Data: 2009-08-11 00:04:32 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Camel pisze:
WitamChyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. Nie ma potrzeby. Trzymasz noge na hamulcu albo zaciagasz reczny. Najgorsze dla skrzyni jest zmienianie reczne biegow wiec staraj sie robic to jak najrzadziej. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE Trafic 1.9dCi serwis Perkins |
|
Data: 2009-08-11 07:59:21 | |
Autor: Grejon | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. "Obie ręce na kierownicy" :-P -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-08-11 09:55:18 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. Mozliwe tylko w pozycjach P i N. Jak ktos nie wie i zgasnie mu silnik to moze sie zdziwic, ze na D nie kreci rozrusznik (na R i innych tez) ;) R |
|
Data: 2009-08-11 01:20:37 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 9:55 am, "Robson" <alber...@z.pl> wrote:
I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. I gaszenie silnika - również na P. -- Gom |
|
Data: 2009-08-11 12:57:05 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał w wiadomości news:c9531c92-90c1-450f-a364-dd39a04d65b1h21g2000yqa.googlegroups.com... On Aug 11, 9:55 am, "Robson" <alber...@z.pl> wrote: I jeszcze jedna sprawa - uruchamianie silnika. I gaszenie silnika - również na P. Serio? pojde sprawdze ... (5min)... nie masz racji, zgasic silnik sie da, natomiast kluczyk wyjac oczywscie tylko w pozycji P (dodge caravan). Sprawdze wieczorem u zony w Golfie, ale na pewno jest tak samo. R |
|
Data: 2009-08-11 05:11:31 | |
Autor: Gom | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
On Aug 11, 12:57 pm, "Robson" <alber...@z.pl> wrote:
> I gaszenie silnika - również na P. Widzisz, to że _da się_ zgasić nie oznacza, że tak _powinno się_ robić. Tylko to miałem na myśli :-) Autor wątku jest automatowym laikiem, więc niech nie kombinuje. Wajcha na P i dopiero wtedy gasimy silnik. -- Gom |
|
Data: 2009-08-11 14:43:42 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Autor wątku jest automatowym laikiem, więc niech nie kombinuje. Wajcha Swiete slowa :). jechalem kiedys za gosciem, co na kazdym skrzyzowaniu przelaczal na P.... Najpierw nie skojarzylem, dlaczego jak sie zatrzyma to na chwile wsteczne swiatlo sie zapala, po 4 skrzyzowaniu bylem prawie pewien, na parkingu pod sklepem wiedzialem na 100%... R |
|
Data: 2009-08-11 12:46:10 | |
Autor: jarry | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie wahlowal drazkiem do zmiany biegow na skrzyzowaniach. Nie ma potrzeby. Trzymasz noge na hamulcu albo zaciagasz reczny. Najgorsze dla skrzyni jest zmienianie reczne biegow wiec staraj sie robic to jak najrzadziej. Hmm... nie wiem co masz za automata, ale w moim jak na D zaciągniesz ręczny to po chwili masz spalone sprzęgło (dużymi wołami w instrukcji obsługi auta napisane), auto na półsprzęgle będzie się gotować. No chyba że są jakieś automaty że ten ręczny wrzuca im na luz, ale szczerze wątpię... j. PS. A propos jazdy po górach z automatem, to wrzucam na sekwencję i bardzo ale to bardzo niewiele brakuje to odczuć z jazdy z manualem, powiedziałbym że to wręcz pomijalna różnica, choć purysta może powiedzieć że to jednak nie to. |
|
Data: 2009-08-11 13:17:32 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
wto, 11 sie 2009 o 12:46 GMT, jarry napisał(a):
Hmm... nie wiem co masz za automata, ale w moim jak na D zaciągniesz ręczny to po chwili masz spalone sprzęgło (dużymi wołami w instrukcji obsługi auta napisane), auto na półsprzęgle będzie się gotować. No chyba że są jakieś automaty że ten ręczny wrzuca im na luz, ale szczerze wątpię... mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia recznego? hamulec nozny hamuje i przedni i tylnie kola, reczny jedna os tylko, najczesciej tylna..., jedno i drugie unieruchamia samochod, dla ASB zupelnie bez znaczenia i mozesz jeszcze wytlumaczyc, bo to mnie bardzo zainteresowalo, co to jest polsprzeglow w kontekscie ASB? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-11 13:41:13 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia Nie do konca i nie w kazdym samochodzie ;). Komputer skrzyni nie ma informacji o zaciagnietym recznym hamulcu, natomiast o wcisnietym pedale - tak. W golfie (skrzynia Jatco JF506E) w momencie nacisnecia hamulca "noznego" wlacza sie dodatkowe sprzeglo - cos jak luz w manualu, ale samochod stoi, bo ma wlaczony hamulec. W momencie odpuszczenia hamulaca nastepuje zasprzeglenie i samochod zaczyna jechac. W caravanie juz tego nie ma, skrzynia ciagnie caly czas, trzymasz hamulec czy nie. R |
|
Data: 2009-08-11 14:04:03 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Tue, 11 Aug 2009 13:41:13 +0200, Robson napisał(a):
nacisnecia hamulca "noznego" wlacza sie dodatkowe sprzeglo - cos jak luz w manualu, ale samochod stoi, bo ma wlaczony hamulec. W momencie odpuszczenia hamulaca nastepuje zasprzeglenie i samochod zaczyna jechac. W caravanie juz tego nie ma, skrzynia ciagnie caly czas, trzymasz hamulec czy nie. To ja tu czegoś nie rozumiem. Oszczędzili 10 centów na czujniku czy ma to jakieś głębsze przesłanie? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2009-08-11 14:15:16 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1g9xez0pkz4eh$.1v6t16h8rzfn8$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 11 Aug 2009 13:41:13 +0200, Robson napisał(a): Czujnik nacisniecia hamulca jest. A przeslania nie ma zadnego. Po prostu skrzynia w dodge'u caravanie jest starsza konstrukcyjnie. Prosta 4 biegowa skrzynia. Jatco to konstrkcja japonska, nowsza, 5-biegowa, bardziej wyrafinowana. tylko tyle :) R |
|
Data: 2009-08-11 14:50:10 | |
Autor: Brzezi | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
wto, 11 sie 2009 o 13:41 GMT, Robson napisał(a):
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia To jest raczej malo spotykane rozwiazanie, bo nawet nie slyszalem jeszcze o czyms takim, a troche sie interesuje ta tematyka... ale ok, teraz juz wszystko jasne :) PS nie wpadlbym jednak nigdy na pomysl, zeby zaciagac reczny majac wlaczone D, jezeli juz to raczej przelaczam na N albo P, jezeli juzzzzzz to N + reczny, napewno nie D Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-08-12 08:51:14 | |
Autor: Robson | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
To jest raczej malo spotykane rozwiazanie, bo nawet nie slyszalem jeszcze o To nie jest malo spotykane rozwiazanie, to jest rozwiazanie stosowane coraz czesciej, ma na celu oszczednosc paliwa. Powiem ci tylko, ze taka skrzynia jak w golfie jest rozniez montowana od 1998 r. w: Ford Galaxy, Mondeo, Jaguar X-type, Freelander, Mazda 6S, Mazda MPV, Rover 75, Seat Altea, Alhambra, VW Bora, Jetta. To tylko 1 typ skrzyni, a typow stosujacych takie rozwiazanie jest duzo wiecej. R |
|
Data: 2009-08-11 17:57:44 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Brzezi pisze:
mozesz wytlumaczyc mi czym rozni sie wcisniecie hamulca od zaciagniecia Wlasciwie skrzyni nie jest jedno. W starszych konstrukcjach jest na pewno wysprzeglik, ktory jest powiazany z pedalem hamulca. W nowszych zapewne jest jakis czujnik. Tylko ze IMHO i tak nie ma znaczenia, czy zaciagniemy reczny czy bedziemy trzymac noge na hamulcu. W pierwszym przypadku sprzeglo hydrokinetyczne bedzie mielilo olej w sobie - takie m.in. jest jego zadanie np. jakbys stanal na takim wzniesieniu, ze auto sie nie stacza ale tez nie ciagnie do gory. W drugim przypadku wysprzeglik przekaze cisnienie do jakiegos kanalu obejsciowego. Pisze IMHO bo automatem nie jezdze, ale mam stycznosc w pracy. Co prawda to specyficzne automaty bo z wozkow widlowych ale zasada dzialania jest identyczna. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE Trafic 1.9dCi serwis Perkins |
|
Data: 2009-08-13 17:24:27 | |
Autor: Massai | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
jarry wrote:
> Chyba wszyscy pisali o lewej nodze, a nikt nie napisal, zebys nie Hm... Aż sprawdziłem w instrukcji, napisane wyraźnie - przy zatrzymaniu w korku nie wrzucać N, tylko zostac na D i wcisnać nożny ALBO zaciągnąć ręczny. Sebring 2003. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-13 23:29:23 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Musze jechac automatem - ratunku !! | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 17:24:27 +0000, Massai napisaĹ(a):
Hm... AĹź sprawdziĹem w instrukcji, napisane wyraĹşnie - przy zatrzymaniuHmmm bo to normalnie - hydrauliczne sprzeglo (przetwornik nawet czesciej). W zyciu nie slyszalem, zebys spalic mozna bylo takie cos na biegu jalowym (w sensie zagotowac ciecz). -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|