Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Musze jechac automatem - ratunku !!

Musze jechac automatem - ratunku !!

Data: 2009-08-10 18:41:53
Autor: kukuryk
Musze jechac automatem - ratunku !!
Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel na pierwsze kilka km bo sobie zeby wybijesz.
Nie ruszaj lewej nogi, pracujesz tylko prawą !

Data: 2009-08-10 20:12:57
Autor: ToMasz
Musze jechac automatem - ratunku !!
kukuryk pisze:
Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel na
pierwsze kilka km bo sobie zeby wybijesz.
Nie ruszaj lewej nogi, pracujesz tylko prawą !
to nie jest śmieszne. Zrób tak,(jak przedpiśca radzi) bo jak sie
pomylisz ( wnagłej sytuacji)  to narobisz kłopotów.

ToMasz

Data: 2009-08-10 20:20:11
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Mon, 10 Aug 2009 20:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, ToMasz
napisał(a):
 
Lewa noge PRZYWIĄŻ sobie do podnóżka lub podkurcz gdzies podfotel na
pierwsze kilka km bo sobie zeby wybijesz.
Nie ruszaj lewej nogi, pracujesz tylko prawą !

to nie jest śmieszne. Zrób tak,(jak przedpiśca radzi) bo jak sie
pomylisz ( wnagłej sytuacji)  to narobisz kłopotów.

zdecydowanie TAK. Tez zalecam kawałek sznurowadła i proste
przywiązanie nogi na kilka pierwszych kilometrow. Poza tym po zajeciu
miejsca w pojezdzie z automatem nalezy wykonac kilka prob. Po pierwsze
spokojnie uruchomic silnik, z noga na hamulcu wrzucic D lub R i
delikatnie ruszyc. Potem delikatnie zatrzymac. Potem ruszyc znowu, ale
juz z gazem, ostrzej i ponownie zatrzymac. Tak zeby wyczuc roznice.
Starac sie przy tym swiadomie nie napinac miesni lewej nogi. Starac
sie kontrolowac to ze ona ma lezec spokojnie.

Po kilkuset kilometrach bedzie juz ok. Po kilku tysiacach - całkiem
spoko i wowczas bez problemu czlowiek przesiada sie miedzy automatem a
manualem. Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala. Po
200 tys. km automatem - traktuje sie manual jako cos
barbarzynskiego...

Najgorzej jak ma sie tak jak ja 500 tys. km na szafie zyciowej, z
czego polowa z automatem, a nagle sluzbowym manualem jezdze;-) ALe
pociesza mnie prywatny automat i prywatny skuter z automatem;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-10 23:52:58
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat.
JaC


-- -- -

Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala.
Po 200 tys. km automatem - traktuje sie manual jako cos barbarzynskiego...

Data: 2009-08-11 10:20:08
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Mon, 10 Aug 2009 23:52:58 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a):
 
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat.

nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z
automatem jezdzic;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 10:23:10
Autor: bartekk
Musze jechac automatem - ratunku !!
PB pisze:
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat.

nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z
automatem jezdzic;-)

Ja tez. Szczegolnie posiadajac lopatki przy kierownicy do zmiany biegow:)

Data: 2009-08-11 11:14:22
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Tue, 11 Aug 2009 10:23:10 +0200, na pl.misc.samochody, bartekk
napisał(a):
 
Jednak przyjemnośc z jazdy po kretej górskiej drodze daje ręczna skrzynia, nie automat.

nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z
automatem jezdzic;-)

Ja tez. Szczegolnie posiadajac lopatki przy kierownicy do zmiany biegow:)

nie mam łopatek, anwet jakbym mial to bym nie uzywal. Brzydzę się
zmaina biegów. Zrobiłem kiedys dłuższa trasę w A6 z łopatkami.
Przełączylem na próbe na sekwencje, pobawilem sie 2 minuty i
stwierdzilem ze to glupie;-) Wrocilem do automatycznej zmiany i luz. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 11:22:39
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach.
JaC


-- -- -

nie zauwazylem tego niestety, moze dlatego ze wole po gorach z automatem jezdzic

Data: 2009-08-11 15:27:37
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Tue, 11 Aug 2009 11:22:39 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a):
 
To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach.

jeszcze raz - nie lubie zmieniac biegow. Nie podnieca mnie sportowa
jazda samochodem z miotaniem sie przy dzwigni zmiany biegow, jak
rowniez myslenie o sobie podczas tego zabiegu - "kurcze, ale jestem
zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego
silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. Cieszy mnie plynnosc zmiany
biegow i mozliwosc niespiesznej jazdy a nie zapierdalanie bez
opamietania i ciagle wachlowanie biegami...

Czy teraz kolega zrozumial ze sa tacy ktorzy sa inni niz on sam???

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 15:44:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello PB,

Tuesday, August 11, 2009, 3:27:37 PM, you wrote:

To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach.
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
jeszcze raz - nie lubie zmieniac biegow. Nie podnieca mnie sportowa
jazda samochodem z miotaniem sie przy dzwigni zmiany biegow, jak
rowniez myslenie o sobie podczas tego zabiegu - "kurcze, ale jestem
zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego
silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. Cieszy mnie plynnosc zmiany
biegow i mozliwosc niespiesznej jazdy a nie zapierdalanie bez
opamietania i ciagle wachlowanie biegami...

Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana
biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu.

Czy teraz kolega zrozumial ze sa tacy ktorzy sa inni niz on sam???

Jasne. Jesteś inny. :P


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-11 15:50:10
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Tue, 11 Aug 2009 15:44:53 +0200, na pl.misc.samochody, RoMan
Mandziejewicz napisał(a):
 
Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana
biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu.

Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana
zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza. Doswiadczony user
automatu zapina blokade i jedzie spokojnie. Pomijam ze potrafi
zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac gazem. Powtarzam po raz
ostatni- ja nie zapierdalam. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 16:03:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello PB,

Tuesday, August 11, 2009, 3:50:10 PM, you wrote:

Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana
biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu.
Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana
zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza. Doswiadczony user
automatu zapina blokade

Czyli macha drążkiem.

i jedzie spokojnie.

Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może.

Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac
gazem. Powtarzam po raz ostatni- ja nie zapierdalam.

Jasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie
zgrzytają zębami, bo wyprzedzanie na górskiej drodze łatwe nie jest a
jaśnie pan karawaniarz się przecież nie spieszy.

Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jak
Ty prowokują do wyjątkowo niebezpiecznych zachowań na drodze.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-11 16:21:26
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Tue, 11 Aug 2009 16:03:03 +0200, na pl.misc.samochody, RoMan
Mandziejewicz napisał(a):
 
Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana
zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza. Doswiadczony user
automatu zapina blokade

Czyli macha drążkiem.

czyli wlacz blokade - raz.
 
i jedzie spokojnie.
 
Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może.

Moze, ale nie chce i nie potrzebuje.
Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac
gazem. Powtarzam po raz ostatni- ja nie zapierdalam.
 
Jasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie
zgrzytają zębami, bo wyprzedzanie na górskiej drodze łatwe nie jest a
jaśnie pan karawaniarz się przecież nie spieszy.

Jade spokojnie, co nie znaczy ze powoli. Jesli nie umiesz mnie
wyprzedzic - to nie moj problem.
 
Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jak
Ty prowokują do wyjątkowo niebezpiecznych zachowań na drodze.

tak, bo takie 'miszcze kierownicy' jak Ty koniecznie musza wyprzedzic
i mknac z predkoscia swiatla. Jesli dajesz sie sprowokowac - to znaczy
ze jestes podatny na manipulacje - zrob cos z tym bo zalew reklam Cie
zabije;-)))))

Z mojej strony staranny EOT

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 16:31:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello PB,

Tuesday, August 11, 2009, 4:21:26 PM, you wrote:

Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach. Niespodziewana
zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza. Doswiadczony user
automatu zapina blokade
Czyli macha drążkiem.
czyli wlacz blokade - raz.

I wlecze się 40 km/h?

i jedzie spokojnie.
Czyli tamuje ruch, bo przyśpieszyć w zakręcie nie może.
Moze, ale nie chce i nie potrzebuje.

Ale nie jest sam na drodze.

Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac
gazem. Powtarzam po raz ostatni- ja nie zapierdalam.
Jasne. Jesteś karawaniarzem. Jedziesz sobie spokojnie a za Tobą ludzie
zgrzytają zębami, bo wyprzedzanie na górskiej drodze łatwe nie jest a
jaśnie pan karawaniarz się przecież nie spieszy.
Jade spokojnie, co nie znaczy ze powoli. Jesli nie umiesz mnie
wyprzedzic - to nie moj problem.

Jasne. Pan i hrabia.

Mam tylko nadzieję, że rzadko górskimi drogami jeździsz, bo tacy jak
Ty prowokują do wyjątkowo niebezpiecznych zachowań na drodze.
tak, bo takie 'miszcze kierownicy' jak Ty koniecznie musza wyprzedzic
i mknac z predkoscia swiatla. Jesli dajesz sie sprowokowac - to znaczy
ze jestes podatny na manipulacje - zrob cos z tym bo zalew reklam Cie
zabije;-)))))

Bardziej głupawego argumentu dawno nie widziałem.

Z mojej strony staranny EOT

Nie masz pojęcia o jeździe górskimi drogami i uciekasz od normalnej
dyskusji.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-11 17:07:17
Autor: masti
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia pięknego Tue, 11 Aug 2009 16:31:51 +0200, osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz wystukał:

Hello PB,

Tuesday, August 11, 2009, 4:21:26 PM, you wrote:

Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach.
Niespodziewana zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza.
Doswiadczony user automatu zapina blokade
Czyli macha drążkiem.
czyli wlacz blokade - raz.

I wlecze się 40 km/h?

nie masz pojęcia o AT jak widać.
Blokada to nie tylko szpera


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2009-08-12 08:53:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello masti,

Tuesday, August 11, 2009, 7:07:17 PM, you wrote:

Ty naprawde nie jezdziles automatem po zadnych drogach.
Niespodziewana zmiana biegu w automacie zaskakuje tylko nowicjusza.
Doswiadczony user automatu zapina blokade
Czyli macha drążkiem.
czyli wlacz blokade - raz.
I wlecze się 40 km/h?
nie masz pojęcia o AT jak widać.

Większe niż mój przeciwnik o jeździe górskimi drogami.

Blokada to nie tylko szpera

Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym
biegu i brak zmian oznacza jazdę w ściśle określonym zakresie
prędkości. Podobnie jak w skrzyni manualnej - można górską drogę
przejechać w całości na np. 3 biegu ale gwarantuję, że będzie się
prowadziło kondukt za sobą. Bo na odcinkach, gdzie trzeba/można
przyśpieszyć po prostu braknie prędkości albo odporności na wycie
silnika.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 10:03:34
Autor: Robson
Musze jechac automatem - ratunku !!


Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym
biegu i brak zmian oznacza jazdę w ściśle określonym zakresie
prędkości. Podobnie jak w skrzyni manualnej - można górską drogę
przejechać w całości na np. 3 biegu ale gwarantuję, że będzie się
prowadziło kondukt za sobą. Bo na odcinkach, gdzie trzeba/można
przyśpieszyć po prostu braknie prędkości albo odporności na wycie
silnika.

ty NA PRAWDE nie wiesz jak dziala automat..... Przestawienie dzwigni na "3" nie oznacza wymuszenia na skrzyni biegu trzeciego, ale ogranieczenie do zmian 1-2-3. Analogicznie przelozenia "4", "2", "1" lub L. I w kazdym momencie mozna przyspieszyc wciskajac energiczniej gaz, powoduje to tak zwany kick-down i redukcje biegu.

R

Data: 2009-08-12 10:51:30
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Oj szanowny miszczu...
Jak ustawi na "2" na bardzo stromym zjeździe, i się zjazd wypłaszczy np. chwilowo, to trzeba będzie przewachlować na "3" lub nawet "D".
I o tym przeciez zrozumiale napisał.
JaC


-- -- -

Przestawienie dzwigni na "3"  nie oznacza wymuszenia na skrzyni biegu trzeciego, ale ogranieczenie do zmian 1-2-3.
Analogicznie przelozenia "4", "2", "1" lub L.
I w kazdym momencie mozna przyspieszyc wciskajac energiczniej gaz, powoduje to tak zwany kick-down i redukcje biegu.

Data: 2009-08-12 10:55:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello Robson,

Wednesday, August 12, 2009, 10:03:34 AM, you wrote:

Ale ja nie o tym, naprawdę. Wymuszenie na skrzyni jazdy na konkretnym
biegu i brak zmian oznacza jazdę w ściśle określonym zakresie
prędkości. Podobnie jak w skrzyni manualnej - można górską drogę
przejechać w całości na np. 3 biegu ale gwarantuję, że będzie się
prowadziło kondukt za sobą. Bo na odcinkach, gdzie trzeba/można
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
przyśpieszyć po prostu braknie prędkości albo odporności na wycie
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
silnika.
   ^^^^^^^
ty NA PRAWDE nie wiesz jak dziala automat..... Przestawienie dzwigni na "3"
nie oznacza wymuszenia na skrzyni biegu trzeciego, ale ogranieczenie do zmian 1-2-3. Analogicznie przelozenia "4", "2", "1" lub L. I w kazdym momencie mozna przyspieszyc wciskajac energiczniej gaz, powoduje to tak zwany kick-down i redukcje biegu.

Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie
w dół. Cały czas piszę o tworzeniu konduktu. Ja doskonale wiem, że
przy wrzuceniu 3 w AT mogę jechać _wolniej_. Tylko ja piszę o braku
możliwości jazdy _szybszej_.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 11:46:05
Autor: Robson
Musze jechac automatem - ratunku !!


Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie
w dół. Cały czas piszę o tworzeniu konduktu. Ja doskonale wiem, że

tydzien temu wrocilem z Czarnogory i jakos nie widzialem ciagnacego sie za mna konduktu ....

R

Data: 2009-08-12 20:51:02
Autor: Karolek
Musze jechac automatem - ratunku !!

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:102440791.20090812105512pik-net.pl...

Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie
w dół. Cały czas piszę o tworzeniu konduktu. Ja doskonale wiem, że
przy wrzuceniu 3 w AT mogę jechać _wolniej_. Tylko ja piszę o braku
możliwości jazdy _szybszej_.

Oj RoMan, ja tam w automacie na 3 biegu to tak gdzies do 120-140km/h ciagne, na 2 kolo 100 pewnie bedzie.... dasz rade szybciej manualem po gorskich drogach? :P
Proponuje Ci pojezdzic z automatyczna skrzynia, a potem pieprzyc bzdury.







Karolek

Data: 2009-08-13 17:16:47
Autor: Massai
Musze jechac automatem - ratunku !!
RoMan Mandziejewicz wrote:


Dlaczego piszesz o oczywistościach? Chodzi o ograniczenie w górę a nie
w dół. Cały czas piszę o tworzeniu konduktu. Ja doskonale wiem, że
przy wrzuceniu 3 w AT mogę jechać wolniej. Tylko ja piszę o braku
możliwości jazdy szybszej.

Jak już mowa o starszych skrzyniach czterobiegowych, to przełożenia są
takie, że 3 wystarczy na KAŻDĄ górską drogę...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-08-11 21:51:59
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.
JaC


-- -- -

Doswiadczony user automatu zapina blokade i jedzie spokojnie.
Pomijam ze potrafi zmieniac biegi noga, czyli umiejetnie operujac gazem.
Powtarzam po raz ostatni - ja nie zapierdalam.

Data: 2009-08-12 06:20:41
Autor: Marcin Stankiewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia Tue, 11 Aug 2009 21:51:59 +0200, ąćęłńóśźż na pl.misc.samochody
napisał(a):

Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.

A co wynika ?

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Słowa to najpoważniejsza broń. Kipling R."

Data: 2009-08-12 10:46:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello Marcin,

Wednesday, August 12, 2009, 6:20:41 AM, you wrote:

Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego
wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.
A co wynika ?

To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to
grzejesz hamulce bez sensu, bo hamowania silnikiem niet.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 11:58:24
Autor: Marcin Stankiewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia Wed, 12 Aug 2009 10:46:10 +0200, RoMan Mandziejewicz na
pl.misc.samochody napisał(a):

Hello Marcin,
 
Wednesday, August 12, 2009, 6:20:41 AM, you wrote:

Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego
wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.

A co wynika ?

To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to
grzejesz hamulce bez sensu, bo hamowania silnikiem niet.

Szczerze ? Nie widziałem ASB ( pomijam skrzynie CVT bo ich nie znam ) bez
możliwości zblokowania skrzyni na chociaż jednym przełożeniu. Większość ma
blokadę 1,2,3 i czasem dodatkowo coś co jest oznaczane jako "L" - ale to
jest zamienne z "1". Więc nie rozumiem, jaki jest problem w zjeździe ze
stromej góry :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Stare wino, żona młoda, niejednemu życia doda. Polskie"

Data: 2009-08-12 13:02:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello Marcin,

Wednesday, August 12, 2009, 11:58:24 AM, you wrote:

Nadal nie rozumiesz, że góry to m.in. strome zjazdy i co z tego
wynika dla efektywności jazdy przy skrzyni automatycznej.
A co wynika ?
To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to
grzejesz hamulce bez sensu, bo hamowania silnikiem niet.
Szczerze ? Nie widziałem ASB ( pomijam skrzynie CVT bo ich nie znam ) bez
możliwości zblokowania skrzyni na chociaż jednym przełożeniu. Większość ma
blokadę 1,2,3 i czasem dodatkowo coś co jest oznaczane jako "L" - ale to
jest zamienne z "1". Więc nie rozumiem, jaki jest problem w zjeździe ze
stromej góry :)

Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A w
tej całej drobnej awanturce chodzi o to, że jakoby dało się jeździć
_normalnie_ po górach nie ruszając drążka. Ja twierdze, że się nie da
zrobić tego z sensem. Można albo jechać w tempie karawanu na
zblokowanej skrzyni, przeszkadzając innym albo używając drążka i wtedy
ginie przewaga AT nad MT.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 13:13:06
Autor: Brzezi
Musze jechac automatem - ratunku !!
śro, 12 sie 2009 o 13:02 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A w
tej całej drobnej awanturce chodzi o to, że jakoby dało się jeździć
_normalnie_ po górach nie ruszając drążka. Ja twierdze, że się nie da
zrobić tego z sensem. Można albo jechać w tempie karawanu na
zblokowanej skrzyni, przeszkadzając innym albo używając drążka i wtedy
ginie przewaga AT nad MT.

Nie ginie, nie musisz uzywac sprzegla, nie musisz zdejmowac nogi z gazu

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-12 13:16:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello Brzezi,

Wednesday, August 12, 2009, 1:13:06 PM, you wrote:

Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka. A w
tej całej drobnej awanturce chodzi o to, że jakoby dało się jeździć
_normalnie_ po górach nie ruszając drążka. Ja twierdze, że się nie da
zrobić tego z sensem. Można albo jechać w tempie karawanu na
zblokowanej skrzyni, przeszkadzając innym albo używając drążka i wtedy
ginie przewaga AT nad MT.
Nie ginie, nie musisz uzywac sprzegla, nie musisz zdejmowac nogi z gazu

I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanie
biegami, sprzęgłem, hamulcem i gazem. Cieszę się, że
choć przyznmajesz, że nieużywanie drążka w górach to absurd.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 13:39:16
Autor: Brzezi
Musze jechac automatem - ratunku !!
śro, 12 sie 2009 o 13:16 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanie
biegami, sprzęgłem, hamulcem i gazem.

Mi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-12 13:45:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello Brzezi,

Wednesday, August 12, 2009, 1:39:16 PM, you wrote:

I nie masz radochy z jazdy górską drogą, jaką daje MT, mieszanie
biegami, sprzęgłem, hamulcem i gazem.
Mi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown

Jasne. I prosta 400 metrów do tego.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 14:28:10
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Zanim Twoja automatyczna skrzynia się zastanowi przez sekundę nad kick-downem w połączeniu z wejściem silnika pod obciązeniem na obroty odpowiednie dla turbiny, to za manualem zobaczysz tylko obłoczek spalin z rury.
JaC


-- -- -

Mi co innego daje radoche z jazdy, to co daje duza moc i AT i kickdown

Data: 2009-08-12 15:51:13
Autor: Brzezi
Musze jechac automatem - ratunku !!
śro, 12 sie 2009 o 14:28 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a):

Zanim Twoja automatyczna skrzynia się zastanowi przez sekundę nad kick-downem w połączeniu z wejściem silnika pod obciązeniem na obroty odpowiednie dla turbiny, to za manualem zobaczysz tylko obłoczek spalin z rury.

Tylko Ci sie tak wydaje, do zmiany w MT wez pod uwage jeszcze czas
przygotowania do zmiany biegu: mysl, zdjecie reki z kierownicy i polozenie
jej na lewarku, do tego sprzeglo, przegazowka(bo redukujesz), bieg,
sprzeglo, gaz....

nie bedzie to w sumie jako calos trwalo krocej niz nawet powolna zmiana w
AT...

NIE, nie staram sie powiedziec ze AT jest lepsze od MT, jedynie zaprzeczam
tylko, ze MT jest lepsze od AT

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-12 16:45:29
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem.
JaC


-- -- -

do tego sprzeglo, przegazowka(bo redukujesz), bieg, sprzeglo

Data: 2009-08-12 17:41:33
Autor: jarry
Musze jechac automatem - ratunku !!
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem.
JaC


Nie wiem na jakim świecie żyjecie :D ale czasy odjazdu na manualu dawno minęły...

Jakoś tak w 2003 roku :)

No chyba że jak zwykle powiecie że spisek żydów, masoneria, Japońce nie potrafią etc.

dowodzik -> http://www.youtube.com/watch?v=2ScBruTdjaI

j.

Data: 2009-08-12 20:57:51
Autor: Karolek
Musze jechac automatem - ratunku !!

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h5uki8$b0d$1news.wp.pl...
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem.

Taa, a potem e34 2.5tds kontra crx przy starcie ze swiatel wyglada tak... 1 bieg crx wyrywa do przodu i wyprzedza e34 o jakas dlugosc samochodu, 2 bieg w crx i juz nie widac przyspieszenia hondy, 3 bieg i hondzina wciaga sadze z wydechu tdsa... dalej juz nie warto komentowac bo honda dostala zadyszki.






Karolek

Data: 2009-08-13 09:20:54
Autor: Robson
Musze jechac automatem - ratunku !!
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz >znacznie szybciej, niż automatem.
JaC

ROTFL. Nigdy nie jezdziles automatem, a jesli jakis widziales to co najwyzej pseudo pod nazwa CVT...

R

Data: 2009-08-13 08:53:02
Autor: Waldek Godel
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:20:54 +0200, Robson napisał(a):

JaC

ROTFL. Nigdy nie jezdziles automatem, a jesli jakis widziales to co najwyzej pseudo pod nazwa CVT...


trolla karmisz..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-13 14:25:52
Autor: Robson
Musze jechac automatem - ratunku !!
 
trolla karmisz..

zauwazylem i juz przestalem na jego posty odpowiadac ;)

R

Data: 2009-08-13 15:16:16
Autor: DxS
Musze jechac automatem - ratunku !!

"ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> schrieb im Newsbeitrag news:h5uki8$b0d$1news.wp.pl...
No to sam zauważasz różnicę pomiędzy wchodzeniem silnika na obroty turbiny na wciśnietym sprzegle (manual) z obciążeniem (automat)?
Jest to też jedna z przyczyn, dla których spod swiateł manualem ruszysz znacznie szybciej, niż automatem.
JaC

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


Nie jezdziles automatem i bzdury wypisujesz

Data: 2009-08-13 14:24:43
Autor: Waldek Godel
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:16:16 +0200, DxS napisał(a):

Nie jezdziles automatem i bzdury wypisujesz

Nie karm trolla... pls

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-12 14:25:20
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Jazda w górach bez dotykania pedału hamulca też jest ciekawa.
Nie to, żebym nie lubił ;-))
JaC


-- -- -

nie musisz zdejmowac nogi z gazu

Data: 2009-08-12 14:30:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Hello ąćęłńóśźż,

Wednesday, August 12, 2009, 2:25:20 PM, you wrote:

Jazda w górach bez dotykania pedału hamulca też jest ciekawa.

Dla mnie - normalna.

Nie to, żebym nie lubił ;-))

Zdecydowanie tak lubię - przed zakrętem redukcja i ładne shamowanie
silnikiem, w zakręcie najpierw delikatnie gaz a potem mocniej i już
ten leń a AT został daleko w tyle :)

JaC


-- -- -

nie musisz zdejmowac nogi z gazu



--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-08-12 13:14:35
Autor: Marcin Stankiewicz
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia Wed, 12 Aug 2009 13:02:01 +0200, RoMan Mandziejewicz na
pl.misc.samochody napisał(a):

Ależ nie ma najmniejszego problemu. Tylko trzeba używać drążka.

No. Trzeba ... raz na jakiś czas ... co w dalszym ciągu będzie wielokrotnie mniej niż przy MT. Świat nie jest 0-1, a określenia "nigdy, zawsze" są stanowczo źle postrzegane.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl

Data: 2009-08-31 10:20:28
Autor: wojtek
Musze jechac automatem - ratunku !!

To, że jak skrzynia jest starsza lub nowsza nie zblokuje biegu, to
grzejesz hamulce bez sensu, bo hamowania silnikiem niet.

Czytam Twoje wypociny i nie wiem o co Tobie chodzi!?. Mam najgorszą ze skrzyń ASB-multitronik w A6 i jadąc w górach nie widze najmniejszego problemu!, BA! skrzybnia sama "wiedziała"  jak reagować  bo się nauczyła ze ma sporo obciążenia przy małych prędkościach i nie robiła numerów. Po drugie jak potrzebuje stały bieg, to włączam funkcje tiptronik i problem z głowy. I nie pisz że sama przełączy bieg, bo zrobi to albo przy 5500rpm (diesel) albo przy około 1100 i nigdy inaczej.

--
wojtek

Data: 2009-08-13 17:14:40
Autor: Massai
Musze jechac automatem - ratunku !!
RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello PB,

Tuesday, August 11, 2009, 3:27:37 PM, you wrote:

>> To chyba nie jeździłeś naprawdę po górach.
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> jeszcze raz - nie lubie zmieniac biegow. Nie podnieca mnie sportowa
> jazda samochodem z miotaniem sie przy dzwigni zmiany biegow, jak
> rowniez myslenie o sobie podczas tego zabiegu - "kurcze, ale jestem
> zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego
> silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. Cieszy mnie plynnosc
> zmiany biegow i mozliwosc niespiesznej jazdy a nie zapierdalanie bez
> opamietania i ciagle wachlowanie biegami...

Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana
biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu.

Hm, a na czym ma polegac ta "niespodziewana zmiana" żeby zagroziła
bezpieczeństwu?
Ok, napęd na tył, śnieg, ostry zakręt i sandał w połowie zakrętu.

Ale żeby to dało rzeczywiście efekt, to trzeba mieć sporo pod maską, a
w takim to już są spore szanse na trzyliterowe skróty które zadbają
żeby koła zbytnio nie napędzić...

Przejechałem automatem niedużo, może z 80 tysięcy km, ale jakoś NIGDY
ta zmiana biegu mnie nie zaskoczyła.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-08-14 01:14:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Musze jechac automatem - ratunku !!
Dnia 11.08.2009 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:

Ty naprawdę nie jeździłeś po górskich drogach. Niespodziewana zmiana
biegu w zakręcie, to nie jest to, co służy bezpieczeństwu.

A niby co ma sie wtedy wydażyć? Sądzisz że auto zmieniając bieg
przyspieszy albo zwoli? niby jak? gaz masz wcisnięty jak był - silnik dopasuje obroty do przełożenia skrzyni w "funkcji otwarcia
przepustnicy" ;) i już.
Jedyne co w takim wypadku zobaczę to to że wskazówka obrotomierza
skoczy w górę lub w dół (zależy czy redukcja czy w górę) i to
wszystko.

Co do jazdy po górach, to po drogach i bezdrożach - automatem -
np przez szczyty Świdowca, Bieszczady, Połonina Krasna, Przełęcz
Legionów itd.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-08-11 17:33:46
Autor: ąćęłńóśźż
Musze jechac automatem - ratunku !!
Rzeczywiście nie zauwazyłem wielkości kolegi z Towarzystwa.
JaC


-- -- -

Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego silnika, a nie upierdliwym rykiem malego.
Piotr Biegała          Warszawa Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe

Data: 2009-08-11 19:14:55
Autor: PB
Musze jechac automatem - ratunku !!
Tue, 11 Aug 2009 17:33:46 +0200, na pl.misc.samochody, ąćęłńóśźż
napisał(a):
 
Rzeczywiście nie zauwazyłem wielkości kolegi z Towarzystwa.

wierszyk nizej w sigu to raz, a dwa - naucz sie odpowiadac w watku i
cytowac.

Clio to jest sluzbowy odkurzacz na miasto...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-12 16:55:06
Autor: DoQ
Musze jechac automatem - ratunku !!
PB pisze:

zajebisty mastah!!" Ja sie delektuje cichutkim pomrukiem duzego
silnika, a nie upierdliwym rykiem malego. Cieszy mnie plynnosc zmiany
biegow i mozliwosc niespiesznej jazdy a nie zapierdalanie bez
opamietania i ciagle wachlowanie biegami...

Duzy silnik, z duzym plasko rozwijanym momentem nie wymaga czestych redukcji nawet w manualu :P


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-11 12:36:07
Autor: Hants
Musze jechac automatem - ratunku !!
"PB" <piotr.spam@biegala.pl> wrote in message news:19lx14ccbsthk.tmihlndnni4h.dlg40tude.net...

manualem. Po 100 tys. km automatem - rzyga sie na widok manuala. Po
200 tys. km automatem - traktuje sie manual jako cos
barbarzynskiego...

;-) Pamietam jak rok temu pytalem na liscie o to jak sie jezdzi asb..
30 tysiecy km wystarczylo aby mnie zupelnie zniechecic do manuala :-D

Musze jechac automatem - ratunku !!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona