez0pkz4eh$.1v6t16h8rzfn8$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 11 Aug 2009 13:41:13 +0200, Robson napisał(a): Czujnik nacisniecia hamulca jest. A przeslania nie ma zadnego. Po prostu skrzynia w dodge'u caravanie jest starsza konstrukcyjnie. Prosta 4 biegowa skrzynia. Jatco to konstrkcja japonska, nowsza, 5-biegowa, bardziej wyrafinowana. tylko tyle :) R |
|
Data: 2009-08-11 14:50:10 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
wto, 11 sie 2009 o 13:41 GMT, Robson napisał(a):
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia To jest raczej malo spotykane rozwiazanie, bo nawet nie slyszalem jeszcze o czyms takim, a troche sie interesuje ta tematyka... ale ok, teraz juz wszystko jasne :) PS nie wpadlbym jednak nigdy na pomysl, zeby zaciagac reczny majac wlaczone D, jezeli juz to raczej przelaczam na N albo P, jezeli juzzzzzz to N + reczny, napewno nie D Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-12 08:51:14 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
To jest raczej malo spotykane rozwiazanie, bo nawet nie slyszalem jeszcze o To nie jest malo spotykane rozwiazanie, to jest rozwiazanie stosowane coraz czesciej, ma na celu oszczednosc paliwa. Powiem ci tylko, ze taka skrzynia jak w golfie jest rozniez montowana od 1998 r. w: Ford Galaxy, Mondeo, Jaguar X-type, Freelander, Mazda 6S, Mazda MPV, Rover 75, Seat Altea, Alhambra, VW Bora, Jetta. To tylko 1 typ skrzyni, a typow stosujacych takie rozwiazanie jest duzo wiecej. R |
|
Data: 2009-08-11 17:57:44 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Brzezi pisze:
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia Wlasciwie skrzyni nie jest jedno. W starszych konstrukcjach jest na pewno wysprzeglik, ktory jest powiazany z pedalem hamulca. W nowszych zapewne jest jakis czujnik. Tylko ze IMHO i tak nie ma znaczenia, czy zaciagniemy reczny czy bedziemy trzymac noge na hamulcu. W pierwszym przypadku sprzeglo hydrokinetyczne bedzie mielilo olej w sobie - takie m.in. jest jego zadanie np. jakbys stanal na takim wzniesieniu, ze auto sie nie stacza ale tez nie ciagnie do gory. W drugim przypadku wysprzeglik przekaze cisnienie do jakiegos kanalu obejsciowego. Pisze IMHO bo automatem nie jezdze, ale mam stycznosc w pracy. Co prawda to specyficzne automaty bo z wozkow widlowych ale zasada dzialania jest identyczna. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE Trafic 1.9dCi serwis Perkins |
|
Data: 2009-08-13 17:24:27 | |
Autor: Massai | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
jarry wrote:
> Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie Hm... Aż sprawdziłem w instrukcji, napisane wyraźnie - przy zatrzymaniu w korku nie wrzucać N, tylko zostac na D i wcisnać nożny ALBO zaciągnąć ręczny. Sebring 2003. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-13 23:29:23 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 17:24:27 +0000, Massai napisaĹ(a):
Hm... AĹź sprawdziĹem w instrukcji, napisane wyraĹşnie - przy zatrzymaniuHmmm bo to normalnie - hydrauliczne sprzeglo (przetwornik nawet czesciej). W zyciu nie slyszalem, zebys spalic mozna bylo takie cos na biegu jalowym (w sensie zagotowac ciecz). -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-08-11 05:12:51 | |
Autor: Dman-666 | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:h5pg2p$6b7$1news.onet.pl ! Pewnie kiero jakis, ten Camel . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
Cos powinienem jeszcze wiedziec ?Nie wiem jak w powyzszych ale u mnie np nie da sie wyjac kluczyka ze stacyjki w pozycji innej niz P po zgaszeniu silnika. -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec |
|
Data: 2009-08-11 08:37:06 | |
Autor: pluton | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Cos powinienem jeszcze wiedziec ? Zapalasz na P, naciskasz hamulec, wrzucasz D i zapominasz o biegach. Na wszelki wypadek wsadz lape pod sukienke kolezance, ktora jedzie obok ciebie i nie wyjmuj az do konca podrozy. Inaczej beda cie te biegi kusic. Na koncu, jak juz staniesz, wrzuc P i zgas silnik. R i D wrzucasz tylko wtedy, kiedy samochod stoi i masz wcisniety hamulec. pozdrawiam pluton |
|
Data: 2009-08-11 09:41:50 | |
Autor: Przemek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel" <"camel[no-spam] wrote:
Witam Jak chcesz przypalic gume to trzymajac hamulec wciskasz z umiarem gaz , potem (jak silnik wejdzie na obroty) "strzal" z hamulca (oczywiscie jak bedziesz poza zasiegiem wzroku szefa ) |
|
Data: 2009-08-11 11:13:07 | |
Autor: DxS | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
"Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h5pg2p$6b7$1news.onet.pl... Witam 1. Powinienes zapomniec o lewej nodze i przywiazac ja do fotela paskiem od spodni-to rada jak najbardziej powazna bo widzialem juz np.wypadek przez stajacy deba samochod na autostradzie.. 2. Na starcie odpalasz tylko z P. 3. Trzymajac hamulec wrzucasz D i zapominasz o lewarku zmiany biegow , *jesli musisz zmienic na wsteczny to stojac w miejscu z wcisnietym hamplem 4. jedziesz i dziwisz sie jakie to wygodne i jednoczesnie niedoceniane.. 5. Parkujesz, wrzucasz P, wylaczasz silnik i planujesz kupno jakiegos automata. moze byc ktorys z tych firmowych:) |
|
Data: 2009-08-11 02:25:32 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 11:13 am, "DxS" <h...@o2.pl> wrote:
1. Powinienes zapomniec o lewej nodze i przywiazac ja do fotela paskiem od Z tym wiązaniem nogi do fotela to przesada. Wystarczy sama świadomość, że jedzie się automatem. Osobiście tylko raz lewa noga powędrowała mi na hamulec - było to pół godziny po tym, jak kupiłem swoje pierwsze auto z automatem, chciałem wysprzęglić przy podjeżdżaniu do klatki w bloku. Moja narzeczona podobnie (raz), "wysprzęgliła" przed progiem spowalniającym ;-) Nie taki diabeł straszny jak go malują. -- Gom |
|
Data: 2009-08-11 19:07:51 | |
Autor: Marcin N | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:12f4d63f-9566-4531-86d0-ffaa19004753k6g2000yqn.googlegroups.com... On Aug 11, 11:13 am, "DxS" <h...@o2.pl> wrote: 1. Powinienes zapomniec o lewej nodze i przywiazac ja do fotela paskiem od Z tym wiązaniem nogi do fotela to przesada. Wystarczy sama świadomość, że jedzie się automatem. Osobiście tylko raz lewa noga powędrowała mi na hamulec - było to pół godziny po tym, jak kupiłem swoje pierwsze auto z automatem, chciałem wysprzęglić przy podjeżdżaniu do klatki w bloku. Moja narzeczona podobnie (raz), "wysprzęgliła" przed progiem spowalniającym ;-) Nie taki diabeł straszny jak go malują. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - To jak? Przesada z tym wiązaniem, czy nie? Bo podałeś dwa przykłady, które dowodzą, że nogę TRZEBA wiązać. Odruchy są takie, że przy KAŻDYM awaryjnym hamowaniu i PRAWIE KAŻDYM nieawaryjnym - lewa noga wędruje do pedału sprzęgła i trafia na hamulec. Ja tażke - jak wielu poprzedników - zalecam przywiązanie lewej nogi do fotela. MN |
|
Data: 2009-08-12 00:04:09 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 7:07 pm, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
To jak? Przesada z tym wiązaniem, czy nie? Przesada :-) Bo podałeś dwa przykłady, które dowodzą, że nogę TRZEBA wiązać. Mam jeździć z uwiązaną nogą, bo _raz_ przy praktycznie zerowej prędkości lewa stopa powędrowała w stronę hamulca? Przesada :-) Odruchy są takie, że przy KAŻDYM awaryjnym hamowaniu i PRAWIE KAŻDYM Oprócz wymienionego wcześniej incydentu nie zauważyłem - być może mam silną wolę i umiem panować nad swoimi odruchami ;-) Ja tażke - jak wielu poprzedników - zalecam przywiązanie lewej nogi do fotela. A ja odradzam, może się to źle skończyć w sytuacji awaryjnej. -- Gom |
|
Data: 2009-08-13 09:28:02 | |
Autor: DxS | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
"Gom" <gomspam@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:12f4d63f-9566-4531-86d0-ffaa19004753k6g2000yqn.googlegroups.com... On Aug 11, 11:13 am, "DxS" <h...@o2.pl> wrote: 1. Powinienes zapomniec o lewej nodze i przywiazac ja do fotela paskiem od Z tym wiązaniem nogi do fotela to przesada. Wystarczy sama świadomość, że jedzie się automatem. Osobiście tylko raz lewa noga powędrowała mi na hamulec - było to pół godziny po tym, jak kupiłem swoje pierwsze auto z automatem, chciałem wysprzęglić przy podjeżdżaniu do klatki w bloku. Moja narzeczona podobnie (raz), "wysprzęgliła" przed progiem spowalniającym ;-) Nie taki diabeł straszny jak go malują. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Jasne tylko pisalem PISalem do kolegi jadacego PIERWSZY raz automatem, dlatego polecilem przywiazanie nogi:_..... potem juz oczywiscie jest to niepotrzebne. |
|
Data: 2009-08-11 13:00:43 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
5. Parkujesz, wrzucasz P, wylaczasz silnik i planujesz kupno jakiegos automata. moze byc ktorys z tych firmowych:) Jesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec, wrzucasz P, gasisz silnik. oszczedzasz w ten sposob mechanike skrzyni R |
|
Data: 2009-08-11 13:15:30 | |
Autor: jarry | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał w wiadomości news:h5rj0i$6k2$1news.onet.pl...
No prawie, ale żeby się udało to tak: Jesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec nożny, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec, ponownie wciskasz hamulec (większość skrzyń nie pozwoli na zmianę trybu bez wciśniętego hamulca, a już na pewno nie przez R), wrzucasz P, gasisz silnik j. |
|
Data: 2009-08-11 12:41:36 | |
Autor: Hants | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
"jarry" <j@g.p> wrote in message news:h5rkio$rv3$1mx1.internetia.pl...
Jesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec nożny, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec, ponownie wciskasz hamulec (większość skrzyń nie pozwoli na zmianę trybu bez wciśniętego hamulca, a już na pewno nie przez R), wrzucasz P, gasisz silnik A jest to wazna kolejność, bo rozpreza cisnieniana silownikach. Od siebie dodam tylko, ze nie wolno pod zadnym pozorem załączac P jesli kola sie toczą - nawet 0,1 km/h |
|
Data: 2009-08-11 13:49:37 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Tak robie jak od zony biore golfa - tam kazda zmiana polozenia wybieraka (nawet z N na D) wymaga wcisniecia hamulca. Gdy jade caravanem robie tak jak napisalem ;). BMW nie jezdzilem, nie wiem jak w nim jest. R |
|
Data: 2009-08-11 14:13:11 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Hello jarry,
Tuesday, August 11, 2009, 1:15:30 PM, you wrote: No prawie, ale żeby się udało to tak:5. Parkujesz, wrzucasz P, wylaczasz silnik i planujesz kupno jakiegosJesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec, wrzucasz Kociokwiku można dostać. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-08-11 17:36:58 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Chyba dlatego w przeciętnym amerykańskim filmie przeciętna Amerykanka zaraz na starcie przypi...ala w coś tyłem, i za chwilę przyp..ala w coś przodem ;-)))
JaC -- -- - Jesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec, wrzucasz P, gasisz silnik. oszczedzasz w ten sposob mechanike skrzyni |
|
Data: 2009-08-11 13:18:39 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
wto, 11 sie 2009 o 13:00 GMT, Robson napisał(a):
^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^5. Parkujesz, wrzucasz P, wylaczasz silnik i planujesz kupno jakiegos automata. moze byc ktorys z tych firmowych:) tutaj oczywiscie w odwrotnej kolejnosci, najpierw P potem puszczasz hamulec... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-11 13:46:29 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.h82ksf.87s.brzezibrzezi.chello.pl... wto, 11 sie 2009 o 13:00 GMT, Robson napisał(a): Oczywiscie nie! Napisze jeszcze raz, dokladniej: Jesli parkujesz na pochylosci, to sie zatrzymujesz, wciskasz hamulec nozny, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec nozny , wrzucasz P, gasisz silnik. Jesli nie mozna zmienic z N na P bez wcisnietego hamulca (dodge caravan -mozna, vw golf - nie mozna :), to: wciskasz hamulec nozny, wrzucasz N, zaciagasz reczny, puszczasz hamulec nozny (samochod stoi na recznym, a skrzynia sie "uklada"), wciskaz hamulec nozny, wrzucasz P, gasisz silnik. R |
|
Data: 2009-08-11 14:34:48 | |
Autor: jarry | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał w wiadomości news:h5rlmc$fbb$1news.onet.pl...
O teraz dobrze :) (bo ja też VW poginam :) ) Jest to działanie które oszczędza nieco mechanizmy skrzyni, dla zupełnego laika i na jedną przejażdżkę to faktycznie niech sobie odpuści. No chyba że będzie miał pecha i stanie na fest wzniesieniu, wtedy jeśli nie zrobi według tej instrukcji może mieć spory problem z wyjściem lewarka z pozycji "P". Ale to naprawdę na fest wzniesieniu, Giewont? ;) j. |
|
Data: 2009-08-12 08:56:50 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
naprawdę na fest wzniesieniu, Giewont? ;) Giewont do Giewontu ;) a przy takim "ciezkim" przejciu z P w inna pozycje przybywa opilkow metalu w oleju. Troche wychwyci magnes, troche filtr. W fitrze pojawi sie dziurka, bo ktos na czas go nie wymienil, opilki plyna z olejem do konwertera hydrokinetycznego. Dostaja sie pod sprzeglo lock-up'u, sprzeglo zaczyna sie slizgac, grzeje sie, grzeje sie olej, potem sie gotuje, pala sie tarczki sprzegiel... i kilka kzl w plecy ;) R |
|
Data: 2009-08-12 16:25:14 | |
Autor: Jarek Wójtowicz | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel <camel[no-spam]@hoga.pl> napisał(a):
Witam A ja Ci napiszę, że gdybym był Twoim szefem, to gdybym się dowiedział jakie masz problemy, to bym Ci w życiu nie pozwolił "powozić" mojego samochodu... -- Jarek Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic -- |