Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?

Data: 2019-10-28 22:02:11
Autor: Kamil Jońca
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
mrobak69@gmail.com writes:

Witam

Ponieważ pracuje w dużej firmie pow. 250 osób to mój pracodawca ma obowiązek utworzenia PPK

No i dostałem deklarację w ktorej muszę się opowiedzieć ile % wynagrodzenia chcę odkładać.

Mam w związku z tym pytanie ile deklarować wpłaty dobrowolnej - 2% czy może 4%

jak będzie rozsądnie i lepiej?

Hm. Ja myślię raczej o wypisaniu się ...
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
In any world menu, Canada must be considered the vichyssoise of nations --

Data: 2019-10-28 14:22:29
Autor: zata781
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Data: 2019-10-28 23:29:58
Autor: ToMasz
W dniu 28.10.2019 o 22:22, zata781@gmail.com pisze:
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba by policzyć: odkładając te 2% na prywatną emeryturę i mądrze je inwestując, da się więcej zarobić niż obiecuje państwo czy nie? Bo baterie słoneczne zwracają się w 5-10 lat, potem je można sprzedać lub zarabiać. Inwestycja w mieszkanie - w 20-30 lat.  a jak emerytury nie dożyjesz, to co z pieniędzmi które zebrałeś? A jak kopniesz w kalendarz rok po przejściu na emeryturę?
Wiele pytań, a właściwie odpowiedzi na nie, ma wpływ na to w co warto inwestować długofalowo. ja liczyłem na ofe, na to że "zaorze" w kila pokoleń zus. I co dzisiaj mamy z ofe? Może ppk spotka ten sam los?

ToMasz

Data: 2019-10-29 08:31:34
Autor: J.F.
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Dnia Mon, 28 Oct 2019 14:22:29 -0700 (PDT), zata781@gmail.com
napisał(a):

A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Panstwo doplaca ? Raczej sobie cieple posadki szykuja ... choc czy
sobie ...

Pracodawca cos tam doplaca, wiec moze i warto, szczegolnie jesli duzo
doplaca.

Bo panstwo PiS to cie oszukuje od samego poczatku.

https://www.mojeppk.pl/kalkulator.html
wpisujemy np 30 lat, 5000 brutto, 2% twoje, 1.5% pracodawcy, 175 zl co miesiac, Ho, ho - po 30 latach bedziesz mial 172 tys uskladane.
Ale zaraz ... 175*12*30 = 63000 zl.

Kto doplacil reszte? Panstwo tylko 7450 zl.

Czytamy szczegolowo ... zakladany roczny wzrost wynagrodzenia 2.8%.
i 3.5% zwrotu z inwestycji.

Ile bedzie warte te 172 tys po 30 latach inflacji 2.8% to ci juz PiS
nie napisze. Ani czy blondynki prezesa wypracuja te 3.5%.
Ani dlaczego w okresie wyplat ma byc tylko 2.75% zysku.

Ale to i tak wiecej niz samemu, wiec brac.
Czy zadeklarowac wiecej ... jesli masz nadwyzki, to byc moze ... ale potem pilnowac stopy zwrotu i patrzec kiedy Tusk wroci do wladzy,
bo jak wroci to ukradnie :-(

J.

Data: 2019-11-04 20:24:06
Autor: xbartx
On 29/10/2019 08:31, J.F. wrote:

https://www.mojeppk.pl/kalkulator.html
wpisujemy np 30 lat, 5000 brutto,
2% twoje, 1.5% pracodawcy, 175 zl co miesiac,

Kurde fajny ten kalkulator ;)
Ustawiłem przy wyliczeniu mój i pracodawcy na 1% i 1%, 10 lat i 5000 zł tak jak Ty. Pokazała się kwota 47 765 zł a pod spodem takie mamienie:

Twoje środki przy dłuższym oszczędzaniu
Dwa lata dłużej: 60 861 zł
Pięć lat dłużej: 83 298 zł

no i wszystko fajnie tylko poniżej jest wykrzyknik z takim opisem:

"Przedstawiona kalkulacja dodatkowych oszczędności jest szacunkowa. Założenia kalkulacji:
Twoja podstawowa obligatoryjna wpłata do PPK: 2% wynagrodzenia brutto.
Twoja dodatkowa dobrowolna wpłata zgodnie z zaznaczonym wyborem.
Podstawowa obligatoryjna wpłata pracodawcy do PPK: 1,5% Twojego wynagrodzenia brutto."

K.rwa uwielbiam taką kreatywną księgowość i twórczy marketing. Ja wybrałem 1%/1% a oni mi robią kalkulację na 2%/1.5% aby pokazać jak dużo więcej mogę mieć jeżeli tylko będę dłużej za niewolnika robił i podatki płacił.

Xenocide

Data: 2019-11-04 20:59:23
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-11-04 o 20:24, xbartx pisze:

[...]

ale dlaczego podałeś parametry, które nie są możliwe?

pracownik min. 2% (pomijam tych co mają dochód < 120% najniższego wynagrodzenia)
pracodawca 1,5%

mniej niż ww. się nie da

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-11-04 21:22:22
Autor: 'TomN'
Robert Sierant w <news:5dc0831b$0$31100$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie podał, bo nie mógł. Podał dodatkowe dobrowolne dla siebie i pracodawcy.

mniej niż ww. się nie da

W kalkulatorze nie, bo nie ma takiej opcji.

Ale w życiu jest wybór.

--
'Tom N'

Data: 2019-11-04 21:28:14
Autor: Robert Sierant
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
W dniu 2019-11-04 o 21:22, 'TomN' pisze:

Ale w życiu jest wybór.

no pewnie, że jest:
https://finansowewariacje.wordpress.com/2019/11/04/ppk-po-taniosci-poprosze/

tylko dlaczego nie spróbować?
nie przekonasz się do zabierasz kasę i oszczędzasz (lub nie) inaczej...

Data: 2019-11-04 21:43:35
Autor: 'TomN'
Robert Sierant w <news:5dc089de$0$17342$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2019-11-04 o 21:22, 'TomN' pisze:
Ale w życiu jest wybór.

Och, czyli cały ambaras, żeby swe wypociny zaprezentować na grupie zaraz --
pod przykrywką dyskusji.

[ciach SPAM]

--
'Tom N'

Data: 2019-10-29 09:14:20
Autor: Kamil Jońca
zata781@gmail.com writes:

A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Przykład OFE nie jest zachęcający.
KJ

"Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
  na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.

Data: 2019-10-29 21:16:02
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-29 o 09:14, Kamil Jońca pisze:
zata781@gmail.com writes:

A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Przykład OFE nie jest zachęcający.
KJ

w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie może...lub inaczej może, ale w takim wypadku depozyty bankowe również możnaby ruszyć

Data: 2019-10-29 21:18:39
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> writes:

w OFE kasa nie była prywatna,

Oczywiście że była prywatna na początku. Stopniowo ją znacjonalizowano.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-29 21:36:49
Autor: Robert Sierant
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> writes:

w OFE kasa nie była prywatna,

Oczywiście że była prywatna na początku. Stopniowo ją znacjonalizowano.

nie była, w żadnym momencie nie miałeś możliwości, aby ją sobie wypłacić...to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to "przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

gdybym miał możliwość wyciągnąć swoją kasę z ZUS (lub OFE) to natychmiast bym to zrobił, oczywiście w zamian za całkowity brak emerytury od tych istytucji, ale się nie da ;-/

Data: 2019-10-30 07:32:40
Autor: z
W dniu 2019-10-29 o 21:36, Robert Sierant pisze:
nie była, w żadnym momencie nie miałeś możliwości, aby ją sobie wypłacić...to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to "przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

Prawda

Ale wiesz że jeśli będziesz chciał jednak wypłacić PPK wcześniej to zabulisz PODATEK?

Metody różne a skutek ten sam. Masz wyłożyć kasę żeby "fundusze" miały czym obracać.

A co jest nawet gorsze od banksterki?

SPEKULANCI ;-)

Data: 2019-10-30 08:38:07
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-30 o 07:32, z pisze:

Ale wiesz że jeśli będziesz chciał jednak wypłacić PPK wcześniej to zabulisz PODATEK?

tak, ale tylko od części którą dostałeś od pracodawcy, to chyba oczywiste, dochód trzeba opodatkować

gdybyś tę kasę dostał wprost od pracodawcy to podatku by nie było? no chyba, że płaci w formie powiedzmy alternatywnej

Metody różne a skutek ten sam. Masz wyłożyć kasę żeby "fundusze" miały czym obracać.

nie chcesz to nie korzystaj, rozumiem, że z usług banków również nie korzystasz, bo to banksterka, lichwa i chooj wie co jeszcze
wpłacisz im kasę, a oni komuś pożyczą na 150% i jak się będziesz z tym czuł?

Data: 2019-10-30 19:23:19
Autor: z
W dniu 2019-10-30 o 08:38, Robert Sierant pisze:
tak, ale tylko od części którą dostałeś od pracodawcy, to chyba oczywiste, dochód trzeba opodatkować

Jesteś tego pewny? Ostatnio PiS też coś podobnego wywinął

nie chcesz to nie korzystaj, rozumiem, że z usług banków również nie korzystasz,

Zgadłeś. Mam jedno konto i jeden kredyt. Nie mam karty dzięki czemu oszczędzam miesięcznie przynajmniej 10% wydatków (naukowo udowodnione)

Moimi pieniędzmi mają obracać szuje spekulacyjne.... HMMMM. To chyba straszniejsze niż ZUS ;-)

Data: 2019-10-30 19:29:49
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Zgadłeś. Mam jedno konto i jeden kredyt. Nie mam karty dzięki czemu
oszczędzam miesięcznie przynajmniej 10% wydatków (naukowo udowodnione)

Te 10% to jest statystyka. Wie nie wiesz ile tak naprawdę oszczędzasz i
czy w ogóle.
KJ

"If you lived today as if it were your last, you'd buy up a box of rockets and
fire them all off, wouldn't you?"
-- Garrison Keillor

Data: 2019-10-30 19:42:09
Autor: z
W dniu 2019-10-30 o 19:29, Kamil Jońca pisze:

Te 10% to jest statystyka. Wie nie wiesz ile tak naprawdę oszczędzasz i
czy w ogóle.

Znaczy statystycznie nie wiem czy trzymając pieniądze w banku coś wymiernego/niewymiernego dostaję. Bo to też statystyka ;-)

Czyli tym bardziej nie wiem czy jakąkolwiek złotówkę do emerytury dostanę z PPK ;-)

Data: 2019-10-30 09:27:10
Autor: Pete
[...]

Nieprawda. OFE jest/było dzidziczone (przed przejściem na emeryturę). Spadkobierca może dopisać do swojego rachunku OFE albo wypłacić gotówkę.

--
Pete

Data: 2019-11-06 13:04:03
Autor: ąćęłńóśźż
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Ja tu widzę problem.
W tych spadkobiercach.
Powinna być większa ochrona małżonków przed pozostałymi spadkobiercami.
W stronę emerytury małżeńskiej.
W stronę dopisania do rachunku OFE, a nie wypłacania gotówki (pokusa dla młodych)
Nawet, jeśli małżonkowie w trakcie pożycia mają/mieli  rozdzielność majątkową (bo np. ktoś był przedsiębiorcą czy w inny sposób odpowiadał całym swoim majątkiem i nie chciał narażać współmałżonka).
Przykład: małżonkowie z trojgiem dzieci, jedno z małżonków umiera. Ile otrzymuje pozostały przy życiu małżonek? Po co dzieciom (czasem jeszcze niepełnoletnim) już teraz emerytura?

-- -- -
OFE jest/było dziedziczone.
Spadkobierca może dopisać do swojego rachunku OFE albo wypłacić gotówkę.

Data: 2019-11-06 13:39:05
Autor: Pete
W dniu 2019-11-06 o 13:04, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Tyle ile stanowi KC.

Po co dzieciom (czasem jeszcze
niepełnoletnim) już teraz emerytura?

Kapitał na emeryturę może zacząć zbierać dziecko.
W szczególności pracujące.

--
Pete

Data: 2019-10-30 22:38:45
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne że była - to miała być przecież główna zaleta.
Jak mam lokatę zablokowaną przez bank jako zabezpieczenie, to też nie
mogę tych pieniędzy wypłacić, i co z tego - nie są prywatne?

Albo może i nie są - tak samo "mam roszczenie" :-(

to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to
"przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

Przecież środki w OFE i na "subkoncie" w ZUS są dziedziczone. Na razie.

gdybym miał możliwość wyciągnąć swoją kasę z ZUS (lub OFE) to
natychmiast bym to zrobił, oczywiście w zamian za całkowity brak
emerytury od tych istytucji, ale się nie da ;-/

To jest inna sprawa, ale to nie oznacza, że kasa w OFE miała być od
początku publiczna.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-29 21:29:38
Autor: Kamil Jońca

zata781@gmail.com writes:

[...]

Czy możesz przytoczyć odpowiednie zapisy ustawowe?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"As you journey through life take a minute every now and then to give a

Data: 2019-10-29 21:41:41
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-29 o 21:29, Kamil Jońca pisze:
Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> writes:

w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie
Czy możesz przytoczyć odpowiednie zapisy ustawowe?
KJ

http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/2811_u.htm

Art. 3. 1. PPK jest tworzony w celu systematycznego gromadzenia oszczędności przez uczestnika PPK z przeznaczeniem na wypłatę po osiągnięciu przez niego 60. roku życia oraz na inne cele określone w ustawie.

2. Środki gromadzone w PPK stanowią prywatną własność uczestnika PPK

+ art. 105 w którym opisano, kto, ile i kiedy może tę kasę wypłacić

Data: 2019-10-30 20:01:24
Autor: J.F.
Dnia Tue, 29 Oct 2019 21:41:41 +0100, Robert Sierant napisał(a):
[...]

Czytam, czytam, i jakos nie widze - moge wyplacic wczesniej, czy nie
moge?
A od tego tylko pol kroku, aby uznac, ze skoro nie moge dysponowac
srodkami, to rzad moze zadyposponac za mnie :-)

A w 105 2. W przypadku zwrotu, o którym mowa w ust. 1, instytucja finansowa
przekazuje ze środków zgromadzonych na rachunku PPK uczestnika PPK:

1)     na rachunek bankowy wskazany przez ZUS, kwotę równą 30% środków
pieniężnych pochodzących odpowiednio z odkupienia przez fundusz
inwestycyjny lub zakład ubezpieczeń jednostek uczestnictwa lub
jednostek uczestnictwa ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego lub
umorzenia przez fundusz emerytalny jednostek rozrachunkowych, które
zostały nabyte, w przypadku funduszy inwestycyjnych, lub przeliczone,
w przypadku funduszy emerytalnych, na rzecz uczestnika z wpłat
finansowanych przez podmiot zatrudniający;

2)     na rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie
oszczędnościowo-kredytowej wskazany przez uczestnika PPK, kwotę równą
70% środków pieniężnych pochodzących odpowiednio z odkupienia przez
[...]
finansowanych przez podmiot zatrudniający, po uprzednim pomniejszeniu
o należną kwotę podatku dochodowego od osób fizycznych, która zgodnie
z odrębnymi przepisami przekazywana jest na rachunek właściwego urzędu
skarbowego;

3)     na rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie
oszczędnościowo-kredytowej wskazany przez uczestnika PPK, kwotę
odpowiadającą środkom pieniężnym pochodzącym odpowiednio z odkupienia
[...]
rzecz uczestnika z wpłat finansowanych przez uczestnika PPK jako osobę
zatrudnioną, po uprzednim pomniejszeniu o należną kwotę podatku
dochodowego od osób fizycznych, która zgodnie z odrębnymi przepisami
przekazywana jest na rachunek właściwego urzędu skarbowego;

4)     na rachunek bankowy wskazany przez ministra właściwego do spraw
pracy, kwotę odpowiadającą środkom pieniężnym pochodzącym odpowiednio
[...]
rzecz uczestnika z wpłaty powitalnej i dopłat rocznych.

3. Kwota, o której mowa w ust. 2:
1)     pkt 1, stanowi przychód Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;
2)     pkt 4, stanowi przychód Funduszu Pracy.

Czyli co - doplaty zabiora na FP, 30% zabierze ZUS, to jaka czescia
moge dysponowac ? :-)

J.

Data: 2019-10-30 22:31:21
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie
Czy możesz przytoczyć odpowiednie zapisy ustawowe?

Zresztą co za problem zmienić ustawę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-29 21:48:12
Autor: J.F.
zata781@gmail.com writes:
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Przykład OFE nie jest zachęcający.

w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie może...

Taaa, tez mi sie wydawalo, ze obligacje w OFE sa bezpieczniejsze :-)

lub inaczej może, ale w takim wypadku depozyty bankowe również możnaby ruszyć

A wydaje Ci sie, ze nie mozna ?

Poza tym nie ma tylu zlotowek, zeby banki mogly wyplacic wszystkie
depozyty ...

J.

Data: 2019-10-29 21:53:46
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-29 o 21:48, J.F. pisze:

A wydaje Ci sie, ze nie mozna ?

Poza tym nie ma tylu zlotowek, zeby banki mogly wyplacic wszystkie
depozyty ...

J.

kiedyś myślałem, że nie można...no bo nie, ale kojarzysz przykład Cypru?
państwo zabrało ileś % z rachunków bankowych i czy ktoś mu coś zrobił?

z drugiej strony stracili na tym najwięcej rosyjscy oligarchowie

u nas taka opcja nie występuje, ale nie można powiedzieć, że jest niemożliwa

Data: 2019-10-29 09:50:11
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-10-28 o 22:22, zata781@gmail.com pisze:
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
Moim zdaniem idealnie pasuje do tematu PPK.

Kiedyś się oszczędzało i gromadziło wkład mieszkaniowy na książeczce. Nie pamiętam ile procent ceny mieszkania musiało być (może 10, może 20) aby zostać wpisanym na koniec kolejki.
Jak likwidowałem książeczkę ze wszystkimi naliczeniami premii itp. to starczyło na coś koło 1m?.
Gdzie się podziała reszta kasy?

Potem mieliśmy zostać właścicielami kraju. Rozdawali jakieś udziały w funduszach - pamiętam hasło 100 mln na głowę, ale szczegółów nie pamiętam.
Jak kiedyś w końcu spieniężyłem cały ten udział to dostałem chyba coś koło 200zł (a może razem z żoną dostaliśmy 200zł), ale pewien nie jestem.
Gdzie się podziała reszta kasy?

Potem się przymusowo oszczędzało w OFE.
Teraz jakiś niewielki % tego co nazbieraliśmy mamy dostać i to jeszcze po opodatkowaniu.
Gdzie się podziała reszta kasy?

PPK to kolejny rozdział tej historii robienia dobrze obywatelom.
Młodzi, którzy jeszcze się nie przekonali jak to działa zapewne się nabiorą.

Masz wybór - albo masz swoją wypłatę, albo wkładasz ją do jakiegoś worka którym rządzi ktoś inny. Dodatkowo zmuszasz swojego pracodawcę aby też tam wkładał. Według mnie zależnie od firmy to się przełoży albo na wzrost cen (jak firma ma słabą konkurencję) albo na jakieś ograniczenie kosztów (np. mniejszy wzrost płac niż by był, gdyby PPK nie było).
Wzrost cen produktów wielu firm skutkuje inflacją. Dzięki inflacji jak przyjdzie do wypłacania zgromadzonych w PPK środków będą one relatywnie mało warte - się wypłaci bez bólu.
Znów pojawi się pytanie: Gdzie się podziała kasa?
P.G.

Data: 2019-10-29 11:07:47
Autor: z
W dniu 2019-10-29 o 09:50, Piotr Gałka pisze:
Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.

Niby tak ale życie pokazuje że takie obietnice są g...o warte a obławiają się tylko znajomi królika

To jest tylko powiększanie obowiązkowych danin żeby redystrybucja była większa TAK DZIAŁA LEWACTWO

Data: 2019-10-29 11:24:40
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-10-29 o 11:07, z pisze:
W dniu 2019-10-29 o 09:50, Piotr Gałka pisze:
Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.

Niby tak ale życie pokazuje że takie obietnice są g...o warte a obławiają się tylko znajomi królika

Chyba nie zrozumiałeś.
P.G.

Data: 2019-10-29 11:43:18
Autor: z
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
W dniu 2019-10-29 o 11:24, Piotr Gałka pisze:

Chyba nie zrozumiałeś.

Rozumiem bardzo dobrze. To jest lewackie mieszanie herbaty i oczekiwanie że będzie słodsza.

Data: 2019-10-29 13:00:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qp8ug2$to4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

U tych, co byli na poczatku kolejki i zdazyli dostac ?
Tak dziala inflacja - kto ma pieniadze, ten traci :-(

Potem mieliśmy zostać właścicielami kraju. Rozdawali jakieś udziały w funduszach - pamiętam hasło 100 mln na głowę, ale szczegółów nie pamiętam.

100 mln to taki jeden na W obiecywal.

Jak kiedyś w końcu spieniężyłem cały ten udział to dostałem chyba coś koło 200zł (a może razem z żoną dostaliśmy 200zł), ale pewien nie jestem.

Kto byl szybki, ten wiecej dostal ... i masz racje - pasuje do przyslowia.

Gdzie się podziała reszta kasy?

W tym przypadku to jej chyba nigdy nie bylo.
Byly jakies tam spolki, dostales w nich udzial, za 20 zl (za wiki).
20 zl sie rozplynelo nie wiadomo gdzie, chyba minister zabral,
a udzial okazal sie w koncu g* warty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Powszechne_%C5%9Bwiadectwo_udzia%C5%82owe

Gdzies tam pozniej krewni i znajomi krolika wyczyscili NFI,
https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_fundusz_inwestycyjny

no bo po co robic na cudzym ...

Potem się przymusowo oszczędzało w OFE.
Teraz jakiś niewielki % tego co nazbieraliśmy mamy dostać i to jeszcze po opodatkowaniu.

ale skladki byly zwolnione z podatku.

Gdzie się podziała reszta kasy?

"Sa zapisane na subkoncie w ZUS".
I ciekawe ... czy po to, zeby inflacja je spokojnie zezarla i zebysmy uslyszeli
"alez nic nie ukradlismy, pieniadze sa, a tak malo, bo wiecej pan nie uskladal".

Aczkolwiek ... mam bardzo mieszane uczucia jesli chodzi o calosc OFE ....

[...]

Worek ci ukradna, a jak wlozysz do banku, to rzadzi nimi ktos inny :-(

Dodatkowo zmuszasz swojego pracodawcę aby też tam wkładał. Według mnie zależnie od firmy to się przełoży albo na wzrost cen (jak firma ma słabą konkurencję)

PiS w to graj, PO jak rzady kiedys obejmie ... tez :-(

[...]

A kto bedzie inwestowal i w co ? :-)

J.

Data: 2019-10-30 12:17:06
Autor: ąćęłńóśźż
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Nie opłacało się ot tak po prostu likwidować.
Łącznie z premiami gwarancyjnymi (bo oprocentowanie było niskie) dało się uzbierać nawet na kilkanaście i więcej m2.

-- -- -
Jak likwidowałem książeczkę ze wszystkimi naliczeniami premii itp. to starczyło na coś koło 1m?.

Data: 2019-10-29 19:39:51
Autor: wowa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Powtarzane do znudzenia "żeby państwo dopłaciło to musi dwa razy tyle ukraść"
Wojtek

Data: 2019-10-31 21:07:28
Autor: Szymon
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
W dniu 2019-10-28 o 22:22, zata781@gmail.com pisze:
A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie mieć

Bardzo dużo zależy od tego, czy dana osoba umie zarządzać kapitałem. Większość Polaków niestety nie umie. Niewiele mieli oszczędności zarabiając 100 czy mniej $ w PRL, niewiele mają przy średniej 1200$. I pewnie niewiele będą mieć, gdyby przeciętna pensja przekroczyła 2000$ czy więcej. Dla takich ludzi PPK to zbawienie.

Jeśli potrafisz zarządzać kapitałem to zrobisz z tych pieniędzy więcej niż zarządzający. Wówczas najlepiej się wypisać.

Data: 2019-11-01 17:24:02
Autor: Krzysztof Halasa
Szymon <z@wp.pl> writes:

[...]

Bardzo wątpię. Sądzę raczej, że znacznie lepsze dla nich byłoby po
prostu wypłacenie im tych pieniędzy w gotówce.
Koszt gotówki dla dużej części społeczeństwa to są przynajmniej
dwycyfrowe liczby (w procentach). Często pewnie większe. Żadne PPK
nie będzie dla nich lepsze.
Przy czym tak sobie myślę, że im ktoś mniej potrafi "zarządzać
budżetem", tym bardziej taka zwykła wypłata byłaby dla niego lepsza.

Tyle że oczywiście nie chodzi o napędzanie konsumpcji, a o zabranie
pieniędzy z rynku konsumpcji i wrzucenie ich w fundusze itd. No
i pewnie, jak zawsze, o stołki i kasę pod stołem.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-02 11:24:34
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-10-31 o 21:07, Szymon pisze:

Niewiele mieli oszczędności zarabiając 100 czy mniej $ w PRL,

Wydaje mi się, że moja pensja asystenta na PG przeliczała się na coś koło $13 po kursie czarnorynkowym. Po oficjalnym oczywiście dużo więcej, ale po tym nie dawało się kupić $.
Ale pamięć jest zawodna więc głowy nie dam.
P.G.

Data: 2019-11-05 12:53:01
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
A tymczasem:

Rząd chce wprowadzić "karę za rozwód"

Jak to rozumieć? W skrócie wygląda to tak: gdy weźmiemy rozwód, to była żona
lub mąż otrzymuje część uzbieranego przez nas w PPK kapitału, w ramach podziału
majątku wspólnego. Gdy była żona lub mąż też posiadają PPK, to wówczas
pieniądze w ramach podziału majątku są im transferowane na ich rachunek PPK.
Gdy była żona lub mąż nie posiadają PPK (warto pamiętać, że program nie jest
obligatoryjny), wówczas przypadający kapitał ma im zostać przekazany w formie
pieniężnej. Ale za nim do takiego pieniężnego przekazania dojdzie, najpierw do
skarbu państwa trafi:

    30 proc. z połowy składek, które nasz pracodawca przelewał na rachunek PPK
    Połowa tego, co w trakcie trwania małżeństwa dało nam państwo, a więc
połowa sumy: składki powitalnej (jednorazowo 250 zł) oraz dopłat rocznych (240
zł co roku).

Data: 2019-11-05 13:08:21
Autor: Kamil Jońca
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

A tymczasem:

Rząd chce wprowadzić "karę za rozwód"

A jak sie ma rozdzielność.
KJ

The main problem I have with cats is, they're not dogs.
-- Kevin Cowherd

Data: 2019-11-05 17:44:58
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1io2se1n33s8ejnfkkosdl90qpfvb31buh@4ax.com...
[...]

A gdyby ktos sie jednak nie rozwiodl ... cos wlasnie slysze, ze rzad likwiduje OFE i odda obywatelom pieniadze ... tylko zabierze z tego 15%

to chyba ciag dalszy tego
https://www.newsweek.pl/polska/rzad-zlikwiduje-ofe-zaplacimy-wszyscy-morawiecki-szuka-pieniedzy-na-obietnice-prezesa/nwtkk39

a, widze - jutro rzad bedzie obradowal
https://www.money.pl/gospodarka/likwidacja-ofe-posiedzenie-rzadu-w-tej-sprawie-w-srode-6442794834950273a.html

Ale czemu stary rzad ? Choc wielkich zmian niby nie bedzie.

A media dodaja, ze jak pieniadze trafia do ZUS, czy na FUS - to potem sie wyplaci obiecane trzynastki ... a potem to wiadomo - scena z Misia :-)

J.

Data: 2019-11-05 19:52:12
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

A gdyby ktos sie jednak nie rozwiodl ... cos wlasnie slysze, ze rzad
likwiduje OFE i odda obywatelom pieniadze ... tylko zabierze z tego
15%

No ale przecież w OFE nie ma pieniędzy chyba? To jak je wypłacić?

A media dodaja, ze jak pieniadze trafia do ZUS, czy na FUS - to potem
sie wyplaci obiecane trzynastki ... a potem to wiadomo - scena z Misia
:-)

Do tego to już każdy powinien się przyzwyczaić. Ale wiem, że tak nie
jest.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-05 22:41:33
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Tue, 05 Nov 2019 19:52:12 +0100, w <m3imny5f6r.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> [...]

> 15%

No ale przecież w OFE nie ma pieniędzy chyba? To jak je wypłacić?

Akurat te są -- część akcyjna została nieruszona.

> [...]
> :-)

Do tego to już każdy powinien się przyzwyczaić. Ale wiem, że tak nie

Rząd już zaplanował wydanie tych pieniędzy, które nam ukradnie w przyszłym
roku.

Data: 2019-11-09 13:37:01
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

No ale przecież w OFE nie ma pieniędzy chyba? To jak je wypłacić?

Akurat te są -- część akcyjna została nieruszona.

Ale to nie są pieniądze. Owszem, wycenia się je w złotówkach - ale to
tak jakby ktoś chciał wypłacić meble albo komputer.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-09 09:25:41
Autor: Dawid Rutkowski
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
To obligacja jest "pieniądze", a akcje nie?
Czy to jakiś rodzaj racjonalizacji z uwagi na to, co ma w swoich zasobach BFG?

Data: 2019-11-09 21:26:14
Autor: J.F.
Dnia Sat, 9 Nov 2019 09:25:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
To obligacja jest "pieniądze", a akcje nie?
Czy to jakiś rodzaj racjonalizacji z uwagi na to, co ma w swoich zasobach BFG?

Obligacje to pieniadze. A raczej ich brak, bo jesli chodzi o ofe, to
pieniadze rzad wydal wczesniej, a potem Tusk obiecal, ze odda inaczej
:-)

Akcje trzeba bedzie najpierw sprzedac.

J.

Data: 2019-11-09 21:30:19
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Sat, 09 Nov 2019 13:37:01 +0100, w <m3o8xldy4y.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> Akurat te są -- część akcyjna została nieruszona.

Ale to nie są pieniądze. Owszem, wycenia się je w złotówkach - ale to
tak jakby ktoś chciał wypłacić meble albo komputer.

To są akcje -- towar akurat łatwo zbywalny.

Data: 2019-11-09 22:01:47
Autor: J.F.
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

[...]

Latwo zbywa to sie akcje za pare tysiecy. A tu chyba mowa o miliardach ... a wtedy cena spada. No chyba, ze dobrze poszukac, to rosnie ...

J.

Data: 2019-11-09 22:20:41
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Sat, 9 Nov 2019 22:01:47 +0100, w <1g1iij32336z8.1wj1mzy9jwvx7.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Dnia Sat, 09 Nov 2019 21:30:19 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Latwo zbywa to sie akcje za pare tysiecy. A tu chyba mowa o miliardach ... a wtedy cena spada. No chyba, ze dobrze poszukac, to rosnie ...

Naraz nie sprzedadzą -- wszyscy naraz na emeryturę nie przechodzą.

Data: 2019-11-10 22:09:40
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

Latwo zbywa to sie akcje za pare tysiecy. A tu chyba mowa o miliardach ... a wtedy cena spada.

A tak nieco dokładniej, to jest sto kilkadziesiąt owych miliardów.

Naraz nie sprzedadzą -- wszyscy naraz na emeryturę nie przechodzą.

Ale mają mieć zapisane te środki (nie jakieś akcje) na kontach w ZUSie,
albo w IKE (z którego nawet można pieniądze wypłacić). To ja nie wiem
jak to można zrobić bez sprzedania.

Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
w końcu nie jest taka wielka suma.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-11 12:04:10
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Sun, 10 Nov 2019 22:09:40 +0100, w <m336evo2uj.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale mają mieć zapisane te środki (nie jakieś akcje) na kontach w ZUSie,
albo w IKE (z którego nawet można pieniądze wypłacić). To ja nie wiem

Ma być sprzedawane stopniowo.
W miarę potrzeb budżetowych, czyli dosyć szybko.

Data: 2019-11-11 13:19:22
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

W takim razie musi to być zrobione na (znacznie) gorszych warunkach, niż
gdyby nie było tak (centralnie) sprzedawane. Niezależnie od tego, czy
kupi to ktoś hurtowo :-) czy też np. uzyskana cena będzie większa niż
obecna wycena itd. Szybka sprzedaż = zła sprzedaż, nawet jeśli nikt nic
nie weźmie "pod stołem".
Jeśli ktoś sprzedaje swoje, to nie problem (jego decyzja), ale tu ma być
inaczej.

Ale może się nie znam.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-12 14:06:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m34kzatxkl.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Niekoniecznie.
Bo jak ktos chce kupic wieksza ilosc, to rynek dziala w druga strone, wiec jemu sie oplaca kupic hurtem od jednego sprzedawcy, nawet jesli cena ma byc nieco wieksza od aktualnej gieldowej.

[...]

Pytanie, czy PiS zalezy na sprzedazy. Bo to jednak stanowiska dla rodziny.
A moze i pieniadze z dywidend zaspokoja potrzeby budzetu.
Fakt, ze warto by sprzedac w ciagu 4 czy 8 lat, bo po co nastepcom zostawic :-)

No i jeszcze mozna hurtem sprzedawac tym nowym PPK, co to beda musialy w cos inwestowac szybko ... a to spore pieniadze mi wychodza, bo jakies 20 mld rocznie ...
w odpowiednim tempie ... moze najpierw akcje podrozeja, potem sie stopniowo przeniesie, za 4 lata pochwali wynikiem ... a za 8 lat to juz kto inny bedzie sie martwil :-(

A ZUS juz straszy
https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/emerytury/prezes-zus-mowi-ze-czekaja-nas-nizsze-emerytury/1wj3hwl

J.

Data: 2019-11-12 23:40:02
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale jeśli ktoś wie, że druga strona jest pod ścianą - bo MUSI sprzedać
(jak inaczej zapisać pieniądze na kontach?) - to to raczej tak nie
zadziała. Aczkolwiek wolałbym być optymistą.

Pytanie, czy PiS zalezy na sprzedazy. Bo to jednak stanowiska dla
rodziny.

Obawiam się że to nie będzie mieć znaczenia.
Ale pierwsze konkrety będą pewnie w ustawie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-13 14:26:15
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Tue, 12 Nov 2019 23:40:02 +0100, w <m3v9rod8hp.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> [...]

(jak inaczej zapisać pieniądze na kontach?) - to to raczej tak nie
zadziała. Aczkolwiek wolałbym być optymistą.

Druga strona może sprzedać inne akcje.
A jeżeli pierwsza strona wie/zakłada, że akcje zdrożeją, to raczej czekać nie
będzie i to raczej ona jest pod ścianą.

Data: 2019-11-13 20:38:18
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale druga strona MUSI sprzedać inne akcje. Te, inne, wszystkie.
Dokładnie wiadomo które chyba?

A jeżeli pierwsza strona wie/zakłada, że akcje zdrożeją, to raczej czekać nie
będzie i to raczej ona jest pod ścianą.

Tylko skąd miałaby to wiedzieć, i w ogóle dlaczego miałyby zdrożeć?

Mogłoby tak być, gdyby wycena akcji była jawnie mocno niedoszacowana.
Ale to nie jest raczej prawdopodobne.

Z tym że raczej nie wierzę w to, że rząd zrobi tak jak to niektórzy
opisują - skoro tak się nie da zrobić (w miarę sensownie), to muszą to
zrobić inaczej i tyle. Na zysk z tej operacji to bym się jednak nie
nastawiał, chyba że zyskiem będzie "wyrwanie" kasy (jakiejkolwiek), na
której wcześniej już "położyliśmy krzyżyk".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-13 22:43:08
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Wed, 13 Nov 2019 20:38:18 +0100, w <m3k1834led.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> A jeżeli pierwsza strona wie/zakłada, że akcje zdrożeją, to raczej czekać nie
> będzie i to raczej ona jest pod ścianą.

Tylko skąd miałaby to wiedzieć, i w ogóle dlaczego miałyby zdrożeć?

Z np. analiz. No i generalnie to polega na tym, aby kupić akcje które zdrożeją
:). Zakłada tak 100% kupujących.

Mogłoby tak być, gdyby wycena akcji była jawnie mocno niedoszacowana.
Ale to nie jest raczej prawdopodobne.

W 2008 KGHM kosztował 20zł przy dywidendzie dającej chyba tyle samo.

Data: 2019-11-13 17:01:53
Autor: japanizer
On Thursday, November 14, 2019 at 6:43:51 AM UTC+9, rad...@konto.pl wrote:

W 2008 KGHM kosztował 20zł przy dywidendzie dającej chyba tyle samo.

Nie jest to możliwe - wartość dywidendy odejmuje się przecież od ceny akcji.
Po wypłacie dywidendy akcja KGHM kosztowałaby 0 zł?

Data: 2019-11-14 15:46:35
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:654e2d31-d8ab-4289-9898-8effa9b2c90a@googlegroups.com...
[...]

Formalnie nie ma nic takiego.
KGHM mial jakis zysk, postanowil czesc wyplacic jako dywidende i wyplacil ... a ile kosztuja akcje na gieldzie, to w zasadzie zarzadu nie interesuje.

Tyle tylko, ze fachowy inwestor wie ile tej dywidendy bedzie, wiec nie sprzeda swoich akcji za 20 zl, jesli wie, ze wkrotce dostanie 20zl dywidendy.
Choc w niektorych przypadkach moze, nawet za 10zl - lepszy wrobel w garsci :-)

No i owszem - po wyplacie dywidendy cena akcji czesto spada, bo inwestor ktory dostal juz czesc pieniedzy, to chetnie sprzeda taniej.

A zero ... swego czasu fabryki Rovera w Anglii BMW kupilo za ... 100 funtow.
Trzeba dodac, ze Rover od lat przynosil straty.

Akcjonariuszy GM rzad USA puscil ... bez skarpetek nawet.
No ale GM spadlo w wartosci ksiegowej ponizej zera, a straty rosly ...

J.

Data: 2019-11-18 22:25:07
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Wed, 13 Nov 2019 17:01:53 -0800 (PST), w
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

> [...]

Nie jest to możliwe - wartość dywidendy odejmuje się przecież od ceny akcji.
Po wypłacie dywidendy akcja KGHM kosztowałaby 0 zł?

W sumie dobre pytanie.
Na szczęście później wartość akcji wzrosła i problem sam się rozwiązał :)

Data: 2019-11-14 21:45:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3k1834led.fsf@pm.waw.pl...
[...]

IMO to jest jeszcze inaczej - jesli ktos chce znaczacy pakiet akcji, zeby miec wplyw na firme, to kupowanie tego na gieldzie jest ryzykowne.

[...]

No coz - pierwsze sie narzuca samo - sprzedadza  PPK, ktore przeciez w cos musza inwestowac :-)

J.

Data: 2019-11-15 17:14:09
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No coz - pierwsze sie narzuca samo - sprzedadza  PPK, ktore przeciez w
cos musza inwestowac :-)

No ale nie sto kilkadziesiąt dużych baniek od razu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-15 17:55:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3k181jewe.fsf@pm.waw.pl...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
No coz - pierwsze sie narzuca samo - sprzedadza  PPK, ktore przeciez w
cos musza inwestowac :-)

No ale nie sto kilkadziesiąt dużych baniek od razu.

10 mln pracujacych, po 3.5% od sredniej pensji 4000 zl = 17 mld rocznie.
Na 4 lata kadencji w sam raz ... i bedzie na doplaty do PPK ...

J.

Data: 2019-11-15 23:43:40
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To jakaś inna matematyka jest.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-17 10:11:43
Autor: J.F.
Dnia Fri, 15 Nov 2019 23:43:40 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Cos pomylilem ? 3.5% od 4000 to jest 140zl, locznie 1680 ...

J.

Data: 2019-11-19 16:41:10
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Wartość OFE to > 100 mld zł, bliżej 200.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-19 23:34:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3y2wb6fhl.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No, a tu dochodzi ~17 mld co roku ... w 5 lat sie uzbiera 100mld.

J.

Data: 2019-11-21 20:06:28
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No, a tu dochodzi ~17 mld co roku ... w 5 lat sie uzbiera 100mld.

To w dalszym ciągu nie 160, a poza tym 5 czy 10 - to nie jest moment
przeliczenia.
Przeliczenie miałoby zająć 10 lat?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-12 14:14:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m336evo2uj.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No, Tusk dal przeciez przyklad.
Zapisze sie na tym samym subkoncie w ZUS, a srodki ... bedzie przyszly rzad zapewnial.

Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
w końcu nie jest taka wielka suma.

Chyba jednak dosc spora jak na krajowy rynek.

Kapitalizacja spolek z GPW 1124 mld
https://www.gpw.pl/statystyki-gpw

z grubsza po polowie - kraj i zagranica. Co oni maja na mysli - zagranicznych posiadaczy akcji krajowych spolek ?

J.

Data: 2019-11-12 23:44:27
Autor: Krzysztof Halasa
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No, Tusk dal przeciez przyklad.

Wycena obligacji, w porównaniu do akcji, to jest sprawa prosta.

Zapisze sie na tym samym subkoncie w ZUS, a srodki ... bedzie przyszly
rzad zapewnial.

Ale w jakiej wysokości?

Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
w końcu nie jest taka wielka suma.

Chyba jednak dosc spora jak na krajowy rynek.

A kto powiedział że musi być krajowy?

z grubsza po polowie - kraj i zagranica. Co oni maja na mysli - zagranicznych posiadaczy akcji krajowych spolek ?

Zapewne - to raczej naturalne.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-11-13 18:57:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3r22cd8ac.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Gielda jest, wycenic latwo.
Gorzej jak potem spadną.

Ale co tam - papier jest cierpliwy, wszystko sie zapisze, byleby wyborca byl zadowolony :-)

Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
w końcu nie jest taka wielka suma.

Chyba jednak dosc spora jak na krajowy rynek.

A kto powiedział że musi być krajowy?

Nie musi, ale szukac klienta za granicą - gorzej.
Niektore chyba juz notowane na zagranicznych gieldach - ale to raczej nieliczne.

J.

Data: 2019-11-14 18:42:04
Autor: ąćęłńóśźż
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
A która?

-- -- -
wiadomo - scena z Misia

Data: 2019-11-14 19:03:17
Autor: 'TomN'
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
ąćęłńóśźż w <news:5dcd91ec$0$516$65785112news.neostrada.pl>:

J.F.
wiadomo - scena z Misia
A która?

Pasująca do kontekstu wątku.

--
'Tom N'

Data: 2019-10-29 21:11:53
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-28 o 22:02, Kamil Jońca pisze:
mrobak69@gmail.com writes:

[...]

dlaczego?

dajesz 2% wynagrodzenia (jeżeli dochód <1,2 x najniższe to można obniżyć do 0,5%)

do tego pracodawca dorzuca 1,5-4% (od tego trzeba zapłacić podatek) +od państwa 250 zł na start i 240 zł każdego roku

IMHO głupotą jest nieskorzystanie z tej opcji, za zarządzanie opłata do 0,5% (na rynku przy funduszach akcyjnych ta opłata potrafi wynieść nawet 5%)

Data: 2019-11-05 11:24:26
Autor: radekp@konto.pl
Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
Tue, 29 Oct 2019 21:11:53 +0100, w <5db89d06$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> napisał(-a):

[...]

No cóż, inwestuj :). Naiwnych nie sieją :)

Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?